Mode & Beauty alle pijlers

Vaseline op je gezicht?

13-11-2011 12:31 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



ik vroeg me af of je vaseline op je gezicht kunt gebruiken als moisturizer. Ik heb het nu al een paar dagen 's nacht op mijn gezichtshuid en ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden dat het mijn porien afsluit.



Wel heb ik gehoord dat je huid verslaafd kan raken aan vaseline (waardoor je huid zelf geen olien kan aanmaken) en dat vaseline je huid permanent donkerder kan maken!



Heeft iemand hier meer info over? Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
En een vochtinbrengende creme, die speciaal gemaakt is om op je gezicht te smeren, is geen optie omdat...?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Waarom neem je niet gewoon een crème, die wel gewoon als moisturizer bedoeld is? Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over bijwerkingen?
Home is where your wifi connects automatically.
Alle reacties Link kopieren
vaseline is geen moisturizer, het is gewoon heel vet...

als jij een goede moisturizer zoekt, kan je beter iets anders kopen!



verder kan vaseline geen kwaad denk ik hoor...
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je geen puisten krijgt.
Ah know`t, tha shunt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook hele dure cremes van dr brandt, maar het gekke is dat ik vaseline vele malen krachtiger vindt dan dure cremes. Het maakt je gezicht zo zacht.



Wel vrees is voor de nadelen van vaseline waar ik op het internet over gelezen heb, dus vroeg ik mij af of er iemand was die deze nadelen (of andere) daadwerkelijk heeft ondervonden...
Alle reacties Link kopieren
Vaseline? Gatver. Das toch veel te vettig.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik vaselina alleen op mijn gezicht als ik met min 20 de skipiste op ga. (werkt echt! maar je moet wel de versie zonder water hebben )



En dan was ik het 's avonds goed af en gebruik ik 's nachts een (normale!) vette creme. Waarom wil je dit uberhaupt op je gezicht smeren? Echt fijn voelt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Neeehhh! Van vaseline raken je porien uiteindelijk verstopt.

Het is geen moisturizer en doet verder niets voor je huid.

Bij een extreem schrale huid of bijvoorbeeld in de winter bij min 20 kan je een keertje gebruiken als bescherming maar verder zou ik het zeker niet aanraden.



Als je graag van dit soort (ik noem het maar) "oer-producten" gebruikt probeer dan cocos olie. Diit heeft van nature een vochtinbrengende & voedende werking zonder de porien te verstoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook wel eens op m'n gezicht gesmeerd, ik snap je twijfel wel. Ik heb ook een ontzettend droge huid en veel crèmes (ook de dure) zijn niet afdoende. Dan begint mijn gezicht weer te trekken na een paar uur. Maar bij vaseline wordt mijn huid weer heel plakkerig en te vet.



Misschien kan je proberen om 's avonds voor het slapen gaan vaseline te gebruiken en overdag een creme.
Alle reacties Link kopieren
Als jij het prettig vindt kan het geen kwaad. Van de site van Dr. Jetske UItee:, een dermatologe.





Petrolatum (als in vaseline)

Een sterk vochtherstellende stof. Producten met petrolatum voelen vet aan. Dit ingrediënt zal dan ook niet snel in wat luxere crèmes zitten. Toch kan een nachtje vaseline op het gezicht wonderen doen bij een extreem droge huid. De kans op allergische reacties is heel klein en het is zeer geschikt voor de zeer droge en gevoelige huid.

Minerale oliën

Net als petrolatum zijn (andere) minerale oliën sterk vochtvasthoudend, maar minder vet. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht veroorzaken minerale oliën geen acne en is de kans op allergische reacties minimaal.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties!



Ik heb al uitgelegd waarom ik vaseline op mijn gezicht wil gebruiken.



Ik vraag alleen maar of iemand bekend is met de nadelen, misschien kan ik wel een dermatoloog raadplegen...
Alle reacties Link kopieren
In vaseline zit paraffine, het kan bij bepaalde huidtype bestanddelen van van de talgfilm oplossen. Paraffine wordt niet door de huid opgenomen, maar sluit wel af.



Waarom niet gewoon een gezichtscreme? Gebruik je de vaseline om de ijzers van je schaatsen straks weer in te vetten
Alle reacties Link kopieren
quote:mademoisellelexie schreef op 13 november 2011 @ 12:38:

Vaseline? Gatver. Das toch veel te vettig.





De dag en nachtcreme van Nivea dan...

Dat bestaat voornamelijk uit vaseline xD
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmetje2012 schreef op 13 november 2011 @ 12:51:

Dank voor de reacties!



Ik heb al uitgelegd waarom ik vaseline op mijn gezicht wil gebruiken.



Ik vraag alleen maar of iemand bekend is met de nadelen, misschien kan ik wel een dermatoloog raadplegen...



Ik krijg er alleen maar puisten en een vettige huid van.

Ik gebruik het enkel op mijn oren en voorhoofd als ik mijn haren zelf ga kleuren. xD

Verder kan het niet veel kwaad aangezien nivea gezichtscreme voornamelijk uit vaseline bestaat.
Ik werk op dermatologie en heb zelf ook een droge eczeemhuid. Een van de dermatologen gebruikt zelf Neutral Babycrème als nachtcrème. Zelf gebruik ik het nu ook een tijdje en het is echt lekker. Vet genoeg, maar niet tè. Overdag gebruik ik een gewone dagcrème, van Decubal.



Vaseline vind ik echt te vet. Dat voelt niet lekker.
Voor een extreem droge huid en bij erg koud weer werkt bij mij de Remederm crème van Louis Widmer heel goed. Verkrijgbaar bij veel DA drogisten. Ze hebben meestal ook wel proefjes.



Verder vind ik bijvoorbeeld een gezichtsolie ook prettig als nachtverzorging.



Vaseline gebruik ik alleen voor mijn droge handen en voeten en dan met handschoenen en oude sokken erover.



Krijg je geen extreem smerig beddengoed als je dat spul als nachtverzorging gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmetje2012 schreef op 13 november 2011 @ 12:51:

Dank voor de reacties!



Ik heb al uitgelegd waarom ik vaseline op mijn gezicht wil gebruiken.



Ik vraag alleen maar of iemand bekend is met de nadelen, misschien kan ik wel een dermatoloog raadplegen...



Ik post hierboven info van een dermatologe. Het is een goed vochtherstellend middel, dus als het voor jou prettig is...



Mensen laten zich vaak beïnvloeden door allerlei onzin die op internet wordt gepost. Ik richt me daarom altijd op herleidbare info van een echte deskundige. Niet op wat hier door forummers wordt gepost. Daar zit vaak baarlijke nonsens bij, maar het wordt vaak met grote stelligheid als 'waarheid' gepresenteerd.
Alle reacties Link kopieren
Dank je, Melpomene!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 november 2011 @ 13:23:

Voor een extreem droge huid en bij erg koud weer werkt bij mij de Remederm crème van Louis Widmer heel goed. Verkrijgbaar bij veel DA drogisten. Ze hebben meestal ook wel proefjes.

Ik gebruik ook de Remederm crème (zowel de gezichtscrème als de bodycrème) van Louis Widmer. De nachtcrème gebruik ik 's winters ook als dagcrème, het houdt mijn huid lekker soepel.

Ik gebruik de ongeparfumeerde lijn i.v.m. parfumallergie; als je niet allergisch bent: het is er ook in een lichtgeparfumeerde uitvoering.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou persoonlijk iets nemen wat ook vettig is maar minder afsluit.



Vaseline bestaat ontzettend lang. Als het echt zo'n wondermidel was had je betbetovergrootmoeder nu een perzikhuidje.
Ik doe eens per maand een nachtje vaseline; op mijn gezicht maar ook op mijn decolleté en ellebogen. Ben ik daarna weer lekker zacht en glad.
Alle reacties Link kopieren
marilyn monroe zwoer erbij
Alle reacties Link kopieren
Heb creme met vaseline erin vd dokter, vraag het eens na zou ik zeggen. Ik zou er niet teveel op smeren je gaat er namelijk van zweten :p



Cremor vaseline lanette creme heet het. Ik gebruik het alleen in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe alleen vaseline op wangen als ze zo droog zijn dat het bijna barst. De laatste jaren is dat alleen bij mijn kinderen in de winter. Als ik nu zelf gedoe heb met mijn huid, gebruik ik PCLE-creme van Biodermal, die wordt ook in kleine tubes verkocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven