Mode & Beauty alle pijlers

Topvintage jurk in grote maat

06-04-2012 13:23 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren ben ik trouwe meelezer op het Viva forum. Posten doe ik veel minder. Al die jaren kom ik hier regelmatig de jurken van topvintage tegen. Vond het altijd wel gave jurken maar niet voor mij. Omdat ik een behoorlijk grote maat heb (48-50) blijf ik meestal bij dezelfde kledingsoorten ("standaard" jurkjes en tuniekjes met strakke broek of legging eronder).

Vanmorgen was ik wat "doelloos" aan het surfen en kwam op de site van topvintage terecht. ik zag een geweldige jurk die er ook in mijn maat was. Ik dacht laat ik eens uit mijn comfort-zone stappen en heb de jurk meteen besteld. Het is deze jurk:



http://topvintage.nl/nl/vintage-retro/b ... lauw-polka



Helemaal niet duur en ziet er geweldig uit. De petticoat heb ik niet besteld. Ben bang dat dit in mijn maat een beetje teveel wordt. Ik wil de jurk gaan dragen met een kort wit vestje erop.

Ik begin nu eigenlijk wel een beetje te twijfelen. Is deze jurk wel leuk in een grote maat? Ik weet dat ik hem terug kan sturen dus laat hem ook gewoon komen en zie wel wat ik ermee doe. Ik hoop natuurlijk dat hij super staat. Van de ene kant blijf ik graag bij het vertrouwde. Van de ander kant wil ik ook wel graag eens wat anders. Zou het midlife crisis zijn (ben 44 geworden)?

Wat wil ik met dit topic? Geen flauw idee. Had het gewoon nodig om mijn twijfel van me af te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij je mooi zal staan !
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een leuke site met leuke jurken! Zelf heb ik ook maat 48 en ben benieuwd naar je ervaringen!!
Alle reacties Link kopieren
Prachtige jurk.

Google een op Domino dollhouse, dan kun je wat voorbeelden zien hoe het bij andere vrouwen staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het net zo'n keukenschort die mijn overgrootmoeder vroeger weleens droeg. In een grote maat lijkt me dat nog veel erger. Sorry, vind het echt een spuuglelijke jurk, echt iets voor carnaval.
Am Yisrael Chai!
ik vind t een mooie jurk en pas m gewoon! Dan kun je zelf beoordelen of de jurk je leuk staat.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke jurk!!!!
Alle reacties Link kopieren
Knalrode pumps en knalrode lipstift erbij, heerlijk.
Die jurken zijn geweldig. En ik denk dat ie je prima staat, zeker als je er een wit vestje op draagt.



Ik heb zelf maat 42/44, maar heb ooit jouw maat gehad. En ben net zo jong als jij . Draag de jurken nu een jaar of 2, wil zelf ook juist weer een bestelling plaatsen daar.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk antwoord: ik denk dat hij je mooi staat als je een knap gezicht hebt en je haar etc mooi verzorgd zit.

Die retro fifties stijl vind ik hartstikke mooi, maar je ziet die jurken wel op fotomodellen met bijpassend kapsel, bijpassende schoenen en knappe smoeltjes.

Als de rest er niet zo glamoureus uitziet dan krijg je al gauw het oma-effect: dan is het gewoon een ouderwetse jurk. Volgens mij is de rest van de verzorging belangrijker dan je maat. Ik zie ook wel eens dikke modellen in retro-kleding er goed uitzien.



Edit: tut jezelf dus ook even op als je 'm gaat passen, dan kun je het effect pas goed beoordelen. Anders denk je al gauw 'nah, dit is niks'.
Alle reacties Link kopieren
En dan, als je hem aan hebt heel hard rondjes draaien, zodat is zwiert.

Net als vroegah, geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even op die site gekeken, maar er staan veel leukere jurken op. Die rare zakken maken het net een keukenschort of verpleegstersoutfit, waarom zoek je er niet een zonder die lelijke zakken? Op zich kan een haltermodel met een grote maat best leuk zijn denk ik, maar deze jurk is gewoon in alle maten nogal cheapo.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me heeft ook zo'n soort jurk met... maat 46 geloof ik. Staat haar te gek, groene jurk en ze heeft rood haar. Ik vind het model erg mooi staan bij haar. Hoop dat ie bevalt wanneer je hem binnen hebt .
Alle reacties Link kopieren
FV heeft wel een punt wat die zakken betrefd, als je al een grote boezem hebt vergroot dit wel.

Als je een peervormig lijf hebt is het juist wel een goede. Om de verhoudingen weer "kloppend" te maken zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Wow, zo snel al een hoop reacties. Bedankt voor jullie meningen. Ben inderdaad heel benieuwd. Fashionvictim, ik kan me jouw mening ook wel voorstellen. Het is volgens mij echt een "love it or hate it" jurk. De keukenschorten waar jij het over hebt zagen er trouwens heel anders uit, recht, mouwloos, doorknoopmodel (die heb ik in combinatie met rubberlaarzen en sigaar nml. nog eens als Ma Flodder met carnaval aangehad).
Alle reacties Link kopieren
quote:missy_acy schreef op 06 april 2012 @ 13:38:

FV heeft wel een punt wat die zakken betrefd, als je al een grote boezem hebt vergroot dit wel.

Als je een peervormig lijf hebt is het juist wel een goede. Om de verhoudingen weer "kloppend" te maken zeg maar.





Ik bedoelde juist de zakken op de heupen, zijn echt net van die zakken die omaschorten altijd hebben. Maar daarnaast ben ik het weer met jou eens dat al dat gedoe op die borst met die biesjes enzo waarschijnlijk ook niet echt flatteus zijn op een grote borstpartij.



Dan vind ik deze bijvoorbeeld mooier en ik denk dat die ook een grote maat meer zal flatteren:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-04-2012 15:35
Reden: commerciele link verwijderd
% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 06 april 2012 @ 13:29:

Ik vind het net zo'n keukenschort die mijn overgrootmoeder vroeger weleens droeg. In een grote maat lijkt me dat nog veel erger. Sorry, vind het echt een spuuglelijke jurk, echt iets voor carnaval.



Ben het hiermee eens. Ik zou eerder voor het model van die sailordress gaan. Onwijs gaaf.

Overigens houd ik wel onwijs van die retro jurken, maar ik durf ze niet aan (heb wel jouw maat).
Alle reacties Link kopieren
Die heb ik in t blauw wit, dat model!
Alle reacties Link kopieren
Wat behoorlijk but is met zo een halter zijn weer de borsten.

Die halter doet pijn aan je nek.
Alle reacties Link kopieren
Met het tutten zit het wel goed. Ook al heb ik een grote maat, ik verzorg mezelf goed. Zit altijd in de make-up, laat mijn haren om de zes weken knippen en verfen (nee geen pittig rood pekerig kapsel, maar een leuke schuine bob) en ga om de drie weken naar de nagelstudio voor een versteviging van mijn nagels met een kleurtje (de laatste tijd meestal rood). Geef ook veel geld uit aan kleding. Nu ik toch bezig ben, ik baal eigenlijk ook wel verschrikkelijk van mijn gewicht. Voor het geld dat ik uitgeef aan grote maten kleding (iedere jurk of tuniek kost minimaal ¤ 100) zijn er in de "normale maten" winkels veel mooiere spullen te krijgen.Daar kan ik soms echt verdrietig om zijn. Ik houd vreselijk veel van kleding en mode maar ben door mijn maat echt beperkt. Het is niet kiezen voor wat ik het mooiste vind, maar kiezen voor wat het mooiste is wat er in mijn maat te koop is. Daarbij heb ik het "geluk" dat ik aardig wat geld aan kleding te besteden heb en niet veroordeeld ben tot winkels als MS en Miss Etam. Gelukkig kan ik me met schoenen wel uitleven. Heb denk ik tegen de 100 paar.
Alle reacties Link kopieren
Maar Dikkiedik, wat is er dan de reden van dat je het geld dat je nu aan te dure kleding voor grote maten uitgeeft, niet uitgeeft aan bijvoorbeeld een dietiste? Dit bedoel ik verder niet vervelend. Maar als je je ontevreden voelt over je gewicht is klagen over dure kleding of te weinig keus toch niet de juiste manier je frustratie kwijt te raken?
Alle reacties Link kopieren
100 paar schoenen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij met jullie input. Wacht het gewoon af. Dat is toch altijd moeilijk met het bestellen op internet. Zeker als het buiten de gebaande paden gaat. Het kan goed zijn dat ik hem aandoe en ook meteen weer uit omdat het inderdaad volstrekt belachelijk is. Maar ach, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. Ik denk dat ik toch ga proberen af te vallen. Uit mijn "dunne" periode heb ik nog 6 jurken van Ladress hangen. Ik had dit merk nog niet zo heel lang ontdekt toen ik aan de medicijnen moest waardoor ik aankwam (nou ja, van de medicijnen kwam ik natuurlijk niet aan, wel van het gevreet wat ik niet kon onderdrkken). Wat zou het fijn zijn als ik die weer aankan.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik met maat 48/50 zéker niet kiezen voor een jurk die je breder maakt, en dat doet het toch wel altijd met een uitlopende jurk (swing)





Wat voor figuur heb je eigenlijk? Ben je lang? Heb je een zandloperfiguur of heb je andere proporties? Met een zandloper kun je gerust een strakke jurk nemen, mits de stof maar mooi en stevig is en niet tekent. Dan kun je er ook nog eventueel een corrigerend jurkje/broekje onder dragen.
Alle reacties Link kopieren
Oh Ingmagh, ben al eens bij een dietiste geweest. Weet ook precies wat ik wel en niet mag eten. Ben zelfs al eens voor mijn "eetprobleem" bij een psycholoog geweest, Dit heeft helaas niet gehopen. Het enige wat het heeft opgeleverd is dat ik nu al een aantal jaren stabiel ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven