Wat eten we vandaag?

13-12-2020 09:35 1765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het zoveelste deel van een bestaand topic. Kook , eet en klets gezellig mee.

Het vorige deel :
eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/ ... 1?start=25#

Voor als Viva stopt: https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-e ... ?page=2#34. Hier vind je ons 😀

Afbeelding
dolfje wijzigde dit bericht op 10-07-2021 03:45
34.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
14-12-2020 10:54

Daarná ga ik eens nadenken over een kerstmenu. Weten jullie dat al?
Ik maak in elk geval een keer kaasfondue. Of geitenkaas met blauwe kaas en bier of iets anders daar ben ik nog niet over uit. Komkommer,wortel brood etc om te dippen en klaar.
En we gaan een keer gourmetten, dat houden we altijd ook vrij simpel wel.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!
Ben aan het aftellen: nog 4 dagen werken en dan welverdiende vakantie. Deze week nog even doorbuffelen aan het project en deadline.

Zaterdag hadden we weer lekker eten van een lokaal restaurant laten aanrukken. Voor had ik zalmtartaar, heerlijk fris. Lief had eendenham. Hoofd: ik had risotto met zeevruchten. Lief had tournedos met aardappelkroketjes en ratatouille. Toe: beiden witte chocolade cheesecake met Bastogne bodem.

Gister even bij de schoonouders op de koffie geweest. 's Morgens ook wezen sporten.
Daarna lekker erwtensoep (had schoonma voor ons gemaakt en nog een portie in de vriezer gemikt)

Vanavond eten we kliekjes: lief een kliek pad thai met garnalen en ik een kliek spaghetti bolognese (om geloot wie welke kliek kreeg ;-) )

Benieuwd naar de maatregelen die worden aangekondigd. Hoop toch niet dat de sportschool dicht gaat. Daar zijn bij ons in ieder geval geen enkele keer besmettingen geweest.

Oh, en Dolf, ik heb elke keer voor je gedanst onder de douche. Hoop dat het helpt.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Koor voor het dansen :P

Ik heb net vast bij Picnic de kerstboodschappen besteld want denk dat de bezorgmomenten nu rap gaan vol lopen. Heb in elk geval een rollade ook nog besteld dus dat eten we dan ook nog ergens die dagen.
:hello: !

Happy new topic! Ik wilde net een bericht posten, omdat ik het zo stil vond. Volledig het nieuwe topic gemist. Ik dacht dat iedereen de lust tot eten was vergaan. Thnx voor het openen, Dolfje. Fijne foto ook.

Leuk Biekoe, schrijf lekker mee. En anijsblokje ook.

Gisteren at ik bij Moos heerlijke pizza's. Lucky me.

Vandaag eet ik witlof risotto, in het kader van comfort food. Morgen wil ik koolrolletjes maken, een beetje Aziatsch heb ik in mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
GeorgieB, maak maar een flinke portie van die rolletjes. Ik kom morgen bij jou eten :kwijl:
Alle reacties Link kopieren
tvp. Ik was dit topic helemaal vergeten. En het is nog wel zo’n leuk topic! Ik ga mijn best doen om weer eens vaker langs te komen. 😊
Vandaag eten wij een groentenmix van o.a. broccoli, bloemkool, wortels met daarbij aardappeltjes uit de oven en kip cordon blue.
Ja hoor, Irma, gezellig. Als je het land nog inkomt ben je van harte welkom. :proud:
Ah, de pizza was geslaagd dus GB? :-D

Ik ben vanmiddag nog snel bij Dolfjes collega's geweest, voor mij niet nóg wekenlang dezelfde boeken voorlezen... ze moesten sowieso deze week terug dus dat was prima. Het was er wel erg druk.

Bedankt voor de info irmaladouce! Pepers niet snijden en er later uitvissen vind ik ook wel een goeie ja. Ik ben zelf namelijk ook niet zo'n held met pepers. Kemirinoten zijn de candlenuts, volgens mij kun je die wel kopen in de toko. Of anders kemirinotenpasta.
Alle reacties Link kopieren
Zuurkoolstamppot met een runderrookworst.
Teig, heb jij toevallig nog ergens het recept van die Clam Chowder die we een keer gemaakt hebben bij een forum-kookmeet? Ik kan het niet meer vinden en dat was wel een goed recept volgens mij
Alle reacties Link kopieren
Het was overal erg druk Teig, ik woon vlakbij een klein winkelcentrum en er stond hier gewoon file in de straat.
GeorgieBrown schreef:
14-12-2020 18:28
Teig, heb jij toevallig nog ergens het recept van die Clam Chowder die we een keer gemaakt hebben bij een forum-kookmeet? Ik kan het niet meer vinden en dat was wel een goed recept volgens mij
Zeker heb ik die, want ik vond hem ook erg lekker toen!

Overigens heb ik nog geen vastomlijnde Kerstplannen, qua eten. Ik denk aan tapasdiner op Kerstavond (lekker wijntje erbij), dan gourmetten op Eerste Kerstdag (eens kijken wat de frutjes daarvan vinden, beetje zelf "koken" en prutten met sausjes enzo) en Tweede Kerstdag kookt lief. Verder zijn we nog niet :-D
Alle reacties Link kopieren
Kemirinoten/candlenuts zijn wel noten, maar je gebruikt ze meer als specerij (zoals nootmuskaat) Overigens wel goed verhitten want rauw zijn ze giftig. En ik moet eerlijk zeggen dat ik de smaak niet bijzonder vindt. Oftewel, je mist er niks an, Irma ;-D

Ik at vanavond onverwacht bij zus, het was een ingewikkeld verhaal met een kerststukje wat persé vandaag nog gekocht moest worden voor mijn ouders en het eindigde in tomatenrisotto met salami en een onverwacht kappersbezoek. Een avond met onverwachte wendingen dus maar wel lekker gegeten aangezien zus wel halfslachtig aan de risotto begon maar ik het halverwege over nam ;-D (wauw, ik heb 3x onverwacht geschreven in de laatste alinea. Ik ben echt niks meer gewend qua onverwachtheid, geloof ik.)

Kerst: misschien moet ik morgen nog even langs de Sligro, want ik heb wel zin om eerste Kerstdag iets bijzonderders te freubelen. Misschien koop ik kwarteltjes. Of een echt mooie kip. Kerstavond dus kaasfondue bij schoonouders en tweede eten we bij vrienden. Ik vind onze kerst- en oud en nieuw-activiteiten gewoonlijk altijd heel leuk (iets met veel vrienden en eten en spelletjes enzo) maar ik verheug me eigenlijk disproportioneel op eerste Kerstdag met zn tweetjes in ons eigen lieve huis :$
Teigera schreef:
14-12-2020 20:14
Zeker heb ik die, want ik vond hem ook erg lekker toen!

Overigens heb ik nog geen vastomlijnde Kerstplannen, qua eten. Ik denk aan tapasdiner op Kerstavond (lekker wijntje erbij), dan gourmetten op Eerste Kerstdag (eens kijken wat de frutjes daarvan vinden, beetje zelf "koken" en prutten met sausjes enzo) en Tweede Kerstdag kookt lief. Verder zijn we nog niet :-D
Thnx! Tuurlijk, die blog. En de Chowder is idd een deel van mijn kerstplan. Het is simpel, maar feestelijk. De schelpen kan ik bestellen verder heeft het totaal geen ingewikkelde ingredienten. Het lijkt mij een redelijk stressvrij recept.

Moosey schreef:
14-12-2020 23:09
Kemirinoten/candlenuts zijn wel noten, maar je gebruikt ze meer als specerij (zoals nootmuskaat) Overigens wel goed verhitten want rauw zijn ze giftig. En ik moet eerlijk zeggen dat ik de smaak niet bijzonder vindt. Oftewel, je mist er niks an, Irma ;-D
Ik gebruikte ze weleens in en boemboe voor iets. Nooit geweten dat ze giftig zijn. Maar ja, dat zijn amandelen en paranoten ook, als ik de verhalen mag geloven. Ik dacht ook eigenlijk dat ze meer zijn om het gerecht wat romiger te maken, want ze worden vaak gevijzeld. En je kunt ze dan evt .vervangen door (rauwe) cashewnoten.
Ik dacht dat kemirinoten idd vooral gebruikt werden voor het mondgevoel, ze zijn erg vettig, en niet zozeer voor hun smaak. Ik wist wel dat ze giftig waren als je ze rauw at ja.

Heb je vandaag een verwachte dag Moosey? Gewoon om weer een beetje bij te komen :-D

Ik eet vanavond bij m'n ouders zoals altijd op dinsdag.
Alle reacties Link kopieren
Gnocchi uit de oven met gegrillde bataat, courgette, paprika en ui, salie, mozarella en parmezaan.
Alle reacties Link kopieren
Mooi zo, dat ik niets aan die kemirinoten/candlenuts mis. Ik denk écht dat ik daar niet aan kan komen in deze contreien.

Oei, lekker die clam chowder... ware het niet dat ik die aardappelen absoluut niet zie zitten. Ik ga op zoek naar iets gelijkaardigs, maar dan zonder èrpels, éventueel voor de feestdagen.

Verder gaan we met kerst voor de eerste keer gourmetten met z'n 3-en. Op een soort langwerppige electrische tafelplancha. En dan met wat vlees, vis/zeevruchten, vega, groenten, brood en wat sausjes, ofzo...

Vanavond een simpele pasta met spinazie, zure room, kaas en walnoten.

Morgen wordt JV 18! . Hij heeft om ribeye, aardappelkroketten, brocoli en slaai gevraagd. En nog kruidenboter voor bij het vlees...
Alle reacties Link kopieren
Oh die blog ken ik ook nog wel. Zij heeft toch ook een hele tijd meegepost hier?

Ik maak een soort van “Spaanse “ nasi goreng . Rijst met uitgebakken chorizo en boontjes erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de slowcooker voor morgen aangeslingerd: Marokkaanse kip tajine, met aubergine, kippendij, wortel, ui, rozijntjes en allerhande specerijen. Morgen alleen nog even couscous erbij koken. Heerlijk.

Straks eten we bloemkool curry, met bloemkool, aardappels, spinazie en tomaat. Erbij naan.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik hou nog bloemkool over en daar maak ik een soepje van.
Alle reacties Link kopieren
Couscous met gehakt, courgette, paprika en Ras el Hanout.
Alle reacties Link kopieren
De slowcooker is overleden... Hij werd helemaal niet meer warm. Heb dus alles overgekieperd in een pan op een ouderwets sudderplaatje en de slowcooker in de container gekieperd.
Alle reacties Link kopieren
Zonde! Weet je wel meteen wat je voor kerst kan vragen want je gebruikte heb best vaak toch?
*Pauze* schreef:
13-12-2020 13:19
Oesterzwammen waren tot vorige week helemaal uit m'n geheugen verdwenen. Gek hoe dat soms gaat, terwijl ik ze heel lekker vind.
Toen ook een lekkere pasta ermee gemaakt en dat was echt smullen! Leuk om ze bij jou nu ook te zien staan in een soortgelijk gerecht.
Ik had dat met de pannenkoeken, die blijkbaar massaal werden gegeven afgelopen weekend! Ik denk dat ze bij mij ook komend weekend op het menu komen. Dat is misschien wel maanden geleden, terwijl ik het heerlijk vind.

Qua kerstmenu nog geen idee. Ik zie allerlei goede ideeën voorbij komen. Laat me ook wel leiden door de aanbiedingen, vaak. Maar als er van die grote gamba's in de aanbieding zijn, dan hoef ik geen moment meer te twijfelen... Lekker met cognac. Of coq au vin, ook weer eens lekker...niet per se voor kerst, trouwens.

Hier vanavond brood met geitenkaas, met rucola en tomaat. Ik ga zo nog hardlopen, dus eet niet uitgebreid.
Alle reacties Link kopieren
Alvast gefeliciteerd Irma! Zo’n menu wil ik ook wel voor mijn verjaardag. Of gewoon op een willekeurige dag, want ik moet nog even op mijn verjaardag wachten en ik ben al een aantal maal 18 geweest :biggrin: . Ik doe dat ook, de jarige het menu laten bepalen, leuke traditie.

Met kerst een tapas menu lijkt me heel handig vanwege de uiteenlopende smaken. Gourmetten wordt het zeker niet want ik heb net mijn gourmetstel verkocht. Dat doe ik nooit meer.

Vandaag gnocchi uit de oven. Stond al klaar, zoals elke dinsdag ;-) . In tomaten/ui/paprikasaus, salami en mozarella. Salade ernaast van tomaten. Een beetje tomaterig geheel maar ik had even niks anders en ik wilde wat ongekookte groente ernaast. Rucola had me wel leuk geleken maar ja.

Hebben jullie dat ook, dat je graag én gekookte én ongekookte groente wilt? Meestal sla ofzo.
mermedina wijzigde dit bericht op 15-12-2020 22:20
0.12% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven