Mode & Beauty alle pijlers

Wenkbrauwen epileren met touwtje

11-04-2011 14:52 31 berichten
Ik ben op zoek naar een adresje waar ik mijn wenkbrauwen met een touwtje kan laten epileren, in Utrecht. Ik heb uiteraard al Gegoogled en heb Zaara (Zuilen) en een kapsalon op de Vleutenseweg gevonden. Maar ik ben benieuwd naar ervaringen! Vind het toch altijd spannend om iemand m'n wenkbrauwen te laten doen, dus tips en ervaringen hoor ik heel graag!
anoniem_122295 wijzigde dit bericht op 11-04-2011 14:52
Reden: typfout!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Epileren met een touwtje? Hoe gaat dat dan?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
ik laat het 1x per maand doen, heel mooi maar het is zeker niet pijnloos. (vind ik dan). In Utrecht ben ik verder niet bekend, maar veel plezier! Binnen 10 minuten heb je echt mooie wenkbrauwen.
Alle reacties Link kopieren
Is pijnnnnnlijkkkkkk.

Althans, ik vond het niet fijn. Heb ook mijn bovenlip laten doen op die manier maar dan maar liever drie seconden met hars.

@MV is een hele oude manier vanuit het Midden-Oosten waarbij ze letterlijk met garen je haren weghalen
Alle reacties Link kopieren
quote:VotesforLeo schreef op 11 april 2011 @ 15:03:

Is pijnnnnnlijkkkkkk.

Althans, ik vond het niet fijn. Heb ook mijn bovenlip laten doen op die manier maar dan maar liever drie seconden met hars.

@MV is een hele oude manier vanuit het Midden-Oosten waarbij ze letterlijk met garen je haren weghalen



Nog nooit van gehoord. Maar je kan toch geen touwtje om een haartje doen of ben ik nou zo dom? Ik snap er helemaal niets van.



Ik epileer mijn wenkbrauwen zelf, scheelt je een hoop geld. Wel met een pincet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/watch?v=PIDgIoJ-uBM&NR=1



Ja het kan echt wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 april 2011 @ 15:06:

[...]





Nog nooit van gehoord. Maar je kan toch geen touwtje om een haartje doen of ben ik nou zo dom? Ik snap er helemaal niets van.



Ik epileer mijn wenkbrauwen zelf, scheelt je een hoop geld. Wel met een pincet.Ze trekken het touw strak en daarmee wordt het touw zo scherp dat het dus ook haen weghaalt. Ik vind het een geweldige uitvinding, van voor de pincet en hars
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een land waar dit heel normaal is en elke vrouw heeft hier altijd perfect geepileerde wenkbrauwen.

Omdat ik het ook erg pijnlijk vind, probeer ik het altijd zo lang mogelijk uit te stellen en zelf af en toe wat weg te halen met een pincet. Maar eerlijk is eerlijk, er gaat niets boven epileren met een touwtje, het resultaat is super.
quote:asure schreef op 11 april 2011 @ 15:21:

Ik woon in een land waar dit heel normaal is en elke vrouw heeft hier altijd perfect geepileerde wenkbrauwen.

Omdat ik het ook erg pijnlijk vind, probeer ik het altijd zo lang mogelijk uit te stellen en zelf af en toe wat weg te halen met een pincet. Maar eerlijk is eerlijk, er gaat niets boven epileren met een touwtje, het resultaat is super.Wat is het verschil in resultaat, tussen een touwtje en een pincet?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het absoluut niet pijnlijk. Als je je huid maar goed strak "trekt", is het echt minder pijnlijk dan hars. De bovenlip daarentegen......... ik wil het niet eens proberen! :s



Als je iemand treft die echt goed is, dan ben je letterlijk met 5 minuten klaar. Met een paar "halen" langs je wenkbrauwen en klaar! Strakker dan met touwtje ga je het niet krijgen :-)



Het heet trouwens 'threading'. Google maar eens en bekijk de foto's en een filmpje voor de techniek.
Alle reacties Link kopieren
Met een touwtje kan je super precies werken! Je krijgt een super strakke lijn en ze zien er gewoon daadwerkelijk perfect uit!



Ik doe het 1 x in de 5 weken en laat mn wenkbrauwen direct verven.......prachtig!!! Echt!



Het is de pijn 100 x waard! Plus het kost max 7 euro
Gezellig!



Ziet er kunstig uit!



(wie zet dit op internet, van zichzelf?!)
Alle reacties Link kopieren
Zag het laatst hier ook bij een kapsalon dat het gedaan werd........... ga toch maar eens binnen lopen, ben het gepiel met een pincet zat
Alle reacties Link kopieren
quote:waaromdan schreef op 11 april 2011 @ 15:07:

http://www.youtube.com/watch?v=PIDgIoJ-uBM&NR=1



Ja het kan echt welDat zou ik dus echt niet kunnen. Ga het niet eens zelf proberen als ik dit zelf zou doen zou ik geen wenkbrauwen meer hebben
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/wa ... ture=youtube_gdata_player



Heel duidelijk filmpje waarin een en ander wordt uitgelegd, ervaringen van klanten en close-ups.
Alle reacties Link kopieren
Volens mij wil TO ervaringen over de salon.



Ik laat mijn bovenlip ermee doen, maar de wortel wordt er niet echt uitgehaald. Het is meer kapottrekken, maar daar ben ik ook mee tevreden voor die 3 euro



Wenkbrauwen blijf ik toch met de pincet doen, is dan wat secuurder en voorzichtiger voor mijn huid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook een tijdje laten doen met een touwtje, maar de vrouw die dat deed is met pension gegaan

Ik laat mijn wenkbrouwen nu doen bij de "eyebrow bar" die zit in de V&D op hoog catherijne, in de Sephora winkel.



Daar kan je je wenkbrauwen laten harsen, met touwtje of gewoon epileren, het is wel prijzig, iets van 25 euro, maar ik moet wel zeggen dat het resultaat echt ontzettend goed is en de aftercare is ook echt goed, ik krijg altijd wat crempjes en vaak maakt ze me nog even mooi op.



Je zit wel "open en bloot" in de winkel, wel een beetje achteraf, maar niet in een afgesloten ruimte, kan mij verder schelen, maar ik kan me voorstellen dat somigge mensen dat vervelend vinden.
Epileren met touwtje is prima om zo even snel tussendoor te doen. Ik vind het persoonlijk ook geen pijn doen...eigenlijk voel ik er niks van.



Een mooi en precies resultaat krijg je toch door epileren met een tangetje èn de boel dagelijks bij te houden.

Alle reacties Link kopieren
Oeeehoee, ik begin er nooit aan.Een kennisje van mij zag er ook wel beroerd uit daarna.



Ik hou het wel bij mijn vertrouwde harsbehandeling. Geen pijn, en supersnel.
Ik heb geen motto.
Ooh, ik lees ineens zoveel verhalen dat het heel erg pijn doet, brr! Toch ga ik het woensdag proberen, bij een vrouwtje in Utrecht. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Een baard laten threaden?????? Sorry, maar dat vind ik ronduit dom. Een baard hars of epileer je toch ook niet omdat je tevoren al weet dat het gruwelijke pijn moet doen
Alle reacties Link kopieren
@Lizzl



Ik was niet zo duidelijk lees ik nu zelf. Ik bedoelde eigenlijk 'bijwerken'. Hoe noem je zo een baardrandje vanaf de kaak naar de kin??
Ik heb geen motto.
Alle reacties Link kopieren
Op de Vleutenseweg zit idd een kapsalon (Papatya) waar ze epileren met draad. Ik ben er een tijd geleden geweest en mijn wenkbrauwen zijn perfect gedaan, over haar knippen was ik iets minder tevreden (maar voor het geld verder wel prima).
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Werkt geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Threaden is naar mijn mening niet pijnlijker dan gewoon epileren, wat er gebeurt is dat er in 1 "rits" veel meer haartjes uitgetrokken worden. Ook de dunne, lichte haartjes die bij 1 voor 1 epileren nog wel eens worden overgeslagen.



Threaden is veel sneller dan epileren, althans dat is mijn ervaring.

Dus naar mijn mening:

Threaden > snel > iets pijnlijker > strak resultaat

Epileren > langzamer > pijn is wat meer verspreid > natuurlijker resultaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven