Mode & Beauty alle pijlers

tips voor lopen op hoge hakken?

16-06-2008 21:01 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ìk heb binnenkort een bruiloft en heb erg leuke schoenen voor onder mijn jurkje, maar hier zit een aardige hak onder.

Heeft iemand tips hoe ik daar een dag op kan lopen?!?!
Als je het niet gewend bent zou ik er zeker niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
ik sluit mij aan bij miss chicken !
Alle reacties Link kopieren
a. oefenen

b. zorgen dat je schoenen van tevoren zijn ingelopen

c. niet zeuren: wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
wuiles schreef op 16 juni 2008 @ 21:04:

a. oefenen

b. zorgen dat je schoenen van tevoren zijn ingelopen

c. niet zeuren: wie mooi wil zijn moet pijn lijden.




d. reservepaar met lagere hakken meenemen voor als het echt strompelen wordt ;-)



Maarre, optie c is absoluut waarheid X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik noem schoenen met hoge hakken 'zit' schoenen ;-). Inderdaad maar een reservepaar meenemen!
Alle reacties Link kopieren
Met hakken kun je je voeten niet 'afrollen' zoals je met platte schoenen zou doen. Daarom moet je als je je voet neerzet iets meer op de bal van je voet (zeg ik dat goed?) neekomen. En dus niet op je hak. Als je op je hak landt dan klap je daarna met de rest van je voet op de grond. Dat is én niet comfortabel, én het ziet er een beetje vreemd uit (als ze erg hoog zijn).



Ik zou ze inderdaad eerst even inlopen. En gewoon oefenen.
Ga er even vanuit dat je er prima op kunt lopen maar dat je je afvraagt hoe je er een hele dag op kunt lopen. Ten eerste de schoenen voor die dag al uitlopen en er een aantal keer een flink stuk op lopen (hiermee voorkom je in ieder geval de altijd fijne blaren). Als je de hele dag moet staat op je hakken dan krijg je gegarandeerd heel veel pijn aan je voeten (dit krijg je namelijk ook als je altijd hoge hakken aan hebt maar er nooit een hele dag op hoeft te staan). Je hebt van die speciale rubberachtige dingen die je in je schoen kan leggen waardoor de pijn minder is/ wordt (maar mijn ervaring is dat het hoe dan ook met of zonder die rubber dingen pijn gaat doen). Erg handig is om een extra paar schoenen mee te nemen met een lagere hak die ook leuk staan dan kan je je schoenen wisselen als je gewoon te veel pijn onder je voeten krijgt.

Als je niet gewend bent om op hakken te lopen, dan vooraf veel oefenen en ze alleen aan doen als je er echt normaal op kan lopen (niets ziet er suffer uit dan iemand die niet normaal op hakken kan lopen). Zo niet dan op zoek gaan naar leuke andere schoentjes met een lagere hak.
Alle reacties Link kopieren
wuiles schreef op 16 juni 2008 @ 21:04:

a. oefenen

b. zorgen dat je schoenen van tevoren zijn ingelopen

c. niet zeuren: wie mooi wil zijn moet pijn lijden.




voor optie a b en c



http://www.expresschemist.co.uk/pics/products/9155/2/partyfeet_1.jpg
Yamuna, die bedoelde ik inderdaad.....

Maar ben er zelf dus niet heel enthousiast over....
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je ze absoluut aan wil trekken, dus dan moet je oefenen tot bloedens toe! X-D Zet je heupen niet op slot als je loopt, maar laat ze meewiegen, dat helpt al een boel. Let ook, zoals eerder wordt gezegd, op hoe je je voeten neerzet en let op je benen; laat je knieën voldoende buigen bij elke stap die je zet, maar maak de beweging af door je benen ook weer zoveel mogelijk te strekken. Mja, beetje moeilijk om uit te leggen. Kijk de kunst anders een beetje af van de catwalkmodellen en doe dat thuis na..

Neem ook inderdaad een extra (elegant en bijpassend) paar schoenen mee, voor als het echt te gortig wordt en verwen je voetjes de dag erna!...
Alle reacties Link kopieren
ik ook niet, ben als nog op blote voeten naar huis gegaan :-$
Alle reacties Link kopieren
Of reserveer een goede zitplaats en laat je bedienen door leuke kerels daar (of je eigen man, natuurlijk)...
Die ervaring had ik inderdaad ook. Schoentjes uit en strompelend op de hielen richting huis...... Drama
Alle reacties Link kopieren
Yamuna schreef op 16 juni 2008 @ 21:17:

ik ook niet, ben als nog op blote voeten naar huis gegaan :-$
En, tenminste dat is mijn ervaring, doe die dingen al helemaal niet in je schoenen als je pantys aanhebt! Doordat je panty niet glijd over dat spul, krijg je extra zere tenen omdat die 'klem' komen zitten in je panty (omdat als je dus in je schoenen schuift, de panty niet meeschuift...). Goed ik hoop dat iemand nog begrijpt wat ik bedoel!!!
Alle reacties Link kopieren
guust80 schreef op 16 juni 2008 @ 21:14:

Yamuna, die bedoelde ik inderdaad.....

Maar ben er zelf dus niet heel enthousiast over....
Ik wel !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
gewoon een hoop zuipen, dan voel je de pijn niet meer!
Alle reacties Link kopieren
Hier is inderdaad geen truc voor .........pijn lijden. Als je niet gewend bent om op hoge hakken te lopen zal het nog sneller pijn gaan doen en heb je de volgende dag spierpijn in je kuiten (je gebruikt je spieren anders met het lopen op hakken dan met platte schoenen). En als je er aan gewend bent..........dan weet je het ........pijn lijden.



En ja een extra paar schoenen meenemen. Zo vaak mogelijk gaan zitten. Op de ene voet staan en de andere laten "rusten". Wat ik ook wel eens heb gedaan......pure noodzaak..ik kon echt niet meer is de hele tijd tegen mezelf zeggen.....het doet geen pijn het doet geen pijn het doet geen pijn het doet geen pijn. Helpt..............voor eventjes dan.



Veel plezier op de bruiloft !
nieuwe schoenen die ik voor het eerst aanwil op een feest ofzo neem ik altijd mee naar kantoor om ze in te lopen. meestal zijn dat schoenen met hoge hakken en daar kan ik niet mee autorijden, dus in de parkeergarage even de snelle wisseltruc.



en inderdaad, op het feest zelf: reserve-ballerina's mee in de handtas (die zijn gelukkig heel groot tegenwoordig) voor acute blaren en verzwikkingen...
Alle reacties Link kopieren
En pleistertjes om of mee.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare tip, maar loop thuis ook eens een paar keer op blote voeten op je tenen de trap op. Daar train je je kuitspieren mee en je oefent in het iets meer naar voren houden van je balans/zwaartepunt mee. Vrouwen die altijd op platte schoenen lopen en vervolgens op hoge hakken willen trippelen, hebben vaak hun gewicht teveel naar achteren, waardoor ze a. niet in balans lopen en b. letterlijk lopen 'hakken' met de hakken. Ik loop altijd op hakken (heb onderhand het gevoel dat ik achteruit val als ik op platte schoenen loop) en heb er nooit kussentjes oid in. Wel altijd panty's of in uiterste nood pantykousjes, anders krijg ik blaren door de wrijving. En ik hoop dat je ze niet te klein hebt gekocht, anders kun je je lol wel op. In ieder geval vantevoren goed inlopen (op je nieuwe schoenen de trap op en neer lopen wil trouwens ook wel eens helpen).
Rary schreef op 16 juni 2008 @ 23:32:

gewoon een hoop zuipen, dan voel je de pijn niet meer!
Werkt ook niet. Ik ben alsnog met laarzen over mijn schouders op mijn sokken door nachtelijk Den Haag gelopen. De drank maakte dan wel weer dat ik me niet geneerde voor mijn wandeling op sokken. :)
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik er gelukkig geen last van, kan een hele dag winkelen op hoge hakken en geen centje pijn. Maar idd, als je niet of nooit op hoge hakken loopt, veel thuis alvast oefenen, ook voor je kuitspieren wat al eerder genoemd werd.



En talkpoeder in je schoenen strooien schijnt ook goed te helpen. Wel ff het overtollige poeder wegvegen ;-)



En toch voor de zekerheid nog platte(re) schoenen meenemen, als is het alleen maar voor je gemoedsrust, als je ze bij je hebt hoef je ze vast niet aan..



Mijn vriendin ging trouwen, zij loopt ook nooit op hoge hakken, toen wel, en wij nog vantevoren zeggen, neem nou ook lekker gympjes mee voor 's avonds, niemand die erop let. Niet doen he, en spijt 's avonds tijdens het dansen.... en het feest was op een boot, dus geen mogelijk om ook nog maar ergens andere schoenen vandaan te halen. Dus gewoon meenemen. Veel plezier!
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Noem het zelf meer zitschoenen, langdurig staan e/o lopen op dit schoeisel kan knap lastig e/o pijnlijk zijn. Vooral als je al niet al te gemakkelijke voeten hebt en het niet gewend bent. Als je net begint te lopen op hoge hakken is het oefenen, oefenen en nog eens oefenen! Sommigen hebben het vrij snel onder de knie en bij de andere is het en blijft het een crime (wankelen, uitslippen, blaren enz). Je dient meer te lopen op je voorvoeten en niet zoals bij platte schoenen dat je de gehele voetzool kan gebruiken. Die Scholl dingen voor onder de voorvoeten die ken ik ook. Ben er niet kapot van, gebruik zelf voervoetsteuntjes (te koop bij schoenenzaak en schoenmaker). Zijn hele dunne leren zooltjes met z'n leren knobbel/bobbel (Pelot) voor onder de voorvoet. Loopt bij mij makkelijker en slip daardoor ook minder snel uit. Resumé: bij moeilijke voeten en zwakke enkels zijn (hoge) hakken géén aanrader!



Je kan nutuurlijk ook kiezen voor blokhakken i.p.v. naaldhakjes

ben je in ieder geval van dat gewiebel in combinatie van eventueel zwakke enkels af. Zien ze ook niet dat je er moeilijk op loopt.

Wat is dat toch dat we allemaal op van die martelwerktuigen dienen te lopen als er maar even is iets is! Status, aanzien?



Annkel
Even uppen......!



Anderen nog tips e/o trucs.....?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven