Mode & Beauty alle pijlers

Hoe houden jullie een overslagjurk dicht?

22-11-2011 21:41 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mja, ik vind het dus niet zo mooi: een overslagjurkje met een topje onder. Ik wil gewoon mijn overslagjurk aan zonder topje. Hoe hou ik de decolleté netjes? Vastplakken en niet bewegen zijn geen opties Misschien aan de binnenkant een drukknoopje aannaaien? Of gewoon een sierspeld opsteken? Wat doen jullie er mee?
Alle reacties Link kopieren
Een hemdje! Zo ordi anders. (serieus)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Vind een overslagjurk zonder een hemdje er onder idd ook een beetje ordi. Drukknoopje kan, maar meestal trekt de stof dan op die plek.
ik naai hem dicht bovenaan!
Ligt toch echt aan de maat van de borsten of het ordi is. Vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon met veiligheidsspeldje aan de binnenkant vastmaken zodat je het niet ziet
Alle reacties Link kopieren
Toch een hemdje eronder
Ik draag er een zwarte transparante body onder, dan vind ik het een stuk minder bloot.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik vind dus ook: als je een kleine cup-maat hebt is het niet ordinair Ik ga de veiligheidsspeld zeker proberen Vind het wel onnozel als er aan één kant een halve beha te zien is ;) Een body is misschien wel een idee, moet dan wel een geschikt model vinden, maar beter een roze dan, tis een rode jurk?
ik heb een vrij grote cupmaat, dus een hemdje eronder is wel een must.

Vind het niet lelijk staan hoor, ik kies een leuk hemdje, met een kantje eraan ofzo, in een contrasterende kleur. Leuk juist, zo is diezelfde jurk toch steeds anders.
Ik maak het overslagje op 1 punt vast of ik doe er een klein haaksluitinkje aan. Zo blijft hij gesloten en hoef je geen hemdje te dragen.



Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij niet zo simpel om geschikte hemdjes te vinden. Ik heb er in ieder geval geen in mijn kast die bij de jurk passen. Omdat ik een hekel heb aan kledij met elasthan in, is de keuze in de winkels wat hemdjes betreft eerder beperkt voor mij :( Misschien kan ik de decolleté wel vastzetten met een steekje, kan er nog altijd een hemdje onder, moest ik er een vinden
een hekel aan elasthaan? Hoe moet ik mij dat voorstellen...krijg je er jeuk of uitslag van?

Ik heb gewoon een hele stapel hemdjes (gewoon van de hema) in allerlei kleuren, met kant, met streepjes, met een randje bloemetjes, met een randje pailetten etc. Heb er nooit zoveel moeite mee wat te vinden.

Je kunt ook zelf creatief aan de slag: neem een gewoon hemdje en naai zelf een leuk randje (kant en klaar te koop bij elke fourniturenzaak) aan.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het echt geen gezicht zonder topje; ik heb grote borsten, dus dan is het al gauw ordinair. Echter, ook bij collega's met kleine borsten vind ik teveel inzicht echt hinderlijk en niet mooi. Ik zou, als ik jou was, ook voor de aangeraden body gaan, of je jurk dichtstikken (mits hij dan niet te strak zit!).
Alle reacties Link kopieren
Hihi, ik heb gewoon ijskoud als ik een t-shirt of hemdje met elasthan aan heb. Dit geldt ook voor broeken en sokken met elasthan :(
Gebruik dan gewoon zo'n haaksluitinkje. Werkt als een trein.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag er het liefst een getailleerd onderjurkje onder, valt het jurkje ook mooi glad. Heb zelf een paar fijne van Noa Noa, deze zijn grotendeels katoen en dragen heerlijk maar of ze een goede kleur hebben??
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik twijfel over dat haakje. Er zijn geen stiksels op de rand, (een boord van 3 cm), het moet er toch netjes uitzien. Als ik het haakje enkel aan de binnenkant vastzet of op 3cm, zal de hals misschien toch een beetje raar staan/vallen.
quote:johanna11 schreef op 22 november 2011 @ 22:28:

Hihi, ik heb gewoon ijskoud als ik een t-shirt of hemdje met elasthan aan heb. Dit geldt ook voor broeken en sokken met elasthan :(oh okay. Geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Oud topic, maar voor mij een actueel probleem 😁
Grote cup, maar is idd op te lossen met hemdje of drukknoopjes er op (laten) maken. Maar hoe voorkom je dat je in je onderbroek loopt?
Alle reacties Link kopieren
De juiste maat kopen
Ik draag er een katoenen tricot onderjurkje onder. Eigenlijk gewoon een heel lang hemd. Zitten heerlijk en voorkomt ook een statische jurk. Alleen ze zijn lastig te vinden.
Alle reacties Link kopieren
ik naai ze vast (aan de binnenkant) dus met een paar steekjes, het is dan wel geen overslag meer, want je moet het dan over je hoofd aantrekken maar werkt prima.
Ik draag er overigens toch nog een hemdje onder maar dat is meer omdat ik het fijn vind. Dus:

- aantrekken, zorgen dat het goed zit
- vastspelden zodat het ook blijft zitten
- uittrekken en aan de binnenkant vastnaaien maar paar kleine onzichtbare steekjes
Alle reacties Link kopieren
ik draag er een BH in soort bandeau model onder, ik heb er een waarbij over de cups een stuk stof van zwart kant loopt, geeft net een netter effect. je bereikt het zelf met ene mooie gladde BH met daarover een hemdje waarvan de bovenkant helemaal van kant is.
Alle reacties Link kopieren
Hier een flinke cup maar in naai het gewoon met een klein steekje op elkaar. Werkt prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven