Mode & Beauty alle pijlers

Spijt aanschaf geur(en), heb jij dat ook wel eens?

17-03-2011 17:49 185 berichten
Ik ben dol op parfums en heb al heel wat staan waar ik gretig gebruik van maak. Soms heb ik ook wel eens miskoop helaas ...

Zo ben ik dol op oriëntaalse geuren zoals Casmir van Chopard, Dior Addict, Shalimar van Guerlain etc. En Climat van L 'ancome, dat is een soort chypre aldehydegeur, die vind ik ook tof.



Onlangs heb ik me toch over laten halen tot de aanschaf van iets totaal anders dan waar ik me normaal in hul: 'J'adore eau de toilette van Dior.

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ik word er gewoon letterlijk misselijk van! :puke: Wat een geur ...

Nee, nee en nog eens nee! Ik kan er echt niet aan wennen. Om het nog erger te maken heb ik de flacon van 50 ml gekocht ipv de 30 ml. Ik heb er ongeveer 5 ml van gebruikt en nu kan ik de flacon natuurlijk niet meer ruilen. Zónde!





Heb jij ook wel eens een parfum miskoop? Of ben ik echt de enige oen die dit overkomt? Het is me nog een keer overkomen ook:

Zo heb ik vorig jaar ook eens een grote fles Obsession edp van Calvin Klein gekregen op mijn birthday. Ik dacht dat het wel bij me zou passen omdat het ook een oriëntaalse geur is, maar er zit iets dierlijks(?) in wat me totaal tegen staat. Ik heb maar één keer gespoten en dit was voor mij genoeg om het nooit weer te gebruiken! Jákkes!

Wat zijn jouw geurblunders? Toe, leef je maar uit!



Geurige groeten van mij!

Geur in de winkel of de reclame lijkt lekker maar thuis sta

Totaal aantal stemmen: 72

a. nooit, ik test eerst langdurig of een geur bij me past. (40%)
b. af en toe overkomt me dit, helaas. (51%)
c. echt heel vaak! (8%)
Alle reacties Link kopieren
waarom koop je het dan???
Alle reacties Link kopieren
voor mezelf heb ik dat nog niet gehad.. wel heb ik mijn een keer een luchtje cadeau gedaan waarvan ik, toen hij het op had, dacht... oh mijn god ik word niet goed...



echt kots en kotsmisselijk werd ik ervan.. okay, toegegeven ik was toen zwanger, maar ook na mijn zwangerschap kon ik het niet meer verdragen...



Hij heeft hem uiteindelijk weggegeven..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Zou je niet eerst even ruiken voordat je het koopt?
Ik heb dit nooit. Maar ik weet ook meteen als ik een geur ruik of het bij me past of niet. Ik vind ook heel veel lekker, dus een miskoop kan er niet snel tussen zitten. Ik snap ook niet zo goed dat iemand je kan overhalen tot een geur die je niet lekker vind. Je koopt toch ook geen rode jas als je die niet mooi vind of laat je je daarbij ook overhalen door de verkoopster?
Alle reacties Link kopieren
Als je na een keer sprayen/ruiken al weet dat het niets is, waarom ben je daar in de winkel niet achtergekomen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens Angel gekocht en nee... pastte niet bij me. Fles verkocht op Marktplaats, dus misschien tip??
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Als je zo van geurtjes houdt, weet je dan niet dat het op iedere huid anders ruikt?



Je moet altijd even testen, dan een hele dag laten zitten om te merken of t s avonds nog steeds lekker is, en dan de volgende dag pas kopen (of niet)



En gedurende je cyclus kan t ook nog veranderen dus als je t echt zeker wilt weten koop je eerst de kleinste fles en dan een maand lang testen
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar 'Paris Hilton' gekocht. Vond 'm wel aardig, maar nu vind ik het eigenlijk niet meer zo lekker. Te zwaar. Gelukkig was 'ie niet al te duur...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens iets te enthousiast "One" van Calvin Klein voor mijn verjaardag gevraagd. Ik vind em nog steeds wel lekker, maar hij valt zwaarder dan ik toen dacht. Ik vind hem te zwaar voor naar werk, dus draag ik hem alleen bij het uitgaan, feestjes ed. Maar ik heb nu wel een fles van 50cl staan. Daar ga ik echt nog een eeuwigheid mee doen op deze manier....
Alle reacties Link kopieren
quote:popje85 schreef op 17 maart 2011 @ 17:56:

Zou je niet eerst even ruiken voordat je het koopt?



als deze voor mij is: Tja, ik heb geroken aan het flesje.. en aan de fles is hij heerlijk! Alleen met de zuurgraad van mijn man zijn huid en dan de geur van t flesje... nee dat is geen goeie combi blijkbaar..



Ik hou t voor hem wel gewoon bij Acqua di Gio en Allure Sport..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik snap dat "te zwaar voor op het werk" enzo nooit echt. Ik doe gwoon op wat ik lekker vind, maakt me niet uit welke geur het is. En ik gebruik ook alles voor doordeweeks en voor op feestjes. Heb geen speciale feestjes-geur ofzo. Voor mijn bruiloft doe ik lekker mijn favo geur op, maar die gebruik ik ook gewoon voor het werk enzo.
Heb mijn moeder eens omgepraat om Tresor van Lancome te kopen. Ze heeft het één keer gedragen, daarna ging ze weer naar GvdB, een klasse minder. Ik kreeg de Tresor maar vind het niet bij mijn leeftijd passen. Staat dus ook nutteloos in de toiletkast.
Ik ben dol op parfum. Houd het wel bij een paar vaste merken. Vind andere vaak ook heerlijk ruiken, maar tegen sommige geuren kan ik echt niet. Krijg er vreselijk hoofdpijn van, soms migraine. Jammer is dat. Ik denk dat het een soort allergie is.
Alle reacties Link kopieren
quote:carenza schreef op 17 maart 2011 @ 18:11:

Heb mijn moeder eens omgepraat om Tresor van Lancome te kopen. Ze heeft het één keer gedragen, daarna ging ze weer naar GvdB, een klasse minder. .Als ze het maar lekker vind maakt het niet uit toch? Waarom heb je haar uberhaupt omgepraat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar dure geurtjes (Opium van YSL, Obsession van CK) staan die ik vroeger heel lekker vond, maar nu niet meer. Ik bedoel dus niet dat ze oud zijn , maar dat ik de geur gekocht heb omdat ik zeker wist dat ze op zouden gaan. Niet dus. Kennelijk is mijn smaak veranderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 17 maart 2011 @ 18:11:

Ik snap dat "te zwaar voor op het werk" enzo nooit echt. Ik doe gwoon op wat ik lekker vind, maakt me niet uit welke geur het is. En ik gebruik ook alles voor doordeweeks en voor op feestjes. Heb geen speciale feestjes-geur ofzo. Voor mijn bruiloft doe ik lekker mijn favo geur op, maar die gebruik ik ook gewoon voor het werk enzo.Tsja, voor mij betekent dat gewoon dat ik een geur te dominant vind voor mijn werksituatie. Voor feestjes dof je je flink op en dan kan dat prima, maar ik deel een kleine kamer op werk met een iemand. Vind het dan voor kamergenoot niet prettig dat ik zo'n sterke dominante geur op heb. Dan kies ik liever voor iets lichters en neutralers.
Borderwalk: mijn mams is heel makkelijk be-invloedbaar, ik wilde haar graag laten kennismaken met een geur die ook lekker is maar die wat meer klasse heeft. Ze kan heel moeilijk wennen aan iets dat verandert, dus werd het weer de oude geur. Zelf ruikt ze bijna niets meer door 55 jaar stevig roken.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een vriendin blij mee maken.
Alle reacties Link kopieren
Ow heel herkenbaar! Ik heb Lady of a Million gekocht van Paco Rabanne. En past gewoon niet goed bij me! Op het geurtestkaartje en vluchtig op mn huid in de parfumerie leek hij lekker maar nu ik hem hele dagen draag...



Ooit van een ex Chloé van Narcisse gekregen brrr die geur was mierzoet en pastte totaal niet bij mij.



Ik heb ooit een heerlijke geur gehad die ik echt heel erg lekker vond;maar die is nergens meer te krijgen; City Glam van Armani. Is uitgekomen in 2005 en ineens nergens meer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ja 2X gehad. 1 aan mn moeder gegeven (Alchimie v Rochas) en 1 verkocht aan n forummer (Daim Blond v Serge Lutens)
Alle reacties Link kopieren
Ik koop heel vaak missers. Die gebruik ik voor in de stofzuiger haha. Wel heel duur, maar ja moet er wat mee. Ik kom altijd weer bij dezelfde parfum uit. Meestal gebruik ik coco chanel.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je het geurtje nog op Marktplaats verkopen? Je kunt er vaak toch wel de helft van de originele prijs voor krijgen, ook als het gebruikt is.



Ik moet zeggen dat ik zoiets wel eens gehad heb: ik had al jaren twee favoriete luchtjes. Toen ik studeerde had ik tijdelijk even geen geld om nieuwe aan te schaffen, dus nadat mijn favoriete luchtjes opwaren, kon ik geen nieuwe aanschaffen en moest ik het tijdelijk doen met mn minder lekkere luchtjes (die ik overigens niet vies vond). Op een gegeven moment had ik wat geld verdiend en als beloning mocht ik van mezelf mn favo luchtjes kopen.

Zóóó wat vond ik ze opeens vies. Veel te overheersend, gewoon niet het fijne gevoel wat ik er voorheen altijd bij had.



Ik doe ze nu heel af en toe nog op, maar echt vrolijk word ik er niet meer van. Heel gek...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:carenza schreef op 17 maart 2011 @ 18:11:

Heb mijn moeder eens omgepraat om Tresor van Lancome te kopen. Ze heeft het één keer gedragen, daarna ging ze weer naar GvdB, een klasse minder. Ik kreeg de Tresor maar vind het niet bij mijn leeftijd passen. Staat dus ook nutteloos in de toiletkast.

Had je dan niet zo'n flesje VOOR haar kunnen kopen?



Nog nooit een miskoop gehad wat dit betreft. Natuurlijk wel eens gekregen, maar dat gaat dan naar mijn moeder of zusje toe.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bij de parfumerie vragen of ze een testertje voor je maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven