Andijvie: glas N*tella leegkrijgen

12-07-2020 17:16 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig terugkerende situatie hier in huis: een pot N*tella is bijna leeg en voor de volgende boterham wordt een nieuwe geopend. Over blijft de oude pot met een rest chocoladepasta, die gedeeltelijk al wat ingedroogd is. Geen zin om die aan tafel leeg te schrapen. Maar wat dan ermee doen?

Ik heb al eens geprobeerd er met warme melk chocolademelk van te maken; geen succes. Melk direkt in het glas en dan in de magnetron = geknetter en vonken, door restjes folie op de glasrand (die er amper vanaf te krijgen zijn).
Opgewarmde melk in het glas, deksel erop en schudden = schoonmaakfeest, want de deksel sluit niet waterdicht.

Wie heeft creatieve ideeen voor de rest chocoladepasta in het glas? Ik kan me niet voorstellen, dat ik de enige ben met dit non-probleem...
Alle reacties Link kopieren
Uh ik gooi dat eerlijk gezegd gewoon mee in de glasbak. Vroeger maakte ik schoon totdat ik hoorde dat dat helemaal niet hoeft.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zo schoon mogelijk uitlepelen en brood mee smeren en daarna de glasbak in.
Broodje in stukjes snijden en dan aan een vork De laatste restjes eruit eten!
Alle reacties Link kopieren
tof schreef:
12-07-2020 17:16
Geen zin om die aan tafel leeg te schrapen.

Terwijl me dit nou echt een makkelijke oplossing lijkt. Ik maak altijd de oude chocoladepasta op voordat een nieuwe pot opengaat. Misschien kun je een flessentrekker gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had je zo'n pakkenlikker. Een flexibel mesvormig ding om vlapakken leeg te krijgen. Ik denk dat je daar ook de nutella pot mee leeg krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen flessenlikker in huis?
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt hier leeggeschrapt. Kleine stukjes (witte) boterham. Aan een vork en schrappen maar. Onze kinderen vechten erom wie er nu aan de beurt is.
Alle reacties Link kopieren
Als je t nog wil opeten: met siliconen spatel er doorheen

Naar de glasbak: gewoon met resten er nog in

Als je m helemaal wilt schoonmaken: met warm water en drupje afwasmiddel in de wasbak laten staan. Af en toe schudden (deksel oid erop), leegkiepen en evt herhalen Als hij bijna schoon is in de vaatwasser
nootboek wijzigde dit bericht op 12-07-2020 17:25
3.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
12-07-2020 17:24
Misschien kun je een flessentrekker gebruiken?
Ik denk dat ik dit bedoel
Melk koken, in de pot gieten en goed schudden? Moest wel even lachen om je laatste zin "...non probleem"
Alle reacties Link kopieren
Deze is leuk: Afbeelding

Ik pak gewoon een lepeltje en snoep de pot leeg. Of eigenlijk gaat dat zo bij het grootste deel van Nutella-pot. :$
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het daaraan ligt, dat de boel al enigszins ingedroogd is. Op brood smeert dat niet zo goed als verse en met een pannenlikker schraapt niet zo lekker, blijft hangen.
Het glas met 1,5-boterham aan pasta er nog in in de vaatwasser zetten vind ik jammer. Daarmee m'n chocolademelk idee, alleen de uitvoering daarvan haperde...
Alle reacties Link kopieren
Beetje vloeibare slagroom erbij en in magnetron, of als dat niet gaat, au bain Marie opwarmen. Goed roeren.

Lekkere eenpersoons mini chocolade fondue met lange vingers of een banaan erbij 😋
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij eet ik niet snel genoeg, dat hat indroogt. Misschien moet ik overstappen op de lepel-methode 🤣
Alle reacties Link kopieren
Heel kort in magnetron en dan met pannenlikker of stukje brood
Alle reacties Link kopieren
_Aphia_ schreef:
12-07-2020 17:38
Beetje vloeibare slagroom erbij en in magnetron, of als dat niet gaat, au bain Marie opwarmen. Goed roeren.

Lekkere eenpersoons mini chocolade fondue met lange vingers of een banaan erbij 😋
Magnetron wil dus niet *knetter knetter*, maar au-bain-marie is een goed idee!

Ik moet toegeven, dat er op de hoek van het aanrecht nu 3 vrijwel lege potten staan. Chocoladefondue 👍
tof wijzigde dit bericht op 12-07-2020 17:53
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik koop alleen nog maar de kleine potjes, die zijn glad. Het werd altijd zo’n viezige aangekoekte bedoening met zo’n grotere pot.
Alle reacties Link kopieren
In de folie, waarmee die potten dichtzitten, zit metaal. Gern goede combinatie met ern magnetron.

Ook na het proberen die folie in z'n geheel te verwijderen (wat mij dus blijkbaar niet lukt) zag ik nog vonken in de magnetron. Ga ik dus niet herhalen...
Vinger er door heen
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
12-07-2020 17:46
Het werd altijd zo’n viezige aangekoekte bedoening met zo’n grotere pot.
Dat dus. En dat bij 450 gr glazen en 3 N*tella-eters in huis...
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
12-07-2020 17:53
Vinger er door heen
Kom jij zo tot de bodem?
tof schreef:
12-07-2020 17:56
Kom jij zo tot de bodem?
Ja , ik kom best ver hoor.
Alle reacties Link kopieren
Met je boterham uitvegen. Dan dat brood eten?
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
12-07-2020 17:18
Uh ik gooi dat eerlijk gezegd gewoon mee in de glasbak. Vroeger maakte ik schoon totdat ik hoorde dat dat helemaal niet hoeft.
Jawel je zou glas wel moeten schoonmaken.
Bij het glasverwerkingsbedrijf ligt al dat glas buiten en de vogels bezeren zich er dan aan.
Heb ik ergens gelezen.
Ik eet nooit Nut*ttela trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven