Mode & Beauty alle pijlers

stoppen met make-up dragen

06-01-2014 20:28 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb altijd wel make-up gedragen, maar het valt me toch steeds meer op dat je het bij heel veel mensen ontzettend goed ziet zitten, en had zo het gevoel bij mij ook dus heb er voor gekozen ermee te stoppen. voel me best kaal maar opzich wel fijn. voelen jullie je ook fijn als je natural bent? x
Alle reacties Link kopieren
wowie wat een discussie hier haha grappig om te lezen, ik vind zelf dat je helemaal vrij moet zijn wat je draagt en doet als jij je daar lekker bij voelt. maar zo heb ik dus een vriendin die denkt dat haar foundation mooi zit zonder plamuur maar man dat ziet er echt niet uit en zelf is ze er totaal niet bewust van! daarom heb ik wel tegen dr gezegd dat ze misschien beter geen foundation zou kunnen gebruiken maar misschien alleen mascara. overigens valt foundation mij gewoon ontzettend snel op misschien omdat die mensen het niet goed op smeren ofzo haha
Alle reacties Link kopieren
Sommige dames in deze discussie weten blijkbaar niet wat je met make-up kunt doen.

Algemeen genomen zie je er met make-up gewoon beter uit ( enkele uitzonderingen... En die mogen zichzelf prijzen).



Dat make-up ook bijna niet zichtbaar aangebracht kan worden maar wel een "frisser" gezicht kan geven. Dat ogen wat sprekender gemaakt kunnen worden. Een vervelende vlek, pukkel, litteken vervaagd kan worden.

Heerlijk toch..

En idd een mooie smokey eyes of een knallende lipstick ik houd ervan.



Als ik sommige "naturals" in de zomer tegenkom met ongeschoren benen, geen lakje op de teennagels, uiteraard met eelthielen, een grijze uitgroei en een uitgedroogd make-up loos hoofd vind ik dat zeer onverzorgd en zelfs onsmakelijk om te zien.



En sommigen kunnen kletsen wat ze willen maar als je uiterlijk je totaal niet interesseert vind je jezelf dan wel leuk ???
Ik draag echt veel makeup dan. Maar wel naturel. Mijn dagelijkse routine:



Eerst concealer, onder mijn ogen en ernaast, om ze optisch wat groter/hoger te maken. Ik camoufleer oneffenheden.

Daarna breng ik foundation aan, vooral op de t-zone, hiermee zorg ik dat mijn hele gezicht een egale teint krijgt.

Dan shape ik mijn gezicht met een matte bronzer. Hierdoor zie ik er ook wat levendiger uit, valt de foundation minder op.

Ik voeg blush toe op mijn wangen voor wat extra kleur.

Om alles te fixeren ga ik daar overheen met poeder.

Vervolgens highlighter onder het hoogste punt van m'n wenkbrauw en in mn ooghoek. En eventueel wat in dat (naam even kwijt) boogje van de bovenlip. Subtiel, maar toch aanwezig.

Highlighter nog over mn blush heen.

Wimperkrullen en mascara.

En een fijne lippenbalsem. Of lippenstift. Of lipgloss. Maar altijd lippenbalsem eronder.



En tog zie ik eruit alsof ik bijna geen makeup op heb.



Ik denk even aan wat tips.

Het aller belangrijkste is echt de juiste kleuren te gebruiken. Dat kan soms best lastig zijn. Ik meng bijvoorbeeld vaak foundations, omdat mijn huidskleur er net tussenin zit.



En het ligt natuurlijk ook aan je huid opzich. Ik heb last van veel oneffenheden, dus ik heb echt concealer nodig. Heb je een egale huid, dan is dat totaal overbodig. Dan is het mooi om vooral het gebied van de T-zone wat op te lichten met foundation. Ziet er dan net wat frisser uit.



Maar heb je weer sproeten, ja dan zou ik helemaal geen foundation dragen want dat zie je altijd zitten.



En verder, blush bronzer en highlighter zou voor iedereen goed zijn.

Belangrijk dat je de juiste tools gebruikt, en verder staan er veel tutorials op youtube met verschillende technieken die je kan gebruiken.



Make-up doet wonderen. Mits je het goed aanbrengt. ?
Alle reacties Link kopieren
De meeste vrouwen zien er inderdaad beter uit met make up.

Of zouden er beter uit kunnen zien, als ze het eens probeerden.



Heel soms zie ik wel eens iemand die het echt helemaal niet nodig heeft, een natuurlijke beauty. Maar het komt niet zo heel vaak voor, helaas.

Ik zie tegenwoordig vaak vrouwen en/of meisjes met zwart geverfd haar. Je kunt zo zien, dat het niet hun natuurlijke kleur is, het matcht totaal niet met hun huid. Zo lelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag ook nooit make-up. Hooguit een keer mascara voor een feestje, maar ik vind mezelf er raar uitzien mèt. Lijkt me ook enorm zonde van mijn tijd en geld. Ik heb geen perfecte huid (verre van zelfs, eczeem enzo), maar die zou van cosmetica alleen maar erger worden ook, dus ik ben gewoon wie ik ben en voel me daar prima onder.



Maar goed, ik vind ook dat een eerdergenoemde workerbroek me juist erg leuk staat, dus smaken verschillen
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 07 januari 2014 @ 15:39:

De meeste vrouwen zien er inderdaad beter uit met make up.

Of zouden er beter uit kunnen zien, als ze het eens probeerden.



Heel soms zie ik wel eens iemand die het echt helemaal niet nodig heeft, een natuurlijke beauty. Maar het komt niet zo heel vaak voor, helaas.

Ik zie tegenwoordig vaak vrouwen en/of meisjes met zwart geverfd haar. Je kunt zo zien, dat het niet hun natuurlijke kleur is, het matcht totaal niet met hun huid. Zo lelijk.bij mij is het totaal anders haha ik ken maar enkele meisjes die foundation dragen, zelfs de meisjes met oneffenheden , en toch vind ik dit alles behalve lelijk ik hou gewoon van de natuurlijke huid , en zoals ik al zei ik zie foundation bijna altijd zitten ik heb er maar een paar uitzonderingen voor eigenlijk haha
Alle reacties Link kopieren
Wat een uiteenlopende reacties zeg.



Ik zelf heb een bleek gezicht dus ik gebruik of foundation in de winter, of een goede zelfbruiner. In de zomer niks dan word ik wel gauw bruin.



Maar in het geval van de foundation gebruik ik wat blush ook, een lippenstift en een beetje oogpotlood en mascara.



Toevallig vandaag niks op de ogen want ik had haast vanmorgen. En ja dat vind ik een kaal gezicht maar ik schaam me er niet voor. Ik draag make-up omdat ik het leuk vind om te doen en ik het mooi en verzorgd vind.



Ik zie iedere dag wel vrouwen op straat die niks op het gezicht hebben, niks aan het haar hebben gedaan en er bijlopen als plattelandsboerinnetjes die 400 jaar terug leefden.



Zo jammer altijd en erg onvrouwelijk.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Ik draag alleen wat oogpotlood en mascara, verder niks. Dat is vooral omdat ik het echt niet nodig heb, ik heb het geluk dat ik een goede huid heb. Mijn moeder, oma en zusje hebben ook allemaal helemaal geen make-up nodig. Heel af en toe doe ik eens gek en doe ik oogschaduw op.

Soms vind ik make-up wel mooi, maar je ziet ook wel vaak vrouwen die veel te rode wangen hebben, of een oogschaduw die totaal niet bij hun ogen past.Beetje jammer.

Rode lippenstift vind ik eigenlijk altijd lelijk (tenzij een speciaal feestje), ik snap dan ook niet waarom zo veel vrouwen dat dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf een onverzorgd uiterlijk trouwens vaak meer met haardracht en kleding te maken hebben dan met wel of geen make up bedenk ik me nu. Zag net een hele verzorgde vrouw zonder (zichtbare?) make up. En ja, vind het ook zo zonde als vrouwen (en mannen) er zichtbaar onverzorgd bijlopen. Alhoewel, vandaag ook als een Tokkie naar de bouwmarkt gegaan, haha. Maar des te leuker om morgen weer iets leuks aan te doen en m'n haar weer lekker te wassen!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht vroeger ook dat rode lipstick mij leuk stond.. what was I thinking? Ik vind het vaak alleen mooi bij vrouwen met volle lippen. Je moet er het type voor zijn. Ik ben dat iig niet!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even ter illustratie; http://www.pinkypolish.nl ... ing-foundation/#more-8048 Het meisje wat de blog Pinky Polish bijhoudt, heeft van haarzelf hele lichte wimpers en wenkbrauwen. Ik snap dat je dan vindt dat je gezicht wat 'kaal' is zonder make-up. Deze post gaat toevallig over een foundation (zie jij 'm zitten op de 'eindfoto'? Ziet er toch gewoon mooi egaal uit? Verre van een masker en dan is dit nog een relatief dekkende foundation..), maar let vooral eens op haar ogen. Die komen toch mooi uit met een laagje mascara? Wenkbrauwen geven een gezicht karakter. (zoek maar een foto's op van bekenden waar ze zijn af gephotoshopt...) Zij werkt ze iets bij, waardoor haar gezicht ook wat meer 'body' krijgt.



Natuurlijk wil dit alles niet zeggen dat, ook als je van jezelf lichte wimpers/wenkbrauwen hebt, je DUS make-up op moet! Maar het laat wel zien wat sommigen hier bedoelen; het gevoel dat je opfrist van een laagje make-up.



Zelf ga ik rustig zonder make-up de deur uit, maar voel me toch mooier met een beetje make-up. Ik kan er ook echt van genieten om me op te maken. Ik kan hier rustig drie kwartier mee bezig zijn als ik de tijd heb, juíst om het zo licht en naturel ogend aan te brengen; want dat is een kunst op zich. Een kunst die die meisje met een laag pancake foundation in een totaal verkeerde kleur (foundation is NIET bedoeld om je een mooi bruin kleurtje te geven!) niet beheersen.
Alle reacties Link kopieren
Mooi, die foundation van Pinkypolish! Mooie naturel make-up. Zo doe ik het ook vaak. Geeft net dat tikkeltje meer.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijke schoonheid, dat is toch het mooiste aan een vrouw!! Ik ben dan wel gezegend met een mooie huid. Ik heb nooit droge plekken of puistjes/pukkeltjes. Ik heb alleen heel veel sproetjes op mijn gezicht, maar die geven mij ook een ander soort schoonheid dan andere dames! Vroeger was ik er heel erg ontevreden over maar nu zie ik in dat het eigenlijk wel speciaal is om sproetjes te hebben. Het maakt mij schattig (zegt mijn man). Ik zou best eens willen weten hoe ik er zonder sproeten uit zie. Kan je dat met foundation voor elkaar krijgen?
be with someone who is proud to have you...
Alle reacties Link kopieren
Dan moet er wel een dikke laag op. Niet zo mooi, denk ik.
Als man schrik ik er best van om te lezen dat er vrouwen zijn die niet zonder make-up over straat durven. Kunnen we ze psychologische hulp bieden voor dit probleem? Is het een soort anorexia, waarbij ze zonder make-up alleen maar een lelijk gezicht kunnen zien in de spiegel?
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 07 januari 2014 @ 17:03:

Als man schrik ik er best van om te lezen dat er vrouwen zijn die niet zonder make-up over straat durven. Kunnen we ze psychologische hulp bieden voor dit probleem? Is het een soort anorexia, waarbij ze zonder make-up alleen maar een lelijk gezicht kunnen zien in de spiegel?Ik denk dat het in elk geval dezelfde oorzaak heeft als de overgrote meerderheid van de eetstoornissen: het gevoel dat het ont-zet-tend belangrijk is wat anderen van je vinden en de angst om buiten de boot te vallen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Het interesseert mijn man echte geen ene moer of ik nu wel of geen make-up draag. Hij vindt me altijd leuk.

Er zijn gelegenheden waarbij ik wel make-up draag en gelegenheden zonder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 07 januari 2014 @ 17:13:

[...]



Ik denk dat het in elk geval dezelfde oorzaak heeft als de overgrote meerderheid van de eetstoornissen: het gevoel dat het ont-zet-tend belangrijk is wat anderen van je vinden en de angst om buiten de boot te vallen.



Het overgrote deel van de eetstoornissen komen voort uit de immense behoefte ergens een gevoel van controle over te willen hebben, omdat dat op een ander vlak in het leven niet lukt.

Just saying.
Alle reacties Link kopieren
quote:gojohnnygo schreef op 07 januari 2014 @ 16:24:

Gewoon even ter illustratie; http://www.pinkypolish.nl ... ing-foundation/#more-8048 (...)Ik vind haar op de eerste foto ook al een prachtige meid. Met make-up is ze nog steeds mooi trouwens, maar nodig heeft ze het in mijn ogen zeker niet.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 07 januari 2014 @ 17:23:

[...]



Ik vind haar op de eerste foto ook al een prachtige meid. Met make-up is ze nog steeds mooi trouwens, maar nodig heeft ze het in mijn ogen zeker niet.Dat zei ik ook niet toch? Alleen dat ik begrijp dat als je zulke lichte wenkbrauwen/wimpers hebt, je de boel een beetje aanzet om je gezicht meer te laten spreken. Mooi is ze sowieso.
Alle reacties Link kopieren
quote:gojohnnygo schreef op 07 januari 2014 @ 17:21:

[...]





Het overgrote deel van de eetstoornissen komen voort uit de immense behoefte ergens een gevoel van controle over te willen hebben, omdat dat op een ander vlak in het leven niet lukt.

Just saying.

Ja. En het is geen toeval dat sommige mensen dan niet dwangmatig van alles gaan verzamelen maar een eetstoornis ontwikkelen.

Just saying.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook even teruggelezen maar waar staan de reacties waarin mensen zeggen dat zij niet naar buiten Durven zonder makeup?!? Volgens mij is dat alleen gezet door de niet make up dragers.. Dat zij het belachelijk vinden dat.. Enz enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier helemaal niet zo heel veel vrouwen die absoluut niet zonder make up de deur uit durven hoor!
quote:Dana schreef op 07 januari 2014 @ 17:23:

[...]



Ik vind haar op de eerste foto ook al een prachtige meid. Met make-up is ze nog steeds mooi trouwens, maar nodig heeft ze het in mijn ogen zeker niet.Inderdaad. Ik zie totaal geen reden waarom zij make-up zou moeten aanbrengen. Mét ziet ze er ook wel mooi uit, maar op dezelfde manier waarop een Amerikaanse nieuwslezeres er mooi uitziet: gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op dinsdag 07 januari 2014 17:03 Als man schrik ik er best van om te lezen dat er vrouwen zijn die niet zonder make-up over straat durven. Kunnen we ze psychologische hulp bieden voor dit probleem? Is het een soort anorexia, waarbij ze zonder make-up alleen maar een lelijk gezicht kunnen zien in de spiegel?Waar lees je dat? Behalve als argument van mensen die make up onzin vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven