Mode & Beauty alle pijlers

stoppen met make-up dragen

06-01-2014 20:28 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb altijd wel make-up gedragen, maar het valt me toch steeds meer op dat je het bij heel veel mensen ontzettend goed ziet zitten, en had zo het gevoel bij mij ook dus heb er voor gekozen ermee te stoppen. voel me best kaal maar opzich wel fijn. voelen jullie je ook fijn als je natural bent? x
Alle reacties Link kopieren
Maar Solomio, kun je mijn vraag beantwoorden?
Alle reacties Link kopieren
Als ik werk draag ik zelden make-up en als ik al wat op doe dan is dit beperkt tot macara. Wel zorg ik er altijd voor dat mijn haar goed zit, dat ik een lekker luchtje draag en leuke en nette kleding draag.



Als ik uit ga of een feestje heb dan draag ik wel make-up en dan zelfs veel. Niet in de zin van te veel/te dik maar meer in de zin van 'alles'. Dus niet alleen mascara maar ook foundation, blush, oogschaduw enz.



Om dat iedere dag te moeten doen is me simpelweg te veel werk, ik ben er gewoon te lui voor
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 10 januari 2014 @ 12:23:

[...]



Je verweet Crique(?) dat ze niet zo op de man moest spelen, maar jij kunt er ook wat van hoor. Bah.

Ja maar kom op toch, iemand op een spelfout pakken.. Daar zelf op de man spelen ('hoge' opleiding).. En ik zou me dan niet zo mogen verdedigen? Kom nou toch.. Ook hier geldt dan maar 'wie de bal caatsd'..

Plus ik heb wel gezien dat je al eerder een spelfout van mij hebt ferbetert.. dus blijkbaar zit het je heulll hoog
quote:Solomio schreef op 10 januari 2014 @ 12:09:

[...]



Nadat al meerder mensen geschreven hadden dat ze niet zonder make-up de deur uitgaan, dat ze er zonder make-up niet uitzien, dat bijna niemand zonder make-up kan.

Noem je dat allemaal niet negatief?



Jaloers op vrouwen die eruit zien alsof ze zo uit bed komen



En dan heb ik het nog niet eens over oksel-, been- en schaamhaar dat welig tiert, kalknagels, eeltplekken en wat nog meer aan onverzorgds te vinden is
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 10 januari 2014 @ 12:39:

[...]





Jaloers op vrouwen die eruit zien alsof ze zo uit bed komen



En dan heb ik het nog niet eens over oksel-, been- en schaamhaar dat welig tiert, kalknagels, eeltplekken en wat nog meer aan onverzorgds te vinden is wilde je niet dees citeren: Ik kan de redenering net zo goed andersom maken: "is het van de make-up-draagsters niet gewoon jaloezie omdat sommigen wel zonder make-up durven/kunnen/willen?" :D
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 10 januari 2014 @ 12:09:

[...]



Nadat al meerder mensen geschreven hadden dat ze niet zonder make-up de deur uitgaan, dat ze er zonder make-up niet uitzien, dat bijna niemand zonder make-up kan.

Noem je dat allemaal niet negatief?



Nee, dat vat jij negatief óp. Dat is jouw interpretatie. Jij schrijft dan:



Ik word gewoon boos van dit topic. Jaja, dan moet ik er niet meer lezen enzo.

Maar geen make-up dragen wordt hier wel heel negatief afgeschilderd en dat de meeste mensen dat helemaal niet kunnen hebben, omdat ze er dan ziekig uitzien.



Ik vind het echt absurd, dat make-up zo normaal gevonden wordt, dat we niet eens meer weten hoe een mens er normaal uitziet.



Terwijl de helft aangeeft helemaal geen make-up te dragen...

Een persoon zegt dat degenen zonder make-up er wat 'ongezellig' uitzien, twee geven dat ze zichzelf zonder make-up enigszins 'ziekig' vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de discussie slechts gelezen, maar op zich snap ik de verontwaardiging van Solomio best.



Ik ben ook make-uploos en vind het niet leuk om te lezen dat dat in een adem genoemd wordt met gebrek aan decorum, onverzorgd, houd je niet van jezelf, fleece jacks, pittige korte kapsels, eeltplekken, kalknagels etc.



Waar is dat nu voor nodig?



Wat een gebitch lees ik hier zeg, het wordt allemaal wel erg persoonlijk.





Heel jammer. Ik vind dat ik er zonder make-up ook prima verzorgd uitzie. Ik heb een net kapsel, natuurlijke kastanjebruine kleur (niet geverfd dus) tot over mijn schouders, smeer met dagcreme, deo op, schone nagels en (voor mij belangrijkste van alles): een grote glimlach. Ik ben tevreden met hoe ik eruit zie. Ik zou niet weten waarom ik dan in de weer zou moeten met kwastjes en penselen.
Alle reacties Link kopieren
Maar wie zegt dat dan Wendy? Ik heb helemaal niets tegen vrouwen die geen make up gebruiken, sterker nog, mijn lieve moeder heeft nog nooit make up gebruikt en ziet er bijzonder goed uit op haar 66e. Niemand hoeft in de weer met kwastjes en penselen als je daar geen zin in hebt. Natuurlijk niet. Zou een mooie boel zijn!



Mijn grote vraag is waarom het zo erg is als vrouwen wél make up dragen. Een aantal schrijfsters hier vindt dat vrouwen die make up dragen onzeker zijn, niet zichzelf durven zijn en zich mooier willen voordoen dan ze zijn. Mijn vraag is dus: wat is er mis mee als je als vrouw zin hebt om je op te tutten met penselen en kwasten? Daarnaast is mijn punt is dat er net zoveel onzekere vrouwen zijn die wél make up gebruiken als dat er onzekere vrouwen zijn géén make up gebruiken. Ik zie de link niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Niks mis mee. Net als vice versa.
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef er net ook al iets over in een ander topic. In de zaterdagbijlage Lux van NRC afgelopen weekend een heel artikel over eisen die aan vrouwen gesteld worden op de werkvloer. In het buitenland lekte een pakket van 43 pagina's (!) aan voorschriften mbt kleding en uiterlijke verzorging uit. In Nederland zijn het meestal vooral ongeschreven regels - dus nog geniepiger. Plauteauzooltje onder je peperdure pumps: oeps, minpuntje voor de carrièrevrouw.

Met zulke strakke, benepen regels worden mensen beoordeeld of zelfs uitgesloten op basis van heel andere dingen dan hun vakbekwaamheid. Dus zo onschuldig is het niet, het dwingende keurslijf van: gij zult niet te veel / niet te weinig / niet de 'verkeerde' make-up gebruiken.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Dana,

Ik merk in mijn werkomgeving (academisch) weinig van ongeschreven kledingregels.

Promotie wordt gemaakt o.b.v. capaciteiten. Een vrouw met het verkeerde model schoen of de foute kleur lipstick wordt echt niet overgeslagen of minder serieus genomen.

Juist in Nederland valt het wel mee met kledingeisen in mijn ogen.
quote:amarna schreef op 14 januari 2014 @ 08:14:

Dana,

Ik merk in mijn werkomgeving (academisch) weinig van ongeschreven kledingregels.

Promotie wordt gemaakt o.b.v. capaciteiten. Een vrouw met het verkeerde model schoen of de foute kleur lipstick wordt echt niet overgeslagen of minder serieus genomen.

Juist in Nederland valt het wel mee met kledingeisen in mijn ogen.Dat kun je toch zo niet in zijn algemeenheid stellen? In bepaalde sectoren is dat wel degelijk aan de hand, in andere minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het over MIJN werkomgeving. dus juist niet "in zijn algemeenheid".

En Nederland is het land waar alles kan qua kleding. In spijkerbroek naar de opera of bruiloft bijvoorbeeld. Dat wil niet zeggen dat ik het daar mee eens ben, maar het gebeurt wél.



Lijkt me trouwens verschrikkelijk om afgerekend te worden om het juiste model schoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook nooit iets van gemerkt. Ook niet in de VS bijvoorbeeld, waar ik nogal eens op conferenties e.d. kwam. Daar liepen ook dames zonder make-up, met grijs haar e.d.



Natuurlijk zijn er 'kledingregels', bij een bank loop je in een pak of mantelpakje, die zijn er ook voor mannen, maar ik kom verder nooit dwingende voorschriften tegen, terwijl ik toch veel in zakelijke en bancaire kringen verkeer.

Ik heb zelf vijftien jaar een leidinggevende functie gehad bij een multinational, en daar was eigenlijk alleen een spijkerbroek een no-go. Maar toch was ik daar, elegant gekleed en opgemaakt, hoge hakken, eigenlijk eerder een uitzondering. En ik moest het toch echt van mijn capaciteiten hebben, want ik merkte dat het eerder tegen me werkte dan voor me. Maar ik vind dat nou eenmaal leuk.



Ik denk dat die situatie in vrijwel het gehele Nederlandse bedrijfsleven zo is en zover ik kan zien ook in het buitenland. Ik kom ook wel eens bij non-profits, en dan pas ik daar mijn kleding wel op aan: ik ben directeur geweest van een NGO, en dan kom ik niet in mijn Armani-pakje bij iemand, die vrijwilligerswerk doet. Dat soort dingen koop ik overigens tweedehands of in outlets.



Maar wie zich door dat soort zaken zo verschrikkelijk laat bepalen, werkt tegen zichzelf. Dat is de uitdaging waarvoor je als persoon wordt gesteld: welke weg kies je? En in plaats van klagen dat het allemaal zo erg is, trek je je eigen plan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 14 januari 2014 @ 10:37:

[...]





Dat kun je toch zo niet in zijn algemeenheid stellen? In bepaalde sectoren is dat wel degelijk aan de hand, in andere minder.Nou Crique, je moet het wel wat groter zien, in zijn algemeenheid, zeg maar. En ik vind het in zijn algemeenheid voor Nederland en Europa zéker kloppen.
quote:Melpomene schreef op 14 januari 2014 @ 11:41:

[...]





Nou Crique, je moet het wel wat groter zien, in zijn algemeenheid, zeg maar. En ik vind het in zijn algemeenheid voor Nederland en Europa zéker kloppen.Ach, iedereen weet toch dat ze maar wat lullen bij de NRC. Waar heb je onderzoeksjournalistiek voor nodig, als jij ons ook kunt vertellen hoe de wereld in elkaar zit. Ik zeg gelijk mijn abonnement op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 14 januari 2014 @ 13:00:

[...]





Ach, iedereen weet toch dat ze maar wat lullen bij de NRC. Waar heb je onderzoeksjournalistiek voor nodig, als jij ons ook kunt vertellen hoe de wereld in elkaar zit. Ik zeg gelijk mijn abonnement op.



Fijne krant, hoor, NRC. Niets mis mee. Maar ik put liever uit mijn eigen ervaring: ik reisde tot vorig jaar de hele wereld over, van Australië, de VS etc., en ik heb het zelf mogen ervaren.

Uit de realiteit hè, niet uit de krant. Daar hecht ik toch wat meer waarde aan dan jouw persoonlijke interpretatie van een krantenartikel. Overigens geldt e.e.a. net zo goed voor mannen.

Ik krijg een beetje het idee, dat jij graag een heel groot, tegen vrouwen gericht 'make-up-en dresscodecomplot' ziet. Ik heb meer waardering voor iemand die gewoon zijn eigen plan trekt en uit ervaringen tot echte inzichten komt.



Als je je in een omgeving, waarin dit soort eisen al gesteld zóu worden, niet prettig voelt, dan is dat geen omgeving voor jou. Ik heb ook wel eens ergens gewerkt, waarbij ik me niet prettig voelde bij de aan mij gestelde eisen: te formeel, te saai, te gedwongen. En ook wel eens een omgeving, waarin het voortdurend ouwe-jongens-krentenbrood was. Vind ik ook niet prettig.



Maar wordt het nu zo, dat alles, wat er hier uit ervaring verteld wordt, in het niet valt, omdat jij nu eenmaal vindt dat iets niet in zijn algemeenheid mag gelden, of jij iets in het NRC hebt gelezen?
quote:Melpomene schreef op 14 januari 2014 @ 13:29:

[...]





Fijne krant, hoor, NRC. Niets mis mee. Maar ik put liever uit mijn eigen ervaring: ik reisde tot vorig jaar de hele wereld over, van Australië, de VS etc., en ik heb het zelf mogen ervaren.

Uit de realiteit hè, niet uit de krant. Daar hecht ik toch wat meer waarde aan dan jouw persoonlijke interpretatie van een krantenartikel.

Ik krijg een beetje het idee, dat jij graag een heel groot, tegen vrouwen gericht 'make-up-en dresscodecomplot' ziet. Ik heb meer waardering voor iemand die gewoon zijn eigen plan trekt en uit ervaringen tot echte inzichten komt.



Wordt het nu zo, dat alles, wat er hier uit ervarng verteld wordt, in het niet valt, omdat jij iets in het NRC hebt gelezen?



Is dat een serieuze vraag, of ik het NRC als nieuwsbron van meer waarde acht dan de beweringen van een anonieme persoon op een internetforum, die alles bij elkaar kan verzinnen wat zij (of hij, weet ik veel) wil, zonder dat dat consequenties heeft of te controleren is?

In dat geval is het het antwoord volmondig ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 14 januari 2014 @ 13:44:

[...]





Is dat een serieuze vraag, of ik het NRC als nieuwsbron van meer waarde acht dan de beweringen van een anonieme persoon op een internetforum, die alles bij elkaar kan verzinnen wat zij (of hij, weet ik veel) wil, zonder dat dat consequenties heeft of te controleren is?

In dat geval is het het antwoord volmondig ja.



Dat kan ik me best voorstellen. Er zijn hier wel mensen die mij in real life kennen, en ook weten wat ik deed/doe. Ik weet ook wat Amarna doet en dat zij bestaat.



Maar echt Crique... wat doe je hier dan? Alleen jouw met krantenartikelen onderbouwde mening ventileren? Waarom zou ik jou dan eigenlijk nog serieus nemen? Wie weet ben je een wereldvreemde 95-jarige kerel in een scootmobiel die met de gordijnen dicht alleen maar de hele dag het NRC leest.
quote:Melpomene schreef op 14 januari 2014 @ 14:11:

[...]





Dat kan ik me best voorstellen. Er zijn hier wel mensen die mij in real life kennen, en ook weten wat ik deed/doe. Ik weet ook wat Amarna doet en dat zij bestaat.



Zoals ik al zei, dit is een anoniem forum, en iedereen kan wel van alles zeggen. En precies om die reden is het volkomen oninteressant om bij iedere gelegenheid in een oma-vertelt monoloog over jezelf uit te barsten, zoals sommige mensen nogal eens doen.



Maar echt Crique... wat doe je hier dan?



Discussieren, dacht ik? Met jou wil het niet echt lukken, maar er zijn hier nog een paar honderd anderendie wél begrijpen dat hun mening niet meer dan een mening is.



Alleen jouw met krantenartikelen onderbouwde mening ventileren?



Als je gelezen had, zou je weten dat Dana dat artikel aandroeg, niet ik, en dat ik Amara er alleen op wees dat haar persoonlijke ervaring misschien niet voor heel Nederland geldt, en daarom weinig afdoet aan de geldigheid van dat artikel. Waarom is dat geen valide punt?



Waarom zou ik jou dan eigenlijk nog serieus nemen?



Ik raad je aan om dat niet te doen. Dat doe ik zelf niet eens. Niets zo stomvervelend als mensen die zichzelf te serieus nemen. Op de mode en beauty-peiler, nota bene.



Wie weet ben je een wereldvreemde 95-jarige kerel in een scootmobiel die met de gordijnen dicht alleen maar de hele dag het NRC leest.



Dat zou zo maar kunnen. Ook die zijn van harte welkom op een openbaar forum.
Alle reacties Link kopieren
Nou Crique, ik mis bij jou de nuance. Juist persoonlijke ervaringen maken dit forum leuk, of die nou door een 'oma' gepost worden of een tiener.



Ik presenteer mijn mening niet als waarheid, ik vertel over mijn ervaringen en dat geef ik heel duidelijk aan. Ik ben gelukkig niet wereldvreemd, integendeel.



Jij komt met een krantenartikel, en dat vind ik prima, maar pretendeer niet dat dat krantenartikel de waarheid en situatie wereldwijd weerspiegelt en dat persoonlijke meningen niet ter zake doen of niet geldig zouden kunnen zijn. Krantenartikelen zijn zelden objectief, maar dat heeft helaas nog niet iedereen door.

Ook het NRC is niet onfeilbaar en mag nog wel eens een rectificatie plaatsen.



Dus oma vertelt nog wel even door. Want er zijn gelukkig ook forummers, die dat op prijs stellen. Ik zal het maar als een geuzennaam beschouwen in dit geval.
quote:Melpomene schreef op 14 januari 2014 @ 15:14:

Nou Crique, ik mis bij jou de nuance. Juist persoonlijke ervaringen maken dit forum leuk, of die nou door een 'oma' gepost worden of een tiener.



Ik presenteer mijn mening niet als waarheid, ik vertel over mijn ervaringen en dat geef ik heel duidelijk aan. Ik ben gelukkig niet wereldvreemd, integendeel.



Jij komt met een krantenartikel, en dat vind ik prima, maar pretendeer niet dat dat krantenartikel de waarheid en situatie wereldwijd weerspiegelt en dat persoonlijke meningen niet ter zake doen of niet geldig zouden kunnen zijn. Krantenartikelen zijn zelden objectief, maar dat heeft helaas nog niet iedereen door.

Ook het NRC is niet onfeilbaar en mag nog wel eens een rectificatie plaatsen.



Dus oma vertelt nog wel even door. Want er zijn gelukkig ook forummers, die dat op prijs stellen. Ik zal het maar als een geuzennaam beschouwen in dit geval.



Nogmaals, Melpomene:



Als je gelezen had, zou je weten dat Dana dat artikel aandroeg, niet ik, en dat ik Amara er alleen op wees dat haar persoonlijke ervaring misschien niet voor heel Nederland geldt, en daarom weinig afdoet aan de geldigheid van dat artikel. Waarom is dat geen valide punt?



En nee, kranten zijn niet objectief, dat beweren de kranten zelf niet eens. Wat journalisten als het goed is wel doen, is feiten verzamelen, controleren en hoor en wederhoor toepassen, waardoor een krantenartikel over het algemeen een hogere informatieve waarde heeft dan een persoonlijke mening. Zeker bij een krant als het NRC. Ook al moet er wel eens iets gerectificeerd worden.



Dus voor de derde keer, ik heb dat artikel niet aangedragen, ik heb alleen gereageerd op een reactie erop.

En ik zie al helemaal geen 'heel groot, tegen vrouwen gericht 'make-up-en dresscodecomplot'. Leid je dat serieus af uit het feit dat ik vind dat je met een willekeurige persoonlijke mening geen heel onderzoek kunt ontkrachten?
Alle reacties Link kopieren
Crique, dat heb ik gelezen.



Je prijst de onderzoeksjournalistiek van het NRC, je hebt een abonnement op die krant, dus neem ik aan, hoewel je het artikel zelf niet in eerste instantie hebt aangedragen, je wel gelooft dat de situatie zoals daarin beschreven werkelijkheid is. Je bent overtuigd van de geldigheid ervan, want je wijst Amarna erop, 'dat haar persoonlijke ervaring misschien niet voor heel Nederland geldt, en daarom weinig afdoet aan de geldigheid van dat artikel'.



Ik zou het heel vreemd vinden, als je medeforummer op zoiets wijst, als je niet eens weet wat er precies in staat. Want als jij het niet aandraagt maar de inhoud ervan wel in deze discussie betrekt, baseer je je dus op de post van Dana, een willekeurige forummer.
Joh, laten we het er maar op houden dat jij Chinees praat en ik Japans, en dat we elkaar daarom nooit zullen begrijpen. Dat lijkt me de snelste oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ach, als je het nu zo wilt zien... ook goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven