Wat eten we vandaag vegetarisch - II

12-12-2020 18:56 1030 berichten
En ineens was deel 1 al vol! Bij mijn weten is er nog geen deel 2, dus bij deze!

Uit de OP van deel 1: ‘vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk als het lijkt! Maar soms mis ik toch wat inspiratie. Daarom zou ik graag gerechten uitwisselen met anderen die ook (vaker) vegetarisch of veganistisch willen eten.’

Het oude topic: Wat eten we vandaag vegetarisch

Smakelijk iedereen! :-9
anoniem_648f6f27076be wijzigde dit bericht op 13-12-2020 22:25
0.21% gewijzigd
Ik maakte vandaag dit gerecht: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ign=labsQR

Ik heb alleen de eieren weggelaten, meer knoflook erdoor en minder noedels.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een quiche gemaakt met geroosterde pompoen en broccoli, en flink wat kaas erover. Was lekker!
Pindastoof
Alle reacties Link kopieren
Deze vinden wij lekker: Ik eet vandaag: Zoete aardappelcurry met naanbrood van Shane Kluivert https://www.ah.nl/r/1194525
AGV'tje met krieltjes, champignonburgers en opgeleukte spinazie. Als er bij de opleukerij geen feta had gezeten was het zelfs een vegan maaltijd geweest :proud:
Alle reacties Link kopieren
Nee geen corona hoor de rest smaakt allemaal prima! Ik hou van een erg uitgesproken smaak en dat was de pasta en saus gewoon echt niet.
Vanavond waren de eieren in tomatensaus erg lekker gelukkig.

Morgen een salade met groene asperge, ei en knoflookkaas met kaasbitterballen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
volg!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer!
Rodekool met anijs en gember, met geroosterde aardappeltjes en champignonsaus. En dillemayonaise - dat past er niet zo bij, maar ik vind het zó lekker bij geroosterde aardappels.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
IBIopviva schreef:
12-12-2020 19:38
Nee geen corona hoor de rest smaakt allemaal prima!
Oh gelukkig. Ik dacht ik zal je, door ervaring wijs geworden, toch maar even waarschuwen :proud:
Morgen gewokte spruitjes trouwens, in zoetzure saus uit een flesje, met rijst. En een paar gekookte eieren voor de proteïnen.
Alle reacties Link kopieren
Penne ai quattro formaggi :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Even een post om het topic makkelijk terug te kunnen vinden.

Ik post hier al een tijd niet meer maar haal nog wel veel inspiratie uit dit topic :D
Heb gisteren moussaka gegeten! heerlijK!
DreamyEzra schreef:
12-12-2020 19:15
Pindastoof
Toch niet iets wat ik iets van een jaar geleden heb gepost hé? Toevallig maakten we dat donderdag nog :)
Alle reacties Link kopieren
Gister een 'meatloaf' met zelfgemaakte rösti en broccoli.

Vandaag een soort mislukte bami want met de verkeerde noedels maar wel lekker met broccoli, paprika, wortel, lenteui, knoflook, ei en pindasaus.
Such fun!1
PiNuts14 schreef:
12-12-2020 18:57
Ik maakte vandaag dit gerecht: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ign=labsQR

Ik heb alleen de eieren weggelaten, meer knoflook erdoor en minder noedels.
Deze soep stond ook op mijn lijstje maar toevallig sprak ik vandaag iemand die m vandaag voor het eerst gemaakt had, maar het niet lekker vond. Sowieso teveel noodles.

Wij aten een linzenstoofpot met rijst en avocado.
PiNuts14 schreef:
12-12-2020 21:45
Toch niet iets wat ik iets van een jaar geleden heb gepost hé? Toevallig maakten we dat donderdag nog :)
Heb die van Rachel Ama gemaakt. Moest wel even aan je denken en heb je recept nog steeds opgeslagen maar nog niet gemaakt :whistle:
Zoete aardappelsoep met geroosterde paprika. Dubbel zoet dus, echt iedereen die hem gegeten heeft lust het.

Opleuken met toppings kan natuuijk:)
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even!
Rosalind schreef:
12-12-2020 23:41
Deze soep stond ook op mijn lijstje maar toevallig sprak ik vandaag iemand die m vandaag voor het eerst gemaakt had, maar het niet lekker vond. Sowieso teveel noodles.

Wij aten een linzenstoofpot met rijst en avocado.
Ik vond het ook teveel noedels, dus heb veel minder gedaan. En dus sambal erbij, en wat gember en koriander. Dus uiteindelijk blijft er van het oorspronkelijke recept weinig over ;)
DreamyEzra schreef:
13-12-2020 07:15
Heb die van Rachel Ama gemaakt. Moest wel even aan je denken en heb je recept nog steeds opgeslagen maar nog niet gemaakt :whistle:
O Ik heb ook lijstjes vol met dingen die ik nog eens wil maken :biggrin:

Vanavond knolselderstamppot en een vegan schnitzel.
PiNuts14 schreef:
13-12-2020 12:37
Ik vond het ook teveel noedels, dus heb veel minder gedaan. En dus sambal erbij, en wat gember en koriander. Dus uiteindelijk blijft er van het oorspronkelijke recept weinig over ;)
Haha, daar ben ik ook goed in ;-D
Gember en koriander klink goed!
Ik heb gisteravond erwtensoep gemaakt dus straks eten we snert :cheer:
S middags aardappelsalade en nu pannenkoeken bakken voor het ontbijt.
Groente en aardappelen uit de oven, in rozemarijn-rode pepermarinade

De bietjes waren verrassend lekker.

(stiekeme tvt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven