Mode & Beauty alle pijlers

Sample Sale. Wie heeft er ervaring mee?

15-04-2012 16:06 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sample Sale. Wie heeft er ervaring mee?



Een vriendin heeft me gevraagd om mee te gaan naar een Sample Sale, begin juni.

Het heet Stock Sale Outlet en het is bij Borchland in Duivendrecht.

Ze adverteren met "merkkleding met hoge kortingen".

Op hun site vermelden ze een paar mooie merken.

We zijn allebei nog nooit bij een Sample Sale geweest.



Wie heeft er ervaring met sample sales? Wie weet er meer van?

Hebben ze echt zulke hoge kortingen? En is het echt de moeite waard? We moeten er een flink eind voor rijden, en ik er niet voor niks naartoe rijden.





Groetjes, Michelle Schram
Alle reacties Link kopieren
Verschild per sample sale. Soms is het helemaal niets en soms echt heel leuk.



Waarom ga je niet naar PINC? (is te vinden op facebook)
Alle reacties Link kopieren
Ik shop juist het liefste als er sample sale is van de merken die ik draag. Scheelt soms tot 70 procent en de meeste kleding moet dan nog in de winkel komen. Dus ik ben fan!
Hier waakt de enige echte Barones
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je naam even weghalen ivm je privacy...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
1 keer bij vanilia op een sample sale geweest, was een uur rijden vanaf hier, ik stond in 3 min weer buiten. Hoop oude zooi, verspilde moeite. Ik vond het echt helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik ga elke keer naar de vanillia sample sale, vandaag nog geweest en weer een colbertje gescoort voor 39 euro. Ik vind het prima hoor! De normaal prijs van Vanillia zou ik nooit betalen, dus dit is voor mij ideaal! Houd er wel rekening mee dat er lang niet altijd pashokjes zijn, maar meestal een kleedkamer. Zorg dus voor degelijk ondergoed ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Saartje84 schreef op 15 april 2012 @ 21:01:

Haha, ik ga elke keer naar de vanillia sample sale, vandaag nog geweest en weer een colbertje gescoort voor 39 euro. Ik vind het prima hoor! De normaal prijs van Vanillia zou ik nooit betalen, dus dit is voor mij ideaal! Houd er wel rekening mee dat er lang niet altijd pashokjes zijn, maar meestal een kleedkamer. Zorg dus voor degelijk ondergoed ;)Zo zie je maar dat ervaringen verschillen. Ik was op de 2e dag, misschien dat dat het was? Dat de leuke up to date dingen al weg waren? Ik zag een hoop overvolle rekken met zelfs kapotte en nogal gedateerde kleding uit collecties van 3-4 jaar ervoor ( dat herken ik omdat ik veel vanilia draag), dingen op de grond, alles door elkaar en dat in een grote onsmaakvolle loods... Dan ga ik liever naar de winkel, ik heb ook een hekel aan in de rij staan en wachten, dan betaal ik liever wat meer.
Alle reacties Link kopieren
Sample sale is wat dan anders dan dump/outlet.



Mijn ervaring is dat juist de samples (want die worden getoond aan potentiële klanten waarna de echte massa-aflevering komt na aankoop van de klant (vaak de retail)) vaak van goede kwaliteit zijn. Naden netjes afgewerkt en vaak ook net iets betere kwaliteit stof dan de stukken die straks echt uit massaproduktie in de verkoop komen. Dit zijn dus ook vaak 'enkel stuks' in maar 1 of 2 maten.



Ik ben fan dus!
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatst naar de sample sale geweest van McGregor en ook naar die van Gaastra ga ik regelmatig. Het is vol, druk en je moet goed zoeken... maar desalniettemin vind ik altijd wel iets leuks voor een klein prijsje

Soms zie ik inderdaad kleding waar een productiefoutje in zit, maar meestal is het gewoon van prima kwaliteit!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook naar die sample sale van vanilia geweest en heb best wat leuke dingen gekocht. Het kan mij ook geen bal schelen of het oude collectie zou zijn want ik kom nooit bij vanilia omdat ik het veel te duur vind. Ik ga echt geen 109 euro voor een jurk betalen (nu 29 euro) 79 euro voor een broek (ook 29 nu) of 39.95 voor een t-shirt (nu 9 euro)

Ik heb er het geld niet voor en heb nu toch nieuwe kleding voor een redelijke prijs. Heb niet in de rij hoeven staan, maar het was wel een kippenhok van halfnaakte vrouwen en soms drie op een rij die hetzelfde jurkje staan te passen
Het Viva forum is papaja.
iemand ervarin met de sample sale van Tommy Hilfigger? Ik ga op de laatste dag, heeft het dan nog zin? Ik heb vrij standaard maten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de Vanillia Sample Sale ook echt helemaal niets. Na een rij van ruim twee uur heb ik eerst met open mond rond me heen gestaard. Te genant voor woorden.... Overal vrouwen in ondergoed (verwassen en al...), graaiende vrouwen, stapels kleren op de grond en echt niets fatsoenlijks te vinden. Brr. Eens maar nooit weer!
Alle reacties Link kopieren
quote:prinses30 schreef op 18 oktober 2012 @ 22:15:

Overal vrouwen in ondergoed (verwassen en al...)
Alle reacties Link kopieren
Mjah ik vind ze doorgaans ellendig rommelig, veel is stuk en het is een troep. Daarbij zijn er vaak alleen maar sample maten (S/36 en 37 schoenen.) Dus naar de maatvoering zou ik even kijken van te voren, En verder kan je beter ervaringen omtrent de desbetreffende sample sale proberen te achterhalen voor een concreet beeld. Iedere SS is volstrekt anders, dus het is wel een beetje appels met peren vergelijken
In de outlet van Roosendaal zat laatst een sample sale winkel (voor een paar dagen) van Protest. Ben er even binnen gewandeld, maar alles is kleine maat en dat pas ik niet. Voor mij was het dus niks. Wl een paar etnies gympjes gescoord voor dochter, alleen staat er geen maat in dus dat word goed opletten en regelmatig proberen haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het nog steeds wel positief.

Verstand op nul en lekker passen.

Ik draag normaal geen sjieke lingerie dus ook niet bij een sample sale gebeuren. Jeetje, wat boeit het ook wat andere vrouwen dragen.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
@hellonijntje,het hangt er vanaf waar je voor gaat. Winterjassen zijn bij de TH sale meestal snel op,spijkerbroeken,vesten en rokjes/jurkjes/polo'szijn er meestal wel genoeg van en worden ook steeds bijgevuld. Wel is het zo dat het personeel als eerste mag winkelen voor de klanten binnen komen en de speciale dingen wel snel op zijn,maar de standaard dingen dus niet (heb er een aantal jaar gewerkt) veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd naar een sample sale van een leuk merk en dat is wel echt een goede sale (als je beetje op tijd komt) Koop eigenlijk altijd wel wat, terwijl ik het idd gewoonlijk te duur vind
Alle reacties Link kopieren
Ik ga persoonlijk liever voor nieuwe collecties in de (web)winkels. Mooiste keus, alle maten en geen restanten.

Maar goed, scheelt natuurlijk ook in de portemonnee, dus snap het wel hoor :-)

Je kunt ook eens in de uitverkoop kijken. Heel veel webshops hebben namelijk vaak nog hele leuke dingen voor b.v. de helft of nog minder! Winkels gooien het liever het jaar erop weer in de winkel voor de volle mep is mijn ervaring. Vond in het voorjaar een jurkje in een winkel die ik het jaar ervoor al gekocht had...

Tis maar een tip.

Grtz Karen
Alle reacties Link kopieren
Je kunt b.v. ook googlen op outlet dameskleding, winterjurken of shirts... Net wat je zoekt natuurlijk. Plenty online te vinden! Succes

Grtz Karen
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde naar de sample sale van vanilia gaan maar na deze berichten weet ik niet of ik nog wel wil. Vanaf hoelaat staat er een lange rij? alleen maar maatje s?
Alle reacties Link kopieren
de sale uit de openingspost heeft ook sales op andere plaatsen in het land, ze hebben een website. Vond die in Borchland duur in vergelijking met andere sales waar ik kom en de kwaliteit niet je van het. Verder erg oude collecties, het zijn dus geen samples maar meer restanten.

Die van Vanilia ben ik 1x geweest, vond het erg druk en rommelig. Veel maat 36/38, weinig in maat 40. Het merk heeft niet echt een goede pasvorm voor mij dus daarna nooit meer geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:nienie2 schreef op 02 november 2012 @ 19:43:

Ik wilde naar de sample sale van vanilia gaan maar na deze berichten weet ik niet of ik nog wel wil. Vanaf hoelaat staat er een lange rij? alleen maar maatje s?



Ik ga er ook heen(eerste keer), het is ook een beetje avontuur toch? Eens moet de eerste keer zijn.

Volgens mij begint het om 10.00 en ik denk dat het handig is om er ruim op tijd te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Morgen heeft super trast ook een sample sale maar ik heb geen slachtoffer om mee te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven