Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.



Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Ik vind het kledingaanbod in kringloopwinkels altijd heeeel erg tegenvallen, voor mij dan.
Alle reacties Link kopieren
Om maar te beginenn:



Gisteren heb ik, naar mijn mening natuurlijk, weer goed gescoord. Ik heb een wol/casmere-mix kokerrok, angora trui, Harrods tweed jasje, zijden sjaal, kittige broche en leren loafers gevonden voor 18 euro in totaal.















Alle reacties Link kopieren
quote:charlottecharles schreef op 10 januari 2012 @ 12:32:

Ik vind het kledingaanbod in kringloopwinkels altijd heeeel erg tegenvallen, voor mij dan.Je moet wel van een bepaald stijltje houden vaak, het aanbod is meestal vrij eentonig idd..... en je moet weten waar te zijn. Het aanbod verschilt behoorlijk per stad/dorp
Alle reacties Link kopieren
Oh i love secondhand!

Vroeger haalde ik er al mijn kleren, en de laatste jaren eigenlijk nooit meer, geen idee waarom, maar sinds kort ben ik weer terug te vinden tussen de oude meuk. Voor 11 euro heb ik 2 witte blousjes gekocht en een jaren 50 zwarte wijde rok en jaren 50 rode strakkere kokerrok gekocht. Volgende maand ga ik weer kijken.
Alle reacties Link kopieren
Qua kleding zijn de kringloopwinkels bij mij in de buurt erg sneu. Veel lelijke kleding en véél in erg grote maten.

Ik koop er vaak boeken, schilderijtjes.

Laatste keer had ik twee onwijs gave handtassen gescoord. Allebei van binnen nog als nieuw, de vorige eigenaar is er echt zuinig op geweest. Die groenige is trouwens écht krokodillenleer volgens mijn schoenmaker!





Foto's zijn niet zo geweldig vanwege de flits.
Alle reacties Link kopieren
Eens met sinaasappellikeur. Ik denk dat het er ook heel erg aan ligt waar de kringloopwinkel ligt en wat voor mensen er spullen inleveren. Bij mij in de buurt weinig vintage, veel miss etam.
Alle reacties Link kopieren
ooooh! Die tassen zijn echt geweldig!

Ik ben nog op zoek naar een mooie ouderwetse aktetas van leer. Heb een hele mooie winterjas, poncho model, dus daar kan ik alleen een handtas bij dragen, maar moet wel al mijn zooi mee kunnen nemen.
@fiftiesdarling, wat een superleuke schoentjes!! (de rest ook ) ik ben zelf eigenlijk nog nooit geslaagd omdat de maten altijd erg groot zijn.. Meestal m en l (ik heb xs).. Maar als ik jouw "buit" zo zie ga ik snel weer eens kijken!
Alle reacties Link kopieren
Oh, prijs voor de tassen was trouwens resp. ¤3,50 en ¤2,50!
Alle reacties Link kopieren
ooooh sinaasappel, mag ik ze overkopen voor een tientje!
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen foto maar mijn laatste kringloop aanschaf is een zijden sjaaltje voor 2 euro, heel blij mee.



maar kleding koop ik toch vaker bij tweedehandswinkels, paar weken geleden nog een korte bontjas voor 30 euro ( nog niet online gezegd, dit is de eerste keer ), vorig jaar een paars winterjasje van angora en wol van ralph lauren voor 90 euro, lijkt veel maar in de winkel is zoiets of iets vergelijkbaars veel duurder.

( ik vind persoonlijk 2de hands bont niet fout, het beestje zou ook dood zijn als ik die jas niet koop en hij ziet er echt niet uit als een nieuwe jas, hij is minstens 30 jaar oud en dat zie je )
Bont is niet erger dan krokodillenleer, dus geneer je niet!
Alle reacties Link kopieren
ik had daar nog een slag kunnen slaan, een chesterfield bank voor 25 euro maar die kon ik niet meenemen en bezorgen kon alleen in de plaats zelf, ook logisch, daar moet ik nog verder naar zoeken dus.
Alle reacties Link kopieren
dat is ook zo charlotte charles en voor die tas gaat ook op dat het dier toch al verwerkt is, alleen maar goed dat iemand van die tas geniet, behalve de eerste eigenaresse.



zolang ik in nederland woon is een bontjas niet noodzakelijk, ik zou dus nooit een nieuwe kopen, woon je ergens waar het ijskoud is, dan denk ik daar wel anders over.
Alle reacties Link kopieren
Oh jammer.... zo'n bank wil ik ook nog een keer vinden
Alle reacties Link kopieren
heel jammer ja maar het komt wel goed, er staan er genoeg in nederland en veel mensen vinden ze volgens mij echt niet mooi, die verkopen ze meteen als ze er 1 in handen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottecharles schreef op 10 januari 2012 @ 12:58:

Bont is niet erger dan krokodillenleer, dus geneer je niet!



Ik heb weer meer moeite met kiloknallers en de honderden puppy's op marktplaats.

Ik eet geen vlees, draag wél leren schoenen en heb tig leren tassen en jasjes. Ik kan er niet wakker van liggen.

Zou je liever zien dat ik de tas ritueel verbrand?
quote:sinaasappellikeur schreef op 10 januari 2012 @ 13:04:

[...]





Ik heb weer meer moeite met kiloknallers en de honderden puppy's op marktplaats.

Ik eet geen vlees, draag wél leren schoenen en heb tig leren tassen en jasjes. Ik kan er niet wakker van liggen.

Zou je liever zien dat ik de tas ritueel verbrand?



Ben je nou serieus mij aan het aanvallen??



Mens geniet van je tas, wat kan mij het schelen.
Alle reacties Link kopieren
zo bedoelt ze het volgens mij niet, sinaasappellikeur, of ik moet het echt mis hebben.
Nee inderdaad, maar ja, je leest iets zoals je het wil lezen hè!
Mijn halve huis hangt aan elkaar van kringloop spullen. 80% van het speelgoed van onze zoon komt er vandaan. En ik koop er originele cadeautjes. Ook kleding, vazen& potten, rieten manden, fietsen, keukengerei, fotolijstjes, kapstokken, tafeltje en stoeltje voor zoon, slee, eetkamerstoelen, tv (voor 23 euro plus 1 maand garantie), boeken en films, kussens, nachtkastjes, naaimachine, etc etc etc.



Ik ben een enorme scheumert en ga 1x per week naar een hele grote, en 2x per maand naar 2 kleinere kringloopwinkels. Zoon, opa en oma en man vinden het ook een uitje (in de grote kun je zelfs lunchen) en gaan graag mee. Alles wat we gekocht hebben en niet meer gebruiken gaat weer terug.



Mijn instelling is: alles is al een keer door een ander gekocht en kun je goedkoop krijgen. Het vraagt wel wat creativiteit en inzicht, maar dan heb je ook wat.....
quote:fiftiesdarling schreef op 10 januari 2012 @ 12:33:

Om maar te beginenn:



Gisteren heb ik, naar mijn mening natuurlijk, weer goed gescoord. Ik heb een wol/casmere-mix kokerrok, angora trui, Harrods tweed jasje, zijden sjaal, kittige broche en leren loafers gevonden voor 18 euro in totaal.



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



wow, wat een mooie spullen! Hier vind ik ook weinig tussen de kleding, bijna alleen maar grote maten en c&a rommel. Waar ga jij naar de kringloop?



Ik ga heel vaak, en afgelopen week had ik een hele goede 'vangst': een gitaar, leuke laarsjes, antieke emaille broodtrommel, en veel dingen voor aan de muur. Mijn huis staat vol met kringloop vonsten, ik ben dol op vintage!
Alle reacties Link kopieren
ik vind het wel een verschil of iemand een krokodil doodt omdat ik een tas wil of dat die tas al is gemaakt, jaren geleden maar ik weet niet veel van krokodillen, misschien zijn ze in sommige gebieden wel een plaag, in dat geval is tassen maken van het leer tenminste nog een manier om het te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottecharles schreef op 10 januari 2012 @ 13:06:

Nee inderdaad, maar ja, je leest iets zoals je het wil lezen hè!Soms lees ik wat snel, excuses. Ik kreeg van een vriendin al een aanval over de krokodil over me heen, dus stond al een beetje in de verdedingingsmodus. Sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven