Zonnatura amandelmelk heel dik

18-01-2021 07:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit weekend zin in amandelmelk.
En had ik even geluk, want Zonnatura had een 1+1 gratis aanbieding. Maar nou komt het: als je het uitschenkt, heeft het al de consistentie van hele volle, romige melk. En verwarm je het (voor in de havermout bijvoorbeeld) dan is het nog net niet vast. Ik ben van amandelmelk (Alpro en huismerken) juist gewend dat die bij verwarmen dun blijft.
De smaak is okay, maar de structuur vind ik nou niet echt heel smakelijk.
Is dit typisch dit merk of zit ik gewoon bedorven amandelmelk te drinken?
Amandelmelk van andere merken is niet dik.
Edit: Sorry, je vraagt specifiek naar het merk niet naar amandelmerk op zich. Dan weet ik het niet.
Ik heb die van Zonnatura nooit zelf gehad , maar zie dat die ruim 2 keer zoveel amandelen bevat als die van Alpro en huismerken. Misschien is dat het?
Rondstruiner schreef:
18-01-2021 08:11
Ik heb die van Zonnatura nooit zelf gehad , maar zie dat die ruim 2 keer zoveel amandelen bevat als die van Alpro en huismerken. Misschien is dat het?
Ja, hoe minder amandel hoe meer water.
Beetje water toevoegen en het is opgelost toch?
Alle reacties Link kopieren
Rondstruiner schreef:
18-01-2021 08:11
Ik heb die van Zonnatura nooit zelf gehad , maar zie dat die ruim 2 keer zoveel amandelen bevat als die van Alpro en huismerken. Misschien is dat het?
Ok, bedankt voor het

Water erbij kan zeker, maar het smaakt al heel neutraal doordat het ongezoet is (my bad, ik zag natuurlijk alleen die 1+1 :facepalm: ) Ga dat toch maar doen want dit vind ik echt niet lekker, blegh
Alle reacties Link kopieren
HappyGoLucky schreef:
18-01-2021 08:21
Ok, bedankt voor het uitzoeken.

Water erbij kan zeker, maar het smaakt al heel neutraal doordat het ongezoet is (my bad, ik zag natuurlijk alleen die 1+1 :facepalm: ) Ga dat toch maar doen want dit vind ik echt niet lekker, blegh
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Zonnatura Amandelmelk regelmatig maar ik herken niet wat je omschrijft, altijd een fijne dunne melk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat dikke amandelmerk juist lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook niet inderdaad en heb regelmatig de amandelmelk van Zonnatura. Gewoon een dunne melk normaal gesproken vergelijkbaar met Alpro.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
:O
Klinkt alsof er toch iets niet goed is met deze inhoud. Gelukkig heb ik niet gewoon stug doorgeconsumeerd.
Bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
HappyGoLucky schreef:
18-01-2021 11:48
:O
Klinkt alsof er toch iets niet goed is met deze inhoud. Gelukkig heb ik niet gewoon stug doorgeconsumeerd (dus wel).
Bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Als de datum goed is zou ik het gewoon consumeren.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
18-01-2021 18:48
Als de datum goed is zou ik het gewoon consumeren.
Ik zeker niet! Als ik weet dat een product er eigenlijk anders uit hoort te zien, anders hoort te ruiken of smaken dan consumeer ik het zeker niet. Datum geeft niet altijd garantie! Anderzijds, als een product op of over de datum is en het ruikt goed, ziet er goed uit en ik proef niets raars eet ik het wel gewoon op.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Even nog een vraagje aan de mensen die de amandelmelk van Zonnatura alleen als dun kennen... Hebben jullie het dan ook over de suikervrije versie?
Alle reacties Link kopieren
Heb je het pak wel geschud voordat je het openmaakte?

Ik ken die van Zonnatura niet maar in Italië heb ik ook weleens amandelmelk met een hoog percentage amandelen gedronken.
Dat vond ik eerlijk gezegd lekkerder dan die waterige shit die hier verkocht wordt.
nounou
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 13:29
99.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
HappyGoLucky schreef:
19-01-2021 21:16
Even nog een vraagje aan de mensen die de amandelmelk van Zonnatura alleen als dun kennen... Hebben jullie het dan ook over de suikervrije versie?
Altijd de suikervrije versie!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Ok bedankt voor de tips weer. Het volle pak schudden is altijd wat lastig. Maar het pak is nu half leeg, ik schud me een ongeluk maar het blijft zo dikkig. Volgens de producent kan dat omdat het een natuurproduct is en elke batch weer anders kan zijn. Nou heb ik nog zo’n pak, dus wellicht wordt dat pimpen met agavesiroop (en niet zo miepen :) )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven