Wat eten we vandaag?

13-12-2020 09:35 1765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het zoveelste deel van een bestaand topic. Kook , eet en klets gezellig mee.

Het vorige deel :
eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/ ... 1?start=25#

Voor als Viva stopt: https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-e ... ?page=2#34. Hier vind je ons 😀

Afbeelding
dolfje wijzigde dit bericht op 10-07-2021 03:45
34.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij aten gister kiptandoori met broccoli, boontjes en paprika. Met rijst. En zure komkommers.

Vandaag aten we lekker hollandsch: bloemkool (met papje), aardappels (met jus) en een slavink met zelfgemaakte appelmoes. En wat minihamburgertjes uit de vriezer, want logee en niet genoeg vlees.

Morgen weer aardappelig: krieltjes, sla met allerhande extra's, pot doperwten en een vega-ding.

Ik maak ook een weekmenu en laat daarbij tegenwoordig 1 dag open. Die dag eten we dan makkelijk of restjes. De boodschappen bestel ik 1x per week en dan hoef ik doorgaans alleen nog fruit ofzo bij te halen.
@Kaaaaaaatje: Indiase curry (van Patak's) of een boemboe van de toko inderdaad? Dan heb je weinig ingrediënten nodig. Risotto vind ik ook nog wel een goede, als je een recept in je hoofd hebt neem je de benodigdheden van thuis mee qua kruiden en klaar ben je. De verse ingrediënten hebben ze aan zee ook heus wel :). Veel plezier met jullie korte vakantie, klinkt als een fijn plan!

Ik at vanavond met de frutjes bij opa en oma, vooraf aspergesoep en daarna boerenkoolstamppot met spekjes, rookworst en zilveruitjes. Toe had oma slagroomvla met rode bessen (of zonder, of alleen sap van rode bessen door je gele vla roeren omdat het dan zo mooi roze wordt ;-) ).
Alle reacties Link kopieren
Vakantie-koken is voor ons: havermoutpap in de ochtend, met fruit en noten. Een lunchsalade halen bij de super en in de avond op een éénpits iets koken.

Achtereenvolgens belanden dan in de koekenpan:
Snel-klaar kip of vis, op bord opzij gelegd, dan voorgesneden groente plus een blikje gekookte quinoa/mais of zakje voorgekookte rijst. In een jolige bui komen daar nog kruiden bij maar wij bikkels eten het ook wel met zout en peper.

Het persco-menu was een ietwat kazige ovenschotel.

Met quinoa, zwarte bonen, kidneybonen, bruine bonen, mais, ui, paprika, tomaten met mexicaanse kruiden en veel cheddar. Heel veel.

Normaal bestel ik zo’n klein puntje van 60 gram maar deze keer was het een punt van dik 240 gram. En zoals gebruikelijk, raspt de huiself voor mij dan de kaas en zet de schaal in de oven. Jullie raden het al... hele punt geraspt. Het was lekker kazig! En vet. ;-D

Lunch was mosselen met bietjes, romaine sla, mosterddressing en quinoa.
Alle reacties Link kopieren
Wij bakken op vakantie ook wel eens een stukje kip of hamburger of ei met tomaat en dan een kant en klaar salade erbij.

Morgen maak ik een geroosterde pompoen met geitenkaas en spekjes en pasta ovenschotel denk ik.
Ik schrijf het vast op want dat had ik laatst al bedacht maar vergeten en ik stond net alweer te denken wat ik ook alweer voor morgen bedacht had. :P
Alle reacties Link kopieren
Pasta met tomatensaus uit pot, groentes en worstenballetjes is een goede idd.

En stamppot prei kan ook op het menu

En een vers pakket voor curry valt hier ook in de smaak.


Het zit hem er met name in dat ik niet teveel wil mee sjouwen voor die paar dagen. Dat ik wel lekker wil eten en dat ik het ook nog een beetje verantwoord wil voor het gespuis. En ze zijn zelf niet zo van de soep en broodjes enzo. Maar ik ben een eind op stoom en we halen nog een keer pizza daar en dan zijn we weer rond
Alle reacties Link kopieren
Goede tips hier voor Kaaaaaaatje ! En fijne dagen gewenst. Goed plan, lekker er even uit.

Gisteren bracht man een kippetje van het spit mee. Daar kwam brocoli bij, pasta met K&K noten-ricotta-tomaat-pesto en slaai.

Vanavond vega wraps met gewokte groenten (ui, courgette, puntpaprika, champignons) en voor de liefhebbers nog verbrokkelde feta of geraspte cheddar en yoghurt-knoflooksaus met koriander en munt.
Lekker, Kaat, een paar dagen eruit. Veel plezier daar.

Gisteren at ik part 2 van de tortilla de patatas en gegrilde groente.

Voor vandaag maak ik vooraf gegrilde artisjok uit de oven. En daarna citroenrisotto met verse tuinboontjes en peterselie.
Mermedina schreef:
23-02-2021 21:16

Het persco-menu was een ietwat kazige ovenschotel.
:HA: Maken jullie er een hele happening van?
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vistaart met een salade met tomaat en feta erbij.
Alle reacties Link kopieren
Boerenkoolstamppot met rookworst was het plan, maar ik had geen rookworst meer in huis :proud: Dus een eitje gebakken voor erbij.

En ik had vanmiddag ook al geluncht met roerei met Italiaanse roerbakgroente :)
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
24-02-2021 18:08
:HA: Maken jullie er een hele happening van?
Jazeker, haasten na werk en sport en dan knus met zijn allen tegelijk eten op de bank met kom of bord op schoot, dat gebeurt vrij weinig. Het moet dus vooraf klaargemaakt kunnen worden, in de oven op te warmen zijn en met één stuks bestek te eten zijn :mrgreen:.

Vandaag spinazie-stamppot met warm gerookte zalm, gekookt ei en ingelegde komkommer. De huiself at er liever rookworst en spekjes bij.

Verder vandaag: zadencracker, gerookte kipfilet, wortelsalade, pinda’s en hummus.
Alle reacties Link kopieren
Morgen heb ik een dubbele dienst en dan geen zin / energie om echt te koken dus ik duik straks de diepvries in voor morgen. Waarschijnlijk iets van bami of curry voor man en ik heb nog soep en kan een eitje bakken.

Volgende week begint mijn nieuwe rooster, dan weer 2 avonden “ laat” thuis maar dan wel de ochtend tot 13:00 zeker thuis dus dan of iets uit de diepvries of in de ochtend koken. Ben nu wel gewend aan de nieuwe situatie, moet er ook gewoon positief in staan want mag blij zijn dat we nog werk hebben. Heb in elk geval zin om in een functie het een en ander te gaan oppakken.
Dat klinkt goed Dolfje, dat er in je nieuwe werk leuke dingen op kunt pakken.

Wij aten vanavond een tofu-kikkererwtcurry met roergebakken spinazie erbij. Was erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Niet nieuw werk Teig en zelfde functie maar mis nu een functie dus mijn hersens hoeven niet meer zo versnipperd bezig te zijn.
Nee ik weet dat het binnen je huidige werk is Dolf, maar toch een soort van andere functie. En dat je er eerst niet heel gelukkig mee was, toch? Maar hopelijk nu toch iets leuks om aan te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Precies ja. En wat ook wel fijn is dat ik een vrij regelmatig rooster heb. Moet nog wel wat flexibel zijn maar het grootste gedeelte is elke week hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
24-02-2021 19:18
Jazeker, haasten na werk en sport en dan knus met zijn allen tegelijk eten op de bank met kom of bord op schoot, dat gebeurt vrij weinig. Het moet dus vooraf klaargemaakt kunnen worden, in de oven op te warmen zijn en met één stuks bestek te eten zijn :mrgreen:.

Vandaag spinazie-stamppot met warm gerookte zalm, gekookt ei en ingelegde komkommer. De huiself at er liever rookworst en spekjes bij.

Verder vandaag: zadencracker, gerookte kipfilet, wortelsalade, pinda’s en hummus.
Ik vind het wel slim! Hier is het op avonden met een persco altijd weer heksen om vóór 19.00 klaar te zijn. Terwijl we gewoonlijk pas om +/- 19.30 eten.

Gisteren zou ik falafel maken. De mix stond al sinds 's ochtends in de week. Maar De Zoon had ontzettend veel aanvallen. 's Ochtends kon ik dus al een workshop 'Hoe te handelen tijdens een clusters' geven op de wooninstelling. Vervolgens met de ambu naar de SEH. Een paar uur later werd hij knetterstoned ontslagen. Hier thuis gelunched en twee uur later nog eens een ambu gebeld die hem plat spoot. Vervolgens moest ik bij hem blijven ivm gevaar op ademdepressie.

Dus het werd Chinees. En daar werden we allemaal heel blij van :)

Vanavond falafel.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Yette, heftig zeg. Hoe is het nu met hem?

Wij aten broccoli schotel.

Morgen zijn de kids logeren beide, even kijken wat wij doen. Ik hoop iets bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Ovenschotel met kip, zoete aardappel en prei.
Jeetje wat een dag yette.

Wij aten vanavond halloumi-kikkererwtsalade met winterpeen en courgette en tomaten. Smaakte goed en dat vonden de frutjes gelukkig ook.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker Teig!

Morgen eten wij broodjes hotdog met zuurkool. Ga ik morgenmiddag bij de bakker lekkere broodjes halen en ik maak er zelf een mosterdsausje bij.
Voor vanavond heb ik een borrelbox besteld bij een restaurant in de buurt. Huisgerookte zalm, makreelrilette, worst uit de streek, kaasjes, brood, amandelen, van alles zit erbij. We hebben nog wel een lekkere fles wijn liggen, even quality time vanavond voor mij en lief.

De kinderen krijgen een lekkere pizza, die zijn ook al enthousiast. Wij eten een klein stukje pizza mee en borrelen als ze op bed liggen.
Alle reacties Link kopieren
Hier dus broodjes hotdog met zuurkool en mosterd-dillesaus. Omdat ik net im Jumbo stond te twijfelen of ik nog dille had een nieuw potje gekocht en uiteraard stond er dus nog een bijna vol potje in de kast.
Dus ik moet eens iets vinden waar ik veel dille in kwijt kan( ik eet geen vis dus dat valt af).
@dolfje:
risotto
aardappelsalade
Volgens mij wordt er in de Scandinavische keuken ook veel dille gebruikt in combinatie met aardappels.
Dolfje, ik vind dille ook goed combineren met ei, en met komkommer (tatzikik achtig met yoghurt) en met spinazie (bladerdeeg gevuld met spinazie en dille bijv) en met asperges. O.a.

Gisteren maakte ik nog een keer tagliatelle met paddestoelen. Was laat thuis van locatie en dat was snel.

Vandaag niet zoveel zin. Ik eet een broodje en soep uit de vriezer (spicy pompoen/geroosterde paprika)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven