Slagroomtaarten

11-06-2021 09:03 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een onzintopic, want ik zie ze weer voor bij vliegen op Linkedin foto's.

Slagroomtaarten, wie vindt die dingen nou eigenlijk lekker??? Op een kinderfeestje is het tot daar en toe, dan zal ik ook nog wel een beleefdheidsstukje nemen. Maar in een professionele setting, bij een jubileum of wat voor mijlpaal dan ook....Ik snap dat ze praktisch/goedkoop zijn. Maar gruwelt niet iedereen er van als er weer zo'n ding wordt binnengedragen inclusief de stukjes mandarijn en kiwi op die eindeloze laag slagroom die zo stijf is dat je er bijna op moet kauwen??

Ik ben oprecht benieuwd :mrgreen:

Slagroomtaart, lekker??

Totaal aantal stemmen: 199

Heeeeerlijk (57%)
Walgelijk vies bah! (31%)
Anders??? (12%)
_melon schreef:
11-06-2021 12:01
Hier zit nergens een Dunkin Donuts dus toen ik een keer in Almere was, meteen een doos mee naar huis genomen. Vol verwachting op de bank met vriend.
En toen de teleurstelling. Echt niet lekker!

Inmiddels liggen ze ook bij de Jumbo, maar ze zijn absoluut hun geld niet waard. Die van Jumbo of AH zelf met coating (5 in een doosje) zijn veel lekkerder!
Precies!
emmalou schreef:
11-06-2021 11:48
Ik heb een hier een Dunkin’ Donuts om de hoek, maar de paar keer dat ik daar donuts heb gehaald waren ze steeds gortdroog van binnen. Misschien waren het oude donuts ofzo.
Oh wat gek joh. Wij hadden elke dag heerlijke verse ( nou ja zo proefden ze wel ). Ga het straks wel even uittesten. Erg nou hoor. :proud:

Die donuts van de AH zijn inderdaad heerlijk, met suiker of met coating. Allemaal even lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit in Engeland bij een strandtentje verse donuts gehaald (zonder glazuur, met alleen suiker erop) die zelfs nog helemaal warm waren, zo lekker heb ik ze nooit meer gehad. Dan zijn die van Dunkin' Donuts inderdaad wel wat aan de droge kant, maar ik vind ze niet té droog of zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Die doosjes bij Jumbo zijn inderdaad peperduur. Ik heb ze nog nooit geprobeerd omdat ik bang ben dat je met zo’n jamvulling een vreselijk zoete misselijkmakende hap krijgt.
emmalou schreef:
11-06-2021 11:12
Nou ja, in heb het me ook vaak afgevraagd. Eten mensen dit nu omdat ze dit écht lekker vinden, of gewoon omdat een taart met bedrijfslogo, foto van de jarige, Paw Patrol of een taart van 80x80cm nou eenmaal vaak alleen als slagroomtaart te krijgen is?

Ik ook ja. Als kind snapte ik al niet dat mensen dit lekker vonden.
fashionvictim schreef:
11-06-2021 10:53
Ik vind slagroomtaart goddelijk, echt lekkerste taart die er bestaat! Maar die van ons is ook zeker niet goedkoop, ik haal altijd slagroomtaart van de banketbakker. Een taart voor 8 personen kost 32 euro dus niks goedkoops aan. Maar wel superlekker dus het geld meer dan waard.

Ik hou dan weer niet van appeltaart, gadver.
Moest even opzoeken wat jullie bedoelen met slagroomtaarten, maar dat is dus wat ze hier gateau noemen en daar is idd weinig goedkoops aan. Voor de smaak hangt veel af van de kwaliteiten van de bakker (goede biscuit, hoeveel maal doorgesneden, alcohol,...) en hoe vers hij is, want harde slagroom is gewoon uitgedroogde rommel.

Geen echte slagroomtaart, maar liefst maakte ik een Saint honoré, vond ik ook veel lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Niks mis met een goeie slagroomtaart. Zelfgebakken appeltaart of cheesecake nog lekkerder maar in principe eet ik alles wat onder de noemer taart, gebak of cake valt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
11-06-2021 11:59
Bij een bakker zou je moeten kunnen laten maken wat je wilt. Ze kunnen het stuk suiker met de afbeelding ook op een vruchtenslof plakken, lijkt me. Hier doe ik al jaren geen slagroomtaart meer voor verjaardagen. Ik haal liever voor iedereen zijn favoriete gebakje, dat vind ik zelf ook lekkerder.
Dat deed mijn oma altijd... grote doos met gebakjes en wie het eerste kwam, had de meeste keus. Al hield ze altijd het nougatientje voor mij achter als ze wist dat ik later kwam. Want dat doen oma's....
pearle schreef:
11-06-2021 11:33
Precies, en dan nu denken: eet ik straks een boterham voor de lunch, of fiets ik even naar de bakker..... :-$
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Brrrr... slagroomtaart. Vond ik als kind al niet lekker en dat was altijd dé taart op verjaardagen. Ik moest er altijd een beetje van kokhalzen, verschrikkelijk vond ik dat. Helemaal slagroomtaart die even in de koelkast heeft gestaan, en die een koelkastsmaak heeft gekregen. Ik sla slagroomtaart dus echt af als het me aangeboden wordt. Maar ik ben sowieso geen zoetekauw en word dus ook niet persé blij van taart in het algemeen. Heel af en toe een gebakje van de bakker met banketbakkers room en aardbeien vind ik nog wel lekker.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
11-06-2021 14:49
Brrrr... slagroomtaart. Vond ik als kind al niet lekker en dat was altijd dé taart op verjaardagen. Ik moest er altijd een beetje van kokhalzen, verschrikkelijk vond ik dat. Helemaal slagroomtaart die even in de koelkast heeft gestaan, en die een koelkastsmaak heeft gekregen. Ik sla slagroomtaart dus echt af als het me aangeboden wordt. Maar ik ben sowieso geen zoetekauw en word dus ook niet persé blij van taart in het algemeen. Heel af en toe een gebakje van de bakker met banketbakkers room en aardbeien vind ik nog wel lekker.

Kokhalzen van slagroomtaart? Dat gaat wel heel ver... :-(
Alle reacties Link kopieren
Ja als kind hè. Nu kan ik mezelf wat beter onder controle houden haha. Maar dan nog eet ik het niet graag. Ik vind niks vies maar slagroomtaart valt bij mij onder de noemer zeeeeer niet lekker.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
11-06-2021 14:51
Kokhalzen van slagroomtaart? Dat gaat wel heel ver... :-(
Je hebt wel vaak een enorme hap vette kledder met een soort wolkige structuur, ik moet ook niet teveel aandacht besteden aan het mondgevoel, anders ga ik kokhalzen. Sowieso word ik van zuivel altijd een beetje misselijk, dus echt veel kan ik er niet van eten.
Alle reacties Link kopieren
Doorgaans walgelijk vies bah, zeker die van de Hema, die vind ik naar zeepsop smaken.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Zie hier een aantal keer vlaai geschreven worden, dat vind ik zo mogelijk nog smeriger :rofl:
Honey, you should see me in a crown
-Bladora- schreef:
11-06-2021 14:57
Ja als kind hè. Nu kan ik mezelf wat beter onder controle houden haha. Maar dan nog eet ik het niet graag. Ik vind niks vies maar slagroomtaart valt bij mij onder de noemer zeeeeer niet lekker.

Hahahaha dat heb ik alleen bij nieuwe haring.
Eurus schreef:
11-06-2021 15:03
Zie hier een aantal keer vlaai geschreven worden, dat vind ik zo mogelijk nog smeriger :rofl:

Echt? Ooooooh daar mogen ze mij voor wakker maken. (bij wijze van dan hè :-D )
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
11-06-2021 15:03
Zie hier een aantal keer vlaai geschreven worden, dat vind ik zo mogelijk nog smeriger :rofl:
Het nadeel van vlaai is dat het zo zacht en veel is. Waarom zou je 3 cm vulling willen hebben? Of van die heel vieze abrikozenvulling. Niemand eet gewoon zo abrikozen, maar de vlaai is dan ineens de favoriete smaak. Hoe dan?
kamillet wijzigde dit bericht op 11-06-2021 15:13
0.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
11-06-2021 15:04
Echt? Ooooooh daar mogen ze mij voor wakker maken. (bij wijze van dan hè :-D )
Ja, die bodem. Jakkie.

Maar goed, ik ben dan weer gek op ordinaire monchoutaart :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
11-06-2021 15:00
Je hebt wel vaak een enorme hap vette kledder met een soort wolkige structuur, ik moet ook niet teveel aandacht besteden aan het mondgevoel, anders ga ik kokhalzen. Sowieso word ik van zuivel altijd een beetje misselijk, dus echt veel kan ik er niet van eten.

Ik heb het met doorgekookte broccoli, kan het oprecht niet tegenhouden
Eurus schreef:
11-06-2021 15:07
Ja, die bodem. Jakkie.

Maar goed, ik ben dan weer gek op ordinaire monchoutaart :mrgreen:

Ik ook! Ach ik vind bijna alle taart lekker (kinderhand enzo)
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
11-06-2021 15:12
Ik ook! Ach ik vind bijna alle taart lekker (kinderhand enzo)
Je verwacht het niet met jouw nick :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
11-06-2021 15:14
Je verwacht het niet met jouw nick :mrgreen:

:rofl:
KamilleT schreef:
11-06-2021 15:07
Het nadeel van vlaai is dat het zo zacht en veel is. Waarom zou je 3 cm vulling willen hebben? Of van die heel vieze abrikozenvulling. Niemand eet gewoon zo abrikozen, maar de vlaai is dan ineens de favoriete smaak. Hoe dan?

Hmmmmm lekker hoor, ik lust ook graag abrikozenjam.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
11-06-2021 15:07
Het nadeel van vlaai is dat het zo zacht en veel is. Waarom zou je 3 cm vulling willen hebben? Of van die heel vieze abrikozenvulling. Niemand eet gewoon zo abrikozen, maar de vlaai is dan ineens de favoriete smaak. Hoe dan?

Haha precies, de abrikozenvlaai is een ander speerpunt van mij, bah! Maar die krijg je gelukkig niet zo vaak aangeboden zoals die slagroomtaarten. Al had ik wel familie in Limburg, maar dat heeft vast niet iedereen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven