Mode & Beauty alle pijlers

Wat doe ik aan op een Marokkaanse bruiloft?

12-05-2014 17:35 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een 1,5 maand gaat een marokkaanse collega trouwen.

Ik ben van 18:00 tot 01:00 uitgenodigd.



Ik heb gegoogled naar kleding die je op een marokkaanse bruiloft aan kan doen, maar ik kom er niet uit.

Ik heb een aantal korte jurkjes, maar ik denk dat deze te kort zijn (boven de knie) en om in een spijkerbroek te komen lijkt me ook niks.



Heeft iemand een idee wat gepast is qua kleding en schoenen?
I've got nothing to do today but smile.
Alle reacties Link kopieren
quote:ambrosia9 schreef op 12 mei 2014 @ 18:04:

Ik ben ook naar een traditionele bruiloft geweest van een collega. Duizend en een nacht, tronen, kaarsjes, alles met kleur en er werd bediend door meisjes op blote voeten. Alsof je zo een sprookje binnen stapt. Alle vrouwen droegen jurken zoals hieronder, en keiharde trommels, je kon elkaar niet verstaan. Bruid hebben we weinig gezien, heeft zich drie keer verkleed, rondje door de zaal voor de show. Foto's op haar troon en dan weer omkleden.

.

Drie maar? Toen mijn buurmeisje trouwde had ze wel 5 jurken, met een westerse witte bruidsjurk als laatste. En het duurde maar en het duurde maar.

Ze zag er doodongelukkig uit op die troon. Volgens mij heeft de bruid weinig plezier tijdens zo'n bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
quote:smulrol schreef op 12 mei 2014 @ 18:58:

Ze zag er doodongelukkig uit op die troon. Volgens mij heeft de bruid weinig plezier tijdens zo'n bruiloft.

Dat dacht ik ook, maar het schijnt een houding te zijn. Omdat je als bruid ook je ouderlijk huis verlaat en het dus een mengeling is van vreugde en verdriet. Daarom wordt ze geacht vrij serieus te kijken.



Traditionele bruiloft?

Dan is inderdaad een mooie Marokkaanse jurk erg leuk. Maar géén decolleté. Dat heeft WellieB misschien gezien maar wordt niet altijd gewaardeerd.

Maar Milouda kan me misschien aanvullen of corrigeren.



Ik heb er ook een aantal meegemaakt. Geen meisjes op blote voeten gezien en geen trompetten e.d. Wél hele mooie jurken, veel dansen (inderdaad dat kunnen ze!), veel kleuren, muziek, één groot feest.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
En mooi haar!

Geen hoofddoekjes maar los lang haar met weelderige krullen
Alle reacties Link kopieren
Mittie, ik heb nog het een en ander hangen. Mocht je geïnteresseerd zijn kun je me berichten.



En in ieder geval heel veel plezier toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
Check vantevoren of je wat te eten krijgt :-) "Hollanders" gaan er vaak vanuit dat er een buffet o.i.d. is als het vanaf 18.00 uur is. Een Turkse collega trouwde een paar weken terug, feest vanaf 18.00 maar geen eten, alleen later op de avond wat hapjes. De Turkse gasten kwamen ook een stuk later en het bruidspaar rond 20.00 dus collega's zaten 2 uur te wachten.
Even over het eten; er is meestal geen buffet, maar koffie/thee en koekjes vooraf, dan een voorgerecht, hoofdgerecht en ook een nagerecht en bruidstaart.



Een te lage decolleté wordt niet gewaardeerd.
quote:kerstklok schreef op 12 mei 2014 @ 20:19:

Check vantevoren of je wat te eten krijgt :-) "Hollanders" gaan er vaak vanuit dat er een buffet o.i.d. is als het vanaf 18.00 uur is. Een Turkse collega trouwde een paar weken terug, feest vanaf 18.00 maar geen eten, alleen later op de avond wat hapjes. De Turkse gasten kwamen ook een stuk later en het bruidspaar rond 20.00 dus collega's zaten 2 uur te wachten.Bij Turkse bruiloften krijg je inderdaad alleen maar een klein hapje en mag je ook in je spijkerbroek verschijnen, niks aan dus
Nou wees blij. 1 keer wel een maaltijd gekregen bij een turkse bruiloft maar toen ik de deksel van het plastic bakje afhaalde heb ik maar gewoon een flinke graai in de bak met nootjes gedaan
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips!

Ik ga op zoek naar een maxi-jurk (zonder decolleté voor de zekerheid)

Over het eten wist ik inderdaad niet. Ik dacht dat rond 18:00 het diner zou beginnen! Nu weet ik dat ik niet verbaasd hoef te zijn als dit niet het geval is.



Ik ga nog even navragen hoe en wat.. het is toch best nieuw en spannend allemaal!



Ik ben heel erg benieuwd naar haar jurken! Ze zat nog te twijfelen of ze ook een westerse trouwjurk zou kopen.



Precious, bedankt, ik bericht je morgen even!
I've got nothing to do today but smile.
Ik zou idd wel even voordat je er naartoe gaat nog iets kleins eten, want het eten zal wel laat worden.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een Marokkaanse jurk aantrekken. Ze zijn tweedelige jurken met teveel glitter. Je kunt het kopen, maar die jurken zijn erg prijzig en je gaat het maar een keer aantrekken. Je kunt het beter huren. Ga maar naar Marktplaats en geef Takchita als zoekopdracht. Je krijgt adressen waar de jurken te koop of te huur zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op 2 marrokkaanse bruiloften geweest, 1 traditioneel (mannen en vrouwen gescheiden) en 1 modern.

Beide keren met volle teugen genoten...wat een mega feesten, wat een spektakel, iedereen pakt uit met mooie kleding, muziek en uitbundigheid...

Ik vond het een verrijking na mijn ervaringen op hollandse "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg in je spijkerbroek" bruiloften.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ja, wij dachten ook om 18.00 uur aan de dis te zitten, hahaha! Maar om 22.30 nog niks hoor...wel erg zoete hapjes en heel erg zoete muntthee, maar het eten was heel erg laat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meid weet je al wat je aan gaat doen? Is het in omgeving Amsterdam? Ik ken wel iemand die mooie Marokkaanse jurken verhuurt, als je wilt kan ik je haar facebook pagina sturen.
Alle reacties Link kopieren
ik had zelf deze jurk aan op een Marokkaanse bruiloft



http://i57.tinypic.com/23wl76b.jpg
quote:Ikhierhuh schreef op 12 mei 2014 @ 17:40:

[afbeelding]Wauw! Waar kan ik deze jurk halen? Prachtig zeg!
Alle reacties Link kopieren




Dit soort dingen, draag ik op Marokkaanse bruiloften.

Je kan ze ook huren, want zovaak zal je geen Marokkaanse bruiloft hebben denk ik. Is het gescheiden of gemengd? Meestal wel gescheiden geloof ik.



En idd je hoeft niet zuinig te zijn met je make up en je haar.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamantje123 schreef op 13 mei 2014 @ 16:20:

Ik ken wel iemand die mooie Marokkaanse jurken verhuurt, als je wilt kan ik je haar facebook pagina sturen.Hmm, dat vind ik wel interessant. Hoe vind ik haar op Facebook? Een Marokkaanse vriendin van mij gaat trouwen en ik twijfel tussen een Marokkaanse jurk huren of kopen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien aan je collega vragen wat voor soort jurk gebruikelijk is? Want het is vervelend als jij in een wersterse jurk staat terwijl iedereen marokkaanse jurken aanheeft, maar het lijkt me helemaal genant als jij een marokkaanse jurk aanhebt (als westerse) terwijl iedereen een westerse jurk aan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je gewoon netjes moet kleden. Een mooie jurk of rok aan doen. Geen mini en dat soort dingen.



Kijk hoe Marokkanen gekleed gaan bij een bruiloft van Nederlanders, geen spijkerbroek en casual. Zij kleden zich dan extra mooi uit respect voor het bruidspaar. Ik vind dat veel Nederlanders die klasse een beetje missen. Komen ze weer aan in hun hobbezakkenkleren, hemd uit de broek, sneakers...
Alle reacties Link kopieren
Een mooie takchita is duur. Ook qua huurprijs. Een mooie maxi jurk en een mooi vestje/jasje is ook prima en kun je zelf nog 'afdragen'. Wees niet terughoudend met accessoires, make up of hairstyling. Schoenen: als het maar bijpassend is, mag laag zijn of juist hakken. Als het maar dansbaar is.



Hopelijk is het een gescheiden viering, dat is echt het leukste als je voor het eerst naar een Marokkaanse bruiloft gaat. En idd, lekker de voetjes losgooien op de dansvloer. Have fun!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 13 mei 2014 @ 16:25:

[...]



Wauw! Waar kan ik deze jurk halen? Prachtig zeg!Sorry Desperate Housewive, ik kan je niet helpen jurk te vinden. ik heb het zelf gevonden op Google afbeeldingen met trefwoorden feest+jurk+Marokko. Echt prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging even op YouTube kijken naar marokkaanse bruiloft en ik kwam dit filmpje tegen.......zo schattig! http://m.youtube.com/watch?v=WrslwGomMaA. Deze vond ik ik ook wel grappig http://m.youtube.com/watch?v=bZ5IIadwS-g
quote:Ikhierhuh schreef op 13 mei 2014 @ 19:55:

[...]





Sorry Desperate Housewive, ik kan je niet helpen jurk te vinden. ik heb het zelf gevonden op Google afbeeldingen met trefwoorden feest+jurk+Marokko. Echt prachtig.ow balen! Hij is echt schitterend!
Alle reacties Link kopieren
Iemoos, gescheiden leuk? Nou gezellig man aan de ene kant, ik tussen de vrouwen, elkaar steeds sms'en of kind opgevangen kan worden. En dan bij het "tussenschot" allemaal neefjes en neven die zich afvragen waar die blonde toch bij hoort. Enig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven