Mode & Beauty alle pijlers

Dunne benen, smalle heupen. kledingtips gezocht..

04-12-2007 11:29 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een "probleem" wat misschien niet veel vrouwen/meiden zullen herkennen maar ik zit er mee en voel me daardoor soms niet fijn in mijn vel.



Ik ben heel slank, op zich ben ik niet ontevreden met mijn figuur maar ik heb moeite met mijn benen en heupen. Die zijn namelijk zo dun en smal.. Ik durf dus echt geen rokje aan en ook een strakkere broek vind ik gewoon niet staan. Tja, en dan blijft er niet veel over waar je je een beetje vrouwelijk in kan voelen.

Ik draag vaak maar wat wijde broeken en ik accentueel mijn positieve punten, ik heb mooi volle borsten bv. Ook heb ik geen platte billen maar wel hele smalle heupen en dunne benen.

Ik ben trouwens 30 en heb 2 kids..



Mijn vraag is eigenlijk; heeft iemand een kleding tip voor mij om me wat zelfverzekerder te voelen in kleding?

Zo ben ik bv al jaren op zoek naar een spijkerbroek die dikker maakt

;-)

Laarzen kom ik trouwens ook niet aan omdat ik veelste dunne kuiten heb..

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is de taillebroek die nu in is, ideaal voor jou. Ik zou geen heupmodel nemen, maar een hogere broek. Evt kun je een ketting, ceintuur of brede riem erop doen, dat breekt altijd en maakt afhankelijk van de soort riem ook wat breder.

Een a-lijnshirtje, of een shirtje met een tailleceintuur accentueert je taille, en bij sommige dikkere stoffen laat dat je heupen voller lijken.



Kleding in laagjes dragen kan ook.



In Zwolle zit een winkel voor afwijkende maten schoenen. Extra smalle of brede schacht, grote maten laarzen etc. Google er eens op, want ik weet de naam van de winkel niet!



Trouwens, de winterlaarzen van nu, van die suede met bontrandje en dergelijke, daar kan je je gewone spijkerbroek indoen, en dan is de laars ook opgevuld.
Alle reacties Link kopieren
Als t heel koud is buiten kun je trouwens ook 2 maillots over elkaar aandoen, en maillots in lichte kleuren of drukke prints maken je benen dikker. Evt kan je over de maillot kniekousen dragen, breekt, en maakt vaak ook wat dikker, en vult je laarzen op ;-)
Alle reacties Link kopieren
3/4 broeken maken je benen ook korter en dikker, helemaal met een maillot eronder. kijk trouwens eens op google naar slankmakende tips en dan doe je gewoon t omgekeerde X-D
Alle reacties Link kopieren
sunlight, bedankt voor je reactie!

hmm, die taillebroek vind ik alleen niks, die maakt mij juist nog smaller denk ik.

Die laarzen met bont en dan in je spijkerbroek ga ik eens naar kijken...



Er zijn niet veel meiden die dit herkennen geloof ik..

Meer tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lizett,



Ik heb hetzelfde probleem. Vorig jaar heb ik laarzen op maat laten maken, zitten geweldig! Kan gewoon een rokje met panty en lange laarzen aan, zodat ik mijn dunne kuiten kan verbergen ;-)



Ik heb pas een paar laarzen gekocht die te wijd zijn, ik los het op met beenwarmers! Deze draag ik uiteraard onder de laarzen, met legging/maillot en spijkerbroek. Zit vooral lekker als het koud is!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand nog tips voor mij?

Zit nog steeds met dit probleem (al is dit topic bijna jaar oud )

Voel me soms zo NIET sexy in mijn wijde broeken.



Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!!
Alle reacties Link kopieren
Lizett,ik ben lang,vrij smal en heb erg lange benen.

Wel een redelijke borstomvang,maar weinig taille.

Model friteszak,maar niet zo extreem.

Ooit een goed stijladvies gehad.

Ik ben een "recht" type,weinig taille en slanke benen en heupen,dit in tegenstelling tot het ronde zandlopertype.

Het advies aan mij was: rechte kleding,niet iets accentueren wat je niet hebt!

Verder GEEN oversized kleding,dus geen wijde broeken.

Jasjes waarbij de schouderlijn echt op de schouder valt en geen raglanmouwen.

Geen roesjes of andere frutsels,maar recht toe recht aan.

Heb jij ook lange benen en een korter bovenlijf?

Dan geen taille,maar heupbroeken om je bovenlijf wat langer te laten lijken en geen korte truitjes,maar truitjes op heuplengte of langer.

Heb je kortere benen en een in verhouding langer bovenlijf,dan andersom
Alle reacties Link kopieren
De pocketstylist is ook een aardig boek.

Wil je de schrijfster weten,kijk ik wel even.

Het staat ook vaak in de bibliotheek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizett schreef op 06 november 2009 @ 18:40:

Heeft iemand nog tips voor mij?

Zit nog steeds met dit probleem (al is dit topic bijna jaar oud )

Voel me soms zo NIET sexy in mijn wijde broeken.



Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!!



Volgens mij moeten heel veel jurkjes en tunieken het echt wel goed doen bij jou. Ik heb het omgekeerde figuur en wijs het merendeel af omdat het er niet uitziet. Van die jurkjes met elastiek aan de onderkant, die accentueren bij mij (te erg) m'n heupen maar in jouw geval zou dat dus mooi staan. Voor de rest zie ik best veel broeken met allerlei tierelantijntjes eraan. Geen optie voor mij omdat het nog dikker maakt maar bij jou is dat nou net de bedoeling.



Verder zou ik vooral kijken naar lekkere grove materialen. En van die rokken met plooien. Je zou ook broeken met bandplooi kunnen doen, die hangen volgens mij nu bij de Mexx.



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Kleding moet juist mooi aansluiten.

Waarom zou je een bolle buik voorwenden als je die niet hebt?

Een slank "Armani" pak,simpel met rechte broek en zonder fratsels.

Mooie blouse eronder,zonder pofmouwen.
Alle reacties Link kopieren
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Voor laarzen kan ik je de merken Lamica en Picardi aanraden.

Picardi is voor mij te smal. Lamica heeft een smalle schachtwijdte. Via Omoda kun je die online bekijken en bestellen.

Maar afhankelijk van het model kan de smalle nog te ruim zijn.

Het is in elk geval te proberen. Via selectie (moet je even mee stoeien om te zien hoe het werkt.)

Ik heb daar vrij recent mijn 2e paar laarzen in 10 jaar tijd gekocht (wel 4 verschillende modellen thuis laten komen voordat het goed was. Bovendien ook een winkel gevonden waar ze alleen zwart op voorraad hadden. Daar gepast en toen besteld. Ook JJ heeft smalle schacht, maar die zijn wat moeilijker te vinden.)
Alle reacties Link kopieren
O ja, de site van wehkamp heeft de mogelijkheid voor kleding-advies van Dyanne. Voor mijzelf klopt het aardig.
Alle reacties Link kopieren
gewijzigd
anoniem_16805 wijzigde dit bericht op 12-11-2009 18:45
Reden: persoonlijk
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jurkjes, ik zweer echt bij jurkjes. Niet te kort maar zo'n 5 cm boven de knie. Leuke laarzen eronder en klaar. Pak als het even kan geen effen jurkjes maar print.

Wat maakt het uit als je laarzen te ruim zitten bij je kuit... Ik heb daar nog nooit commentaar over gehad. Overigens zijn er ook laarzen voor de smallere benen.

Het belangrijkste blijft je uitstraling. Zit jij lekker in je vel straal je dat uit en kan je bijna alles aantrekken.

Wees trots op je lijf.
Alle reacties Link kopieren
Meiden, bedankt voor al jullie adviezen!!

Ik ben eerlijk gezegd ook blij dat ik 'lotgenoten'tref hier want ik had het idee dat ik de enige ben met dit probleem.

Ik wil vooral niet klagen maar mensen vinden zo snel iets van je....en vooral als je nogal smal gebouwd bent zijn de opmerkingen niet van de lucht. Ja, daar word ik onzeker van.



Ik ben geslaagd voor leuke laarzen bij Omoda! Nu ben ik nog op zoek naar een goede broek wat mijn nou echt leuk staat. Dus niet 1 die me nog dunner doet lijken.

Loredana, aan jouw tips heb ik ook veel. Ik doe zelf ook al soms een joggingbroek onder een broek en die sla ik dubbel aan de bovenkant.



Tips blijven welkom!! Liefst met plaatjes erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb relatief brede schouders, maar herken de jongensheupen & spillebenen. Ik draag graag wollen jurkjes, dikke panty/maillot & Uggs. Andere laarzen vul ik op met ski-sokken of beenwarmers.
Alle reacties Link kopieren
Qua broeken kun je misschien denken aan een wat dikkere stof, zoals een ribbroek of een dikke wollen broek??



Persoonlijk maak ik me bij broeken niet zo druk, dan vind ik een slank figuurtje juist mooi!! Hoewel ik een skinny met superstrakke pijpen rond de onderbenen wel weer draag met laarzen...
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de Wehkamp-site om ideeën op te doen.

Daar hebben ze een ruim aanbod van meerdere merken en ook winkels. Online kun je bekijken wat er zoal is. Dan kan je nog kiezen of je een keer naar een winkel gaat om ze te passen, maar je hebt dan wel een idee of er mooie dingen zijn.

Bij sommige artikelen kan je vragen stellen en staan reviews.

Er is niets moeilijker dan een mooie broek vinden.



link naar Wehkamp



P.S.: Zwart kleedt slank af.



Alle reacties Link kopieren
O jee, het blijft verleidelijk om kleren te kijken....



Na alle cophef over graatmager zou ik bijna zeggen, bekijk deze eens Benelux next topmodel die ik ook bij een van de filialen van de C&A heb zien hangen.

Over de pasvorm weet ik zelf niets, maar er staat een aantal reviews bij.



Succes, dit is mijn laatste bericht.
Alle reacties Link kopieren
Mensen, het is nu 3 jaar laten en ik zie mijn eigen topic hier staan..

Ik heb vandaag weer het probleem "dunne benen". Het is zo warm, iedereen loopt in iets korts en ik durf dat niet eens.

Zijn er nog "lotgenoten"?

Ik weet dat het niet een levensgroot probleem is, en schandalig dat ik me hier zo druk om maak maar het is een soort fobie geworden ofzo. Ik durf mijn benen nu gewoon niet meer te laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een foto, ik haal em zo weer weg.

Wat vinden jullie hiervan als je dit ziet?
Alle reacties Link kopieren
Maxidress lijkt me perfect voor jou.



Edit: foto gezien.

Beetje kort rokje naar mijn smaak maar ik weet niet hoe oud je bent.

Verde perfect figuurtje. Jij kan (bijna) alles aan. :-p
Alle reacties Link kopieren
maxi, dank je. Nee hoor, ik kan niet alles aan.



Ik doe zo'n kort rokje ook niet aan maar even voor de foto om benen te laten zien ;-)



Ik durf dus echt niet in een korte rok/broek over straat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven