Mode & Beauty alle pijlers

Rimpels?? Tomatenpuree!

17-05-2012 23:06 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weg met alle dure anti-rimpel crèmes!



Ga gewoon naar de supermarkt voor een blikje tomatenpuree en je rimpels zijn verdwenen. Tenminste, dat beweren dermatologen van de universiteiten van New Castle en Manchester. Volgens hen remt het eten van tomatenpuree het verouderingsproces van de huid: zo zou tomatenpuree de huid stimuleren om eiwit procollageen aan te maken, waardoor de huidstructuur verbeterd.



Voor het onderzoek aten tien proefpersonen drie maanden lang elke dag 55 gram tomatenpuree. Om de opname van de werkzame stoffen in de puree te verhogen, dronken de proefpersonen daar ook 10 gram olijfolie bij. Na drie maanden bleek er in hun huid veel meer procollageen te zijn aangemaakt. Ook bleek de huid beter bestand tegen uv-stralen. Het effect van tomatenpuree kan zelfs worden vergeleken met dat van een zonnebrandcrème met een lage factor. Allemaal aan de tomatenpuree dus!
Alle reacties Link kopieren
Wow. Baat het niet dan schaadt het niet. Ik ben om! Morgen tomatenpuree halen.

(Is er ook een linkje van dat onderzoek?)
Hartstikke leuk hoor, maar een steekproefgrote van 10 is een lachertje en geeft te weinig ondersteuning om hier een uitspraak richting de populatie over te doen.
Alle reacties Link kopieren
Oud nieuws toch? Er was ooit een programma op de BBC dat al deze dinen behandelde. The truth about food heette dat geloof ik. Van spinazie ga je beter zien en zo zijn er nog wel een paar zaken over voedingsmiddelen die bekend zijn.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
BBC programma
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:xayaz schreef op 17 mei 2012 @ 23:09:

Wow. Baat het niet dan schaadt het niet. Ik ben om! Morgen tomatenpuree halen.

(Is er ook een linkje van dat onderzoek?)



Precies, ik ga het ook proberen, kan geen kwaad toch?



http://mens-en-gezondheid ... ngsproces-en-kankers.html
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 17 mei 2012 @ 23:11:

Oud nieuws toch? Er was ooit een programma op de BBC dat al deze dinen behandelde. The truth about food heette dat geloof ik. Van spinazie ga je beter zien en zo zijn er nog wel een paar zaken over voedingsmiddelen die bekend zijn.Spinazie met tomatenpuree dus. Iemand een lekker recept?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Tomatenpuree beschermt ook tegen verbranding. Komt door de stof lycopeen. puree hè, ketchup is minder geconcentreerd en bevat suiker.
Voilá: http://www.smulweb.nl/zoe ... =spinazie%20+tomatenpuree



Die eerste, Algerijnse spinazie, lijkt me wel lekker. Alleen geen idee wat ik daar dan bij zou moeten serveren.
Waarom de puree? Tomaten zelf kan dan ook, of is dat dan weer anders?
Alle reacties Link kopieren
quote:newme2012 schreef op 17 mei 2012 @ 23:16:

[...]





Precies, ik ga het ook proberen, kan geen kwaad toch?



http://mens-en-gezondheid ... ngsproces-en-kankers.html

Bedankt voor de link!

Nee, kan zeker geen kwaad. En de moeite van het proberen waard. Bovendien is het gezond, dus altijd win win.
@Molly: Ik denk dat de werkzame stof (lycopeen?) in tomaten geconcentreerd wordt als er tomatenpuree van gemaakt wordt. En dat je voor de hoeveelheid van die stof in een blikje tomatenpuree onmenselijk veel verse tomaten moet eten?
Ben ik even blij dat het af en toe een hapje nemen van geconcentreerde tomatenpuree mijn guilty pleasure is
Alle reacties Link kopieren
Ah... Dat betekent dus dat ik me lekker te buiten kan gaan aan mijn favoriete Spaanse ontbijt: toast met tomatenpuree en olijfolie! Normaal pureer ik daar verse tomaat voor, maar blikjes is makkelijker (wel iets minder lekker maar goed)
Ah, dat klinkt inderdaad logisch. Dank je Leentje.
Alle reacties Link kopieren
Quote

nellaaa, 2 uur geledenHartstikke leuk hoor, maar een steekproefgrote van 10 is een lachertje en geeft te weinig ondersteuning om hier een uitspraak richting de populatie over te doen.



Zo ook bij "de grote merken", maar toch lanceren ze de meest gelikte reclames. Kijk maar eens naar de kleine lettertjes bij de presentatie van een gezichtscrème... Dan hoor je dat 92% van de vrouwen blablabla, maar dat is dan bijvoorbeeld 92% van 27 ondervraagden...
http://mens-en-gezondheid ... udering-tomatenpuree.html



Hier staat juist dat de groep die geen olijfolie gebruikte beter scoorde.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 17 mei 2012 @ 23:17:

[...]





Spinazie met tomatenpuree dus. Iemand een lekker recept?
Alle reacties Link kopieren
eh dus zo pure tomaten puree eten?? jak

iemand nog en tip om het makkelijker weg te werken
quote:tonkje schreef op 17 mei 2012 @ 23:17:

[...]





Spinazie met tomatenpuree dus. Iemand een lekker recept?



ik maak altijd pastasaus van tomatenpuree en blokjes tomaat en gooi er voor de extra groente spinazie bij.

Super zeg, het is echt zo'n maaltijd die ik maak als ik weinig tijd e/o geld heb, maar het blijkt dus powerfood te zijn
quote:Rainbow01 schreef op 18 mei 2012 @ 10:35:

eh dus zo pure tomaten puree eten?? jak

iemand nog en tip om het makkelijker weg te werkenik vind het ook lekker, smeer het wel eens op brood met kaas en dan even in het tosti-ijzer, hmmm
Mag dat met E nummers er in?
in tomatenpuree zitten toch geen e-nummers? oh nee, wacht E160 zit erin, dat is namelijk de rode kleurstof uit tomaten
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 18 mei 2012 @ 10:40:

[...]



ik vind het ook lekker, smeer het wel eens op brood met kaas en dan even in het tosti-ijzer, hmmmieuw je bedoelt tom puree geconcentreedr in zo een klein blikje ...is toch erg zuur??
zuur? nee hoor. Het smaakt naar tomaat, geconcentreerde tomaat, dat wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven