Kookboeken

27-09-2020 16:46 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op koken en ik vind het ook erg leuk om door kookboeken te bladeren en nieuwe dingen uit te proberen. Dus ik ben benieuwd, wat zijn jullie favoriete kookboeken? En waarom?
Plenty van Yotam Ottolenghi

Alles wat hij maakt :love:

https://www.bol.com/nl/p/plenty/1001004 ... oductTitle
Alle reacties Link kopieren
Ik koop ze niet meer want er is op internet zo ontzettend veel te vinden maar van de boeken die ik al heb zijn Beb Vuijk, Jamie en Nigella de favorieten.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Alles van Jamie Oliver.
Donna Hay.
Chickslovefood.
En ik heb nu het kookboek van Giphart en zijn vrouw thuis liggen dat is ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ottolenghi ben ik ook dol op! Ik heb Simpel en Plenty More.

Veel is te vinden op internet inderdaad, maar ik vind het heerlijk om door de boeken te bladeren.
Kookboeken an Donna Hay. Laatst Big Mama's Cucina Pololare gekocht. Al lekkere dingen uit gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Guuske123 schreef:
27-09-2020 17:04
Ottolenghi ben ik ook dol op! Ik heb Simpel en Plenty More.

Veel is te vinden op internet inderdaad, maar ik vind het heerlijk om door de boeken te bladeren.
Ik ook daarom heb ik er meestal wel een paar uit de bieb thuis liggen. Neem me altijd voor om dan ook minstens 1 gerecht eruit te maken. Lukt niet altijd hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ultimate Cooking Course van Ramsay is goed boek. Eenvoudig, van meeste recepten is filmpje te vinden en handig ingedeeld per type etentje (voor groepen, voor 2, voorbereid etc)

Maar wat voor een soort boek zoek je? Moeilijk, makkelijk, voor alle dag, voor speciale gelegenheden, om alleen maar in te bladeren omdat alles er mooi uit ziet en niet per se om uit te koken?
Alle reacties Link kopieren
Koken zonder pakjes en zakjes van Karin is ook fijn.
En Home made van Yette van Boven.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook wel echt om uit te koken. Maar zowel voor speciale gelegenheden als voor alledag. En het hoeft ook niet per se eenvoudig te zijn, ik ben een redelijk ervaren kok.
Ik ben fan van de kookbijbel serie (bakbijbel, broodbijbel, koekjesbijbel, stamppotbijbel etc).
Ik kook vooral met Jamie Oliver.

Nigella Lawson kan ik niet zo veel mee en Yotam Ottolenghi ook niet. Wel een kookboek van.

Oh en ik kook ook erg veel uit het blue band kookboek en uit "de nieuwe studentenkeuken".
dolfje schreef:
27-09-2020 17:17
Koken zonder pakjes en zakjes van Karin is ook fijn.
Ja die ook!
Simple recipes van Bosh vind ik erg fijn. Makkelijk, snel en lekker.

En Taart ende Koeck van Maartje Borst staat op m’n wishlist. Schijnt een boek te zijn met lekkere taarten en koekjes (duh...) en ingrediënten die je gewoon in de supermarkt vindt.
Alle reacties Link kopieren
Jamie Oliver heb ik ook wel eens dingen van gemaakt.

Ik ga de boeken die jullie verder noemen eens opzoeken 🙂
Larousse en Escoffier natuurlijk. En de zilveren lepel. En mijn schoolboeken :D Daar staan alle basis recepten in .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kookboeken van lekker en simpel. Zoals de title zegt het is echt heel makkelijk, vaak binnen 30 min klaar en hoef geen speciale ingrediënten te kopen.

https://www.bol.com/nl/p/lekker-simpel ... oductTitle
PoezzinBoots schreef:
27-09-2020 16:57
Plenty van Yotam Ottolenghi

Alles wat hij maakt :love:

https://www.bol.com/nl/p/plenty/1001004 ... oductTitle
Dit.

En Jamie, Gordon en Nigella.
Alle reacties Link kopieren
Jacques Pepin
Alinea
Desserts van Jordi Roca
PiNuts14 schreef:
27-09-2020 17:25
Simple recipes van Bosh vind ik erg fijn. Makkelijk, snel en lekker.

En Taart ende Koeck van Maartje Borst staat op m’n wishlist. Schijnt een boek te zijn met lekkere taarten en koekjes (duh...) en ingrediënten die je gewoon in de supermarkt vindt.
Die van Maartje Borst staat ook op mijn lijstje. Het boek zag er geweldig uit toen ik het inkeek.
dolfje schreef:
27-09-2020 17:17
Koken zonder pakjes en zakjes van Karin is ook fijn.
En Home made van Yette van Boven.

Koken zonder pakjes en zakjes van Karin Luiten heb ik ook. Hieruit maak ik altijd de bolognesesaus voor de pasta (met eigen aanpassingen) en ook de brownies (ook met eigen aanpassingen). De recepten kloppen allemaal, erg fijn.
Ik vind alleen soms de smaakcombinatie niet helemaal mijn smaak. De brownies bijvoorbeeld doet ze kaneel in en rum. Ik vervang dat door amaretto en chocoladedruppels voor extra chocolade :) . Maar het recept klopt precies. Een lekker smeuiig resultaat met knapperige bovenkant.

Van Yvette van Boven heb ik nog nooit een kookboek gelezen maar ik keek wel altijd naar haar programma's.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 18:50
33.45% gewijzigd
PhiIae schreef:
27-09-2020 17:23
Ik ben fan van de kookbijbel serie (bakbijbel, broodbijbel, koekjesbijbel, stamppotbijbel etc).
Heb de vegabijbel. Heel blij mee!
PhiIae schreef:
27-09-2020 17:23
Ik ben fan van de kookbijbel serie (bakbijbel, broodbijbel, koekjesbijbel, stamppotbijbel etc).

Koekjesbijbel van Rutger heb ik ook en ook de Masterclass (cakes).

Kookboeken heb ik ontelbare. Twee rijen in een boekenkast. In de keuken staan er een paar die ik af en toe wissel met de boekenkast. Ik kook ook vaak recepten uit de kookboeken van het Voedingscentrum (o.a. balansdag e.d.) Gezond en weinig ingrediënten nodig.
Alle reacties Link kopieren
De Zilveren Lepel

Een klassieker. De Italiaanse keuken zoals Italianen het bereiden.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Zilveren lepel, en Jamie.....En Gennaro......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven