Hervulbare koffiecups

21-10-2020 20:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een pakje binnengekregen met mooie rvs herbruikbare koffiecups. Ook al drink ik maximaal twee kopjes per dag, toch vond ik dat ik veel te veel plastic weggooide. En het leek me ook wel weer eens lekker om bij het koffie zetten échte koffie te ruiken.

Nu ben ik ze een beetje aan het uitproberen en op zoek naar de ideale manier van zetten: hoe veel koffie erin? Stevig aandrukken of losjes? (Dubbele) espresso of een lungo? Welk merk koffie? Fijn of grof gemalen? Etc.

Wie gebruikt al hervulbare cups en heeft al helemaal uitgevonden hoe je het beste bakkie zet?
Dat is voor ieders smaak toch verschillend? Gewoon zelf wat experimenteren lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-10-2020 20:04
Dat is voor ieders smaak toch verschillend? Gewoon zelf wat experimenteren lijkt me.
Er zal vast een ‘basistechniek’ van zetten zijn die het beste werkt met dit soort cupjes. Merk is misschien persoonlijk, maar ook daarvoor hoor ik graag tips. Uiteraard heb ik al een aantal kopjes geprobeerd, maar ik ben nog niet helemaal tevreden, vandaar de vraag.
Alle reacties Link kopieren
Is dat voor in de Nespresso?
Bij nespresso worden er gaten in geprikt voor en achter , ik zie niet helemaal voor me hoe dat dan werkt bij rvs.
Ik ben overgestapt op biologisch afbreekbare cups van de ‘koffiejongens’. Iets minder lekker dan mijn vertrouwde lungo, maar wel beter voor het milieu
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
21-10-2020 20:15
Is dat voor in de Nespresso?
Bij nespresso worden er gaten in geprikt voor en achter , ik zie niet helemaal voor me hoe dat dan werkt bij rvs.
Ik ben overgestapt op biologisch afbreekbare cups van de ‘koffiejongens’. Iets minder lekker dan mijn vertrouwde lungo, maar wel beter voor het milieu
Ja, voor in de nespresso. Er zit een wat groter gaatje bovenin het deksel met daaronder een soort filtertje. Onderin het cupjes zitten meerdere kleinere gaatjes.
Alle reacties Link kopieren
Maar de machine prikt toch steeds ook gaten? Wel bij weggooi cups
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
21-10-2020 20:29
Maar de machine prikt toch steeds ook gaten? Wel bij weggooi cups
Nouja, in een rvs deksel valt niks te prikken natuurlijk. Het dekseltje is ook iets ingevallen, dus ik vermoed dat de pinnetjes in het apparaat het rvs niet eens raken.
Alle reacties Link kopieren
Ah, zo.
Geen ervaring, maar ben wel benieuwd hoe het bevalt. Het lijkt me lastig om consistente hoeveelheid en dus smaak te krijgen bij zelf vullen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd en volg even, waar heb je ze gekocht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven