Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo voor rode hoofdhuid en jeuk ?

06-11-2007 19:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet welke shampoo er goed is voor rode hoofdhuid en snel jeuk ?

Ben pas bij de kapper geweest en die zag niets op m'n hoofd/hoofdhuid, dus oorzaak jeuk is onbekend.

Ze vondt wel m'n hoofdhuid erg rood.



Iemand tips ?
Alle reacties Link kopieren
De enige shampoo waar ik geen uitslag/jeuk van krijg is Guhl Antiroos. Maar het zal heel persoonlijk zijn. Veel proberen dus.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Dirx hebben ze hele goedkope babyshampoo, Natalis heet t ofzo, daar zitten geen kleurstoffen in en ik moet zeggen dat het bij mij prima werkt.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik weet geen shampoo, maar wel een lotion tegen rode hoofdhuid en jeuk...

Dat is klitwortel, te koop bij Kruidvat.

Volgens mij 2 of 3 euro voor een hele fles.

Bij mij heeft het heel erg geholpen!
Alle reacties Link kopieren
Dat is voor iedereen anders, en helaas moet je uitproberen tot je iets gevonden hebt. Wat bij mij in ieder geval NIET geholpen heeft is psorinol, resdan, alle gangbare antiroosshampoos van de drogist, babyshampoo, balneum hermal, sebamed, selsun, lotio pekelharing, kerastase, aloe vera, tea tree, etc.

Tot nu toe lijkt Zarqa redelijk te gaan. Redelijk, niet geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was er op het nieuws dat ze eindelijk iets hebben gevonden tegen de jeuk en roos (veroozaakt door een soort schimmel). Dus dat gaan ze nu waarschijnlijk gebruiken in de toekomst. Bij mij helpt selsun R weer wel, maar hoef dit alleen 1 keer in de 6 weken te gebruiken. Is idd verschillend bij iedereen, dus waarschijnlijk zal je toch moeten proberen welke bij jou helpt.
Alle reacties Link kopieren
De Zarqa anti-roos helpt bij mij heel goed in combinatie met Weleda Haarlotion waar een paar druppels Weleda haarolie aan toegevoegd zijn.

Dit terwijl ik met enige regelmaat Soborisch Eczeem op mijn hoofdhuid heb. In dat geval gebruik ik Bethametasonlotion op recept van de huisarts. Dat is wel heel sterk spul! Iets dat veel minder sterk is, Topicorte ook op huisartsenrecept.



Maar ik denk dat het een kwestie is van uitproberen. Wat bij de een wel werkt hoeft bij de ander niet te werken.

Mocht je het middel voor jou niet vinden, dan kan jouw huisarts wellicht iets voorschrijven.



Succes,



Groet van Joke
Alle reacties Link kopieren
Eucerin heeft ook een shampoo voor de gevoelige hoofdhuid. De producten van Eucerin zijn huid vriendelijk en (bijna alle producten) zonder parfum en kleurstoffen. Misschien dat dit iets voor je is. Zowel bij de Etos als de apotheek.
Alle reacties Link kopieren
bedankt iedereen.

ik denk zelf meer gebaat te zijn bij een shampoo ofzo voor gevoelige hoofdhuid inderdaad dan met een anti-roos shampoo, ik heb namelijk geen roos.

Ga eens rondkijken, eucerin onthouden en klitwortel.

Iedereen bedankt !!
Alle reacties Link kopieren
En anders eens bij de huisarts langs gaan. Ik had ook dergelijke klachten en heb er toen ik een keer bij de huisarts was naar laten kijken.



Hij heeft me toen Denorex shampoo voorgeschreven wat ik 1x in de week moest gebruiken. Stinkt enorm (is teershampoo), maar ik ben er wel vrij snel vanaf geraakt. Ik ben daarna ook wel zorgvuldiger mijn haren gaan uitwassen dan daarvoor, omdat het dus veroorzaakt kan zijn door restjes shampoo en dergelijke. Dus wat het precies weer opgelost gekregen heeft, geen idee.



Maar mocht hetgeen je nu mee aan de slag gaat niet helpen, is de huisarts dus nog een mogelijk alternatief.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij werkt een natuurlijke shampoo het beste. Te bestellen bij o.a www.heelnatuurlijk.nl Is wel makkelijk om een shampoo die daar vermeld wordt te nemen omdat ze de ingredienten al helemaal bekeken hebben dus scheelt weer zelf uitzoeken!

Ook de natuurlijke shampoo bars van chagrin valley vind ik fijn maar dit is een bedrijf in amerika dus moet je net willen!
Klitwortel is op basis van alcohol. dat droogt je hoofdhui vooral uit. Ik kreeg er alleen maar meer jeuk van.



Probeer eens een tijdje shampoo zonder toevoegingen en parfums. babyshampo's zijn wel mild, maar zwitsal barst van parfum en ik reageer er erg allergisch op.



Shampoo van eucerin of van sporex gaan bij mij redelijk. Ga binnenkort die cvan Zarqa eens uitproberen, hoor ik goede verhalen over.
Alle reacties Link kopieren
Neutral en sebamed
Alle reacties Link kopieren
Een echte aanrader voor mensen met huidproblemen of die gewoon graag iets natuurlijks willen:



(witte) lava aarde. Het is een poeder wat je met warm water tot een papje mengt, er ontstaat een soort klei. Je kan er je haren én (gezichts)huis mee wassen. Fijne eraan is dat het je natuurlijke vetlaagje op de huid intact laat zodat deze niet uitdroogt. In alle andere producten zitten wasactieve stoffen die er bv voor zorgen dat je haren snel vet worden en je dus opnieuw moet wassen. Met lava aarde kun je juist minder vaak je haar wassen (ik doe het om de dag). Je hebt erna ook geen concitioner nodig want je haren worden er zacht van (maar voelen erna toch niet slap aan).

Kortom: ik ben er superblij mee. Ik gebruik het merk Logona (ff googlen waar je het kan kopen).
Alle reacties Link kopieren
Milde shampoo met dode zee-zout van G&W. Te koop bij natuurvoedingswinkels. Ik ken meerdere mensen met jeuk op hun hoofd, en ze zeggen allemaal dat het helpt. De bodylotion met dode zee-zout helpt ook tegen jeuk op andere plekken. Het kost echt niet veel en is het uitproberen waard. Ze hebben vaak ook van die kleine flesjes om te proberen.
Alle reacties Link kopieren
nou ik heb genoeg tips gekregen om te proberen, super !

Ik ga vandeweek eerst Eucerin kopen en dat proberen, werkt dat niet kan ik hier genoeg andere ideeen vinden.



Bedankt !
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde je net Tgel van Neutrogena aanbevelen omdat ik het zelf gebruik naar goede tevredenheid, maar stuitte tijdens het Googlen op dit artikel. Misschien geldt het wel voor meerdere shampoos die hier besproken zijn. Oppassen met teerhoudende shampoos in ieder geval.



Tgel shamppo may cause cancer:



Coal tar may sound like some backwoods remedy your grandparents used, but the stuff is an active ingredient in a variety of popular dandruff shampoos. Dermatologists say it works to control those pesky flakes and relieve the itch. The only catch is that, well, in high doses coal tar causes cancer...



The Food and Drug Administration (FDA) acknowledges that coal tar is carcinogenic but says that the over-the-counter coal-tar shampoos are safe for both adults and children. Shampoo makers agree. But in California, where both hair and novel legal actions grow long and wild, the leader of a nonprofit environmental and public health group and the state attorney general's office are suing more than 20 manufacturers of coal-tar shampoos and ointments to require them to place warning labels on their products -- and ultimately to sell them by prescription only.



Well-known companies named in the suit include Neutrogena, American Home Products and Walgreens.



"The companies' refusal to label these products is irresponsible and illegal," said Perry Gottesfeld, who filed the lawsuit.



Proposition 65, a voter-initiated measure adopted in 1986, allows California to set stricter safety standards for certain consumer products than the FDA does. Prop 65 requires any item sold in California that contains a known carcinogen to have a warning label, regardless of whether it's been blessed by the FDA.



Coal tar is a black, viscid liquid distilled from coal and used to make a variety of products, from dyes to pavements. The substance has long been associated with lung cancer among roofers and asphalt workers, as well as skin and scrotum cancer among distillation workers, according to the National Institute of Environmental Health Science.



Yet no study has convincingly shown that coal-tar shampoos, which usually contain less than 1 percent coal tar, cause skin cancer, according to the FDA. In formulating the shampoo, many of the tar's carcinogenic chemicals are removed, and the residue quickly rinses away from the scalp.



According to Prop 65, products that carry "no significant risk level" do not need warnings, according to Sue Fiering, a deputy attorney general involved in the lawsuit. Prop 65 defines risk as causing more than one case of cancer per 100,000 people exposed.



Shampoo manufacturers sponsored an independent health study last year that found their coal-tar products to be safe, even by that standard. But in a study commissioned by the attorney general's office, the shampoos failed to meet the test. Now the courts will decide if the industry has met its burden of proof.



While the California plaintiffs pursue their case, federal authorities seem unimpressed.



Dennis Baker, FDA's associate commissioner for regulatory affairs, reviewed 12 health studies that Gottesfeld is using to support his claim that the coal-tar shampoos pose a significant health risk. Baker found all of the studies seriously flawed.



Gottesfeld's reaction? "The FDA doesn't have the backbone to stand up to industry."



Coal tar is certainly no secret ingredient. Neutrogena boldly touts coal tar's effectiveness. Its T/Gel Therapeutic Shampoo is clearly labeled as containing 0.5 percent coal tar. The extra-strength formula has 1 percent coal tar. But other anti-dandruff products use alternative compounds. Neutrogena, for example, also offers T/Sal, a shampoo with salicylic acid. Head & Shoulders uses no coal tar, relying on zinc as its active ingredient.



If the California court favors the plaintiffs, Fiering said, shampoo manufacturers may opt to lower the concentration of coal tar or remove it altogether.



One of Prop 65's success stories was lowering lead concentrations in calcium supplements. Manufacturers of the supplements, faced with making separate products for California and the rest of the United States, decided simply to lower the lead levels nationwide. In this way, Fiering said, the entire nation often benefits from California's strict safety standards.



Until the case is resolved, you can go back to the old reliable beer and egg shampoo -- provided the eggs don't have salmonella, and the beer isn't past its expiration date. . .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven