Mode & Beauty alle pijlers

Wat doe ik aan op een Marokkaanse bruiloft?

12-05-2014 17:35 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een 1,5 maand gaat een marokkaanse collega trouwen.

Ik ben van 18:00 tot 01:00 uitgenodigd.



Ik heb gegoogled naar kleding die je op een marokkaanse bruiloft aan kan doen, maar ik kom er niet uit.

Ik heb een aantal korte jurkjes, maar ik denk dat deze te kort zijn (boven de knie) en om in een spijkerbroek te komen lijkt me ook niks.



Heeft iemand een idee wat gepast is qua kleding en schoenen?
I've got nothing to do today but smile.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu dat ik dit onder werk & studie geplaatst heb. Beetje dom.
I've got nothing to do today but smile.
Vraag het je collega. Op de ene Marokkaanse bruiloft kan een rokje boven de knie prima, op een andere weer niet zo'n succes.



Als ze erg traditioneel zijn is het mannen en vrouwen gescheiden en maakt het amper wat uit wat je aan hebt



Maar er is toch wel wat meer te vinden dan alleen korte jurkjes of spijkerbroeken?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een jurk aantrekken die je normaal ook zou dragen bij een feestelijke gelegenheid.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren




Nice!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Marokkaanse vriendin die vorig jaar getrouwd is, we (NL-studievriendinnenclubje) waren zwaar underdressed. We hadden gewoon feestelijke NL kleding aan.



Maar we kwamen op een bruiloft, het leek wel duizend en 1 nacht. Alle dames (heren apart), zagen eruit als prinsessen, lange jurken, veel steentjes, glitters, glimmende stoffen, prachtige kleuren, haren mooi.



We hadden ons dat niet zo beseft, als we het nog eens moeten doen, zouden we allemaal een Marokkaanse feestjurk aanschaffen.



En wat kunnen die Marokkaanse meiden dansen zeg, erg wulps en sexy. We hebben onze ogen uitgekeken, werkelijk!!



We vielen erg uit de toon, en durfden daarom ook niet zo goed te dansen, als we wel zo'n jurk hadden aangedaan, hadden we helemaal los kunnen gaan, maar als NL vrouwen tussen de Marokkaanse schonen val je al erg op, laat staan zonder feestjurk.



Het was wel echt een heel bijzondere ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 12 mei 2014 @ 17:38:

Vraag het je collega. Op de ene Marokkaanse bruiloft kan een rokje boven de knie prima, op een andere weer niet zo'n succes.



Als ze erg traditioneel zijn is het mannen en vrouwen gescheiden en maakt het amper wat uit wat je aan hebt



Maar er is toch wel wat meer te vinden dan alleen korte jurkjes of spijkerbroeken?



De collega vertelde dat het een traditionele bruiloft wordt. Ik dacht dat de dresscode overal dan wel hetzelfde zou zijn. Naief hé.



Ik denk dat, als ik diep graaf in mijn kast, ik ook nog wel een verdwaald rokje tegenkom! Voor dit soort gelegenheden koop ik vaak iets nieuws.
I've got nothing to do today but smile.
Alle reacties Link kopieren
IK weet niet wat je moet aantrekken. Gewoon wat je zou aantrekken voor de bruiloft van je beste vriendin. Niet?



En als je echt uit je dak kan gaan, doe een caftan aan. Die goud en groen zou ik zelf willen hebben. :-)
Alle reacties Link kopieren
Wauw, ikhierhuh, dat zijn mooie jurken!

Ik ga die even opzoeken, is wel een goed idee.



WellieB: Bedankt voor je reactie! Nu weet ik in welke richting ik moet zoeken!
I've got nothing to do today but smile.
Traditioneel. Tja, dan zou ik wel gaan voor iets wat niet te bloot is.
Ja denk 1000 en 1 nacht, met zilver gedekte tafels en gedrappeerde doeken, trompetten (van die lange), een draagkoets waar de bruid in rondgedragen wordt, en de bruid die verschillende keren 'geshowd' wordt in verschillende bruidsjurken.
Borsten mogen geshowd worden hoor. Jurken zijn wel lang, maar wel met decolete.
Zo'n jurk als 'ikhierhuh 'plaats.



Ik wil je wel een Marokkaanse jurk lenen hoor.



Waar woon je?
Kaftan is wel heel leuk! Maar ik weet niet of TO daar het geld aan wil uitgeven. Misschien doet ze het nooit meer aan (je kunt ze eventueel huren of lenen van iemand anders?).



Ik zou een maxijurk aan doen.



http://www.zalando.nl/ver ... k-rood-ve121c0fh-g11.html



http://www.zalando.nl/mol ... -zwart-m6121c08e-q11.html
Alle reacties Link kopieren
Oke, bedankt! Met deze reacties kan ik wel wat.



Ik woon dichtbij Culemborg.. midden van het land.
I've got nothing to do today but smile.
Alle reacties Link kopieren
Je kan.ook een.jurk huren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook naar een traditionele bruiloft geweest van een collega. Duizend en een nacht, tronen, kaarsjes, alles met kleur en er werd bediend door meisjes op blote voeten. Alsof je zo een sprookje binnen stapt. Alle vrouwen droegen jurken zoals hieronder, en keiharde trommels, je kon elkaar niet verstaan. Bruid hebben we weinig gezien, heeft zich drie keer verkleed, rondje door de zaal voor de show. Foto's op haar troon en dan weer omkleden.

Ik zou persoonlijk gewoon een mooie jurk aantrekken, niet te bloot, als het traditioneel is geen decolleté.
Alle reacties Link kopieren
Maar je kan indd ook prima een avondjurk aan. Die zal je ook wel tegen komen.
quote:mittie schreef op 12 mei 2014 @ 18:02:

Oke, bedankt! Met deze reacties kan ik wel wat.



Ik woon dichtbij Culemborg.. midden van het land.

Een beetje verweg.



Een maxi-jurk kan ook prima, had ik laatst ook bij een bruiloft, wel met een chipue vest of sjaal eroverheen.



Jane Normann heeft mooie maxi dresses, te koop via de v en d en zalando.
Ooh en als Nederlandse meisjes op onze Marokkaanse bruiloften komen, vinden wij het hartstikke gezellig, vooral als ze dus ook gezellig mee dansen en kletsen enz..



Dus lekker gaan en have fun!
Ik zou toch vooral wel even zeker willen of het inderdaad zo'n feest is met die jurken, voordat ik er 1 aan zou doen. Gewoon even vragen dus wat de anderen aandoen.
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan je collega of je misschien een jurk kan lenen. Vaak hebben ze heel veel jurken in de kast hangen. Het is echt veel leuker om op zo'n bruiloft te zijn als je zelf een Marokkaanse jurk aan hebt.

Anders kun je er misschien een huren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven