Mode & Beauty alle pijlers

stoppen met make-up dragen

06-01-2014 20:28 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb altijd wel make-up gedragen, maar het valt me toch steeds meer op dat je het bij heel veel mensen ontzettend goed ziet zitten, en had zo het gevoel bij mij ook dus heb er voor gekozen ermee te stoppen. voel me best kaal maar opzich wel fijn. voelen jullie je ook fijn als je natural bent? x
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 07 januari 2014 @ 11:34:

[...]



Als je duidelijk aan iemand kunt zien dat hij of zij onevenredig veel tijd in de buitenkant steekt duidt dat vaak ook op nogal oninteressante prioriteiten.



Jaa, en daarom moet je een boek niet aan zijn kaft beoordelen..

Ik heb een bijbaantje bij een winkel als vakkenvuller en 'steek veel tijd in de buitenkant'.. Mensen daar veroordelen mij als ik daar aan het werk ben al snel als dom; "zij weet dat toch niet" ed.

Ondertussen heb ik een HBO diploma, universitaire beta bachelor en 2 universitaire beta masters, getrouwd en een koopwoning. Oninteressante prioriteiten??
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 07 januari 2014 @ 11:46:

[...]





Maar waarom zou je dat dan wel doen? Mannen hoeven dat toch ook niet als ze een tanktop aantrekken?

Ik scheer ook zelden, maar heb en wil geen relatie meer, dus mij interesseert het geen zak. Maar doe het in jouw omschreven geval ook. Nogmaals, ik snap jouw boosheid niet zo. Ik zie zat prachtige vrouwen, sommigen met make-up en sommigen zonder. Ik heb daar geen oordeel over. Ja...ik zie wel eens vrouwen die een mascara prachtig zouden kunnen dragen en vrouwen die met een tikkie minder kunnen. En beiden vind ik dan mooi.

Dus jij scheert alleen voor een relatie?

Ik heb met betrekking tot dat scheren een nogal dubbel gevoel: ik scheer mijn oksels omdat ik dan minder deodorant kan gebruiken, ik scheer mijn benen in de zomer om anderen geen aanstoot te laten nemen. Maar ik vind dat ik ook ongeschoren goed genoeg zou moeten zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 11:47:

Ik ben zo blij dat ik aan mijn vriendinnen gewoon kan zien of ze een keer een slechte dag hebben, of moe zijn, of juist vrolijk.

Allemaal niet weggewerkt achter make-up.Ik zie er niet beroerd uit met make up, maar wat ben ik een stuk vrolijker sinds ik die rotzooi niet meer op mijn gezicht,wimpers en lippen heb.
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 11:47:

Ik ben zo blij dat ik aan mijn vriendinnen gewoon kan zien of ze een keer een slechte dag hebben, of moe zijn, of juist vrolijk.

Allemaal niet weggewerkt achter make-up.Dat zie je aan mij ook gewoon hoor. Ben jij niet in de war met botox?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivanoordje schreef op 07 januari 2014 @ 11:49:

Hoezo, 'weggewerkt achter make up' Solomio? In wat voor wereld leef jij? Als ik mascara en een beetje foundation op heb, zie je nog steeds gewoon dat ik moe of juist vrolijk ben hoor!+1.. make up gebruiken staat niet ineens gelijk aan een gemaskerd bal..
Alle reacties Link kopieren
quote:vivanoordje schreef op 07 januari 2014 @ 11:48:

En daar schrijf je het weer Dana, dat je liever hebt dat mensen vakbekwaam zijn dan dat ze zich bekommeren om modieuze schoonheidsidealen. Dáár reageer ik dus op. Dat kan toch ook gewoon én én?

Van mij mogen ze, maar kom me dan niet aan met het verhaal dat er sprake zou zijn van gebrek aan decorum etc. als mensen daar niet mee bezig zijn.

Voor een fotomodel is het belangrijk dat ze voldoet aan een schoonheidsideaal, of ze ook nog iets van wiskunde weet maakt voor de baan niet uit. Voor een wiskundige is het andersom: het is belangrijk dat ze goed is in wiskunde. Of ze mooi gevonden wordt doet er niet toe en of ze make-up gebruikt zou bij haar zakelijke contacten al helemaal niet van belang moeten zijn.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 11:51:

[...]



Dus jij scheert alleen voor een relatie?

Ik heb met betrekking tot dat scheren een nogal dubbel gevoel: ik scheer mijn oksels omdat ik dan minder deodorant kan gebruiken, ik scheer mijn benen in de zomer om anderen geen aanstoot te laten nemen. Maar ik vind dat ik ook ongeschoren goed genoeg zou moeten zijn.Grappig. Ik beaam dat en toch schiet je in de verdediging. Ik snap nog steeds jouw felheid over make-up niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 07 januari 2014 @ 11:49:

Je noemt trouwens wel leuke voorbeelden, Clemance. Allemaal 'vrouwen van'... Er zijn ook vrouwen (en mannen) die op eigen kracht de top bereikt hebben. Ik noem een moeder Theresa, Florence Nightingale, Aletta Jacobs, Simone de Beauvoir.



Allemaal dames zonder make-up, inderdaad. Vooral SImone de Beauvoir was er wars van.



Maar dat is toch allemaal eigen keuze? Ik vind het heerlijk mezelf te verzorgen, en make-up vind ik leuk. Ga ook rustig naar buiten zonder, maar met een goede make-up zie ik er net fijner uit. En het is in tien minuutjes gepiept.



Ik vrees dat er hier forummers zijn, die geen idee hebben wat een goede make-up inhoudt, maar die er voetstoots vanuit gaan dat het altijd maar een laag plamuur is waarachter je je zou willen verschuilen.



Als ik aan mijn opgemaakte vriendin niet meer zie of ze een rotdag heeft gehad, rammelt er iets anders...
Alle reacties Link kopieren
quote:vivanoordje schreef op 07 januari 2014 @ 11:49:

Hoezo, 'weggewerkt achter make up' Solomio? In wat voor wereld leef jij? Als ik mascara en een beetje foundation op heb, zie je nog steeds gewoon dat ik moe of juist vrolijk ben hoor!

Ik zie hier een aantal vrouwen schrijven dat ze er ziekig uitzien zonder make-up. Dus die make-up is er blijkbaar voor om er minder ziekig uit te zien (wat dat dan ook maar mag zijn).

Als ze dan werkelijk ziek zijn (of moe, of gewoon een off-day hebben) mag je dat blijkbaar niet zien?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:masque schreef op 07 januari 2014 @ 11:50:

[...]





Jaa, en daarom moet je een boek niet aan zijn kaft beoordelen..

Ik heb een bijbaantje bij een winkel als vakkenvuller en 'steek veel tijd in de buitenkant'.. Mensen daar veroordelen mij als ik daar aan het werk ben al snel als dom; "zij weet dat toch niet" ed.

Ondertussen heb ik een HBO diploma, universitaire beta bachelor en 2 universitaire beta masters, getrouwd en een koopwoning. Oninteressante prioriteiten??En je hebt een baantje als vakkenvuller? Huh?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg dus niet dat ik liever heb dat mensen vakbekwaam zijn dan dat ze zich bekommeren om modieuze schoonheidsidealen; zoals me nu in de mond wordt gelegd. Ik zeg dat ik liever heb dat ze beoordeeld worden op vakbekwaamheid dan op schoonheid. Behalve in die situaties waarin dat van belang is - en dat is het maar zelden. Dát is mijn punt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Angela Merkel, Hillary Clinton, Neelie Kroes, allemaal slimme vrouwen die ook make up dragen. Niets mis mee toch? Ook niets mis met slimme vrouwen die geen make up dragen trouwens, Zo zonde om vrouwen die het leuk vinden om make up te dragen als oninteressant en oppervlakkig te beschouwen, ik vind dat nogmaals echt behoorlijk oppervlakkig en kortzichtig!
quote:clemance schreef op 07 januari 2014 @ 11:52:

[...]





Dat zie je aan mij ook gewoon hoor. Ben jij niet in de war met botox?Die heb ik dan weer wel elke 6 maanden in 1 specifieke zone. Zeer blij mee. En ik heb meer dingen laten "verbouwen".
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens dat je er niet op beoordeeld zou moeten worden of je wel of geen make up draagt Dana, absoluut. Ik had je laatste posts nog niet gelezen, dus reageerde voor je laatste reactie. Ik snap nu wat je ermee bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is een hele verzorgde vrouw die nooit make up draagt en er goed uitziet. Ik ken ook vrouwen van haar leeftijd die wel make up dragen en er ook goed uitzien. Ik houd gewoon niet zo van uitersten: vrouwen die helemaal niets om hun uiterlijk geven en er zichtbaar slonzig en onverzorgd bijlopen of vrouwen die helemaal dicht geplamuurd zijn. Beide types zie ik gelukkig opvallend weinig!
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 11:54:

[...]



Ik zie hier een aantal vrouwen schrijven dat ze er ziekig uitzien zonder make-up. Dus die make-up is er blijkbaar voor om er minder ziekig uit te zien (wat dat dan ook maar mag zijn).

Als ze dan werkelijk ziek zijn (of moe, of gewoon een off-day hebben) mag je dat blijkbaar niet zien?

Hi, ik vind dit wel een interessante post...bijvoorbeeld op werk is dat je ziet als iemand een off day heeft inderdaad wel not done...vooral als je contact hebt met klanten of patienten...

Ik draag zelf make up op werk en als ik uit ga. Thuis als ik bezig ben meestal niet...maar vind het wel heerlijk om mij op te maken, subtiel maar met ogen meer aan gezet of juist lippen. Zelfde met kleding, een leuk rokje of jurkje met mooie schoentjes als ik uit ga, maar zakelijker op werk en thuis gewoon makkelijke kleding. Dat is voor mij het zelfde als met make up, voor iedere gelegenheid aangepast..
Alle reacties Link kopieren
quote:vivanoordje schreef op 07 januari 2014 @ 11:56:

Angela Merkel, Hillary Clinton, Neelie Kroes, allemaal slimme vrouwen die ook make up dragen. Niets mis mee toch? Ook niets mis met slimme vrouwen die geen make up dragen trouwens, Zo zonde om vrouwen die het leuk vinden om make up te dragen als oninteressant en oppervlakkig te beschouwen, ik vind dat nogmaals echt behoorlijk oppervlakkig en kortzichtig!Mocht je het tegen mij hebben, ik beschouw vrouwen met make-up dus niet als oninteressant en oppervlakkig. Ik verzet me alleen tegen de de gedachte dat make-up moet en dat mensen minder mooi zouden zijn zonder make-up.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 11:54:

[...]



Ik zie hier een aantal vrouwen schrijven dat ze er ziekig uitzien zonder make-up. Dus die make-up is er blijkbaar voor om er minder ziekig uit te zien (wat dat dan ook maar mag zijn).

Als ze dan werkelijk ziek zijn (of moe, of gewoon een off-day hebben) mag je dat blijkbaar niet zien?



Wat wil je nou zeggen (of horen)? Dat jij de maatstaf zou moeten zijn? Ongeschoren, geen make-up en wekelijks met een zelfgehaakte juten boodschappentas naar de bio-winkel?



Jij maakt zelf die keuze om zo door het leven te gaan (misschien wel uit gemak!! maar verdoezel je het met feministische praat), en andere vrouwen maken ook een keuze (namelijk: wel make-up dragen), en dat is ook goed.



Iets met leven en laten leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivanoordje schreef op 07 januari 2014 @ 11:58:

Ik ben het met je eens dat je er niet op beoordeeld zou moeten worden of je wel of geen make up draagt Dana, absoluut. Ik had je laatste posts nog niet gelezen, dus reageerde voor je laatste reactie. Ik snap nu wat je ermee bedoelt.En ik had deze reactie van jou nog niet gezien toen ik m'n vorige berichtje typte.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:catacarax schreef op 07 januari 2014 @ 11:56:

[...]



Die heb ik dan weer wel elke 6 maanden in 1 specifieke zone. Zeer blij mee. En ik heb meer dingen laten "verbouwen".Prima toch. Als jij je er goed bij voelt. Lekker doen.
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat dacht ik al Dana! We snappen elkaar nu!
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 11:54:

[...]



Ik zie hier een aantal vrouwen schrijven dat ze er ziekig uitzien zonder make-up. Dus die make-up is er blijkbaar voor om er minder ziekig uit te zien (wat dat dan ook maar mag zijn).

Als ze dan werkelijk ziek zijn (of moe, of gewoon een off-day hebben) mag je dat blijkbaar niet zien?Als ik moe of ziek ben mag je dat best zien en dat zul je ook zien, aangezien ik alleen mascara draag! Dus mijn wallen en bleke huid zie je nog wel hoor. Het is dat ik anoniem wil blijven, anders had ik even een foto van mijzelf met en zonder mascara geplaatst, dan weet je wel wat ik bedoel...
Alle reacties Link kopieren
Wat scheren betreft, dat doe ik echt niet alleen voor een ander hoor. Ik vind zelf die overbeharing vreselijk, dus voel me gewoon fijner als alles kaal is
Alle reacties Link kopieren
Make up dragers zijn niet vanzelfsprekend verzorgd en geen-make-up-dragers zijn niet per definitie niet verzorgd.



Fabeltje. Verzorging zit m in kleine dingen, waarbij de make-up een finishing touch kan zijn .... maar het hoeft niet.
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 11:54:

[...]



Ik zie hier een aantal vrouwen schrijven dat ze er ziekig uitzien zonder make-up. Dus die make-up is er blijkbaar voor om er minder ziekig uit te zien (wat dat dan ook maar mag zijn).

Als ze dan werkelijk ziek zijn (of moe, of gewoon een off-day hebben) mag je dat blijkbaar niet zien?

Dat is toch niet zo raar? Ik draag niet gek veel make up overdag, beetje mascara en soms een gekleurde dagcreme. Kom ik zonder make up op mijn werk of ergens anders dan krijg ik de hele dag de vraag 'ben je moe' ' voel je je niet lekker' enzovoorts. Omdat ik van mezelf vrij wit ben in de winter en ik er snel moe uitzie. Ook als ik niet moe ben, me niet ziek voel. En dat vind ik vervelend. Dus pas ik mijn uiterlijk een klein tikje aan naar mijn innerlijk zodat ik er gewoon fris en fruitig uitzie. Niet omdat ik me niet goed genoeg voel zonder make up, niet omdat ik me wil aanpassen naar anderen, maar gewoon omdat ik niet de hele tijd die vragen wil en er graag zo goed uitzie als ik me voel. En als ik écht moe en ziek ben zie je dat ook echt met make up.



Ik kies toch ook voor een jurkje wat me qua kleur en snit het beste doet uitkomen en niet voor de eerste de beste hobbezak omdat het maar kleren zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven