Sorbetijs maken moeilijk?

12-08-2020 00:13 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een rijpe meloen liggen die ik morgen wil 'slachten'. Maar ik krijg dat ding onmogelijk in mijn eentje op. Nu is meloen sorbetijs mijn favoriete ijs, en ik wil daarom een groot deel van de meloen daarvoor gebruiken. Nog nooit gedaan. Tutorials zien er tamelijk simpel uit, zou te doen moeten zijn. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? Recepten voor andere lekkere smaken ?(Mag ook yoghurtijs of zo zijn...)
heb je een ijsmachine? zo nee, niet aan beginnen
Alle reacties Link kopieren
Maak dit:

https://youtu.be/Bk7eBGWyYQ4


Zoooooo lekker! Heb het gemaakt met mango en x met aardbei. Maar watermeloen lijkt me ook verrukkelijk. Ze geeft ook tips voor als je het langer wilt invriezen.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Heb een keukenapparaat waar ik ijsapparaat aan kan hangen. Bijna jarig dus heb dat ding besteld.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe je officieel sorbetijs maakt maar snij de meloen in stukjes, vries het in en daarna gebruik je gewoon de blender (met ijscrush functie) om het tot een milkshake substantie te blenden. Eventueel met een scheutje (kokos)water. Lekker joh!
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
12-08-2020 00:29
Geen idee hoe je officieel sorbetijs maakt maar snij de meloen in stukjes, vries het in en daarna gebruik je gewoon de blender (met ijscrush functie) om het tot een milkshake substantie te blenden. Eventueel met een scheutje (kokos)water. Lekker joh!
Zo doe ik het ook.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik eet één meloen makkelijk in één of twee keer op, haha!
Ik heb ooit eens sorbet gemaakt met citroen. Dat heb ik precies zoals het recept voorschreef gedaan, ik had toen geen ijsmachine. Dus om de zoveel tijd doorroeren in de diepvries. Het werd heerlijk.
Het recept kon ik later niet meer vinden en ik heb het nog wel eens uit mijn hoofd geprobeerd, maar zo lekker als die eerste keer werd het niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Zou kwarkijs met vruchten niet lekker zijn? Dat is dan ook heel gezond. Veel eiwitten. Volle kwark is ook heel erg romig.

Ik ben niet zo van koude gerechten maar een enkele keer ijs, dan kies ik een Magnum met melkchocola en nootjes,. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Deze dan?

Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
sorbetijs is gewoon gemalen fruit met suikersiroop daar ijs van draaien. Maar zonder machine krijg je teveel kristallen dat is niet lekker. Overigens kan je met een halve meloen niet veel.
Ik begrijp het ook niet, Nederlandse meloenen zijn toch helemaal niet zo groot, zoveel houd je daar toch niet van over?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet over een halve meloen gehad hoor, dat is hoe S-Meds het geïnterpreteerd heeft. Ik had een hele meloen die ik grotendeels wilde gebruiken om sorbetijs van te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven