Eten jullie aan tafel?

28-09-2021 20:29 130 berichten
Eten jullie aan tafel of op de bank voor de tv/muziek aan en kletsen?

Ik eet met mijn partner aan tafel, geen kids en vind het soms niet zo gezellig. Wie herkent dit?
Ik eet op de bank met de tv aan, vind het heerlijk en onmisbaar.
Alle reacties Link kopieren
Als wij met zijn 2en eten (ongeveer 2x per week) dan eten we regelmatig voor de tv. Als ik uitpak qua eten dan eten we wel aan tafel, dan vind ik 'het naar binnen schuiven' voor de tv wat zonde
Alle reacties Link kopieren
Wij eten aan tafel. Ook partner, geen kids. Ik vind dat juist altijd heel gezellig, we zien elkaar de hele dag niet en aan tafel kletsen we bij.
Alle reacties Link kopieren
Altijd aan tafel als gezin.

Geen televisie, tenzij (ooit, lang geleden) het Sinterklaasjournaal op televisie kwam.

Op de bank alleen als ik het rijk alleen heb.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 28-09-2021 20:37
21.19% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Zonder kinderen zou ik ook niet aan tafel eten. Maar sinds ik kinderen heb eten we altijd aan tafel. Doordeweeks alleen bij het diner, in het weekend alle maaltijden. Het is praktisch en ook wel gezellig vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Hier 1 kind, altijd op de bank. Dochter zit vaak achter haar iPad, wij kijken tv. Als we iets kijken wat ze ook leuk vind, lijkt ze mee.
Wij eten zoveel mogelijk aan tafel.
Ik vind dit een heel waardevol momentje samen.
Alleen als we pizza laten komen eten we dit voor de tv :)
MissPiglet schreef:
28-09-2021 20:35
Wij eten aan tafel. Ook partner, geen kids. Ik vind dat juist altijd heel gezellig, we zien elkaar de hele dag niet en aan tafel kletsen we bij.
Ja... alleen zegt mijn partner niet zoveel, heeft niks te zeggen. Dan probeer ik altijd wel te kletsen maar als ikzelf niks vertel dan is er een stilte wat ik dus niet gezellig vind
Alle reacties Link kopieren
Ik ben single en eet altijd op de bank voor de tv. Als kind had dit ook al mijn voorkeur. Als ik met mijn moeder alleen was deden we dit. Haar maakte het niet uit. Mijn vader wilde altijd perse aan tafel eten.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten altijd aan tafel toen we met zijn tweeën waren en nu met 3 nog steeds.
Ontbijt, lunch en diner alles aan tafel.

Als ik alleen ben eet ik wel eens voor de tv, maar dat is zelden. Man eet altijd aan tafel, ook als hij alleen is.
Alle reacties Link kopieren
Doordeweeks:
Ochtend en avondeten aan tafel, op woensdagmiddag ook de lunch.
Andere dagen de lunch niet, kinderen eten op school en man en ik op het werk.

In het weekend:
Bijna nooit aan tafel behalve het ontbijt.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Diner altijd aan tafel, ook als ik alleen ben. De andere maaltijden eten we nauwelijks samen, gebeurt het wel eens dan ook aan tafel.
die ik wilde bestaat al...
Ik eet met pubetdochter altijd op de bank, voor de tv. Het is voor mij, vooral op werkdagen het eerste rust moment van de dag.
Raazz schreef:
28-09-2021 20:39
Ja... alleen zegt mijn partner niet zoveel, heeft niks te zeggen. Dan probeer ik altijd wel te kletsen maar als ikzelf niks vertel dan is er een stilte wat ik dus niet gezellig vind
Dan doe je toch gewoon wat je wel fijn vindt? Het is jouw huis hoor, je hoeft niet aan tafel te eten omdat het zo hoort ofzo.
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
28-09-2021 20:43
Diner altijd aan tafel, ook als ik alleen ben. De andere maaltijden eten we nauwelijks samen, gebeurt het wel eens dan ook aan tafel.
Echt? Dat heb ik geloof ik nog nooit van mijn leven gedaan :)
En doe je er dan ook niks naast? Als ik alleen eet zit ik altijd tegelijkertijd TV te kijken of op mijn laptop.
Aan tafel (we zijn met zijn drieën) eten we eigenlijk alleen als we er allemaal zijn.
Nothing happens for a reason
Met zijn tweeën op de bank met tv aan. ( kijken dan altijd bv met het mes op tafel of dr slimste mens)
Dat ligt niet aan waar je eet ....maar aan je partner/ jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is heel ongezond om voor de tv te eten namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik nou fijn om te lezen dat er meer op de bank eten. Dacht dat het “raar” was dat wij dat bijna altijd doen. Echt een gezin dingetje, serie of film op en al kletsend eten en kijken.
M0RIARTY schreef:
28-09-2021 20:51
Ja, het is heel ongezond om voor de tv te eten namelijk.
Het eten smaakt er niet minder om.

Wat een onzin zeg

( of was je sarcastisch?)
anoniem_406188 wijzigde dit bericht op 28-09-2021 20:54
6.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt en lunch op de bank, diner bijna altijd aan tafel. We zijn met z’n tweeën en het is altijd een fijn moment om even uitgebreid te praten. Soms zitten we maar een klein half uurtje, soms wel twee uur.
Alleen als we pizza of frietjes eten dan eten we op de bank, maar dat is denk ik een keer in de maand ofzo.

En als we alleen eten, dan ook op de bank voor de tv.
anappleaday wijzigde dit bericht op 28-09-2021 20:56
1.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aan tafel. Soms als ik met vriend alleen ben, wel friet of pizza voor de t
FeeLucifer01 schreef:
28-09-2021 20:50
Dat ligt niet aan waar je eet ....maar aan je partner/ jezelf.
Misschien wel.

Misschien zit het in m'n hoofd dat op de bank eten voor de tv gezelliger is, dat je samen een serie/film kijkt en tussendoor kletst. In mijn geval misschien dan juist meer te kletsen valt. Dunno
Alle reacties Link kopieren
Meestal aan tafel met de kinderen, heerlijke gesprekken met onze pubers. Een enkele keer in het weekend op de bank, ook heel fijn, met een pizza onderuit voor de tv/Netflix.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven