Slagroomtaarten

11-06-2021 09:03 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een onzintopic, want ik zie ze weer voor bij vliegen op Linkedin foto's.

Slagroomtaarten, wie vindt die dingen nou eigenlijk lekker??? Op een kinderfeestje is het tot daar en toe, dan zal ik ook nog wel een beleefdheidsstukje nemen. Maar in een professionele setting, bij een jubileum of wat voor mijlpaal dan ook....Ik snap dat ze praktisch/goedkoop zijn. Maar gruwelt niet iedereen er van als er weer zo'n ding wordt binnengedragen inclusief de stukjes mandarijn en kiwi op die eindeloze laag slagroom die zo stijf is dat je er bijna op moet kauwen??

Ik ben oprecht benieuwd :mrgreen:

Slagroomtaart, lekker??

Totaal aantal stemmen: 199

Heeeeerlijk (57%)
Walgelijk vies bah! (31%)
Anders??? (12%)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gestemd voor anders. Persoonlijk had ik ‘mwah’ aan de poll toegevoegd. Ik eet het wel, als ik het voorgeschoteld krijg, maar het is niet mijn eerste keuze. Slagroomtaart van de supermarkt vind ik echt vies, daar zit zo’n rare chemische smaak aan. Sowieso houd ik niet echt van slagroom. Ik had gisteren gebakjes besteld bij de bakker i.v.m. de examenuitslag, bleken het moorkoppen (thans chocoladebollen) te zijn met een plaatje erop. Brrr zo’n enorme bult slagroom. Vlaaien vind ik ook niet lekker, behalve de aarbeienvlaai met gele room die mijn bakker verkoopt.
Alle reacties Link kopieren
Als je een goede slagroomtaart hebt, dan vind ik het wel echt lekker! Alleen dat fruit bovenop vind ik helemaal niks, maar je hebt ook wel varianten met chocoladeversieringen bovenop en dat is prima. Ik houd trouwens ook niet van dat amandelschaafsel aan de zijkant. Liever heb ik zo'n krokante zijkant (volgens mij is dat hazelnootkrokant).

Ik zou overigens niet snel zelf een slagroomtaart kopen omdat er veel taartsoorten zijn die ik nog liever eet :biggrin:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
11-06-2021 09:37
Mwah, weet ik niet. Bij ons in het dorp zit een echte bakker en ik vind het gebak van de AH dus tien keer lekkerder (en goedkoper ) dan hun gebak. Mijn broer was afgelopen week jarig en had een appeltaartje gehaald van de duurste bakker uit de stad. Ik vond er niet veel aan. Die van de AH is lekkerder. Bij een andere bakker in Haarlem had ik laatst wel een echt goddelijk taartje. Witte chocolade, een soort yoghurtvulling, heerlijke bodem. Die was echt super lekker. Maar mijn ervaring is wel dat bakker echt niet standaard beter is dan de supermarkt.

Eens. Ik vind tompoucen van de HEMA bijvoorbeeld veel lekkerder dan die van een bakker.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Het is niet mijn eerste keus maar er is ook weinig mis mee en zo af en toe best lekker. Bruidstaarten met fondant (en champagne of chipolata vulling) vind ik erger.

Maar mijn voorkeur ligt bij schuimgebak (pavlova, nougatientje, merengue etc.), Mokkataart en vlaai. En een échte Bossche Bol van Jan de Groot is ook altijd goed. :kwijl:
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
11-06-2021 10:22
Als je een goede slagroomtaart hebt, dan vind ik het wel echt lekker! Alleen dat fruit bovenop vind ik helemaal niks, maar je hebt ook wel varianten met chocoladeversieringen bovenop en dat is prima. Ik houd trouwens ook niet van dat amandelschaafsel aan de zijkant. Liever heb ik zo'n krokante zijkant (volgens mij is dat hazelnootkrokant).

Ik zou overigens niet snel zelf een slagroomtaart kopen omdat er veel taartsoorten zijn die ik nog liever eet :biggrin:
ja dit inderdaad, van een bepaalde bakker in mijn stad is de slagroomtaart echt helemaal super maar veel andere sla ik net zo lief over.
Alle reacties Link kopieren
Niet mijn absolute favoriet, maar ik vind eigenlijk alle soorten taart lekker, dus kom maar door met die slagroomtaart. Fruit, chocola, nougatine, amandelschaafsel, ook allemaal prima. Net zoals lekker dikke slagroom.

Ik snap niet zo goed wat je met dit topic wilt, behalve aantonen dat smaken verschillen?
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk om te lezen, dit topic. In mijn jeugd (ben 38, dus niet super lang geleden) was slagroomtaart echt het toppunt van feestelijk op iedere verjaardag. En als er niemand jarig was en mijn moeder in een goede bui was, kocht ze voor het weekend zo'n diepvriesgeval van Maître Paul :$
Alle reacties Link kopieren
Ja lekker, slagroom taart! In alle merken en soorten lust ik ze. Wat ik dan weer niet snap is dat er mensen zijn die die hele dunne vlaaien met van die deeg ruitjes erop en dan kersen of abrikozen jam ertussen graag hebben. Dan hoef ik net zo lief geen taart. :lol:
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
11-06-2021 10:32
Het is niet mijn eerste keus maar er is ook weinig mis mee en zo af en toe best lekker. Bruidstaarten met fondant (en champagne of chipolata vulling) vind ik erger.

Maar mijn voorkeur ligt bij schuimgebak (pavlova, nougatientje, merengue etc.), Mokkataart en vlaai. En een échte Bossche Bol van Jan de Groot is ook altijd goed. :kwijl:
Haha wacht maar tot je in Den Bosch werkt.
Ik was ook gek op Bossche Bollen maar na een paar jaar om de week één vanwege een feestelijkheid of verjaardag is het wel klaar...
Al heb ik er door het thuiswerken nu wel weer zin in denk ik... tijd om weer een kantoor'feestje' te hebben :proud:
Mijn moeder's ex was jarig een tijd geleden en mijn moeder had bij zo'n particuliere bakster een enorme bier taart besteld. Was echt een mega ding en zag er gaaf uit maar was enorm machtig, slecht gemixt ( je zat op stukjes suiker te kauwen ) en er lag zo'n dikke laag fondant op dat je na drie happen misselijk was. Geen jam of iets erin dus zo droog als de pest. En daar betaal je dan bijna honderd euro voor. Niet te vreten dat ding.
Mijn schoonzus kan trouwens heerlijke taarten bakken, zij had het beter kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-06-2021 10:50
Haha wacht maar tot je in Den Bosch werkt.
Ik was ook gek op Bossche Bollen maar na een paar jaar om de week één vanwege een feestelijkheid of verjaardag is het wel klaar...
Al heb ik er door het thuiswerken nu wel weer zin in denk ik... tijd om weer een kantoor'feestje' te hebben :proud:
In Den Haag kun je Bossche Bollen van Boheemen kopen, die zijn ook heel lekker. Wij hadden ze vroeger vaak op verjaardagen. Wij hadden ook een bruidstaart van mini-Bossche Bollen (dus zo'n soesjestoren), ook van Boheemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind slagroomtaart goddelijk, echt lekkerste taart die er bestaat! Maar die van ons is ook zeker niet goedkoop, ik haal altijd slagroomtaart van de banketbakker. Een taart voor 8 personen kost 32 euro dus niks goedkoops aan. Maar wel superlekker dus het geld meer dan waard.

Ik hou dan weer niet van appeltaart, gadver.
Am Yisrael Chai!
Pozzebok schreef:
11-06-2021 09:48
Vandaar dat ik "gehobby't" zei.
Ja ok ;-D. Goed punt.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-06-2021 10:53
In Den Haag kun je Bossche Bollen van Boheemen kopen, die zijn ook heel lekker. Wij hadden ze vroeger vaak op verjaardagen. Wij hadden ook een bruidstaart van mini-Bossche Bollen (dus zo'n soesjestoren), ook van Boheemen.
Maar dan is het geen Bossche Bol ;-)
Al heten ze bij De Groot ook eigenlijk niet zo, gewoon een sjekladebol.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-06-2021 10:50
Haha wacht maar tot je in Den Bosch werkt.
Ik was ook gek op Bossche Bollen maar na een paar jaar om de week één vanwege een feestelijkheid of verjaardag is het wel klaar...
Al heb ik er door het thuiswerken nu wel weer zin in denk ik... tijd om weer een kantoor'feestje' te hebben :proud:
Ik heb jaren in Den Bosch gestudeerd en gewerkt. Ik heb mijn porties gehad maar nu al jaren niet meer 😁
Alle reacties Link kopieren
Bossche bollen of slagroomsoesjes vind ik dan weer niet lekker, teveel slagroom en ik hou niet van chocola dus in het geval van een Bossche bol ook teveel chocola.

Het lekkere aan slagroomtaart is juist de combinatie van dat superlichte en luchtige Victoria sponge gebak, de vulling en de slagroom.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
11-06-2021 10:58
Bossche bollen of slagroomsoesjes vind ik dan weer niet lekker, teveel slagroom en ik hou niet van chocola dus in het geval van een Bossche bol ook teveel chocola.

Het lekkere aan slagroomtaart is juist de combinatie van dat superlichte en luchtige Victoria sponge gebak, de vulling en de slagroom.
Bij een Bossche Bol is de slagroom wel veel minder zoet dan op een slagroomtaart, anders zou het inderdaad veel te machtig zijn.

Victoria sponge cake heb ik in Engeland wel gegeten zonder slagroom er bovenop, dus alleen met room en jam ertussen, dat is inderdaad heel luchtig.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ugli schreef:
11-06-2021 10:46
Ja lekker, slagroom taart! In alle merken en soorten lust ik ze. Wat ik dan weer niet snap is dat er mensen zijn die die hele dunne vlaaien met van die deeg ruitjes erop en dan kersen of abrikozen jam ertussen graag hebben. Dan hoef ik net zo lief geen taart. :lol:
Op een echte Limburgse vlaai hoort, officieel, sowieso geen slagroom.
Een vlaai kun je dus niet vergelijken met een taart.


Ook het meeste gebak van Multivlaai heeft met vlaaien überhaupt niets te maken. Noem het dan Multitaart of zo :wtf:

Oh.... en slagroomtaart vind ik echt heuuul vies.... :pukey:
Ik vind slagroomtaart best lekker op z'n tijd. Zelfs de diepvriesvariant van Aldi :-D
Alle reacties Link kopieren
Qua Bossche Bollen is de mini-bol trouwens wel een aanrader. Daarbij vind ik de verhouding slagroom/soesdeeg veel lekkerder dan bij een grote.
mukske schreef:
11-06-2021 11:00
Op een echte Limburgse vlaai hoort, officieel, sowieso geen slagroom.
Een vlaai kun je dus niet vergelijken met een taart.


Ook het meeste gebak van Multivlaai heeft met vlaaien überhaupt niets te maken. Noem het dan Multitaart of zo :wtf:

Oh.... en slagroomtaart vind ik echt heuuul vies.... :pukey:

Ik heb familie in Limburg en èchte Limburgse vlaai is heerlijk. Ze hebben daar ook veel variaties met linzendeeg en pruimen of kruisbessen bijvoorbeeld :kwijl:
Heerlijk! Maar wel zónder jam.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
11-06-2021 11:02
Ik heb familie in Limburg en èchte Limburgse vlaai is heerlijk. Ze hebben daar ook veel variaties met linzendeeg en pruimen of kruisbessen bijvoorbeeld :kwijl:
Hmm lekker, Linzen-abrikozenvlaai...
Maar ik hou stiekem ook heel erg van een goede rijstevlaai met slagroom.
Ik vind de chocolade op de echte Bossche bollen uit die regio niet lekkeren heb het liefst de Bossche bollen van de AH. Raar kind zal ik wel zijn.
Vlaaien zijn wel het lekkerst uit Limburg ja.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-06-2021 11:06
Hmm lekker, Linzen-abrikozenvlaai...
Maar ik hou stiekem ook heel erg van een goede rijstevlaai met slagroom.
Oeh ja, ook lekker!
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven