Val niet meer af met Sonja

06-10-2007 08:09 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd succesvol afvallen met Sonja, blijf ik nu al 3 weken op gewicht. Dat is natuurlijk beter dan aankomen, maar wie herkent dit en wat heb je gedaan om weer door af te vallen... Ik wil nog 6 kg kwijt, weeg nu 76 bij 1,68 (heb 87 gewogen, dus nog steeds wel blij hoor!). Hoop op goede tips! En ga vrolijk door....



Karin
Alle reacties Link kopieren
Je blijft nu gewoon even hangen. Maar als t goed is dan moet dat straks weer gewoon verder gaan.

Nadeel van Sonja in dit geval, is dat je echt niet nog minder kan gaan eten. BIJ een "normaal"dieet dan kan je er iets vanaf halen per dag, zodat je sneller weer gaat afvallen, maar bij Sonja's hoeveelheden zou ik dat niet doen, je krijgt dan echt veel te weinig binnen. Sporten is de enige stimulans, en als je al sport meer sporten zodat je meer verbrandt. Of gewoon doorgaan zoals je doet en afwachten. Maar das moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Katootje,

Van Sonja's dieeten heb ik niet zoveel verstand maar ik weet wel dat je, zoals hierboven ook al staat, niet veel binnen krijgt. Ik heb het boek wel eens door gebladerd en trok voor mezelf de conclusie dat ik met zo weinig eten niet kan afvallen. Ik zou ook stilstaan, net als jij. Een lichaam gaat z'n eigen gang en als het lange tijd achter elkaar te weinig binnen krijgt dat gaat ie op een gegeven moment meteen opslaan wat ie binnen krijgt. Hij schiet in de hongerwinterstand zeg maar, omdat ie bang is te verhongeren. Het is gewoon geen goed teken en als ik jou was zou ik proberen meer te eten, en zo je verbranding weer op gang te helpen. Als je maar goede dingen eet. Geen vet, suiker enz. En om de 2,5 uur, dan blijft je verbranding op gang en val je vanzelf weer af.

Succes!

(kom anders eens kijken op het topic afvallen door gezond eten en sporten)



Groetjes, Search
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga maar gewoon proberen iets meer te eten en blijf sporten zoals ik sowieso al doe. Hoor ook wel eens dat je van sporten ook aan kan komen doordat spieren meer wegen! Het is ook zo dat ik sinds kort 's morgens vroeg op moeten ivm werk wat verder weg. Misschien moet ik 's morgens wel twee keer tussendoor wat eten, als je rond kwart voor zes ontbijt en dan pas om 12.30 luncht met een appel tussendoor of een stuk ontbijtkoek oid is niet echt veel. s avonds eet ik dan ook weer wat later warm...rond 19.00 (wel met tussendoortje weer 's middags).



Ik zal vanaf komende week eens een extra boterham meenemen dan voor de ochtend!



Misschien dat mijn lichaam gewoon ook ff pauze nodig heeft of zo iets...Je hoort wel vaker dat het blijft hangen en vervolgens weer door gaat...



enne search, bedankt voor de tip, ik kom zeker eens bij jullie kijken! Het SBtopic waar ik bij schreef was redelijk stil de laatste paar weken...



Groetjes!



Karin
Alle reacties Link kopieren
Ik zie eigenlijk niet echt het probleem van aankomen door sporten. Je creëert dan namelijk geen extra vet, maar spier. En van spier word je strakker, het weegt dan misschien wat meer, maar je figuur gaat er wel beter uitzien; misschien moet je je taille-omvang etc eens meten i.p.v. jezelf wegen, je hebt dan veel kans dat je omvang wel is afgenomen terwijl je gewicht niet lager is geworden (het zou natuurlijk best kunnen dat je wat meer spier hebt gekregen en dat je daarom niet bent afgevallen, wat natuurlijk alleen maar mooi is :) ).



ik schrijf trouwens ook bij het topic wat search noemde, is erg gezellig en iedereen is in principe op elk moment welkom.
Matigheid schaadt. Er gaat niets boven overdaad (Oscar Wilde)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven