Help! Ontbijt-recepten...

05-10-2007 14:55 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! Ik krijg net een telefoontje dat ik morgenvroeg om 9 uur de hele famile te ontbijten krijg ... O.o 16 volwassenen en 4 kinderen.

(we zouden bij schoonouders gaan ontbijten ivm met de verjaardag van schoonpapa, maar nu was besloten dat het makkelijker is als we bij ons gaan ontbijten.. \\:-)// )



Pietluttig als ik ben, wil ik er dan ook iets leuks van maken... dus geen gekookt eitje en een glaasje jus, maar iets bijzonders...



Nu de druk zo hoog is (tis zo kort dag, hou ik niet van) kan ik niets leuks verzinnen, vandaar: HELP!!

Wie heeft tips / recepten???

:worship: :worship: :worship: :worship:
Alle reacties Link kopieren
de klassieker, maar lekkerste.... donarolle croisantjes... maar voor zoveel mensen heb je dan wel een grote oven nodig !



of een heleboel verschillende kleine afbakbroodjes? kan je vanavond al afbakken is morgen dan ook wel vers toch?



kunnen andere volwassenen niet dingetjes meenemen om de organisatie beetje te delen?



veel plezier iig



pemberley
Alle reacties Link kopieren
Muesli met vers fruit en volle romige yoghurt



eieren met spek en tomaatjes



roerei



warme broodjes met worst en ontbijtspek en tomaten



Een hoop verschillende muffins, noten, zaden, gedroogde vruchtjes, vers fruit of besjes, bruine basterdsuiker on top/sesamzaadjes



Dat is wat ik in mijn kookboekje vond..

Veel plezier in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Voor de kinderen een pacman ontbijtje.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3DI7NGPJ.jpg



Ik heb nog een lekker recept voor volwassenen, even erbij zoeken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Lekker vers fruit!!



Roerei met geroosterd brood...



Chocoladebroodjes...



Of vraag of iedereen zelf iets meeneemt. Vind het wel een beetje raar dat ze plotseling besluiten om met z'n allen bij jullie te gaan ontbijten @-(
Alle reacties Link kopieren
Roerei met zalm.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6SAW6EFP.jpg



Als het je wat lijkt dan schrijf ik het recept wel over. Ja is natuurlijk niet het enige gerecht wat je moet hebben maar ik vind het wel lekker ei "exclusief" bij het ontbijt te hebben. Misschien kan je anders zeggen wat je wel wilt. Ik heb ook nog lekkere brunche gerechten maar weet niet of andere dat om 9 uur s'ochtends lekker vinden.



En wat anders, hoe kunnen ze nou van jou verwachten dit voor morgenochtend in orde te hebben. Ik neem aan dat als het eerst ergens anders gehouden zou worden dat diegene toch alles al in huis had gehaald of zie ik het verkeerd?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi revival,

Wat ik persoonlijk altijd lekker en makkelijk vind zijn van die kleine 'brunch broodjes' om af te bakken.

Allerlei lekker beleg erbij mmmmm



Ook grappig is om kleine glaasjes (borrelglaasjes) met een bijzonder sapje te doen, of bijv. smoothie. Klein kort rietje erin en klaar is kees.. eh revival ;-) Niet meteen een plens in je buik en bijzonder door het kleine glaasje.



ipv het gekookte eitje kun je bijvoorbeeld ook scrambled egg maken, of kleine pancakes met siroop (favo van de kinderen)



Je kan ook een glaasje bij ieders bord neerzetten met een fruitspiesje erin, met bijvoorbeeld druif, aardbei, stukje ananas en banaan. Voor de kinderen een spekkie ertussen ofzo.



Verder gewoon veel variatie in brood en crackers: krentenbrood, suikerbrood, beschuit, crackers, volkoren brood, wit brood, etc..



kun je hier wat mee?
Alle reacties Link kopieren
:rofl: zullen ze blij mee zijn, een schijfje citroen, 3 erwten en een kipnugget...





Ja AgentL ik vind het ook een beetje raar. Ik snap de reden er achter wel (beetje lang verhaal) maar baal er wel een beetje van dat alles dan nu ineens op mijn bord geschoven wordt. Ik vind het niet erg, vind het wel leuk, maar tis nu zo kort dag!!! Bovendien ben ik de hele dag aan het werk (zou je niet zeggen he, gelukkig hoort forummen bij mijn takenpakket X-D) en heb ik vanavond ook verplichtingen, waardoor ik dus straks direct naar de winkel moet en als een dolle moet beslissen wat ik allemaal wel en niet moet kopen. En ik mag vooral niets vergeten! O.o



Maar jullie zijn goed bezig met je ideetjes! Ik doe al wat inspiratie op... ga door... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Tag, thnx!! Kan ik zeker wat mee. Vooral scrambled eggs en pancakes is een zeer goed idee!



Blijkbaar had schoonmoeder nog niets voorbereid MV. Zal het even kort uitleggen: schoonvader is morgen jarig en wilde het niet vieren, omdat hij aan het klussen is bij ons thuis en dit op korte termijn af wil hebben. De kinderen vonden dit niet leuk en besloten gisteren ineens om het tóch te vieren middels een ontbijt bij schoonpapa en mama. Maar omdat schoonpapa direct na het ontbijt weg wil, naar ons toe (hij is immers bij ons aan het klussen) leek het ze uiteindelijk handiger om bij ons te gaan ontbijten, dan kan schoonpapa na het eten "bek afvegen en aan de slag".

snappie??
Alle reacties Link kopieren
Verder lust ik s'ochtends dingen waar andere niet aan moeten denken. Maar toast met salade vind ik ook lekker. Een verse zelfgemaakte zalmsalade of aardappelsalade. Lekkere verschillende kaasjes. Gehaktballetjes. Tosti's.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Wentelteefjes. Ik zag van de week bij AH van die amerikaanse pancakes voor het ontbijt. Van die dikkere, zijn ook lekker.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
oei...persoonlijk ben ik helemaal geen ontbijter, zou dus ook niet moeten denken aan gehaktballen en zalm ;-) maar wentelteefjes ben ik wel gek op, das een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Je zou vanavond een frittata(s) kunnen maken in wat verschillende smaken waarvan je denkt dat de rest zou lusten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
* Bij AH hebben ze in de vriezer heerlijke brioche-broodjes.

* kleine cupjes jam en pakjes hagelslag

* kant-en-klare poffertjes aan een sateprikker met event fruit ertussen

* plakken kruidcake of lekkere peperkoek

* pakjes sap voor de kinderen ivm knoeien

* kinderen eierkoeken laten versieren, zijn ze meteen rustig :) en kleurplaten uitprinten
Alle reacties Link kopieren
Het was eenvoudiger geweest als je je huis een dag verboden gebied had gemaakt voor schoonpa, en lekker met zn allen aan de verjaardagstaart.

misschienis er een mac in de buurt waar je een voorraad donuts kunt halen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hoog glaasje met onderin (rood) fruit, beetje siroop, laagje yoghurt, laagje cruesli, nog een laagje yoghurt of vla, en bovenop weer fruit. voor de liefhebbers een beetje (slag)room erop.



Je kan hem ook in het groot maken, in een schaal bijv. Doet het bij ons in ieder geval altijd goed bij het ontbijt! :-]
Alle reacties Link kopieren
Hamkaas croisants, croisants met chocolade erin, uienstokbrood, kaas-ui broodjes, pistoletjes. Bij AH heb je van die kleine 1 pers. (krenten)stolletjes met spijs erin. Van die mini kaasjes voor op brood, ben de naam kwijt, staat zo'n rare koe geloof ik op het ronde bakje. Zitten allemaal verschillende smaken in.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Wat je zou kunnen doen is een bakker dicht bij je kunnen bellen, vandaag je bestelling doorgeven en morgen om 8 uur halen, zeker lekker vers.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Wow, jullie zijn geweldig!!! Wat een goede ideeen!!



Nog een vraagje, als ik vanavond scrumbled eggs maak, de schaal afdek en in de koelkast zet, is het dan nog te eten morgenvroeg???
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie,

bedoel je soms la vache qui rit? da's inderdaad een goeie..
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 05 oktober 2007 @ 15:41:

Wat je zou kunnen doen is een bakker dicht bij je kunnen bellen, vandaag je bestelling doorgeven en morgen om 8 uur halen, zeker lekker vers.
Ja dat is wel heel lekker, maar het zijn nogal zuinige krenten en ik vertik het om voor alle kosten op te draaien omdat het bij mij thuis is.... dus die optie valt helaas af....
Alle reacties Link kopieren
Oja, vergeet vooral ook niet leuke servetten of een vrolijk tafelkleed.
Alle reacties Link kopieren
persoonlijk zou ik de eieren morgenochtend pas maken, volgens mij is dat wel het lekkerst.. Anders worden ze zo door en door koud, en dat is nou net niet zo lekker..



Enne, laat je vooral niet gek maken hoor. Door je als gastvrouw op te werpen (al dan niet noodgedwongen...) heb je al de helft 'gewonnen'..
Alle reacties Link kopieren
Tag schreef op 05 oktober 2007 @ 15:53:

mylenevalerie,

bedoel je soms la vache qui rit? da's inderdaad een goeie..
Die ja, lekker en verschillende smaken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Simpel maar toch wel lekker:

- Een goed gevulde fruitschaal

- (Griekse) yoghurt of melk waar mensen naar eigen inzicht flakes, fruit, cruesli, rozijnen etc. in kunnen doen. Als die in leuke bakjes bij elkaar op een tafel zet, ziet het er al snel leuk uit!

- Muffins, desnoods mbv zo'n kant en klaar pakket ben je helemaal zo klaar

- Ontbijtkoek/ peperkoek

- Mini-appelflapjes (gewoon zelf maken en bladerdeeg in 4-en snijden) ziet er ook al leuk uit!

- Cherry tomaatjes zijn ook op elk moment lekker, dus ook als ontbijt!



Succes en smakelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven