1/2 jaar oude rookworst van de ah gegeten, hellup!

15-10-2007 18:10 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hellup!!!



ik heb zojuist een bedorven rookworst gegeten... ik dacht al wat een vreemde kleur. pas na afloop zag ik dat deze max tot april gegeten had mogen worden...



Hellup! wat nu?

kan het zijn dat ik niet ziek word???? wat moet ik doen!
Alle reacties Link kopieren
Smaakte hij ook raar? Ik heb geen idee of je er ziek van kan worden. Maar je klinkt alsof je echt 'bang'bent om ziek te worden. Hoe komt dat?
Alle reacties Link kopieren
Gut, ik heb geen flauw idee, je kan er hartstikke ziek van worden ja, maar dat hoeft niet perse. Voel je wat raars?
Alle reacties Link kopieren
Als jij die rookworst pas zojuist op hebt, voel je nu nog niets raars. Ik zou voor de zekerheid een handje Norit nemen (helpt bij (voedsel)vergiftigingen, zeker zolang het nog in je maag zit) Want je kan er héél ziek van worden...!
Alle reacties Link kopieren
Even wat anders... Ik zou een klacht indienen. Dit kan echt niet (is al het tweede AH verhaal wat ik deze week hoor).



En ja, ziek worden kan. Maar het hoeft niet. Een rookworst is gerookt en vacuüm verpakt, volgens mij kan er niet zo heel veel mee gebeuren... Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Heb je die rookworst pas gekocht?????? (of had je die al zo lang in huis....)

ik heb geen idee wat er met je kan gebeuren, maar ik snap dat je je naar voelt.

ik. ik hoop voor je dat je niet ziek wordt
Wat rot voor je meid!Ik hoop in der daad dat je niet ziek wordt.Zelf goei ik de dingen altijd weg als ze op het vervaldatum staan dan hoef ik het al niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Och... krijg je weerstand van... ;-)

Dat ding was toch vacuüm? Ik neem aan dat je 'm zelf in huis had en niet dat je 'm pas gekocht hebt.



Maar ik zou me er niet zo druk om maken dat je er eventueel ziek van wordt... relax!
Alle reacties Link kopieren
Vorige jaar een Unox rookworst op die ook ruim een half jaar over de datum was. dat had ik overigens wel vantevoren gezien; maar ik rook niks vreemds en dacht: het zal wel goed zijn.

Nergens last van gehad, dus ik zou me niet zo druk maken!
Alle reacties Link kopieren
Uitkotsen heeft geen zin meer... Het beste kun je maar gewoon kijken hoe je je gaat voelen.



Misschien stelt het je gerust dat houdbaarheidseisen in NL heel erg streng zijn. Daarnaast is het niet zo dat je meteen ziek wordt van voedsel dat over de datum is. Verder zetten de fabrikanten die datum ook zo streng om de kwaliteit van het product te blijven garanderen. Als iets goed bewaard word (ingevroren, vacuum verpakt) dan blijft het echt een hele poos langer houdbaar dan op de verpakking staat. Ik zou me dus niet zo'n zorgen maken.



Als je de rookworst net hebt gekocht zou ik een klacht indienen bij de betreffende winkel (bonnetje en verpakking bewaren). En in het vervolg beter opletten, maar dat had je vast zelf ook al bedacht! ;)
Alle reacties Link kopieren
nee ik zou me ook geen zorgen maken, de worst was vacuum verpakt en ook gerookt succes
Alle reacties Link kopieren
als hij echt bedorven was, had je het wel geproefd, kleurverschil of niet.

nu ga je waarschijnlijk zitten voelen"of je wat voelt" en daardoor ieder rommeltje in je darmen aandacht geven,

Niet doen gaat allemaal meevallen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
M'n moeder heeft er nogal een handje van om ook dingen te bereiden die al over de houdbaarheidsdatum zijn. Geen verse groente of vlees hoor, maar meer rookworsten, blikken soep, pakjes lasagnemix e.d.

En kijk eens naar mij: ik ben er ook groot op geworden X-D
Alle reacties Link kopieren
de datum die op de produkten staan zijn de verkoopdatums, dus zijn ze eigenlijk langer houdbaar
Er staat ook idd op ten MINSTE houdbaar tot.
En??? Leef je nog?!
Alle reacties Link kopieren
Een ding kunnen we waarschijnlijk uitsluiten: als je die rookworst gekookt hebt, zullen alle schimmels en bacterien wel het loodje hebben gelegd.

Ik ben geen voedingsdeskundige, maar hoe en waarom je ziek zou kunnen worden moeten we anderen vragen, ik acht die kans niet zo groot meer.

En je hebt hem gegeten, dus heel afschuwelijk smerig zal hij wel niet geweest zijn.
Vervelend. Nu kun je er toch weinig meer tegen doen, behalve dan een handje norit naar binnen gooien... als je dat in huis hebt tenminste, ik heb dat soort dingen nooit in huis.

Ik neem aan dat je rookworst niet ontzettend vies smaakte en ook niet heel apart rook, dan had je hem vast niet opgegeten. Die verkleuring alleen hoeft niet zoveel te zeggen.

Om t kort te houden, het kan zijn dat je een voedselvergiftiging krijgt (vervelend), het kan zijn dat je niks merkt.

En volgende keer even op de houdbaarheidsdatum kijken ;-).
Alle reacties Link kopieren
Hoi Keuteltje



de AH is verplicht een maximale houdbaarheidsdatum te vermelden (net als op macaroni, kruiden, roosvice...). Maar zo'n product gaat echt niet meteen bederven als de datum is geweest. Zoals iemand anders hierboven ook al zei: 'worst is gerookt en vacuum verpakt' dus het zal zo'n vaart niet lopen.

Wel slim om het even bij de AH te melden, die datum zit er niet voor nix op.
Alle reacties Link kopieren
Ik haalde laatst bij mijn moeder een blik knakworsten uit de kast met een houdbaarheidsdatum uit 2004. Kijk, dát kun je waarschijnlijk niet meer eten X-D

Maar inderdaad, goeie vraag borrie: Leef je nog Keuteltje? ;-)
Alle reacties Link kopieren
voel me prima! nog wel..
Alle reacties Link kopieren
gelukkig X-D
Alle reacties Link kopieren
veel water drinken Keuteltje
Alle reacties Link kopieren
Goh was ie niet lekker dan? Of is het alleen bij wijn, dat hoe ouder hoe beter van smaak?



En als je er al ziek van wordt dan duurt dat nog wel even, je kan nog proberen om de boel uit te spugen. Maar anders zit er niets anders op dan vast de wc te gaan reserveren de komende uren.....

Neem een emmer mee, want het komt er van twee kanten uit........heb er ervaring mee.....helaas.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik heb bij de AH gewerkt en heb daar wel gehoord dat de houdbaarheidsdatums op houdbaar ( waaronder dus rookworst) soms gewoon onzin zijn. Het verliest dan vooral zijn werking, goede smaak en kleur dus soms... maar een rookworst is al gerookt en was waarschijnlijk vacuum verpakt, daarna heb je hem ook nog gekookt dus er kan echt werkelijk niks met je gebeuren hoor... ( die dingen zijn een jaar of 2 houdbaar of zoiets) of daar nou een half jaar bij zit maakt niet veel uit, alleen voor de smaak en alle stofjes die zijn toegevoegd verliezen hun werking.. Dus je kunt met een gerust hart verder leven!

-x-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven