Wat eten we vandaag?

13-12-2020 09:35 1765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het zoveelste deel van een bestaand topic. Kook , eet en klets gezellig mee.

Het vorige deel :
eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/ ... 1?start=25#

Voor als Viva stopt: https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-e ... ?page=2#34. Hier vind je ons 😀

Afbeelding
dolfje wijzigde dit bericht op 10-07-2021 03:45
34.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
irmaladouce wijzigde dit bericht op 15-12-2020 20:06
97.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
15-12-2020 19:09
Alvast gefeliciteerd Irma! Zo’n menu wil ik ook wel voor mijn verjaardag. Of gewoon op een willekeurige dag, want ik moet nog even op mijn verjaardag wachten en ik ben al een aantal maal 18 geweest :biggrin: .
Ik ben over 5 dagen al aan de beurt. En dan heb ik er 3,2222222 keer 18 jaar opzitten... Ik weet nog niet wat ik dan te eten kies 😁
Wat een heerlijke gerechten komen hier langs! Fijne inspiratie, bedankt!

Wij aten hertenbiefstuk, rode kool met gebakken appelringen en zelfgemaakte rösti
Gefeliciteerd met je JV irmaladouce! Inderdaad fijn menu (en goede traditie, wij doen hetzelfde).

@mermedina: nee, dat heb ik helemaal niet, dat ik graag ongekookte én gekookte groente wil eten in een maaltijd. Alleen gekookt of alleen rauw is ook prima.

Vanmiddag lieten lief en ik een broodje thuisbezorgen van een fijne traiteur, had een Perzisch flatbread gevuld met verschillende groenten (geroosterde paprika, aubergine, komkommer, sla), humus en burrata. Yum. Vanavond bij mijn ouders kreeg ik tomatensoep vooraf en daarna boerenkoolstamppot met spekjes en rookworst. Ben geen fan van tomatensoep, nooit geweest ook, maar boerenkool vind ik dan weer erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Irma.

Wij eten vandaag de pastasaus die ik maandag gemaakt heb met spaghetti denk ik.
Vanavond heb ik een late dienst, zou eigenlijk boerenkoolstamppot uit de vriezer meenemen maar dat at ik gisteren al :-D . Daarom wordt het vandaag moussaka, dat stond ook nog in de vriezer.
Lief en de kinderen eten mie met garnalen, peen en paksoi.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag dagje vrij. Even bijkomen. Vanochtend opgestart met lekkere wandeling. Het was mooi en koud.

Gisteravond liefs kerstpakket opgehaald. Ze hadden een leuke drive-through georganiseerd. Er zat veel lekkers in en ik heb alleen de soepstengels en zoete popcorn aan de buren gegeven (normaal gaat er veel meer die kant op.... foodsnob :facepalm: ) En vanavond maak ik meteen mexicaanse wraps met spullen uit het pakket.

Balen van je slowcooker, Jynt!

Gefeliciteerd Irma
koreveen wijzigde dit bericht op 17-12-2020 11:26
0.95% gewijzigd
Nog gefeliciteerd, Irma!

He balen, Jynta. Gelukkig kon je je eten nog makkelijk redden.

Ik heb dat ook niet zo, van gekookte en ongekookte groente. Hoewel soms een andere structuur of iets wel goed is in een maaltijd combinatie. Maar dat hoeft niet per se in gekookte/ongekookte groente te zitten.

Fijne dag vandaag, KV!

Vanavond ga ik denk ik falafel maken. Gisteravond kikkererwten in de week gezet. Erbij maak ik wortel salade en bulgur met geroosterde aubergine, paprika, feta en walnoot. Denk ik. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen inspiratie en heb het,denk ik,laatste bakje rendang uit de diepvries gehaald met nasi erbij.
..
anoniem_63b29ab9da950 wijzigde dit bericht op 24-12-2020 16:27
99.42% gewijzigd
Pauze, je kunt vast bestellen bij de slager. Ik bestel ook altijd bij de visboer voor kerst. Het is eigenlijk altijd goed geregeld, alleen even ophalen. Er mogen maar zoveel mensen tegelijk in die winkel, dus ik denk dat dat helemaal goed komt.

Ik zat te denken aan noodle soup, maar helaas... geen noodles in da house. Even bestellen. Mss aardappel-knolselderij gratin (die selderijknol van vorige week had het voormaat van een baskeltbal...) en daarbij iets met savooiekool. Mss gestoofd, met kummel. Zoiets.
Lief heeft vandaag twee tentamens, dus die heeft een drukke dag. De kinderen en ik gaan ons vermaken, we gaan denk ik kerststukje maken en ik geloof dat frut I even mag inbellen met school vanmiddag. Verder even kijken wat we gaan doen, misschien een online gymlesje met z'n drieën volgen ofzo. Hopelijk stopt het straks met regenen en kunnen we nog even lekker naar buiten.

Vanavond maak ik dahl, met vegetarische balletjes en geroosterde bloemkool. Stukje naan erbij.
Goedendag.
Vandaag was ik gegrilde groenten aan het koken.
Alle reacties Link kopieren
ThomasWeek schreef:
17-12-2020 10:09
Goedendag.
Vandaag was ik gegrilde groenten aan het koken.
Om soep van te maken? Waarom zou je ze anders nog koken?
Alle reacties Link kopieren
De werkgever heeft hier 5 kerstdiners van Rijks® (chef Joris Bijdendijk) laten bezorgen :) Die gaat De Vader opdienen, dus ik hoef vanavond alleen de kaarsen aan te steken en de wijn open te trekken ...

* Voorgerecht:
Smoked salmon, pumpkin salad, mandarin vinaigrette & hazelnut

Vegetarisch voorgerecht:
Swede (koolraap), pumpkin salad, mandarin vinaigrette & hazelnut

Hoofdgerecht vlees:
Braised beef, celeriac-potato pie with gruyere & red cabbage

* Hoofdgerecht vis:
Slow cooker Cod fillet, coconut brusque, roasted pointed white cabbage & pearl couscous

Vegetarisch hoofdgerecht:
Roasted cauliflower, chickpeas & dukkah

*Nagerecht:
Holtkamp meringue, compote of mango and star anise & vanilla cream

Vegan nagerecht:
Coconut mousse, lime-basil gel & vegan biscuit

* dit zijn mijn keuzes, maar ik vermoed dat we hier en daar ook wat zullen ruilen/proeven.
GeorgieBrown schreef:
17-12-2020 08:47
Pauze, je kunt vast bestellen bij de slager. Ik bestel ook altijd bij de visboer voor kerst. Het is eigenlijk altijd goed geregeld, alleen even ophalen. Er mogen maar zoveel mensen tegelijk in die winkel, dus ik denk dat dat helemaal goed komt.
Denk dat ik dat ga proberen ja. Ben een beetje allergisch voor drukke winkels inmiddels :|
dolfje schreef:
17-12-2020 10:36
Om soep van te maken? Waarom zou je ze anders nog koken?
je hebt het geraden. de soep was geweldig.
Vandaag heb ik vegetarisch pompoenbrood gemaakt.
Aanbevolen Onderdelen:
Een kop puree van onze oranje groente;
1/3 kopjes melk (u kunt kiezen voor melk gemaakt van noten);
Een paar warme eieren.;
1/3 kopjes olie (bv. zonnebloem);
Een halve theelepel special food soda.;
Driekwart kopje suiker of poeder;
Anderhalve bak meel voor je brood.;
0,5 kopje van de haver;
½ Theelepels van specerijen naar keuze (U kunt andere toevoegen aan ½ theelepel van pompoentaart specerij).
Ik vond dit recept op https://recipes.cafe/en/.
yette schreef:
17-12-2020 13:11
De werkgever heeft hier 5 kerstdiners van Rijks® (chef Joris Bijdendijk) laten bezorgen :) Die gaat De Vader opdienen, dus ik hoef vanavond alleen de kaarsen aan te steken en de wijn open te trekken ...

* Voorgerecht:
Smoked salmon, pumpkin salad, mandarin vinaigrette & hazelnut

Vegetarisch voorgerecht:
Swede (koolraap), pumpkin salad, mandarin vinaigrette & hazelnut

Hoofdgerecht vlees:
Braised beef, celeriac-potato pie with gruyere & red cabbage

* Hoofdgerecht vis:
Slow cooker Cod fillet, coconut brusque, roasted pointed white cabbage & pearl couscous

Vegetarisch hoofdgerecht:
Roasted cauliflower, chickpeas & dukkah

*Nagerecht:
Holtkamp meringue, compote of mango and star anise & vanilla cream

Vegan nagerecht:
Coconut mousse, lime-basil gel & vegan biscuit

* dit zijn mijn keuzes, maar ik vermoed dat we hier en daar ook wat zullen ruilen/proeven.
Leuk idee zeg, Yette. En klinkt ook goed, je keuzes.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat ik vanavond mee eet want na mijn bericht vanmorgen onderweg naar mijn werk begon ik me behoorlijk ruk te voelen dus omgedraaid en kan niks binnenhouden vandaag. Eet af en toe een toastje en een kop thee maar ja dat schiet ook niet op.
Heb man gevraagd cola te kopen want dat is het enige waar ik nu zin in heb.
Oh geniet ervan yette! Klinkt geweldig lekker. Wat een verwennerij van werkgever!

Dolfje, sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, leuk kado Yette! Geniet ervan.

Gister at ik een take-away-maaltijd die mijn collega had bereid: jackfruit rendang met rijst en geroosterde spruiten. Ik was altijd een beetje sceptisch over jackfruit uit blik (dat ingelegde zurige smaakje) maar als rendang deed-ie het erg goed. Was lekker.

Vandaag was ik soort van bijtijds thuis en kookte ik spruit-knolselderij-stamp met een beetje truffelboter erdoor, lekker. Erbij gebakken champignons en ui.
Hè, wat vervelend Dolfje, beterschap!

Wat een bijzonder en leuk cadeau Yette!
Zal het eens aan mijn werkgever vertellen dat zoiets ook kan. Wie weet :D
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me gelukkig wat beter, heb een tosti op en dat zit er nog in. Wel nog heel zwak. Qua eten vanavond weet ik het dus nog niet. Heb nog soepgroenten in de diepvries misschien dat ik een simpel soepje ermee maak en dan moet man maar kijken, hij had het over friet bakken maar daar moet ik echt niet aan denken.
Gelukkig dat je weer een beetje opknapt, Dolfje

Oh ja, jackfruit. Ik heb het weleens geprobeerd in een pulled jackfruit achtig broodje. Ik vond het niet heel bijzonder. Maar mss moet ik het nog een keer een kans geven.

Gisteren werd het idd aardappel-knolselderij gratin, gestoofde groene kool met knoflook, ansjovis en kummel en verder nog een salade van witlof, sla, rucola, peterselie, kappertjes en een klassieke vinaigrette. Vanavond eet ik de rest van de Marokkaanse maaltijd van woensdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven