Mode & Beauty alle pijlers

BH passen in Hunkemöller als man vervolg

21-04-2016 22:38 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar geleden heb ik BH's en lingerie gepast na sluitingstijd in een Hunkemöller filiaal. Ik ben parttime travestiet. (Ik zie er verder gewoon uit als een man en wil dat ook graag zo houden. Dit is iets wat ik af en toe binnenshuis doe en verder weet niemand er van.)



Sindsdien nooit meer iets gekocht maar wil nu graag een zwarte kanten bh kopen die bij een jarretelgordel past die ik toen gekocht heb. Passen vind ik belangrijk omdat mijn ervaring is dat de maat erg kan afwijken bij bh's bij mij.



Een half jaar terug ben ik aan de andere kant van het land geweest en dat vond ik wat ver. Ook heb ik gelezen dat sommige mannen het gewoon tijdens openingstijden kopen en ook passen. Dus wil graag onderzoeken of dat kan.



Ik heb een aantal winkels gebeld met deze vraag en de meeste zijn heel positief, passen etc is geen enkel probleem. 1 winkel vond het geen goed plan, de rest wel. (Een stelde zelfs voor om op zaterdag te komen, maar dat lijkt mij wat extreem druk)



Nu de praktijkvragen:



- hoe zou je reageren als er een man naast je in het pashokje staat? (En er dus in gaat wat dus wel gezien zou kunnen worden door iemand in de winkel)

- hoe druk is een gemiddelde winkel? Volgens de verkoopsters kon ik het beste ma-di-wo komen maar ik was van de week in een willekeurig winkelcentrum en het is aardig druk op die dagen... volgens een verkoopster kan je het ook niet echt voorspellen. Maar zaterdag lijkt mij extreem druk? Idem voor koopavonden?

- Moet je vaak wachten voor het pashokje? Geen idee hoeveel er zijn?

- andere tips?



Natuurlijk kan ik ook op internet kopen maar ben dat stiekeme gedoe zat en vind het ook wel spannend.



Graag jullie advies en/of tips
Hier is het gelijk na opening meestal extreem rustig (als in, enige klant in de winkel) of rond etenstijd tijdens koopavond.
Alle reacties Link kopieren
Shoppen op internet en thuis passen = stiekem gedoe?



Wil je niet gewoon opzichtig slingerend met een bh gezien worden? Aan de klanten in de winkel vragen hoe deze zal staan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb er geen flauw benul van wie er naast mij in het hokje staat. En als ik het wel zou zien zo het mij niets uit maken.

En als je niet op zaterdag gaat hoef je niet te wachten voor een hokje. Bovendien kun je toch al even kijken hoe druk het is als je de bh's die je wilt passen uit het rek vist?

Ik zou op zoek gaan naar een merk dat goed past en dan voortaan online kopen. Kun je thuis rustig passen en wat niet goed is stuur je terug.
Alle reacties Link kopieren
Pfoe 10 jaar geleden dat ik daar gewerkt heb als bijbaantje.



1x meegemaakt dat er een man kwam passen. Je dient wel je ondergrond eronder aan te houden en hou er rekening mee dat je waarschijnlijk in een damesstring bijv niet echt je zaakje fatsoenlijk kwijt kunt.



Toen deden ik en mijn collega's daar wel een beetje lacherig om achteraf maargoed we waren 16. Smorgens direct na opening was toen ook idd altijd gewoon leeg in de winkel of in ieder geval erg rustig.



Zaterdag zou ik niet doen nee, grote kans dat je dan in een rij staat te wachten voor het passen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Als jij je er prettig in voelt is het goed toch?



Ik zou misschien heel even vreemd opkijken als een man in een hokje naast mij een bh past , maar ik zou het respecteren. Ieder zijn ding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op 21 april 2016 @ 22:40:

Hier is het gelijk na opening meestal extreem rustig (als in, enige klant in de winkel) of rond etenstijd tijdens koopavond.Dit!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Tja.. Ik zou misschien even verbaasd op kijken maar ik zou ook denken 'Ach, dat zijn mijn zaken niet', en dan gewoon weer verder gaan met mijn eigen lingerie. Mijn ervaring is dat het 's ochtends op een doordeweekse dag vaak erg rustig is, zeker als er verder geen activiteiten (markt oid) zijn gepland. Dus misschien gewoon op een dinsdag rond 10 uur 's ochtends bijvoorbeeld? Ik kan me voorstellen dat een zaterdag wel wat druk is ja.

Succes! En ik heb toch wel respect voor je hoor, als ik in jouw schoenen had gestaan dan had ik het denk ik niet gedurfd.
Mij boeit het niet en ookal heb je van die roddeltantes ertussen die gaan staan giechelen. Daar laat je de pret toch niet door drukken? Borst vooruit lipjes getuit en gaan met die banaan
Ik zou raar opkijken. Niet omdat ik het afkeur ofzo, maar omdat het nogal ongebruikelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me je vorige topic herinneren (god, ik kom hier te veel )

Vond je toen wel stoer, en de betreffende winkel ook. Maarja, heel veel mensen zullen er anders over denken, gaan giechelen met vriendinnen (denk pubermeisjes), of zijn oprecht verontwaardigd. Dat zul jij ook weten en incalculeren.



Ik zou op een doordeweekse dag gaan, in de ochtend of vroege middag (met het oog op de pubermeisjes ).

En vind je het te druk, kom je op een ander moment terug.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik zou wel raar opkijken als ik een man BH's en andere lingerie zag passen. Maar dat moet je niet hinderen, dat is iets van mij en ik vind dat je vooral moet doen waar JIJ gelukkig van wordt. Het is ook heel stoer. Net als Springding zegt, ik zou opkijken omdat het ongebruikelijk is, niet omdat ik het afkeur. Maar er zullen ook mensen zijn die er minder genuanceerd over denken waarschijnlijk, met elkaar gaan fluisteren of wijzen. Daar zou ik me, als ik jou was, niks van aantrekken, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.



Ik zou ook op een doordeweekse dag gaan, maandag, dinsdag, woensdag. Vooral in de ochtend als de winkel net open is. Soms moet je wachten voor een pashok en soms niet, doordeweeks denk ik niet dat je hoeft te wachten. Zaterdag of zondag meer kans op wachten. Nog een tip, ik zou wel als je binnenkomt in ieder geval 1 verkoopster inlichten, dan weten ze wat je aan het doen bent. Anders heb je kans dat juist zij raar gaan kijken en/of doen.



Je zou ook online kunnen bestellen en dan thuis passen. Ik vind dit niet stiekem, doe ik zelf ook als vrouw Vooral bij Zalando, want die vragen geen verzendkosten en geen retourkosten, dus je kan gewoon alles bestellen en wat niet bevalt of past terugsturen. Is dat bij Hunkemoller ook zo?
Alle reacties Link kopieren
Het zal me een zorg zijn zolang die man/vrouw in het eigen hokje blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit absoluut helemaal niet fijn vinden als het zon kleine pashokjes zijn met alleen een gordijn. Het idee dat er dan een man zo dicht in de buurt rondhangt terwijl ik zelf zo kwetsbaar halfnaakt daar sta, en het misschien niet merk als jij een glimp van mij opvangt, zou voor mij niet kunnen. En om een bepaalde andere maat vragen en dat jij dat hoort wil ik ook niet. Ik zou als klant gewaarschuwd willen worden op het moment dat ik ga passen, dat er een man in de hokjes zit. Jij wil je travestie beleven maar je moet de schaamte van vrouwen respecteren. Het is een lingeriezaak, voor vrouwen, geen H&M ofzo.

Een travestiet op een vrouwenwc en dat hij je hoort plassen zou ik bijv ook niet aan moeten denken! Zoals al gezegd wordt je kunt ook gewoon bij bijv wehkamp online bestellen en thuis passen! Vrouwen voelen zich ook niet stiekem als ze dat doen dus wil je nou gewoon showen of iets spannends doen?
Zolang je niet in mijn hokje komt maakt het me niks uit wie er in welk hokje wat aan het doen is. Als ik jou was zou ik op een ochtend gaan doordeweeks, dan is het meestal rustig. Verder begrijp ik niet zo goed waarom je niet besteld, want je wil het geheim houden, maar je gaat wel in een lingeriewinkel een bh kopen?
quote:oemiee1234 schreef op 21 april 2016 @ 23:15:

Ik zou dit absoluut helemaal niet fijn vinden als het zon kleine pashokjes zijn met alleen een gordijn. Het idee dat er dan een man zo dicht in de buurt rondhangt terwijl ik zelf zo kwetsbaar halfnaakt daar sta, en het misschien niet merk als jij een glimp van mij opvangt, zou voor mij niet kunnen. En om een bepaalde andere maat vragen en dat jij dat hoort wil ik ook niet. Ik zou als klant gewaarschuwd willen worden op het moment dat ik ga passen, dat er een man in de hokjes zit. Jij wil je travestie beleven maar je moet de schaamte van vrouwen respecteren. Het is een lingeriezaak, voor vrouwen, geen H&M ofzo.

Een travestiet op een vrouwenwc en dat hij je hoort plassen zou ik bijv ook niet aan moeten denken! Zoals al gezegd wordt je kunt ook gewoon bij bijv wehkamp online bestellen en thuis passen! Vrouwen voelen zich ook niet stiekem als ze dat doen dus wil je nou gewoon showen of iets spannends doen?Sorry maar je klinkt zo aanstellerig
quote:oemiee1234 schreef op 21 april 2016 @ 23:15:

Ik zou dit absoluut helemaal niet fijn vinden als het zon kleine pashokjes zijn met alleen een gordijn. Het idee dat er dan een man zo dicht in de buurt rondhangt terwijl ik zelf zo kwetsbaar halfnaakt daar sta, en het misschien niet merk als jij een glimp van mij opvangt, zou voor mij niet kunnen. En om een bepaalde andere maat vragen en dat jij dat hoort wil ik ook niet. Ik zou als klant gewaarschuwd willen worden op het moment dat ik ga passen, dat er een man in de hokjes zit. Jij wil je travestie beleven maar je moet de schaamte van vrouwen respecteren. Het is een lingeriezaak, voor vrouwen, geen H&M ofzo.

Een travestiet op een vrouwenwc en dat hij je hoort plassen zou ik bijv ook niet aan moeten denken! Zoals al gezegd wordt je kunt ook gewoon bij bijv wehkamp online bestellen en thuis passen! Vrouwen voelen zich ook niet stiekem als ze dat doen dus wil je nou gewoon showen of iets spannends doen?

Serieus? In de Hunkemoller waar ik altijd kom staan de verplicht-mee-winkelende mannen op een meter afstand te wachten. Daar ben ik nog nooit voor gewaarschuwd. En waarom zou het erger zijn als een man/travestiet je hoort plassen t.o.v. een vreemde vrouw?

En "het is geen H&M ofzo"! Je doet net alsof dat een sexshop is!
Alle reacties Link kopieren
quote:oemiee1234 schreef op 21 april 2016 @ 23:15:

Ik zou dit absoluut helemaal niet fijn vinden als het zon kleine pashokjes zijn met alleen een gordijn. Het idee dat er dan een man zo dicht in de buurt rondhangt terwijl ik zelf zo kwetsbaar halfnaakt daar sta, en het misschien niet merk als jij een glimp van mij opvangt, zou voor mij niet kunnen. En om een bepaalde andere maat vragen en dat jij dat hoort wil ik ook niet. Ik zou als klant gewaarschuwd willen worden op het moment dat ik ga passen, dat er een man in de hokjes zit. Jij wil je travestie beleven maar je moet de schaamte van vrouwen respecteren. Het is een lingeriezaak, voor vrouwen, geen H&M ofzo.

Een travestiet op een vrouwenwc en dat hij je hoort plassen zou ik bijv ook niet aan moeten denken! Zoals al gezegd wordt je kunt ook gewoon bij bijv wehkamp online bestellen en thuis passen! Vrouwen voelen zich ook niet stiekem als ze dat doen dus wil je nou gewoon showen of iets spannends doen?Kijk, en dat verbaast me nou helemaal niks, dat jij het zo voelt.
Alle reacties Link kopieren
Hier bij de Hunkemoller hebben ze gewoon echt deuren en geen gordijnen in de pashokjes, dus door het gordijntje heen kijken ofzo dat kan niet (iemand schreef dat ze dat geen prettig idee vond)

Mijn maakt het echt niet uit of er een man in het hokje naast me staat! Go for it!
Het boeit me echt niet of er aan man in het hokje naast me lingerie staat te passen. Als je maar uit mijn hokje blijft, maar dat heb ik ook met vrouwen en personeel.
Ik knap af op je laatste opmerking: dat je het ook wel online kan bestellen, maar dat wil je niet want je vindt naar de lingeriewinkel gaan en het passen in een pashokje wel 'spannend'.



Bah, bah en nogeens bah. Val vrouwen daar niet mee lastig als zij hun ondergoed passen. Jou fantasietje moet je een ander niet opdringen.



En nee, ik zou het ook niet prettig vinden als er naast mij een travestiet 'spannend' aan het passen is. Ik zou acuut weggaan zelfs.



Niet omdat ik iets tegen travestieten heb, maar wel omdat de pashokjes in een dameswinkel intiem zijn, en voor vrouwen. Je staat daatr in je blootje namelijk.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 21 april 2016 @ 23:21:

[...]



Serieus? In de Hunkemoller waar ik altijd kom staan de verplicht-mee-winkelende mannen op een meter afstand te wachten. Daar ben ik nog nooit voor gewaarschuwd. En waarom zou het erger zijn als een man/travestiet je hoort plassen t.o.v. een vreemde vrouw?

En "het is geen H&M ofzo"! Je doet net alsof dat een sexshop is!Van mij mogen de verolicht meewinkelende mannen naar buiten gesommeerd worden. Serieus, ik vind het ongepast en snap niet dat dit door de winkel goed gevonden wordt. Ga even lekker buiten wachten dan koekeloeren naar wat andere vrouwen bekijken en het pashokje mee ingaan, of naar wen bepaalde BHmaat vragen. Nee erg onprettig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vogelaarster schreef op 21 april 2016 @ 23:31:

[...]





Van mij mogen de verolicht meewinkelende mannen naar buiten gesommeerd worden. Serieus, ik vind het ongepast en snap niet dat dit door de winkel goed gevonden wordt. Ga even lekker buiten wachten dan koekeloeren naar wat andere vrouwen bekijken en het pashokje mee ingaan, of naar wen bepaalde BHmaat vragen. Nee erg onprettig.Waarom zou een man niet mee mogen om iets uit te zoeken?
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Het is niet echt een vrouwenwinkel natuurlijk, ze verkopen lingerie aan iedereen die betaalt. En Hoezo ben je kwetsbaar? Hij wil lingerie passen, niet gluren of zo. Bij lingerie is de pasvorm belangrijk, dus passen in de winkel is wel zo verstandig.



Ik zou het ook spannend vinden als ik een man was en lingerie zou passen in een winkel. Niet vanwege de vrouwen daar, maar omdat het me echt spannend lijkt om te doen.
quote:Vogelaarster schreef op 21 april 2016 @ 23:31:

[...]





Van mij mogen de verolicht meewinkelende mannen naar buiten gesommeerd worden. Serieus, ik vind het ongepast en snap niet dat dit door de winkel goed gevonden wordt. Ga even lekker buiten wachten dan koekeloeren naar wat andere vrouwen bekijken en het pashokje mee ingaan, of naar wen bepaalde BHmaat vragen. Nee erg onprettig.Hoe moet mijn man dan aangeven wat hij leuk vindt en hoe moet hij voor mij een andere maat pakken als hij buiten staat? En hoe moet hij dan leuke lingerie uitzoeken om mij mee te verrassen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven