Mode & Beauty alle pijlers

Vroeg grijs worden

28-05-2016 20:58 78 berichten
Ik ben 27 en word helaas al best grijs. Het begon vorig jaar denk ik met hier en daar een witte haar, maar het zijn er inmiddels eigenlijk al teveel om ze te blijven uittrekken.



Zijn er hier meer mensen die zo vroeg grijs worden? Want eigenlijk hoor ik er nooit iemand over, en zie ik het ook niet (maar waarschijnlijk verft iedereen het).



Wat verven betreft, zelf wil ik dat eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen, want het moeten bijhouden lijkt me echt vervelend. Iemand nog tips? Voor goede maar betaalbare verf, en wat makkelijk is? Is zelf verven te doen, of kan ik het beter door iemand anders laten doen (ben niet heel handig, maar heb niet heel veel of dik haar, misschien scheelt dat nog....). En hoe vaak moet je zoiets bijwerken?
Alle reacties Link kopieren
Ik was 24. Zit elke 5 weken bij de kapper. Intussen 48.
Alle reacties Link kopieren
Geen b12 tekort?



Hier halverwege 30 en een paar grijze haren. Overigens kleur ik elke maand mijn haar. Alle merken zijn goed. Vooral voor een tint donker.
Ik was 22 toen het begon en met mijn donkere haarkleur valt dit behoorlijk op. Toen het smoezelig eruit begon te zien en eruit trekken veel tijd zou kosten en ik dan toch wel heel erg kaalachtig zou worden ben ik begonnen met verven. Even bijhouden inderdaad maar het ziet er beter uit dan op de verkouden heks van hans en grietje te lijken.
Ja, vanaf mijn 20e. Nu 37 en sinds een jaar verf ik niet meer. Ik vind het eigenlijk heel mooi! Ik moet er wel bijzeggen dat ik van mezelf lichtblond ben en ik lichtgrijze/witte haren heb, met mijn eigen blond er nog door. Het lijkt dus heel assig licht blond.



Als ik bruin haar zou hebben zou ik geloof ik blijven verven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 40 en ik heb heel weinig grijze haren. Ik verf het eigenlijk bijna nooit. Ik heb rood haar. Roodharige worden laat grijs.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja mijn haar is ook behoorlijk donker, dus het valt bij mij best wel op.
Vroeg? Wat is vroeg? Zoon is 16, eerste grijze al gespot!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook op mijn 25e beginnen. Nu een paar jaar ouder en elke keer als ik naar de kapper gaan twijfelen ik weer of ik het zo laten verven. Als je daar eenmaal aan begint dan moet je het wel bijhouden natuurlijk en dat kost uiteundelijk een hoop geld.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al grijs sinds mijn 16de, dus jij mag niet klagen .



Tegenwoordig heb je verf die speciaal ontwikkeld is voor grijs haar. Op de één of andere manier valt de uitgroei minder op. Je kunt ook een uitwasbare nemen, die dekt (bij mij) ook grijs haar best goed af. Wel opletten; hij blijft alleen uitwasbaar als je ook echt met de volgende verfbeurt wacht totdat het er helemaal uit is. Kleur op kleur is niet meer uitwasbaar.



En hoe blonder je bent, hoe minder het opvalt. Als je donkerbruin/zwart haar hebt, verf dan niet, tenzij je het geen probleem vindt om elke 4-8 weken te verven (afhankelijk van hoe snel je haar groeit).



Koop in elk geval 1 pakje per 10 cm haarlengte ongeveer. Beter een pakje teveel in huis dan te weinig....
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik werd ook al grijs midden 20. Verf het sinds die tijd, zoveel mogelijk in mijn eigen kleur. Minste uitgroei zo, alleen dus grijze haren.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 23 toen ik de eerste grijze haren had. Inmiddels wel wat meer (29) ik verf het. Koop nu kappersverf en mijn moeder zet het erin. Scheelt een hoop in de kosten.
Ik ken een jonge vrouw met een hele grote grijze lok in haar donkere haar. En werkelijk, ik vind het prachtig. Het maakt haar uniek op een hele mooie manier.



Maar als je dat niet wil, dan zou ik niet je hele haar verven, maar kiezen voor een goede kapper die het verft in meerdere tinten. Door verschillende tinten te gebruiken, waaronder grijzige tinten, valt het namelijk veel minder op en hoef je minder vaak naar de kapper. Ik bedoel zoiets: http://www.hairandbodycar ... ads/high-en-lowlights.jpg

En dat kan ook met een donkerdere haarkleur:

http://www.firanet.nl/kap ... e/highlights-zelf-zetten/



Ik doe het zelf, ga 3x per jaar, en niemand zit dat het grijs is.
En ik verf het dus zelf, elke 4 weken de grijze uitgroei.
Ik werd grijs rond mijn 22e. Het kan dus nog vroeger! Ik verf het al jaren, en helaas met steeds kortere tussenpozen. Ik moet nu iedere 3 a 4 weken mijn uitgroei bijwerken. Ik weiger om op mijn 39e al met een grijs hoofd rond te lopen. De kwaliteit van je haar wordt er echter niet beter op met al dat verven.

Ik verf nu met Naturtint. Daar zit iets minder agressieve troep in dan in andere merken, is mij verteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds mijn 20ste al zo nu en dan grijze plukjes door mijn haar, tot nu toe (2 jaar later) trek ik ze er nog uit. Mocht het erger worden ga ik ook over op verven
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Met Zo'n Stacy London lok had ik inderdaad wel kunnen leven, maar helaas zitten die grijze haren niet mooi op een plek.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:*petitpois* schreef op 28 mei 2016 @ 21:11:

De kwaliteit van je haar wordt er echter niet beter op met al dat verven.

Ik verf nu met Naturtint. Daar zit iets minder agressieve troep in dan in andere merken, is mij verteld.Ik laat mijn haar verven door een kapper die Aveda producten gebruikt, en mijn haar is in prima conditie. (Overigens kan te vaak wassen de conditie ook achteruit laten hollen, omdat je de natuurlijk bescherming van je haar wegwast. Ik was mijn haar om die reden eens per week).
quote:Monatala schreef op 28 mei 2016 @ 21:16:

Met Zo'n Stacy London lok had ik inderdaad wel kunnen leven, maar helaas zitten die grijze haren niet mooi op een plek.

Nee, hier helaas ook niet. Wel iets meer aan de voorkant, maar wel ook verspreid over de rest van mijn haar.



Is zelf verven een beetje te doen, of is dat een onhandige kliederboel met matig resultaat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook grijs haar hier en daar. Ik laat nu plukken zetten, en dan valt het eigenlijk bijna niet op.
Ja, ik ook, was toen ik 27 was al aardig grijs, nu 7 jaar later echt al drie kwart of zo. Heel deprimerend om altijd te moeten verven, nu heb ik ook zwart haar (of ik had dat), en heb ik al meerdere bleeksessies achter de rug om het wat lichter te maken, zo dat het grijze niet zo op valt.



Ik krijg ook minder haar...dat vind ik nog erger. Sowieso vrij vroeg oud :(
Alle reacties Link kopieren
En dan begin je met verven, maar ooit stop je en komt De Uitgroei. Dat lijkt me ook geen pretje, waardoor ik er ook serieus over nadenk om gewoon niet te verven.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Ik al vanaf 23. Gelukkig hebben ze verf ;)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt natuurlijk kleurshampoo, die de witte haren een beetje camoufleren zodat ze niet opvallen. Semi-permanente kleuring, heet dat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik laar het verven iedere Zes weken. Gebruik verder goede producten voor mijn haar en het is gezond haar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven