Minder zoete frisdrank

20-09-2020 16:43 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds maart gebruik ik minder suiker en eet/drink ik waar mogelijk koolhydraatarm. Inmiddels ben ik 8 kg afgevallen, dus ik ben niet meer zo streng voor mezelf. Zo nu en dan wél iets met koolhydraten, dat gaat qua gewicht ook prima.
Nu loop ik tegen het volgende aan: ik vind het incidentele colaatje dus niet meer lekker, veeeel te zoet. Zo nu en dan een slokje van manlief proeven, maar nee, ik hoef het niet meer, terwijl ik voorheen graag in een restaurantje een colaatje dronk (wel alleen Coca-Cola). Momenteel drink ik veel spa rood met wat citroen of limoen vers geperst, maar dat gaat ook vervelen.
Hebben jullie tips voor een frisdrank die niet al te mierzoet is?
Tsja en anders moet ik maar gewoon niet zeuren en bij de spa rood met twist blijven...
Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Ice tea green of rivella eens proberen?
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
20-09-2020 16:45
Ice tea green of rivella eens proberen?
Is rivella minder zoet ja? Ik dacht altijd dat dat ook zo zoet was. Ga ik eens proberen dan, thnx voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Bitter lemon, tonic?
Alle reacties Link kopieren
crystal clear, rivella of groene ijsthee?
Bitter lemon, tonic.
Cola zero is best te pruimen zo af en toe, verder vind ik frisdrank niet lekker. Gewone is te zoet, light heeft een vieze smaak.
Ik ben fan van de Spa met citroen of mint, die heb je in allerlei varianten trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Tonic vind ik niet zo lekker, bitter lemon ga ik ook eens proberen. Ice tea green kan inderdaad ook. Fijn deze tips!
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 25-06-2021 23:51
99.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
20-09-2020 16:49
Cola zero is best te pruimen zo af en toe, verder vind ik frisdrank niet lekker. Gewone is te zoet, light heeft een vieze smaak.
Ik ben fan van de Spa met citroen of mint, die heb je in allerlei varianten trouwens.
Ja ik vroeg me al af of Zero minder zoet was, ik lees alleen dingen over minder suiker, maar het gaat me echt om de smaak. Maar als Zero minder zoet smaakt, kan ik die ook op het lijstje zetten.

Top dit, al die snelle reacties! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Sprite.

Verder maak ik veel watertjes. Water met mint, limoen. Water met fruit is lekker. Evt met een schuitje limonade siroop bijv vlierbloesem, citroen-cactus,..etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ginger ale, Crodino
Zelf je siroop toevoegen naar smaak?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Pepsi Max de lekkerste cola light, maar ik denk niet dat het echt minder zoet is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Saskia water met koolzuur van de Lidl
GInger Ale
Bitter Lemon
Spa rood met limonadesiroop
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
20-09-2020 16:58
Saskia water met koolzuur van de Lidl
GInger Ale
Bitter Lemon
Spa rood met limonadesiroop
Ik vind limonadesiroop met gewoon heel koud water lekker, maar dan wel echt heel heel weinig siroop. Ik vind dat al heel snel te zoet, en dat terwijl ik bijvoorbeeld cola niet te zoet vind.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Sourcy vitamin water. Suikervrije ranja van Teissere, veel smaken.
Alle reacties Link kopieren
Heb je spa 'rood' met al die verschillende smaakjes al eens geprobeerd? Niet zoet, wel lekker (vind ik dan).

Verder drink ik ginger ale, apfelschorle of tonic. Of gewoon water met siroop.
San pelegrino munt/citroen
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
20-09-2020 16:49
Drankjes die te zoet zijn, leng ik aan.
Frisdrank aanlengen met water.
Geen sinaasappelsap, maar een blonde Peter: jus d'orange met spa rood.
Geen chocomel, maar half melk, half chocolademelk.

Ook lekker: een klein beetje vlierbloesemlimonadesiroop met flink wat water (of spa rood).

En Rivella drink ik af en toe.
Spa rood met (weinig) limonadesiroop doe ik inderdaad ook wel eens. Die blonde Peter ken ik niet, klinkt ook wel interessant! Appelsap leng ik ook wel aan met spa rood. Of nouja, ik haal eigenlijk nooit spa rood, altijd huismerk bruiswater, maar ik proef daar geen verschil tussen, zeker niet als ik het met siroop gebruik.
Maar een "echte" frisdrank als cola aanlengen met water is inderdaad ook een goede optie!
Alle reacties Link kopieren
Je verhaal is herkenbaar.

Ik drink tegenwoordig vaak Spa met een smaakje zonder prik (appel/perzik)
Rivella
Crystal clear
Limonade
Of Spa rood met limonade haha
Alle reacties Link kopieren
https://nl.mymuesli.com/tree-of-tea

Ik drink dit veel. Als je het met prik wil ziu het bij een spa rood kunnen doen. Het is even wennen omdat je eraan moet denken om het klaar te maken. Dat zit nu in mijn systeem en zit nooit zonder. De fles die je erbij kan kopen is erg handig. De thee zelf lijkt duur maar e gebruikt zo weinig waardoor je er erg lang mee doet.
Minto schreef:
20-09-2020 16:49
Drankjes die te zoet zijn, leng ik aan.
Frisdrank aanlengen met water.
Geen sinaasappelsap, maar een blonde Peter: jus d'orange met spa rood.
Geen chocomel, maar half melk, half chocolademelk.

Ook lekker: een klein beetje vlierbloesemlimonadesiroop met flink wat water (of spa rood).

En Rivella drink ik af en toe.

Dit!
Aanlengen met Spa of water.
Alle reacties Link kopieren
waarom drink je niet gewoon kraanwater, is niet zoet, en kost niks
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe overal koud water bij uit de koelkast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven