Mode & Beauty alle pijlers

De trends van lente/zomer 2017

31-12-2016 16:45 1425 berichten
Niet alleen naar aanleiding van mijn verlangen, maar ook omdat het alweer tijd is voor de nieuwe lichting mode en trends. Hieronder de verwachting voor de komende seizoenen:
De sportswear bestaat vooral uit leggings in prachtige prints en kleuren met bijpassende sweaters.

Ook pantalons worden opgevrolijkt door felle kleuren, maar het ziet er niet uit alsof je in een sportbroek over straat gaat.

Voor een sexy look combineer je een legging met een mooie top in grafische print.

Voor de wat frisse dagen is deze outfit snel te combineren met een sweat-jasje.

Rood-wit-blauw

Rood-wit-blauw komt als combinatie veel terug in de lente/zomer collectie van 2017.

Klassiek en commercieel in verschillende kleur gradaties, zoals donkerblauw, offwhite en knalrood.

Het marine thema komt ook veel voor in de lente/zomer collectie en wordt benadrukt door deze kleuren combi.

Ook broeken, jasjes en jurkjes in marine stijl voorzien door details als knopen op de schouders.

Een gestreepte lente/zomer 2017 voor de dames

In de lente/zomer mode van 2017 zien we net als in 2016 de streep weer terug komen. De streep is al een paar seizoenen populair en blijft ook aankomende lente en zomer veel terug komen in de collecties.

De broek met de streep aan de zijkant in andere kleuren wordt een van de show toppers van de grote mode merken. Van een smalle streep in één kleur tot een brede met meerdere kleuren. Een pantalon wordt door de streep minder formeel maar blijft toch stijlvol.

Jurkjes en truien worden ook versierd met de gekleurde strepen. De Bretonse streep en gekleurde jaren ’90 streep zien we terug op strakke jurkjes en truien en in de vorm van blauw-wit gestreepte denim.

Lente/zomer 2017 prints en borduursels

De eyecathers van de dames lente/zomer 2017 collectie zijn de vrolijke borduursels en prints. Onze ogen zullen worden gestimuleerd door een regenboog aan gekleurde vlinders, bloemen en vogels. We gaan de prints en borduursels terug zien op glimmende bomberjasjes in een oosterse sfeer of in gebreide vorm in een eenvoudige stijl.

Een hele periode zijn we denim uit ons oog verloren, maar dit jaar heeft denim al een enorme opleving en dat zal in de lente/zomer van 2017 sterk doorzetten. Broeken, rokken, jasjes, zelfs jurkjes in denim voorzien van de stiksels en prints zullen het straatbeeld versieren.

Jeans lente/zomer 2017

De jeans trend van de lente/zomer collectie 2017 is de rechte pijp. We gaan terug naar de basis met de straight cut jeans, maar in vernieuwde versie door de hoogwater trend.

Deze trend is bedoeld voor zowel dames en heren en geeft je de kans om die prachtige sneakers te showen. Ook de flared jeans komt net als dit jaar ook volgend jaar weer in de collecties naar voren.

Kleuren lente/zomer 2017

Zoals al eerder genoemd zijn de kleuren combinatie rood, wit en blauw de trend van de lente/zomer collectie van 2017. De volgende kleuren zullen we veel zien:

Rijke rode tonen
Vurige tonen geven een rijk gevoel aan de lente/zomer van 2017. Met deze diepe rode kleur maak je echt een statement vooral als je hem zowel in je shirt als broek draagt. De tonen variëren van vurig rood naar diep bloed rood en zorgen dat jij opvalt op straat.

Geen wit maar Vanille
De witte kleur in onze rood, wit blauwe pallet is meer een vanille cream kleur die de rust brengt in het geheel. De cream kleuren brengen een verkoeling tijdens de hopelijk hete zomer volgend jaar en zorgen voor extra contrast. De vanille kleuren zorgen ook voor een zachte, rustige uitstraling voor de mensen die dat mooier vinden.

Rijkelijk blauw
Bij het verven hebben ze goed geknoeid met de inkt want de indigo blauwe kleuren zijn hypnotiserend diep. Waar de rode kleur knalt in het drietal verkoelt en verdiept de blauwe denim de look. Een diepe blauwe kleur tot een denim kleur is het blauw wat we gaan zien in de lente/zomer 2017 collectie.

Steunkleur geel
Op de beurs heeft Wilco veel kleding gezien met een geel detail. Geel is een erg moeilijke kleur voor de meeste mensen om te dragen. Je lijkt al snel een kanarie als je in een gele outfit de straat op zou gaan. Geel wordt dan ook veel als steunkleur gebruikt. Je ziet de gele kleur aan de omslag van een zwarte broek of een gele bies op een shirt of broek.

Gewassen roze
Niet alleen de gele steunkleur is opgevallen, ook de gewassen roze polo is net als dit jaar ook eyecatcher die in de collectie van lente/zomer 2017 terug komt.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 18-05-2017 22:10
0.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klinkt afschuwelijk
Ik hoor niks.
Wel, ik zal een hoop geld besparen vermoed ik zo. Dit is echt niets voor mij.






Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 31 december 2016 @ 16:47:

Klinkt afschuwelijk+ 1. Echt!
Ik verheug me toch weer op de lente, dus bij deze een TVP!



Zoals ieder seizoen haal ik er voor mij bruikbare dingen uit. Aan de hand van deze tekst verheug ik me op de strepen en al het denim. Ben benieuwd of er wat leuks bij gaat zitten. Mijn zomergarderobe kan een oppepper gebruiken, dus hoop het!
Alle reacties Link kopieren
Nu alweer de trends van lente/zomer, voor mijn gevoel heb ik pas net winterkleding gekocht
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
quote:-catnip schreef op 31 december 2016 @ 17:33:

Nu alweer de trends van lente/zomer, voor mijn gevoel heb ik pas net winterkleding gekocht

Van de week begint de uitverkoop voor de winter en één of twee weken later hangen de winkels al weer langzamerhand vol met lentemode, dus ja, het is alweer tijd.



Ik heb al verschillende mails binnen gekregen met een preview en een datum. Wacht nu ook op een bepaald item dat ik heel graag wil hebben. Maar goed, nog even geduld.
Alle reacties Link kopieren
quote:-catnip schreef op 31 december 2016 @ 17:33:

Nu alweer de trends van lente/zomer, voor mijn gevoel heb ik pas net winterkleding gekocht Sterker nog, dat heb ik gisteren nog gedaan aangezien het net een kleine twee weken winter is . En het wordt een koude, vermoed ik.
Ai dat klinkt echt niet best



Sowieso: sportswear



Rood-wit-blauw, geel en marine thema

Omg
quote:Yggdrasil- schreef op 31 december 2016 @ 17:53:

Ai dat klinkt echt niet best



Sowieso: sportswear



Rood-wit-blauw, geel en marine thema

Omg

Geen paniek, er zitten ook vast hele leuke dingen tussen.



In het vorige topic bleek ook dat er van al die kleuren en trends helemaal niets terecht is gekomen.

Wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is een boel jaren 70 en een heel klein beginnetje jaren 80 en van dat laatste ben ik echt geschrokken en hoop van harte dat dat de gewone winkels niet haalt, want niemand zal mij ooit betrappen op het dragen van enorm brede schouders. No way!!!





Op deze manier dus.









Ah, de volants. Maar die zijn al weer terug. Die Marine/'Saint Tropez' trend komt sowieso terug want dat is ieder jaar het geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 31 december 2016 @ 17:42:

[...]



Sterker nog, dat heb ik gisteren nog gedaan aangezien het net een kleine twee weken winter is . En het wordt een koude, vermoed ik.Ja een paar dagen geleden was het ineens ijzig koud, toen wilde ik meteen weer de winkels inrennen om dikkere truien en een thermolegging te halen.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 31 december 2016 @ 17:39:

[...]



Van de week begint de uitverkoop voor de winter en één of twee weken later hangen de winkels al weer langzamerhand vol met lentemode, dus ja, het is alweer tijd.



Ik heb al verschillende mails binnen gekregen met een preview en een datum. Wacht nu ook op een bepaald item dat ik heel graag wil hebben. Maar goed, nog even geduld.



Wow, voor mijn gevoel zitten we gewoon nog steeds in november ofzo. Mijn hoofd loopt een beetje achter, maar als ik eenmaal lente kleding ga zien word ik wel blij.



Wat is het dat je graag wilt hebben?
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Als deze trends doorzetten heb ik een goedkoop seizoen! Het klinkt in ieder geval vreselijk allemaal en ik heb de pest aan de marine-look,
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 31 december 2016 @ 18:15:

Als deze trends doorzetten heb ik een goedkoop seizoen! Het klinkt in ieder geval vreselijk allemaal en ik heb de pest aan de marine-look,





Hoewel die uniformjasjes wel erg leuk zijn. Hopelijk zijn ze ook gewoon in het zwart verkrijgbaar.
quote:-catnip schreef op 31 december 2016 @ 18:11:

[...]





Wow, voor mijn gevoel zitten we gewoon nog steeds in november ofzo. Mijn hoofd loopt een beetje achter, maar als ik eenmaal lente kleding ga zien word ik wel blij.



Wat is het dat je graag wilt hebben?Shirtjes van Indiafluweel uit het begin van de jaren 70. Heb ze al gezien en zit er met smart op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde juist dat er veel pastelkleuren komen deze zomer. Heb al heel mooi lavendelblauw gezien.
Gisteren het nieuws om 20 uur Ned 1. Presentatrice had een broek met aan de zijkanten strepen aan (denk aan Adidas strepen), een afschuwelijke top en hoge hakken.

Ik ben van het makkelijke, maar niet als ik het nieuws van 20 uur voor een miljoenenpubliek moet presenteren.

En ja, ik weet dat Annechien niet zelf haar kleren mag uitkiezen maar het sloeg nergens op.



Ik vind de sportlook wel heel erg fijn want de komende tijd draag ik merendeels sportkleding vanwege revalidatietraject.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik verbaasde me ook al over haar kleding.

Maar misschien lopen we van de zomer allemaal in zo'n broek.
Helemaal prima maar niet met hakken. Gewoon een leuke sneaker eronder en alleen bij casual gelegenheden en dan nog niet bij alle
Klinkt als niks voor mij

Beetje een inkakker hier nu, dus zal ff kijken of ik plaatjes kan plakken
Dino, dit topic is een meermaandenplan, dus er is geen haast geboden.



Fijne jaarwisseling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven