Mode & Beauty alle pijlers

Zakelijke kleding, grote maat.

02-06-2012 20:49 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fashionista's, ik kan jullie hulp goed gebruiken.



Per 1 Juli ben ik aangenomen als advocaat-stagiair bij een middelgroot kantoor. Nu moet er bij een zakelijke baan ook een zakelijke garderobe komen. Probleem is dat ik een grote maat heb (48/50) en daardoor gewoon niet zo heel goed weet wat leuk staat.



Mijn bovenbenen zijn mijn zwakste punt en ik heb ook een buikje dat ik het liefste wat verdoezel. Ik heb behoorlijke borsten, maar wel een taille.



Hebben jullie tips voor mij? Evt webshops waar ik wat inspiratie kan opdoen?



Het hoeft overigens geen mantelpakje oid te zijn, mag best een beetje vlot, zolang het maar zakelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Voilà
Ja en bij Wehkamp kan je vrij snel zoeken op maat.

Miss Etam weet ik op dit moment niet, maar op hun eigen webshop hebben ze soms wel goede basic staan.

Ook even in de bak van de sale kijken, want die is al op meerdere plaatsen begonnen. Die krijg je niet altijd bij de gewone selectie te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier 2 pakken laten maken, klik..



Prijzig, maar pakken zijn van goede kwaliteit en gaan lang mee. Ik combineer ze met diverse shirtjes en blouses, waardoor het steeds weer anders oogt.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben ze ook mooie jurken en rokken, klik
Alle reacties Link kopieren
Bij Miss Etam hebben ze leuke kleding die ook best in de advocatuur kan. Bijv, een mooie pantalon (al dan niet van strechstof), leuke blouse en bij kouder weer een jasje los erover heen of een mooi (getailleerd vestje).



Ik werk zelf in de advocatuur en bij ons lopen de advocataat-stagiaires er op die manier bij, maar dat geldt bij ons ook voor de medewerkers en de compagnons. Alleen de heren gaan bij ons erg formeel gekleed (kostuum met stropdas).
Alle reacties Link kopieren
Voor de zomer zou een leuke rok (nt onder de knie) met een nette blouse ook heel goed kunnen. Probeer in elk geval niet te stijf en te zakelijk, dat is tegenwoordig niet meer echt gebruikelijk in deze branche.
Bij prommiss zag ik mooie linnen pakken in allerlei kleuren. Zachte poedertinten maar ook fellere kleuren en ook zwart.
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn mening is kwaliteit van Etam niet voldoende maar qua stijl zeker niet zakelijk. Meer weekend.

Ik kan je Marina Rinaldi adviseren. Ja, wel duurder, maar mooie stoffen, goede pasvorm en niet dertien in een dozijn. (ik ben fan van de uitverkoop) Verder heeft BB lijn van H en M af en toe ook mooie blousjes. Pantalons van Ulla Popken zijn afhankelijk van het materiaal ook zakelijk. Of boek een keer vakantie naar warm land in het oosten en laat het daar op maat maken. Echt de moeite waard!
Als stagiaire hoef je niet duur te doen. Als je een vrouwelijke baas hebt en je bent net zo duur gekleed dan wordt dat meestal niet gewaardeerd. Je begint pas en ze verwachten dat je een kledingstijl hebt die bij je niveau past. Als je wat duurdere klanten krijgt dan kan je altijd nog kleding aanschaffen die daar beter bij past.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 02 juni 2012 @ 21:46:

Als stagiaire hoef je niet duur te doen. Als je een vrouwelijke baas hebt en je bent net zo duur gekleed dan wordt dat meestal niet gewaardeerd. Je begint pas en ze verwachten dat je een kledingstijl hebt die bij je niveau past. Als je wat duurdere klanten krijgt dan kan je altijd nog kleding aanschaffen die daar beter bij past.



Ligt heel erg aan waar je werkt. Bij kantoor waar ik werk wordt ook van adv. stagiaires verwacht dat ze zich zakelijk en netjes kleden, net zoals de rest van kantoor. (ook omdat bij ons stagiaires bij alle klanten betrokken worden om zo ervaring op te doen).



Probeer in ieder geval te voorkomen dat het er slonzig uit gaat zien door wijde shirts e.d. Accentueer je pluspunten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 02 juni 2012 @ 21:46:

Als stagiaire hoef je niet duur te doen. Als je een vrouwelijke baas hebt en je bent net zo duur gekleed dan wordt dat meestal niet gewaardeerd. Je begint pas en ze verwachten dat je een kledingstijl hebt die bij je niveau past. Als je wat duurdere klanten krijgt dan kan je altijd nog kleding aanschaffen die daar beter bij past.

Als stagiaire niet waarschijnlijk als je stage loopt naast je (voltijds) studie. Advocaat-stagiaire is wel even wat anders.

Ik vind de kwaliteit van Miss Etam en H&M ook net iets te matig voor een zakelijk pak (of broek/ rok). De pasvorm is het vaak net niet. Als je een paar goede basisstukken koopt bij wat duurdere zaken dan kun je deze heel goed combineren met kleding van goedkopere zaken als Miss Etam en H&M, met name blousjes en shirtjes.

En het zal mij, als vrouwelijke manager, het werkelijk aan mijn reet roesten of de stagiaire duurdere kleding aan heeft dan ik, als het maar representatief is! Dat is vaak nog een uitdaging blijkt in de praktijk...
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je aan eens bij Peek & Cloppenburg te kijken. Daar hebben ze een uitgebreide collectie met diverse merken aan pakken, vaak ook nog tot bijvoorbeeld een ruime maat 48. Betere kwaliteit dan H&M, Promiss en Miss Etam (de laatste twee merken vind ik overigens persoonlijk wat suf/tuttig), en nog steeds goed betaalbaar. Persoonlijk was ik erg fan van een merk van het merk Jake*s.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven