Mode & Beauty alle pijlers

stoppen met make-up dragen

06-01-2014 20:28 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb altijd wel make-up gedragen, maar het valt me toch steeds meer op dat je het bij heel veel mensen ontzettend goed ziet zitten, en had zo het gevoel bij mij ook dus heb er voor gekozen ermee te stoppen. voel me best kaal maar opzich wel fijn. voelen jullie je ook fijn als je natural bent? x
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 07 januari 2014 @ 11:55:

[...]





En je hebt een baantje als vakkenvuller? Huh?ik ben nog aan het afronden/ solliciteren.. ondertussen heb ik ook andere werkzaamheden, maar vakkenvullen waar je dat al 10 jaar doet met een vastcontract verdient even te lekker om in de WW te gaan zitten..
Alle reacties Link kopieren
Maar wat ik ermee wilde zeggen is dat ik vaak 10x zo hoog opgeleid zijn dan die vrouwen die met hun man meekomen (de winkel is een mannenbanche) en snibben tegen hun mannen dat ik dat toch wel niet zou weten.. Omdat zij mij met mijn make up daar zien werken.. Sterker nog het zijn de vrouwen die van mij niks aan nemen en niet de mannen..
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 11:54:

[...]



Ik zie hier een aantal vrouwen schrijven dat ze er ziekig uitzien zonder make-up. Dus die make-up is er blijkbaar voor om er minder ziekig uit te zien (wat dat dan ook maar mag zijn).

Als ze dan werkelijk ziek zijn (of moe, of gewoon een off-day hebben) mag je dat blijkbaar niet zien?





Als je echt ziek of moe bent zie je dat echt wel. Daar helpt geen make-up tegen.

Het is helemaal jouw interpretatie dat het allemaal wel als middel gebruikt wordt om iets te verbergen.



Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 07 januari 2014 @ 12:13:

Wat scheren betreft, dat doe ik echt niet alleen voor een ander hoor. Ik vind zelf die overbeharing vreselijk, dus voel me gewoon fijner als alles kaal is Maar er is toch een enorm verschil tussen overbeharing en kaal?

En overbeharing is iets heel anders dan gewone beharing, die je dus blijkbaar ook allemaal weghaalt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Met goed aangebrachte make-up zien de meeste mensen er beter uit. Het plaatje doet ook wat.



Google eens op 'met en zonder make up' en bekijk de afbeeldingen van mensen met of zonder make-up.



Net als dat ik het fijn vind om in een mooie omgeving te wonen, mooi opgemaakt eten te eten (want iets dat op een bord is gekwakt kan ook lekker smaken, ongetwijfeld, maar ook hier geldt: het oog wil ook wat), me leuk te kleden en mezelf innerlijk te blijven ontwikkelen, vind ik een vleugje make-up (of meer voor bijzondere gelegenheden) erg prettig.



Oninteressante mensen blijven oninteressant, met of zonder make-up, maar het beste van twee werelden is in mijn ogen prima haalbaar. En daar doe ik dus ook moeite voor.



(overigens stem ik mijn make-up af op de gelegenheid, dus: thuis soms zonder, in de sportschool, het zwembad of de sauna altijd zonder).
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 07 januari 2014 @ 12:37:

Maar wat ik ermee wilde zeggen is dat ik vaak 10x zo hoog opgeleid zijn dan die vrouwen die met hun man meekomen (de winkel is een mannenbanche) en snibben tegen hun mannen dat ik dat toch wel niet zou weten.. Omdat zij mij met mijn make up daar zien werken.. Sterker nog het zijn de vrouwen die van mij niks aan nemen en niet de mannen..Komt dat door je make-up, denk je? Heb je weleens uitgeprobeerd of je zonder je make-up minder snibbig wordt weggezet door zulke vrouwen?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:lilaemme schreef op 07 januari 2014 @ 12:42:

Met goed aangebrachte make-up zien de meeste mensen er beter uit. Het plaatje doet ook wat.





Mijn punt is vooral dat wat 'beter' is nogal onderhevig is aan mode. Ik vind de meeste vrouwen er met make-up niet beter uitzien, omdat ik gewoon niet van make-up hou.

Wat mij vooral steeds verbaast is dat ik denk dat veel van dat soort beelden al vanuit onze vroegste jeugd worden ingeprent en dat de meesten dan op volwassen leeftijd denken dat ze dat echt heus waar allemaal zelf bedenken.

Dat vrouwen te onzeker zijn om zonder make-up de deur uit te gaan vind ik echt zonde.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 12:52:

[...]



Mijn punt is vooral dat wat 'beter' is nogal onderhevig is aan mode. Ik vind de meeste vrouwen er met make-up niet beter uitzien, omdat ik gewoon niet van make-up hou.

Wat mij vooral steeds verbaast is dat ik denk dat veel van dat soort beelden al vanuit onze vroegste jeugd worden ingeprent en dat de meesten dan op volwassen leeftijd denken dat ze dat echt heus waar allemaal zelf bedenken.

Dat vrouwen te onzeker zijn om zonder make-up de deur uit te gaan vind ik echt zonde.



Ik ben helemaal niet onzeker om zonder make-up de deur uit te gaan. Je stelt hier vragen, maar je vult voortdurend zelf in wat de motivatie is van degenen die wel make-up dragen.



'Beter' is voor mij: een egale huid, frisse uitstraling, heldere ogen en doorbloede mond en wangen. Die bereik ik vooral door een gezonde leefwijze, maar make-up helpt er een handje bij.



Ik ben het gedeeltelijk met je eens waar het conditionering betreft, maar ik zie make-up net als kleding: de een heeft er helemaal geen problemen mee om in een vormeloos shirt te lopen, iemand anders zoekt andere kleding uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 07 januari 2014 @ 12:46:

[...]



Komt dat door je make-up, denk je? Heb je weleens uitgeprobeerd of je zonder je make-up minder snibbig wordt weggezet door zulke vrouwen?

ik weet niet waardoor het komt, ik ga het ook niet vragen ;)



Wel is het zo dat als ik eens zonder make-up ga, want dat gebeurd ook wel eens dat ik dan heel vaak te horen krijg: kijk niet zo boos, of jeej ben je chaggie.. Maar dat komt dus door mijn dichte ogen en donkere wenkbrauwen waar ik dan niks aan gedaan heb..
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 12:52:

[...]



Dat vrouwen te onzeker zijn om zonder make-up de deur uit te gaan vind ik echt zonde.



Ik ben niet te onzeker om zonder make-up de deur uit te gaan (zoals ik al eerder aangaf doe ik dat ook wel). Ik vind het gewoon Leuk, net als sommige mensen nailart leuk vinden, of een ringbaardje, of veel sieraden of gekleed via de laatste mode..

De mensen die daarvoor wel te onzeker zijn (ik ken ze niet daarintegen) hebben grotere problemen dan wel/niet make up. Daar zit vaak (ja ja viva, koude grond..) meer achter. Denk aan een minderwaardigheidscomplex of zich anders voordoen als ze eigenlijk zijn. Maar nogmaals er zijn ook vrouwen die makeuppen gewoon een leuke hobby vinden, die zich graag een beetje opleuken, voorzichzelf of voor een ander. En die mensen zijn niet allemaal gehersenspoeld voor het dragen van make-up. Sterker nog mijn moeder/oma's ed droegen nooit make up, ik speelde nooit met barbies en was een echte jongens-meisje vroeger. En nu vind ik het leuk om make up te dragen terwijl ik met mijn lieslaarzen in de drek sta..
Ik draag ook altijd make-up. Mascara, wenkbrouwpoeder en soms blusher. De deur ga ik wel uit zonder, naar de supermarkt ofzo, maar niet naar m'n werk. Ik voel me daar goed bij, zie niet in wat daarop tegen zou zijn.



Daarnaast is het zo dat schoonheid in iedere samenleving en iedere tijd een streven is en gewaardeerd en bejubeld wordt. Kijk maar in de kunst of in de literatuur. Dat is thema wat altijd als een rode draad door de mensheid loopt, om het zo te formuleren.



Wat 'beter' is, is inderdaad onderhevig aan de mode, maar het feit an sich dat we ons beter en mooier willen maken niet. Dat ik mezelf graag op mijn mooist toon aan de buitenwereld heeft niet met onzekerheid te maken, meer met het beste uit mezelf halen op dat vlak. Op andere vlakken is daar toch ook niks mis mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilaemme schreef op 07 januari 2014 @ 12:42:

Met goed aangebrachte make-up zien de meeste mensen er beter uit. Het plaatje doet ook wat.



Google eens op 'met en zonder make up' en bekijk de afbeeldingen van mensen met of zonder make-up.



Net als dat ik het fijn vind om in een mooie omgeving te wonen, mooi opgemaakt eten te eten (want iets dat op een bord is gekwakt kan ook lekker smaken, ongetwijfeld, maar ook hier geldt: het oog wil ook wat), me leuk te kleden en mezelf innerlijk te blijven ontwikkelen, vind ik een vleugje make-up (of meer voor bijzondere gelegenheden) erg prettig.



Oninteressante mensen blijven oninteressant, met of zonder make-up, maar het beste van twee werelden is in mijn ogen prima haalbaar. En daar doe ik dus ook moeite voor.



(overigens stem ik mijn make-up af op de gelegenheid, dus: thuis soms zonder, in de sportschool, het zwembad of de sauna altijd zonder).En hier ben ik het helemaal mee eens! Het is leuk en fijn om jezelf soms 'mooier' te maken, of dat nou met een mooie sjaal, een vleugje (of wat meer) make up of een goed kapsel is. Ik was laatst met mijn moeder in Maastricht en het viel ons op hoe mooi veel, ook wat oudere, mensen er daar uitzagen. Iedereen mooi in de kleren, meer of minder make up, mooi haar. We hebben onze ogen uitgekeken en ervan genoten. Ik houd er wel van als mensen een beetje uitpakken. Maakt het leven net even leuker!
quote:_lupine_ schreef op 07 januari 2014 @ 13:32:

Ik draag ook altijd make-up.



Ik voel me daar goed bij, zie niet in wat daarop tegen zou zijn.



Daarnaast is het zo dat schoonheid in iedere samenleving en iedere tijd een streven is en gewaardeerd en bejubeld wordt. Kijk maar in de kunst of in de literatuur. Dat is thema wat altijd als een rode draad door de mensheid loopt, om het zo te formuleren.



Wat 'beter' is, is inderdaad onderhevig aan de mode, maar het feit an sich dat we ons beter en mooier willen maken niet. Dat ik mezelf graag op mijn mooist toon aan de buitenwereld heeft niet met onzekerheid te maken, meer met het beste uit mezelf halen op dat vlak. Op andere vlakken is daar toch ook niks mis mee?Mooi gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me altijd op, elke dag.

En ga altijd leuk gekleed de deur uit.

Douchen, opmaken en leuke kleren aan, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivanoordje schreef op 07 januari 2014 @ 13:36:

[...]





En hier ben ik het helemaal mee eens! Het is leuk en fijn om jezelf soms 'mooier' te maken, of dat nou met een mooie sjaal, een vleugje (of wat meer) make up of een goed kapsel is. Ik was laatst met mijn moeder in Maastricht en het viel ons op hoe mooi veel, ook wat oudere, mensen er daar uitzagen. Iedereen mooi in de kleren, meer of minder make up, mooi haar. We hebben onze ogen uitgekeken en ervan genoten. Ik houd er wel van als mensen een beetje uitpakken. Maakt het leven net even leuker!Leuk is dat hè? In het zuiden gaan mensen nog net wat verzorgder gekleed. Ik hou wel van mooie kleding en een fijn uiterlijk. Ik zag laatst in Den Haag een heel bijzonder gekleed en verzorgd ouder stel lopen. Prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie eigenlijk alleen dat de meiden die bij de Douglas werken en MAC inderdaad zeer zwaar opgemaakt zijn. In het straatbeeld kom ik dat nauwelijks tegen. IWel dat er make up genruikt wordt maar niet zo zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie trouwens het hele punt eigenlijk niet. Wil je het wel, dan doe je het. Wil je het niet, dan laat je het.
Oh ik tref je hier weer Melpomene. Vorig jaar ergens gaf je mij de tip de Tango van Panache te gaan dragen. Nog bedankt voor de tip. Het is inderdaad een een heel fijn model.



Sorry voor het off-topic trouwens, maar dat wilde ik even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 12:41:

[...]



Maar er is toch een enorm verschil tussen overbeharing en kaal?

En overbeharing is iets heel anders dan gewone beharing, die je dus blijkbaar ook allemaal weghaalt.Ik zie iedere schaam-of beenhaar als overbeharing, dus het moet voor mij idd kaal! Al moet ik wel toegeven dat ik mijn beenhaar in de winter iets minder goed bij houd (gelukkig ben ik blond), maar de rest gaat er wekelijks af!
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 07 januari 2014 @ 14:15:

Oh ik tref je hier weer Melpomene. Vorig jaar ergens gaf je mij de tip de Tango van Panache te gaan dragen. Nog bedankt voor de tip. Het is inderdaad een een heel fijn model.



Sorry voor het off-topic trouwens, maar dat wilde ik even kwijt.Leuk! Dankjewel! Het is ook nog steeds mijn favoriete beha.
Alle reacties Link kopieren
Ik Zit met verbazing de reacties op dit topic te lezen. Wat maakt het nu uit of je wel of geen make up draagt? Iedereen is daar toch vrij in.



In mijn geval ging het zo. Ik droeg altijd make up, foundation, lipgloss, mascara en oogpotlood. Een jaar of 7 geleden kon ik van de ene op de andere dag niet meer tegen make up. Ik kreeg de ene allergische reactie na de ander. Ik heb zowat het complete assortiment van Douglas' uitgeprobeerd. Niets hielp. Toen maar make uploos door het leven. Ik werkte toen nog als receptioniste en kreeg af en toe wel opmerkingen. Omdat ik mezelf erg kaal vond, heb ik besloten permanente make up te nemen. Dat is een goede keus geweest. Ik heb eyeliner onder en boven genomen en het Zit er al 7 jaar perfect op. En geen klachten meer. Mijn man was er op tegen, maar toen ik het eenmaal toch gedaan had, vond hij het prachtig en zei hij dat ik veel wakkerder uit mijn ogen keek. Verder gebruik ik alleen een crème en vaseline voor mijn lippen. Gelukkig heb ik donkere wenkbrauwen en lange donkere wimpers, maar toch mis ik af en toe de mascararoller. Make up is leuk, maar een verzorgd kapsel, goede lichaamsverzorging en lekker zittende (lees niet een fleecetrui of een workerbroek oid) kleding vind ik belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt verbaasd hoeveel mensen foundation associeren met plamuur. Een mooie naturel makeup die je op de juiste wijze aanbrengt knapt mijn inziens elke vrouw op!
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 07 januari 2014 @ 13:47:

[...]





Leuk is dat hè? In het zuiden gaan mensen nog net wat verzorgder gekleed. Ik hou wel van mooie kleding en een fijn uiterlijk. Ik zag laatst in Den Haag een heel bijzonder gekleed en verzorgd ouder stel lopen. Prachtig!





Ik kom ook uit het zuiden, zou het daar aan liggen?

In Antwerpen en Parijs zie je ook veel oudere vrouwen met mooie kleren, make up, hoedjes en de hele reutemeteut. Leuk om te zien!

Leuker in ieder geval dan "doe maar gewoon" mentaliteit die we in ons land hebben en er geen aandacht lijkt te mogen zijn hoe we eruit zien.

Ik ga het mijn omgeving niet aandoen mij tegen te moeten komen in een huispak, op slippers en geen make up.
Alle reacties Link kopieren
Zelf draag ik nooit make-up.

Vind het bij anderen wel leuk staan. Maar bij mijzelf krijg ik het nooit mooi op.
Alle reacties Link kopieren
quote:rooske88 schreef op 07 januari 2014 @ 15:04:

Zelf draag ik nooit make-up.

Vind het bij anderen wel leuk staan. Maar bij mijzelf krijg ik het nooit mooi op.Oefenen rooske, proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven