Mode & Beauty alle pijlers

extreem droog haar...help :(

23-10-2013 09:01 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

ik heb sinds enige tijd enorme last van megadroog haar. Ik heb er half juli nog een heel stuk af laten knippen. Het was toen wel beter maar na enkele weken weer hetzelfde probleem...

Ik had voorheen altijd mooi, lang, vol, dik haar. Het is nog steeds lang, dik en vol, maar dan superdroog. Zo droog dat wanneer ik met los haar ga slapen, het smorgens helemaal klit. Dus ik slaap snachts met een vlecht...

Ik heb al vanalles geprobeerd: Fudge reconstruction haarmasker (op aanraden van de kapper), haarmaskers van Syoss, Loreal, Dove, Gliss Kur, Fructis, serums, sprays, leave in conditioner. Niks lijkt te helpen.

De haarpunten zijn niet gespleten, maar omdat het onderaan zo droog is ziet het er wel echt kut uit. Gisteren voor de allerlaatste keer geld uitgegeven aan Aussie: miracle moist shampoo en conditioner en een 3 minuten haarmasker...



Heeft er iemand toevallig nog een ''gouden tip'' die ik kan proberen of ben ik toch gedoemd om er weer een stuk af te laten knippen?

There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak was je je haar? Probeer dat eens te minderen, naar bv eens per week?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Elke 6 a 8 weken punten knippen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Inderdaad, minder je haar wassen en wat je zou kunnen doen: 's avonds voor het slapengaan je haar wassen, masker erin en dat de hele nacht laten zitten (eventueel alleen in de punten) en 's morgens uitspoelen.

Verder zou je bij de kapper eens kunnen informeren, die hebben betere producten dan wat je bij de drogist koopt (dat is eigenlijk veel van hetzelfde).
Alle reacties Link kopieren
Of in ieder geval vaker bijpunten. Niet half juli en dan nu pas weer gaan.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Iedere dag wassen is prima, gebruik dan wel een conditioner. iedere week een haarmasker, en je haar is blakend van gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kapster zei juist dat ik niet elke keer conditioner moest gebruiken, want daardoor ging mn haar juist erger pluizen. En als ik het al gebruikte, moest ik het er meteen uitspoelen en niet in laten trekken.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Woepsie, eerder ging ik misschien 2 keer per jaar naar de kapper, en dat was meer dan genoeg. Ik heb namelijk geen superhip kapsel, maar gewoon lang haar.



Nucky, ik heb kappersproducten gebruikt (van L'oreal expert en Fudge) hartstikke duur, en ook weinig tot geen effect. In ieder geval niet meer dan de rommel van de drogist.



ClaudeFiolle, ik waste het eerst elke dag maar ik heb in juli een haar-transformatie gehad qua kleur, toen werd me geadviseerd om het slechts om de dag te wassen. Dat doe ik nu, dus 3-4 keer per week. Minder wassen gaat niet, ik sport veel en ga niet met vet haar naar mijn werk. Om de dag gaat net, de tweede dag begint het bovenop al vettig te worden, terwijl de onderkant pluizig en droog is...



Ik weet ondertussen niet meer zo goed wat ik ermee moet. Ik smeer elke dag savonds er serum/leave in conditioner erin, en dan in een vlecht doen en ermee slapen, maar het lijkt wel alsof het smorgens er helemaal weer uit is (of mijn haar absorbeert al die zooi maar het is niet genoeg??)

Ik heb dit nooit eerder gehad. Nu heb ik wel last van andere gezondheidsdingetjes, maar geen idee of droog haar daar verband mee kan houden??
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
En door dat,gepluis ziet dat droge haar er nog erger uit.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Naara, ik gebruik elke keer conditioner, want zonder conditoner is er geen doorkomen aan.

Haarmasker: check. Elke keer 2 keer.
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Kijk, daar heb je de oorzaak van het probleem: verven. Niets zo dodelijk voor lang haar dan al die chemicaliën.
Alle reacties Link kopieren
Tja, te laat he, daarnaast verf ik het al 15 jaar.
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
Komt het door het verven?



Ik heb ook lang haar en ga ook maar 3 a 4x per jaar. Is volgens mijn kapster net genoeg.

Maar, jij zegt dat t nu zo droog is etc. Misschien dat je voorlopig even wat vaker jan bijpunten. Misschien helpt t.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:despicable_me schreef op 23 oktober 2013 @ 09:19:Om de dag gaat net, de tweede dag begint het bovenop al vettig te worden, terwijl de onderkant pluizig en droog is...Shampoo alleen bovenop gebruiken, waar het vet is. Conditioner juist alleen daar gebruiken waar het droog is. En dan toch proberen om het wassen nog wat langer uit te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je krullen of steil haar?

Ik weet wel dat je krullen kunt kiezen voor de replenishing conditioner van 'organics'. Ik heb zelf krullen die snel droog aanvoelen. Ik vlecht m'n haren dan in met de conditioner en slaap dan met een douchekap op. De conditioner kan dan extra lang inwerken. De volgende ochtend spoel ik de conditioner weer uit en heb ik weer zacht haar!
Alle reacties Link kopieren
Vraag eens na of ze andere verf hebben gebruikt.

En je verft t al 15 jaar. Toch niet elke keer je hele haar? Als je eerst steeds dezelfde kleur had is alleen de uitgroei ook voldoende. Aangezien je zegt dat je een kleurtransformatie hebt gehad.. Ga ik er vanuit dat nu je hele haar is gedaan.

Verf over verf dus.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Woepsie,

ik verf al 15 jaar, nu is het wel een behoorlijke transformatie geweest qua kleur (en ik wist wel van tevoren dat het niet zo tof is voor je haar, heb het namelijk al eens eerder gedaan) maar zo erg als het nu is....nog nooit gehad.

Ik denk dat ik het nog maar een paar weken aankijk en anders toch de schaar erin...zucht.



dymo9, dat ga ik dan maar eens proberen.
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Probeer eens een goed haarmasker in te doen en een vochtige tot natte handdoek even in de magnetron. Doe deze daarna om je hoofd en blijf daar ongeveer 20 minuutjes mee zitten.

Dit doe ik regelmatig op aanraden van de kapper. ( heb een gigantische bos krullen en ook snel droog haar )



Wat ik ook weleens doe, heel veel olijfolie in mijn haar en hier mee gaan slapen.

Volgende dag heel goed uitspoelen.



Succes, ik hoop dat je er wat aan hebt!
Alle reacties Link kopieren
Velina, ik heb haar met slag.

Gisteren heb ik de shampoo en conditioner van Aussie gebruikt, iets met More Moist ofzo, was me door iemand aangeraden. Daarna nog een masker er overheen.



Daarna uit de douche, half laten opdrogen, toen een repair balsem van Gliss Kur erin, vlecht, slapen. Vanmorgen leek het ietsje beter te zijn maar we zijn inmiddels 3 uur verder en ik heb het idee dat ik er steeds meer uit ga zien als een vogelverschrikker
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel, die olijfolie, dat hoor ik wel eens van meer mensen. Ons mam kwam daar ook al mee aanzetten. Maar, hoe krijg je die er weer fatsoenlijk uit dan?

Moet je daar nog iets anders doorheen mikken?

(Ik google wel eens wat he, en lees dan dingen als avocado of ei i.c.m. olie...)
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Alle reacties Link kopieren
Ik laat nooit, maar dan ook niet meer mn hele haar verven. Dan hou ik geen haar meer over. Ik heb vorige week mn haar donkerder laten verven (mn eigen haarkleur), omdat ik de blonde lelijke uitgroei weg wilde hebben. Maar ze hebben bij mij alleen veel plukjes gedaan.



Dan gaat het goed. En gebruik elke week een haarmasker van goldwell
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Ik bedenk me net dat ik nog een of andere miracle oil van de Bodyshop heb...die zou je ook voor je haar moeten kunnen gebruiken...weet alleen niet of ik dat aandurf. Ben er een beetje huiverig voor dat ik de dag erna met een enorme vetkop rondloop.
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
quote:despicable_me schreef op 23 oktober 2013 @ 09:27:

Velina, ik heb haar met slag.

Gisteren heb ik de shampoo en conditioner van Aussie gebruikt, iets met More Moist ofzo, was me door iemand aangeraden. Daarna nog een masker er overheen.



Daarna uit de douche, half laten opdrogen, toen een repair balsem van Gliss Kur erin, vlecht, slapen. Vanmorgen leek het ietsje beter te zijn maar we zijn inmiddels 3 uur verder en ik heb het idee dat ik er steeds meer uit ga zien als een vogelverschrikker Je mishandelt je lange haar al 15 jaar met verf, en je denkt serieus dat je dat met 1 nacht slapen met conditioner/olijfolie kan oplossen????
Alle reacties Link kopieren
Gewoon uitspoelen en daarna met shampoo (en conditioner) en dan heb je het er echt wel uit.

Tenminste ik heb olijfolie speciaal voor in m'n haar en die spoel je er best gemakkelijk uit.
Alle reacties Link kopieren
Probeer je haar ook afentoe alleen maar met conditioner te wassen. Shampoo's zijn toch misschien iets te agressief om te vaak te gebruiken ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven