Mode & Beauty alle pijlers

Het Krullentopic!

17-04-2017 19:50 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,



Hoewel mijn profielfoto anders zou vermoeden, heb ik een stevige bos donkerblonde/lichtbruine krullen (halflang). Helaas loop ik al enkele weken rond met het gevoel dat ik niet alle potentie eruit haal die erin zit Mijn krullen ogen namelijk vaak pluizig en ietwat slordig.. Maar ik doe er ook niets aan: ik was mijn haar met random shampoo uit de supermarkt, kam ze daarna door met random conditioner, gebruik geen haarmaskers oid. En ik heb besloten dit te veranderen! Want de juiste producten kunnen een hele hoop doen, niet?



Daarom open ik dus dit topic Dus mede-krullenbollen, verenig u! Welke shampoo gebruiken jullie? Welke conditioner? Welke haarmaskers? Hoe slapen jullie (los haar, vlecht, knot)? Hoe zorgen jullie ervoor dat je krullen er sprankelend en fris uitzien?



Gisteren heb ik aan een krulharige kennis, tevens model, gevraagd hoe zij haar krullen altijd zo mooi krijgt (althans, zo lijkt dat op Instagram). Dit waren haar tips:

- Gebruik producten, speciaal voor krullen, met natuurlijk ingrediënten, zoals sulfaatvrije shampoo van Shea Moisture

- Gebruik na het wassen een leave-in conditioner

- Gebruik elke week een haarmasker

- Spoel je haar als laatste uit met koud ipv warm water

- Slaap op een satijnen kussensloop





Wie o wie heeft nog meer gouden tips?



Veel liefs
Veritas vos liberabit
Ik gebruik geen shampoo, conditioner of masker. Ik spoel het 2x per dag uit.

's Morgens doe ik er wat babyolie in en kan het dan door.

Dan hang ik even op mijn kop en ga er met mijn handen doorheen om de krul er weer in te krijgen
Ik was het sporadisch met shampoo. Wel altijd conditioner (inecto kokosconditioner). Ik kam het dan ook met een grove kam. Droog kammen staat garant voor een ontplofde poedel. Stylen met gewone wax, voor maskertjes ben ik te lui. Af en toe wat kokosolie erin.

Voor het slapen gaan vlechten. En nooit, echt nooit, met nat haar gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Lees mee
Alle reacties Link kopieren
Ik was het parabenen vrije shampoo van de Tuinen en ook met Big van Lush. Dan gaat beter dan met curly wurly. Hoewel ik die beter vond ruiken.



Daarnaast kan ik het door met een grove kam als het nat is. Want ondanks dat ik kort haar heb, zitten er toch vaak genoeg klitten in.



Ik leg het daarna in model als het nog wat vochtig is, met een wax van L' oreal icm r&b van Lush.



Oh en denk erom, je haar droog deppen en niet woest droog wrijven, dat was voor mij de gouden tip!
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar kun je veel kanten mee op en dat is soms wel fijn. Ik heb het nu kort tot half lang waardoor ik met haarmouss, kam lange punten en beetje haarspray en opföhnen mooie krullen krijg. Als ik er niks aan doe pluist het vreselijk en is het sluik. Ik moet ze er dus wel wat in föhnen of knijpen met wax.



Als ik een dag snel moet of geen zin maak ik een staartje oid en dan is het vrij stijl.



Hoe langer mijn haar wordt hoe minder krullen erin komen. Wil ik lang haar en krullen moet ik helaas aan de permanent. Heb ik tien jaar geleden gehad en is goed bevallen. Ik denk er regelmatig aan om dat weer te doen als m'n haar lang is maar dat duurt zo lang Haha. Dus dan knip ik het weer kort.

Dit kortere krullenkapsel staat wel erg vlot en netjes.
Ik heb ook krullen maar ik heb ook dik haar wat snel stug aanvoelt. Na het wassen gebruik ik een haarmasker van Andrelon. Vaak is dat genoeg, itt andere merken. Maar soms moet ik er nog cremespoeling achteraan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus heel weinig en fijn haar zou willen dat het een flinke krullenbol was..
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee! Ik kwam er vorige week bij de kapper achter dat ik dus krullen heb haha! Vond mijn haar al zo lastig om goed te laten zitten..zegt de kapster: 'tja, dat komt omdat je krullen hebt, maar dan moet je je haar wel behandelen als haar met krullen.'



Zij gaf als tip om te wassen met shampoo en conditioner, dan één keer goed doorkammen/borstelen, schuim erin en de krullen er goed in te kneden en daarna laten drogen aan de lucht.

Vind het tot nu toe nog lastig om het echt mooi te laten zitten los, dus ik lees graag mee voor tips!
Hangt helemaal van je type krullen af en hoe droog je haar is toch? Heb je alsnog niks aan de reacties. Gewoon uitzoeken wat voor jou het best werkt.
Alle reacties Link kopieren
Sealen met olie

En kijk op deze blog (niet van mij) http://krullenwijzer.nl/waar-begin-ik/
Alle reacties Link kopieren
quote:Bblientje schreef op 17 april 2017 @ 20:16:

Hangt helemaal van je type krullen af en hoe droog je haar is toch? Heb je alsnog niks aan de reacties. Gewoon uitzoeken wat voor jou het best werkt.



Ik ben een totale leek, wat betreft de juiste krullenproducten vinden. Inderdaad, ik zoek uit wat voor mij het beste werkt en dit doe ik aan de hand van deze reacties



Iedereen al erg bedankt voor de reacties! Heb er al veel aan
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Niet te vaak wassen, veel conditioner. Drogen met een microvezel handdoek, niet met een gewone. Ik gebruik een beetje biosilk van Farouk en dan anderhalf pompje curlpower. Op zijn kop föhnen, veel kneden. Duurt een half uur voor het droog is en niet te vergeten een kapper die verstand heeft van krullen.
Alle reacties Link kopieren
Bij krullen is het vooral heel belangrijk om het te laten knippen door iemand die verstand heeft van krulhaar, kijkt naar hoe het droog(!) valt enzenz. Verkeerd geknipt kan het echt averechts werken. Mijn vaste kapster is echt goud waard.

Er zijn zoveel soorten krullend haar, zoveel haarstructuren en daardoor heeft elk soort haar ook andere verzorging nodig.
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 17 april 2017 @ 20:32: en niet te vergeten een kapper die verstand heeft van krullen.Kan het zijn dat we ooit (ik had een andere nick) contact hebben gehad over een kapster in A'dam Zuid die goed krullen kon knippen?
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
Dit is een goede krullenkapper morangocurls.com

In Rotterdam
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een ervaringsdeskundige krullie. Mijn tips:

1. Een kapper zoeken die goed raad weet met krullen, was bij mij helaas een trial and error verhaal. Als het echt goed geknipt is heb je er weinig omkijken meer naar en valt het als vanzelf goed in model.

2. Ik was met een 2 in 1 shampoo-conditioner, van shampoo en conditioner samen wordt mijn haar erg droog en frizzy, hetzelfde geldt voor maskers.

3. Als het haar nog nat is doorkammen met een kam met grove tanden. Daarna niet meer kammen of borstelen!

4. Product met verzorgende arganolie aanbrengen, in ieder geval op de punten.

5. Laten drogen aan de lucht, niet droogwrijven met handdoek en ook niet föhnen! Als je je krullen toch snel moet drogen dan op de koudste stand en met een diffuser. Voor meer volume föhn je je krullen ondersteboven (kin op de borst en het haar naar beneden laten vallen).

6. Klein beetje wax of gel aanbrengen als het haar nog licht vochtig is, door met je hand in je krullen te knijpen (i.p.v. te smeren). Geen haarlak, geen sprays, geen mousse want dat droogt je haar op den duur alleen maar uit en met krullen wordt het dan al snel een grote pluizige warboel.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel ook erg zoekend maar wat mij al erg heeft gehopen is:

- laten knippen bij een krullenkapper (curlsys

Methode) voor mij het grootste verschil!!

- natuurlijk shampoo en conditioner

- leave in conditioner en gel zonder siliconen

Aangezien je die er niet uit kan wassen met

Natuurlijke shampoo.

- niet kammen, alleen onder de douchen met

mijn handen.

- nat haar in een t-shirt wikkelen. Wanneer het

Water er niet meer uitlekt gel en leave in erin

En dan nog 15 min. Laten drogen in een shirt.



De site krullenwijzer is momenteel mijn beste vriend
Alle reacties Link kopieren
Heb een gigantische bos pluizige krullen.



Als ik wil dat de krullen meer bij elkaar zijn en niet pluizen doe ik het volgende:



Na het wassen (veel conditioner) mijn haar inwikkelen in een t-shirt.

Wachten tot de handdoek droog is, en het kneden met een cocosmasker en eventueel wat haarolie.
Wie wat wil die moet wat.
Ik had tot mijn zwangerschappen de routine van eens per week wassen met een vettige shampoo en een goede conditioner niet uitspoelen.

Sinds ik zwanger ben geweest of door leeftijd heb ik ineens een droge huid en ook hoofdhuid.

Ik ben dus op zoek naar een goede reinigende shampoo.

Vooralsnog was ik mijn hoofdhuid eens of twee keer per week met iets voor de gevoelige hoofdhuid van guhl, of gembershampoo van bodyshop of iets van lush voor de gevoelige hoofdhuid.

Te lang hetzelfde en het helpt niet (viezig haar bij de wortels en jeuk).

Daarna in de puntjes van loreal de shampoo van de olieserie die niet schuimt en uitspoelen.

Dan tussendoor onder de douche een haarmasker van garnier (die met olijf), wel uitspoelen.

Of mixed chicks leave in



Nu staat op mijn verlanglijstje om te proberen frambozensspoeling van Yves roches en spul van tigri voor krullen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb krullen tot mijn schouders, redelijk fijn, snel droog en pluizig als ik niet uitkijk.

Ik hou ze in bedwang door trouw elke 6 weken naar de kapper te gaan. 2x per week wassen met Matrix Biolage Hydrasource, en elke dag conditioner van hetzelfde merk. Als ik het uitspoel 's avonds (dagelijks ivm paardenhobby/helm) ook altijd wat conditioner. Na het wassen knijp ik m'n haar uit met een handdoek, dan doe ik er 2 pompjes Andrelon krullencreme in en doe ik een handdoek om m'n haar. Zo duik ik m'n bed in.

'S morgens even natmaken, dan uitknijpen, krullenmousse erin (Andrelon) en aan de lucht laten drogen.

Nooit föhnen, ook niet met diffuser. Staat garant voor coupe ontplofte poedel.

Eens per week doe ik een masker van l'occitane.
Ik fohn idd alleen in geval van seventies themafeest ofzo
Alle reacties Link kopieren
quote:Tea_bee schreef op 17 april 2017 @ 20:38:

[...]



Kan het zijn dat we ooit (ik had een andere nick) contact hebben gehad over een kapster in A'dam Zuid die goed krullen kon knippen? Zou zomaar kunnen. Ik ga altijd naar Simcha bij de RAI. Aanrader!
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 17 april 2017 @ 21:51:

Ik fohn idd alleen in geval van seventies themafeest ofzo Gelukkig geen ontplofte poedel hier door het föhnen. Op zijn kop met diffuser en veel kneden. Krijg er lekker veel volume van. Als ik het niet föhn dan duurt het 4 uur voor bet droog is.
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 17 april 2017 @ 21:58:

[...]





Gelukkig geen ontplofte poedel hier door het föhnen. Op zijn kop met diffuser en veel kneden. Krijg er lekker veel volume van. Als ik het niet föhn dan duurt het 4 uur voor bet droog is.Ik zit een uurtje in de auto naar m'n werk en zet de blowers van de auto vol aan. Af en toe even loswoelen met m'n vingers. Werkt perfect

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven