Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is ergens een topic over.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
http://forum.viva.nl/foru ... open/list_messages/136694
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoe krijg je dat voor elkaar? Niet dat ik veel kleding koop, maar ik heb bijv 1 spijkerbroek en die is ergens komend jaar wel versleten. Ik heb een aantal panty's, maar daar gaat wel een ladder in komen, enz. Een heel jaar niets kopen en ik heb geen kleding meer aan het eind van het jaar vermoed ik .
Alle reacties Link kopieren
Een alternatief om niets te hoeven kopen is de kledingbibliotheek. http://voordewereldvanmor ... en/de_kleding_bibliotheek



Er zijn verschillende bibliotheken, o.a. http://www.lena-library.com/ en http://www.dekledingbibliotheek.nl/
Alle reacties Link kopieren
O, dankt je wel, aan de zoekfunctie in het forum had ik nog niet gedacht.

Ga eens even lezen wat daar te vinden is.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan heb je nog even de tijd als je dit in 2014 ook wil gaan doen.

Het jaar is bijna voorbij



Maar anyway.

Ik ga het komend jaar ook doen.

Nu heb ik in oktober dit jaar 2 paar schoenen, een winterjas en wat nieuwe broeken gekocht. Dus ik moet nog toch echt een jaar wel doorkomen.

Geld wat ik daaraan dus over ga houden ga ik extra sparen
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
'Tja Thordis, ik denk dat ik dat dus wel voor elkaar ga krijgen omdat ik echt te veel kleding heb.

Tel 6 spijkerbroeken en dan nog zeker 10 ander soort broeken.

Dan hangen er ook nog veel jurken en panty's heb ik zeker ook wel een stuk of 10..............allemaal zwart dus daar kan ik best heel lang mee vooruit.



Ik kwam op het idee omdat een collega laatste aan mij vroeg hoeveel paar schoenen ik had...............het was haar opgevallen dat ik steeds anderen droeg.



Kan volgens mij zeker een maand lang iedere dag iets anders aan voor ik alles een keer heb aangehad.
Alle reacties Link kopieren
Silent-Witness, ga je het "op eigen houtje" doen of heb jij de ergens in geschreven?

En ik bedoel natuurlijk heel 2015
Dat lijkt me wel erg lastig. Wat doe je dan als je kleding versleten is? Je schoenen kapot gaan?
2014 gaat je ook nog wel lukken. Dat is nog maar een weekje
Alle reacties Link kopieren
quote:_Flower_85 schreef op 24 december 2014 @ 16:21:

Dat lijkt me wel erg lastig. Wat doe je dan als je kleding versleten is? Je schoenen kapot gaan?Het kan wel. Als je het ene jaar dat je mag kopen investeert in kwalitatief goede kleding, schoenen en tassen, dan hoef je het jaar daarop niets te kopen.
quote:bollinger schreef op 24 december 2014 @ 16:26:

[...]





Het kan wel. Als je het ene jaar dat je mag kopen investeert in kwalitatief goede kleding, schoenen en tassen, dan hoef je het jaar daarop niets te kopen.Ja op die manier inderdaad wel, dan is het gemakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Flower_85 schreef op 24 december 2014 @ 16:21:

Dat lijkt me wel erg lastig. Wat doe je dan als je kleding versleten is? Je schoenen kapot gaan?



De meeste mensen hebben echt wel genoeg kleding in de kast om er nog een jaar mee te doen.



Ik heb relatief zeer weinig kleding en kan gerust zonder nieuwe kleren voor een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Nee eigen houtje



Vrees dat het met 2 kleine kinderen het kleding shoppen niet helemaal gedaan is.

Vooral de jongste groeit als kool.

Ga het wel zo goed mogelijk proberen te minderen voor hen of dmv ruilen e.d. maar goed als ze een trui nodig hebben dan hebben ze m nodig. Ik ga voor hen niet spastisch doen
Not my circus, not my monkeys
quote:Mevrouw75 schreef op 24 december 2014 @ 16:31:

[...]





De meeste mensen hebben echt wel genoeg kleding in de kast om er nog een jaar mee te doen.



Ik heb relatief zeer weinig kleding en kan gerust zonder nieuwe kleren voor een jaar.Ik zou toch een groot probleem hebben als ik het aankomende jaar geen kleding mocht kopen voor mezelf. Dan heb ik niet genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Flower_85 schreef op 24 december 2014 @ 16:34:

[...]





Ik zou toch een groot probleem hebben als ik het aankomende jaar geen kleding mocht kopen voor mezelf. Dan heb ik niet genoeg.Echt niet? Ik doe zeker minstens 3 jaar met mijn favoriete rok en heb dat ding 80% van de tijd aan.
Alle reacties Link kopieren
Als je een jaar lang niet te veel afvalt of aankomt, lijkt het me best simpel. Misschien wel nog snel wat panties inslaan voordat het jaar begint..
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
quote:Mevrouw75 schreef op 24 december 2014 @ 16:35:

[...]





Echt niet? Ik doe zeker minstens 3 jaar met mijn favoriete rok en heb dat ding 80% van de tijd aan.

Op dit moment echt niet.

Ik koop alleen als het nodig is en nu is de tijd gekomen dat een aantal zaken aan vervanging toe zijn. Veel kopen is zeker niet nodig, maar ik heb toch een aantal zaken nodig. Met schoenen doe ik meestal max 1 jaar (dan zijn ze versleten/lek/kapot) en ik heb ze al weer een tijdje dus die zullen volgend jaar ook wel aan vervanging toe zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook proberen om in het jaar 2015 geen kleding te kopen. Denk dat het wel moet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die ik ken heeft het gedaan en zij vond het wel prima.



Ik pieker er niet over, ik heb niet zoveel kleren, dus ik zie dan het nut niet.



Het lijkt me niet de bedoeling dat je van alles extra gaat hamsteren van tevoren.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Flower_85 schreef op 24 december 2014 @ 16:41:

[...]



Op dit moment echt niet.

Ik koop alleen als het nodig is en nu is de tijd gekomen dat een aantal zaken aan vervanging toe zijn. Veel kopen is zeker niet nodig, maar ik heb toch een aantal zaken nodig. Met schoenen doe ik meestal max 1 jaar (dan zijn ze versleten/lek/kapot) en ik heb ze al weer een tijdje dus die zullen volgend jaar ook wel aan vervanging toe zijn.Draag je het hele jaar door alleen maar die schoenen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, van te voren hamsteren ga ik ook niet doen (als ik het überhaupt al ga doen).

Ik heb gewoon veel in mijn kast, doordat ik zoveel schoenen heb gaan ze ook bijna nooit kapot maar word ik ze op den duur wel zat natuurlijk.

Dan breng ik ze bij de kringloop.



Maar een heel jaar niks kopen lijkt me gewoon heel moeilijk maar dus ook heel relaxed omdat ik daar de deur dan niet meer vooruit hoef te gaan.
Ik heb het een paar keer gedaan. Niet als uitdaging maar omdat ik alleen spullen koop als ik ze nodig heb. Dit jaar heb ik 1 paar schoenen en een winterjas gekocht.



Je hebt ook helemaal niet veel kleding nodig, met 4 broeken 4 rokken 6 shirts en 2 vesten redt je het wel. Met minder ook. Ik schrik altijd als ik hoor dat mensen maandelijks kleding kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bollinger schreef op 24 december 2014 @ 16:47:

[...]





Draag je het hele jaar door alleen maar die schoenen?Zelfs al zou je 1 paar schoenen dragen, dan kan je er toch wel langer dan een jaar mee doen? Of is dat alleen alleen bij mijn schoenen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven