Panini pesto/kaas in airfryer?

04-05-2021 14:07 42 berichten
Mijn bakpapier is op en vanwege quarantaine kan ik niet naar de supermarkt. AH komt morgen leveren en ik wilde vanavond soep eten met een panini broodje met pesto en kaas. Maar dat wordt een grote bende in de oven zonder bakpapier.
Ik heb een airfryer maar gebruik die alleen voor af en toe een kroket of frikandel; kan ik daar ook een paninibroodje met pesto en kaas in afbakken? Dat wordt vast ook rotzooi (gesmolten kaas), maar kan zo de vaatwasser in ;-)
anoniem_403941 wijzigde dit bericht op 04-05-2021 14:13
0.55% gewijzigd
Kan je het broodje niet gewoon in een ovenschaal leggen?
Geen idee maar kun je het niet op aluminiumfolie in de oven leggen?
Alle reacties Link kopieren
op een bordje in de oven?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
herfstappeltaart schreef:
04-05-2021 14:09
Geen idee maar kun je het niet op aluminiumfolie in de oven leggen?
Natuurlijk kan dat.
Dat gaat prima, ik maak er altijd tosti’s in. Steek er voor de zekerheid altijd een paar prikkertjes in, dit voorkomt eventueel dat het broodje loswappert en tegen het element aan komt.
LīlyRose schreef:
04-05-2021 14:11
Natuurlijk kan dat.
Tenzij ze geen alufolie heeft ;)
herfstappeltaart schreef:
04-05-2021 14:11
Tenzij ze geen alufolie heeft ;)
Plasticfolie is geen aanrader :proud:
in een ovenschaal is een goed idee! Dank! Aluminiumfolie heb ik , maar gaat dat niet fikken? Maar aifryer kan blijkbaar ook; ik heb nog keuze dus ;-)
LīlyRose schreef:
04-05-2021 14:12
Plasticfolie is geen aanrader :proud:

:biggrin:
herfstappeltaart schreef:
04-05-2021 14:13
:biggrin:
haha. En een bord lijkt me ook niet...dat gaat barsten toch?
Eva19777 schreef:
04-05-2021 14:12
in een ovenschaal is een goed idee! Dank! Aluminiumfolie heb ik , maar gaat dat niet fikken? Maar aifryer kan blijkbaar ook; ik heb nog keuze dus ;-)

Nee hoor, fikt niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, aluminiumfolie kan niet goed tegen de magnetron, dan krijg je van die bliksemschichten, maar in de oven kun je dat gewoon gebruiken. Je doet het toch ook weleens als afdeklaagje over een ovenschotel?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Eva19777 schreef:
04-05-2021 14:13
haha. En een bord lijkt me ook niet...dat gaat barsten toch?
Nee hoor, vrijwel ieder bordje kan wel een paar keer in de oven. Op den duur kan het gaan barsten, als je een niet geschikt bord vaak in de oven zet.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Eva19777 schreef:
04-05-2021 14:12
in een ovenschaal is een goed idee! Dank! Aluminiumfolie heb ik , maar gaat dat niet fikken? Maar aifryer kan blijkbaar ook; ik heb nog keuze dus ;-)
Ik bak altijd cake met aluminiumfolie erover.Gaat prima

In de magnetron gaat het fikken
Eva19777 schreef:
04-05-2021 14:12
in een ovenschaal is een goed idee! Dank! Aluminiumfolie heb ik , maar gaat dat niet fikken? Maar aifryer kan blijkbaar ook; ik heb nog keuze dus ;-)
Serieus? Nee natuurlijk niet.
Pak jij ook nooit je maiskolf of weet ik veel wat in in de oven?
LīlyRose schreef:
04-05-2021 14:16
Serieus? Nee natuurlijk niet.
Pak jij ook nooit je maiskolf of weet ik veel wat in in de oven?
Nou, ik heb weleens aluminium folie in de fik gehad in de oven....had ik bovenop een ovenschaal gelegd....sindsdien heel huiverig daarvoor. Denk dat een stukje in contact kwam met het verwarmingselement
Alle reacties Link kopieren
Alu folie leg ik altijd in het airfryermandje als ik een tosti of courgette oid met kaas maak.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Je kan de panini ook gewoon in de pan bakken.
Eva19777 schreef:
04-05-2021 14:21
Nou, ik heb weleens aluminium folie in de fik gehad in de oven....had ik bovenop een ovenschaal gelegd....sindsdien heel huiverig daarvoor. Denk dat een stukje in contact kwam met het verwarmingselement
Dat kan niet. Je kan het zelfs in het vuur van de bbq leggen.
LīlyRose schreef:
04-05-2021 14:26
Dat kan niet. Je kan het zelfs in het vuur van de bbq leggen.
Nou het is echt waar. Ik verzin het niet.
Eva19777 schreef:
04-05-2021 14:28
Nou het is echt waar. Ik verzin het niet.
Jouw oven was 660 graden?

Since the ignition temperature of the aluminum foil is 1,220 degrees Fahrenheit (660 degrees Celsius)
Eva19777 schreef:
04-05-2021 14:28
Nou het is echt waar. Ik verzin het niet.
Vaak is het vet of eten wat brandt.
Vet plakt aan folie en dan lijkt het alsof de folie in brand staat.
Alle reacties Link kopieren
Kan gewoon in de airfryer. Ik maak juist tosti’s ook in de airfryer, want dan blijft het brood lekker crispy :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven