Mode & Beauty alle pijlers

Kleine gaatjes in t-shirts,wie lost dit mysterie op?

22-03-2008 22:16 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al maanden last van een vreemd verschijnsel.

In t-shirts bij mij en bij mijn dochter ontdekken we steeds kleine gaatjes op de buikstreek.De heren in huis hebben er geen last van.

Ik heb al van alles bedacht en weer uitgesloten.



Eerst dacht ik dat het alleen bij h & m shirts was,nu hebben we het ook bij andere merken.

We dragen wel eens een riem,maar ook vaak niet.

Het gebeurt bij oudere shirt,ook bij pas nieuwe shirts.

Soms zijn ze al in de wasmachine geweest,soms niet.

Geen scherpe voorwerpen in de wasmachine (inmiddels wast mijn moeder ook tijdelijk voor mij,dus andere wasmachine).

Shirts worden bij elkaar gewassen,dus niet bij spijkerbroeken.

Soms trek ik s'morgens een shirt aan die nog gewoon intact is en ontdek ik in de loop van de dag ineens gaatjes.

Of het gaat ongeschonden de wasmachine in en schoon in de kast.

Als ik het dan pak om aan te trekken,gaatjes!!



Ik word er wanhopig van. Bedenk mij suf wat de oorzaak kan zijn,en controleer obsessief de kleding(meerdere malen per dag).



Heb al gezocht op internet,Ik vind alleen verhalen van "lotgenoten" die ook in het duister tasten.



Wie weet het?? (of heeft er ook last van)
Alle reacties Link kopieren
Herkenning! Ik heb het ook; eigenlijk alleen bij mijn kleding. Ik dacht zelf altijd dat het aan de riem lag, ik draag vrijwel altijd een riem.

Het lijkt een beetje op een soort van mottengaatje. Typisch!
Alle reacties Link kopieren
hey iry

misschien motten? ik zeg zo maar iets hoor... :)
Alle reacties Link kopieren
Ook last. Geen oplossing..........
Alle reacties Link kopieren
Verdere info:

alleen mijn shirts

man en kinderen nergens last van.

Shirts diverse merken.

Ik draag nooit een riem!
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen maken statistisch gezien, meer schoon dan mannen. En veel schoonmaakmiddelen zijn behoorlijk agressief.



Mijn smetvrezende ex had meer gaatjes in zijn shirts dan ik.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik geef de droger altijd de schuld maar dat kan dus niet als je het bij niet gewassen kleding hebt? Was je trouwens niet al je kleding eerst een keer voordat je ze draagt? Dan zou het toch van wassen/drogen kunnen komen.



Stof van mannenshirts is over het algemeen wat stugger? Kan het daarom zijn dat het alleen bij die van jou en dochter is?



Oplossing van Poezewoes klinkt ook heel erg aannemelijk trouwens...
Alle reacties Link kopieren
Ik maak weinig tot niet schoon. :)

Ik ben wel vrij stevig en draag veel broeken met metalen knopen.
Alle reacties Link kopieren
Nee het zijn geen motten Claire.

Heb ik ook al bedacht,maar dan zijn ze wel zeer selectief!

Alleen shirts,op de buikstreek ,van mij en mijn dochter(is overigens al een grote dochter,dus geen kinderkleding zeg maar), hmm zou erg flauw zijn van die beesten.



Je zou idd denken van een riem,maar ik heb ook wat langere t-shirts die ik echt altijd zonder riem draag en daar zit het ook in.



Zelfs ontdekte ik het deze week in een shirtje dat onder de buste wat wijder uitloopt,dat valt dus los over je broek.

's Morgens niets aan de hand,bij het avondeten knoei ik iets,ga het schoonmaken en rarara wat ontdek ik?....juist! grrrr.

Ik word er gek van! En baal als een stekker want het is natuurlijk zonde van de kleding. Ik trek het nog wel aan(mits de gaatjes niet gsteeds groter worden) alleen voel ik mij dan echt een sloeber.
Alle reacties Link kopieren
Hier was ook al een discussie over bij Overig. Ik heb hem even voor je omhooggehaald.
Alle reacties Link kopieren
Nee,ik was niet alltijd eerst mijn nieuwe kleding m(soms ligt er een beetje aan).



Nu mijn moeder tijdelijk de was verzorgt is het drogerverhaal ook uitgesloten want die gooit nooit t- shirts in de droger.



Scherpe knoop van spijkerbroek tijdens het dragen is ook uitgesloten als de enige oorzaak. want dan zou het altijd op dezelfde plek moeten zijn. De gaatjes zitten dan weliswaar altijd op de buik maar ook vaak ver weg van de plek van de knoop van mijn broek.

Schoonmaakmiddelen kan ik mij ook niets bij voorstellen,ik knoei eigenlijk nooit iets op mijn kleding. En mijn dochter maakt bijna nooit schoon(is ook een probleem,haha).
Alle reacties Link kopieren
Dankje Roelfien.

ga even kijken.
Alle reacties Link kopieren
Is het geen gaatje wat ontstaan is door dat witte beveilingingsding wat ze in de winkel er nog aan hebben? Eerst valt zo'n gaatje niet zo op en opeens!
Alle reacties Link kopieren
nou wat vreemd zeg...kheb ook even gezocht met google....daar hadden ze het wel over een autogordel..



Maar het blijft erg raar! Heb er echt nog nooit last van gehad ( behalve brandplekjes)
Alle reacties Link kopieren
madamemicmac schreef op 22 maart 2008 @ 22:37:

Is het geen gaatje wat ontstaan is door dat witte beveilingingsding wat ze in de winkel er nog aan hebben? Eerst valt zo'n gaatje niet zo op en opeens!
Nee, ik heb witte t-shirts gekocht bij een winkel die niet zo'n beveiligingsding eraan hebben zitten.
Alle reacties Link kopieren
ik ben oud genoeg om mij het "OMO debacle" te kunnen herinneren: dit wasmiddel was destijds zo krachtig dat er na 10 wasbeurten (oid) gaten in de kleding vielen.



hele media toestand, bond van huisvrouwen erbij etc.



maar wat mij is bijgebleven is dit: de gaten vielen op de plekken waar het vuil zat. ik zie dat trouwens nog steeds bij onze was: oksels, kruisjes etc. OMO was gewoon een beetje te krachtig, maar moderne wasmiddelen werken nog net zo.



dus, mijn vraag aan jullie:



koken jullie? dragen jullie een schort?
Hey Iry,



Ik heb het ook wel eens gehad en ik heb geen idee wat het kan zijn.

Als het rond de buikstreek is, zou het misschien kunnen dat je vaak ergens tegen aan staat? Het aanrecht, of de tafelrand? En dat dan het shirt over een knoop schuurt of over de punt van je spijkerbroek (waar je hem dicht doet zeg maar, daar is de spijkerstof vaak wat hard).

Of misschien iets hards wat in je jas zit? De rits die over het shirtje schuurt bijvoorbeeld?

Bij mij was het dit niet, want ik had gaatjes rond mijn borststreek. Hoewel die aardig wat uitsteken ;-) loop ik daarmee niet de hele dag ergens tegenaan te schurken, haha.
Scherpe knoop van spijkerbroek tijdens het dragen is ook uitgesloten als de enige oorzaak. want dan zou het altijd op dezelfde plek moeten zijn. De gaatjes zitten dan weliswaar altijd op de buik maar ook vaak ver weg van de plek van de knoop van mijn broek.
Oh, ik zie nu pas dat ik iets aandraag wat jij al had uitgesloten.
Alle reacties Link kopieren
_Soleil_ schreef op 22 maart 2008 @ 22:50:

Hey Iry,



Ik heb het ook wel eens gehad en ik heb geen idee wat het kan zijn.

Als het rond de buikstreek is, zou het misschien kunnen dat je vaak ergens tegen aan staat? Het aanrecht, of de tafelrand? En dat dan het shirt over een knoop schuurt of over de punt van je spijkerbroek (waar je hem dicht doet zeg maar, daar is de spijkerstof vaak wat hard).

Of misschien iets hards wat in je jas zit? De rits die over het shirtje schuurt bijvoorbeeld?

Bij mij was het dit niet, want ik had gaatjes rond mijn borststreek. Hoewel die aardig wat uitsteken ;-) loop ik daarmee niet de hele dag ergens tegenaan te schurken, haha.
Haha soleil,die laatste zin!!!!
Alle reacties Link kopieren
Nou op ander fora wordt je ook niet veel wijzer.



Wommelz,wat jij zegt kan nog wel eens een tipje van de sluier oplichten. De buikstreek zal immers het meest vuil aantrekken.

Maar....het komt ook bij nieuwe t-shirts voor.

Ik heb ook al gedacht aan het gebruik van een ander wasmiddel.

Eigenlijk heb ik al jaren dat het af en toe eens voorkwam.

De laatste maanden loopt het echt uit de hand.

Tijdelijk wast mijn moeder dus,en gebruikt wasmiddel van de Aldi. Maar waarom zijn alleen dochter en ik de pineut? en niet de mannen hier?



We zijn ook sinds een paar maanden geleden verhuisd. In dit huis heb ik wat last van zilvervisjes(ook irritant,speur ik ook al obsessief naar)

Kunnen die aan kleding eten? Dan geld alleen weer....waarom alleen onze kleding en rond de buikstreek????

Ik heb ze overigens nog nooit in de kasten gezien,alleen in de hal en de wc.



GRRRR!!! ik wil gewoon weten hoe het komt.
iry schreef op 22 maart 2008 @ 22:57:

[...]





Haha soleil,die laatste zin!!!!
8-P
Ik geloof niet dat zilvervisjes kleding eten. Geen idee wat ze wel eten. Papiervisjes lijken erop en die eten o.a. oude boeken en papier (duh).
Alle reacties Link kopieren
( haha soleil mischien van het roken?? heb dat wel eens met shag).
Motten eten trouwens toch alleen wol?

En ik dacht dat die ook niet vreten aan dingen die regelmatig gedragen en gewassen worden, alleen aan lang liggende kleding. Dus dat lijkt me ook uit te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
ja ik zei ook maar wat over die motten...weet er eigenlijk geen bal van haha....

gelukkig geen last van zulke bezoekers...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven