Wat is jouw favoriete fruit?

21-10-2020 20:24 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Om direct met de deur in huis te vallen: ik ben dol op fruit. En ik lust ook vrijwel al het fruit, behalve (verse) ananas en kiwi (allergisch helaas), en mango vind ik om een of andere reden écht niet lekker.

Ik probeer ook graag (voor mij) nieuwe soorten fruit. Zo heb ik vorige week voor het eerst cactusvijgen gekocht. Ik vraag me af of die nu in het seizoen zijn, of dat de kwaliteit simpelweg tegenviel, want ik vond ze erg waterig, weinig smaak. Nog steeds goed te eten :lol: En laatst heb ik een nieuw merk peer bij de Lidl gekocht, was ook maar één week verkrijgbaar, die vrij hard bleef, maar súper lekker was.

Het liefst eet ik overigens nectarines, aardbeien, bramen, zure mandarijnen (hoe zuurder, hoe beter) of Pink Lady appels. In willekeurige volgorde.

Wat is jouw favoriete fruit? Ik hoop wat nieuwe ideeën op te doen!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Serieus: Mango! :$

Ik zag weer kaki fruit liggen, ook erg lekker.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Oh, dan heb je aan mij niets qua ideeën. Ik hou ook van fruit, maar wel juist meer van zoet fruit.
En meer zomerfruit. Watermeloen, aardbeien, frambozen, druiven, gele kiwi en ananas heel beperkt want ook licht allergisch. Als ik dat veel eet, gaat het pijn doen aan de binnenkant van mijn mond.
In de winter vind ik het wat kariger en eet ik fruit omdat ik het van mezelf moet. Appels, maar ik hou vooral van Elstar. Peer, maar mwah. Mandarijnen, mmmh, soms heel lekker, maar vaak mwah. Zuur fruit is niet zo aan mij besteed.
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
21-10-2020 20:29
Serieus: Mango! :$

Ik zag weer kaki fruit liggen, ook erg lekker.
Oh ja, dat is de uitzondering! Echt herfst fruit, maar wel erg lekker!
pink lady , witte druiven , navelsinaasappels. bananen , in willige keurige volgorde
Alle reacties Link kopieren
In de winter eet ik ook regelmatig in plaats van fruit een paprika. Rood het liefst. Niet zo lekker als zomerfruit, wel lekkerder dan winterfruit.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet eigenlijk elke dag kiwi, dus zo kom ik al aan mijn vitaminen.
Voor de rest vind ik druiven ook erg lekker, nectarine, watermeloen, aardbeien en framboos. Bosbesjes ergens doorheen.

appel vind ik erg smerig, maar ergens doorheen wel prima. Banaan eet ik alleen als banaanpannekoek.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 10-12-2020 11:21
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Physalis (mijn hele tuin staat er nu vol mee, echt seizoensproduct, in de winkel wel duur)
Passievrucht
Watermeloen
Alle reacties Link kopieren
Kruisbessen, maar die zijn maar 2 maanden per jaar verkrijgbaar.
Alle reacties Link kopieren
IK ben niet zo van het fruit. Soms een banaan voor het sporten in de ochtend (dan eet ik nog wat anders na het sporten).
Verder lust ik wel appels, maar zal ik niet zo snel van de fruitschaal pakken. Kiwi vind ik wel lekker, aardbeien, meloen, peer. Maar ik eet het eigenlijk allemaal te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Kiwibessen!!
Verder kaki, blauwe bessen, aardbeien, frambozen, meloen en peren.
Ik lust het bijna allemaal maar zal niet snel sinaasappel, grapefruit en mandarijnen eten.
Alle reacties Link kopieren
Oeh ja, bosbessen! Ook erg lekker!
Banaan hou ik helemaal niet van maar is wel handig in een smoothie omdat het er meteen de juiste structuur aan geeft.
Appel doe ik wel eens in een salade. Lekker met witlof en zonnebloempitten. Of gisteren nog gegeten: sla, appel, tomaat, pijnboompitten, bleekselderij en tonijn. En dan een pesto dressing. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Grapefruit, granaatappel en sinds kort ook cactusvijg.

Ananas vind ik ook vies.
Alle reacties Link kopieren
Mango en ananas.
Alle reacties Link kopieren
kruisbessen, blauwe bessen, kersen en zure appels
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Appeltaart
Alle reacties Link kopieren
Granaatappel vind ik ook lekker, maar laat ik toch vaak voor wat het is wegens teveel gedoe.
Kaki en grapefruit. Heerlijk vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
21-10-2020 20:34
Heb je dan ook tips waar je de meest zure mandarijnen koopt? :)
Ik grijp de laatste jaren al steeds mis, veel minder zuur dan ze eerst waren

Nee, ik vind ze heel erg lekker, maar ik kan me niet herinneren wanneer ik voor 't laatst een lekkere mandarijn heb gegeten. Die goed sappig en echt lekker zuur was. Ik heb de zoektocht opgegeven, ik koop geen mandarijnen meer en eet nu mineola's, die zijn vaak wel lekker (7/10 zou ik zeggen) :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
21-10-2020 20:35
Kiwibessen!!
Ik wist niet eens dat dat bestond!
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
21-10-2020 20:36
Granaatappel vind ik ook lekker, maar laat ik toch vaak voor wat het is wegens teveel gedoe.
ja het geeft ook zulke irritante vlekken
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle fruit vind ik heerlijk, maar mango en meloen zijn favoriet.
Alle reacties Link kopieren
knolselder schreef:
21-10-2020 20:36
kruisbessen, blauwe bessen, kersen en zure appels

Oh, kersen, goeie! Die vind ik ook heel lekker, vooral uit de koelkast :heart:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
21-10-2020 20:37
ja het geeft ook zulke irritante vlekken
Komt bij mij niet meer goed, dus ik laat het maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven