Pokébowl bestellen, wat te verwachten?

03-03-2021 09:55 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben aan het herstellen van anorexia en ik doe nu elke week een uitdaging wat betreft eten bestellen wat ik spannend vind.

Vandaag ben ik van plan een Pokébowl te bestellen bij een sushi restaurant maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan en ik heb dus eigenlijk geen idee hoe groot zo'n bowl is en wat ik er van kan verwachten.

Ik heb al wel vaker sushi gehad en ik weet dat ik dit lekker vind dus ik denk dat ik een Pokébowl ook wel lekker zou vinden.

Maar de vragen die vooral door mijn hoofd spoken zijn als volgt :

Is 1 Pokébowl gewoon 1 portie voor 1 persoon of is het de bedoeling dat je het deelt?
En als het dus voor 1 persoon is, valt het erg zwaar op de maag of valt het juist licht? Ik zag trouwens ook bij verschillende restaurants dat je kan kiezen voor een 'normale' pokébowl en een 'grote', zit hier veel verschil in? Kan ik het een beetje vergelijken met een normaal patatje en een groot patatje of krijg je echt een gezinsportie rijst als je de grote kiest?

Ik heb wel een duidelijk aankomdoel dus in principe maakt het eigenlijk niet uit of 1 Pokébowl een grote maaltijd of normale maaltijd is maar ik merk dat ik het toch erg spannend vind omdat ik niet weet wat ik kan verwachten..

Ik snap dat elk restaurant het ook weer verschillend doet maar ik ben in ieder geval benieuwd naar ervaringen hoe jullie een Pokébowl bestellen.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
Dat is gewoon een maaltijd voor 1 persoon. Meestal hou ik wel wat rijst over als ik ze bestel, maar een normale is echt niet te weinig of te veel. Hangt natuurlijk ook wel van je sushi-boer af.
Ik denk echt dat dit geen plek is voor jou mbt dit onderwerp.

En er is ook geen antwoord mogelijk waar je iets mee kan. Heb je nog een behandelaar of een lotgenotengroep/therapie, iets?
Contacteer die.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet regelmatig pokebowls. Er zijn veel verschillende soorten, met rijst maar ook met andere granen. Heb een keer quinoa geprobeerd, vind zelf de rijst het lekkerst, smaakt het meest naar normale sushi.
Die met rijst vind ik wel zwaar op de maag, ofja het is wel echt vullend. Als ik het als lunch eet zit ik echt lang vol en het is voor mij echt avond eten. Ben zelf een grote eter.

Normaal en groot zou ik inderdaad vergelijken met patatje medium en groot, niet een 1 persoons of familie portie.

Ik vind het in ieder geval erg lekker altijd, vooral de vis/groente etc eet ik helemaal op en de rijst is meer dan voldoende, soms blijft er wat rijst over gebruik ik het de volgende dag voor kleine portie nasi :P
Wat zal dit spannend voor je zijn! Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt wat je kunt verwachten.

Een normale portie is voor mij altijd voldoende. Naast rijst zitten er vaak ook verschillende groenten in. Ik kies vaak voor komkommer, courgette, wortel enzo. Geeft een lekkere bite. Mijn favoriet is met rauwe tonijn!

Ik vind het het allerlekkerste om er ook wat sesamzaad en tempura crunch doorheen te nemen voor de bite.

Vaak zit er ook een saus doorheen. Die kan zo romig als je zelf wil. Mijn voorkeur is om die ernaast te nemen en dan alleen maar een saus op sojabasis te nemen. Dat is het meest als echte sushi.

Eet smakelijk!
Oh en avocado is ook erg lekker erbij!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je jezelf een doel hebt gesteld! Ik hoop dat deze antwoorden van van je angst kunnen wegnemen:
Een pokebowl is bedoeld voor 1 persoon. Het is inderdaad zo dat je kan kiezen tussen een middel en een grote portie, maar een grote pokebowl is niet voor meerdere personen bedoeld.
Het is een lichte maaltijd, hoofdbestanddeel is witte rijst wat licht op de maag ligt en er zit vis en groente bij en weinig vet. Het is vergelijkbaar met sushi qua smaak.
Veel mensen vinden dit een lichte en gezonde maaltijd omdat er weinig vet in zit. Ikzelf vind het lekker maar voor mijn smaak zit er te weinig groente bij.
Heel veel succes en geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Wat knap dat je dat aangaat, wil je alleen even succes wensen! Ik hoop dat je er een beetje van kunt genieten :)
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat veel reacties al, heel erg bedankt! Jullie stellen me zeker gerust en, ik weet nu wat ik kan verwachten en ik denk dat ik het gewoon aanga! Bedankt voor alle lieve reacties en tips!!
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
03-03-2021 10:00
Ik denk echt dat dit geen plek is voor jou mbt dit onderwerp.

En er is ook geen antwoord mogelijk waar je iets mee kan. Heb je nog een behandelaar of een lotgenotengroep/therapie, iets?
Contacteer die.
Ik snap deze reactie maar ik was juist op zoek naar ervaringen van 'normale' mensen.
Als ik dit bespreek met mijn vriendinnen met een eetstoornis krijg ik juist reacties als 'ahhh wat spannend, dat zou ik echt nooit durven hoor' en dat zorgt er juist voor dat ik het ook extra spannend ga vinden.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
03-03-2021 10:03
Wat knap dat je dat aangaat, wil je alleen even succes wensen! Ik hoop dat je er een beetje van kunt genieten :)
Lief dankjewel! :heart:
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat het spannend is, echter maak je het groter dan het is. Stel het is teveel voor je, dan laat je toch een deel staan. Vergelijk het met een kom of bord dat je vult met eten. Een poke bowl is voor 1 persoon, de inhoud verschilt per bedrijf. Maar natuurlijk zit er een verschil tussen normaal en large anders zouden ze het niet verkopen. Aan normaal heb je vaak genoeg, tenzij je weet dat je een grote eter bent of een man bijv. Zelf vind ik ze goed verteerbaar en lekker, ik houd van zalm of tonijn erbij.

Zit er een Eazie bij je in de buurt? Die hebben lekkere poke bowls, ik neem altijd de zalm met als basis Quinoa. Witte rijst vind ik minder lekker, daarbij heb ik dan liever bruine rijst omdat ik dan het idee heb gezonder te eten. Bij sommige kan je m ook helemaal zelf samenstellen. Avo en edamame moet er bij mij altijd wel bij. Veel succes en eet smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Pokébowls heerlijk! Wat heb je een mooie doel gevonden. Hopelijk kan je er net zo van genieten als wij doen!

Voor lunch bestel ik een normale, voor avondeten een grote. Maar, ik hou van eten en vind het heerlijk. Een normale zou ook prima kunnen. Het verteerd heel licht vind ik altijd, ondanks dat het goed vult. Ik heb meestal met zalm, mango, komkommer, avocado, sesamzaad, en nog wat ander spul.

He, nu heb ik trek gekregen :D
Alle reacties Link kopieren
Zola123 schreef:
03-03-2021 10:17
Ik kan me voorstellen dat het spannend is, echter maak je het groter dan het is. Stel het is teveel voor je, dan laat je toch een deel staan. Vergelijk het met een kom of bord dat je vult met eten. Een poke bowl is voor 1 persoon, de inhoud verschilt per bedrijf. Maar natuurlijk zit er een verschil tussen normaal en large anders zouden ze het niet verkopen. Aan normaal heb je vaak genoeg, tenzij je weet dat je een grote eter bent of een man bijv. Zelf vind ik ze goed verteerbaar en lekker, ik houd van zalm of tonijn erbij.

Zit er een Eazie bij je in de buurt? Die hebben lekkere poke bowls, ik neem altijd de zalm met als basis Quinoa. Witte rijst vind ik minder lekker, daarbij heb ik dan liever bruine rijst omdat ik dan het idee heb gezonder te eten. Bij sommige kan je m ook helemaal zelf samenstellen. Avo en edamame moet er bij mij altijd wel bij. Veel succes en eet smakelijk!
Dit werkt niet zo in eetstoornisherstel. Wij kunnen op een bepaald punt niet meer goed beoordelen of het "te veel" of "te eng" is. Dus als je uitdagingen doet, moet je je houden aan de portie die je wordt gegeven en er vanuit gaan dat dat voor gezonde mensen een normale portie is. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe een uitdaging met je mee! Ik moest een gevulde koek halen voor het tussendoortje van vanavond, en toen kwamen ze echt net uit de oven... Rook zó lekker, en ook al "mag" ik zoiets van mezelf overdag niet eten - ik zit as we speak aan een warme koek :$
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
03-03-2021 10:22
Dit werkt niet zo in eetstoornisherstel. Wij kunnen op een bepaald punt niet meer goed beoordelen of het "te veel" of "te eng" is. Dus als je uitdagingen doet, moet je je houden aan de portie die je wordt gegeven en er vanuit gaan dat dat voor gezonde mensen een normale portie is. :)
Mooi geschreven, dank je wel! Dit is precies waar ik nu tegenaan loop. Als ik nu iets bestel vind ik het juist moeilijk om een deel te laten staan omdat ik dan niet meer goed weet of ik doel van aankomen dan nog wel ga halen. En dan komen er weer extra moeilijke keuzes bij of ik dan nog een extra moet nemen die dag zodat ik mijn doel haal. Dus als ik een portie bestel dan 'moet' dat op, om kortsluiting in mijn hoofd te voorkomen. Maar dan wil ik wel weten of het een juiste portie is, vandaar dat ik ervaringen vroeg.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
03-03-2021 10:22
Dit werkt niet zo in eetstoornisherstel. Wij kunnen op een bepaald punt niet meer goed beoordelen of het "te veel" of "te eng" is. Dus als je uitdagingen doet, moet je je houden aan de portie die je wordt gegeven en er vanuit gaan dat dat voor gezonde mensen een normale portie is. :)

Aah oke, dat wist ik niet. Normaal is iig niet teveel voor mij. Allebei veel succes dan!
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
03-03-2021 10:25
Ik doe een uitdaging met je mee! Ik moest een gevulde koek halen voor het tussendoortje van vanavond, en toen kwamen ze echt net uit de oven... Rook zó lekker, en ook al "mag" ik zoiets van mezelf overdag niet eten - ik zit as we speak aan een warme koek :$
Ohh wat super goed van je! Trots op je! :cheer: Herken dat niet mogen heel erg, en ik ben er ook mee aan het oefenen om tussen eetmomenten door toe te geven aan honger en cravings.
Geniet van je warme koek!
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat het vooral veel rijst is en een beetje 'toppings'. Dus toen ik er ooit één besteld had, viel het een beetje tegen. Ik maak er zelf wel eens één, deze bijvoorbeeld (https://www.24kitchen.nl/recepten/vega- ... mmayonaise), maar misschien is dat iets voor een volgende uitdaging voor je. Sterkte met het herstel!
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik vind pokebowls erg lekker, maar degene die ik eens bestelde viel me gruwelijk tegen
Doe ik nooit meer. Saaaiiiii
Alle reacties Link kopieren
Buddhabowls vind ik ook heel lekker; dat zijn een soort fusion pokebowls met veel verschillende soorten groenten. Mocht je na je pokebowl toe zijn aan een nieuwe uitdaging kan ik hem van harte aanbevelen :-) Veel plezier met je bowl straks!
Alle reacties Link kopieren
Pokébowl vulde niet meer dan een normale portie sushi. Groot krijg ik alleen op als ik écht veel honger heb. Normaal is wel lekker en gaat goed op. Soms vind ik het wat te weinig.
Dubbele portie zalm/tonijn vind ik soms best zwaar vallen.
Die normale eet ik als avond eten. Mijn vriend neemt altijd de grote.

Ik hoop dat het je goed zal smaken!
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
03-03-2021 10:25
Ik doe een uitdaging met je mee! Ik moest een gevulde koek halen voor het tussendoortje van vanavond, en toen kwamen ze echt net uit de oven... Rook zó lekker, en ook al "mag" ik zoiets van mezelf overdag niet eten - ik zit as we speak aan een warme koek :$

Wat goed!
Mijn uitdaging is de (kant en klare) maaltijd eten die m’n diëtiste heeft uitgezocht, zonder te kijken naar de voedingswaarden.
Alle reacties Link kopieren
Leuke is aan die bowls dat je wel zelf kan samenstellen wat lekker lijkt (tonijn zalm, garnaal of vega) als ik bestel neem ik de normale maat want de grotere optie vind ik in verhouding met wat erop komt vaak wat teveel rijst dus minder lekker dan doe ik eerder een side dish erbij bestellen, edamame boontjes vind ik zelf echt yum erbij en zelf gooi ik er thuis nog wat bosui en sesam over vaak.



Zelf maken kan ook maar wel flink wat werk en veel ingrediënten die je in huis moet halen om een leuke neer te zetten.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
03-03-2021 11:55
Wat goed!
Mijn uitdaging is de (kant en klare) maaltijd eten die m’n diëtiste heeft uitgezocht, zonder te kijken naar de voedingswaarden.
Ook een goede zeg, ga ik onthouden... Succes! 💪🏼

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven