Mode & Beauty alle pijlers

Ervaring met Air Aligner (i.p.v. Invisalign)

04-05-2017 19:43 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Ik ben mij aan het orrienteren op een "onzichtbare" beugel en kwam uit op verschillende mogelijkheden zoals de Invisalign. Nu ben ik nogal geschrokken van die kosten daarvan en op zoek gegaan naar alternatieven en kwam zo bij de Air Aligner uit.



Nu kan ik hier niet echt duidelijke ervaringen over vinden helaas. Dus ik doe even een gokje op het forum hier. Wie heeft er ervaring met de Air Aligner ?
Ik heb Invisalign en idd hoge kosten, maar het is ook wel allemaal erg geavanceerd spul. Ik zou bij een goedkoper alternatief toch wel wat twijfels hebben. Tenzij zij een minder uitgebreid proces bieden. Ik kreeg een scan van mn mond ipv happen in gips (dus veel minder irritant), een 3d filmpje met het hele proces tm het eindresultaat etc etc. Maar goed, t gaat wel om je gebit dus ben dan sowieso niet zo van het besparen.
Alle reacties Link kopieren
@Coco87 Ik heb natuurlijk bij het maken van het intake gevraagd naar waarom het goedkoper is. Daarop was het antwoord dat de productie in Duitslans plaats vindt i.p.v. Amerika en hierdoor de kosten lager zijn. Over het 3D filmpje enz. hoor ik meer tijdens het intake gesprek denk ik.



Edit: De behandeling

• Intake bij een gecerti ceerde AirSmile® tandarts of orthodontist;

• Afdrukname middels digitale mondscanner of afdruklepel; • Bespreken 3D digitaal behandelplan;

• Plaatsing eerste aligner;

• Periodieke controle en plaatsing van de vervolg sets.



(lees dit nu in de brochure)
quote:Spijkerblouse89 schreef op 04 mei 2017 @ 20:13:

@Coco87 Ik heb natuurlijk bij het maken van het intake gevraagd naar waarom het goedkoper is. Daarop was het antwoord dat de productie in Duitslans plaats vindt i.p.v. Amerika en hierdoor de kosten lager zijn. Over het 3D filmpje enz. hoor ik meer tijdens het intake gesprek denk ik.



Edit: De behandeling

• Intake bij een gecerti ceerde AirSmile® tandarts of orthodontist;

• Afdrukname middels digitale mondscanner of afdruklepel; • Bespreken 3D digitaal behandelplan;

• Plaatsing eerste aligner;

• Periodieke controle en plaatsing van de vervolg sets.



(lees dit nu in de brochure)dat komt overeen (al is de afdruklepel bij invisalign iig helemaal niet meer in beeld), maar ik heb er dan nog aan het einde weer foto's en filmpjes van t resultaat en een hoesje voor snachts. Maar denk dat t bij jou er ook wel bij zal zitten. Als het verschil is dat de productie dichterbij is dan scheelt dat al een hoop natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
@Coco87 Ik kan inderdaad niets vinden over foto's en filmpjes van het eind resultaat, maar de retainers zitten er al wel bij zie ik staan
Alle reacties Link kopieren
Ik ga maandag een afdruk maken bij de orthodontist en start dan dus een Air Aligner behandeling! Heb veel over invisalign voorbij zien komen idd, maar de air aligner behandeling is bij mij zeker niet goedkoop. Ben €4000 kwijt waarschijnlijk, maar zal achteraf wel zien hoeveel het precies zal zijn. Ben benieuwd of er iemand al een behandeling is gestart of al heeft afgesloten?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit topic even volgen, ben ook benieuwd naar ervaringen nml. Heb 2 vriendinnen met een goede invisalign ervaring naar vind het ook erg duur.
Ja! Ik! Heb hem afgerond ook. Superblij met het resultaat, het enige is het in en uitkrijgen van je nieuwe set elke twee weken de eeste paar dagen. Schoonmaken met gewoon een beetje afwasmiddel en NOOIT met tandpasta. En elke twee weken krijg je je nieuwe set. Soms vijlen ze wat ruimte (voel je niks van overigens. Heerlijk omdat hij tijdens het eten gewoon uit kan ipv er van alles tussen je beugel blijft hangen en daadwerkelijk zo goed als onzichtbaar.
Orangetree schreef:
21-05-2017 08:46
Ja! Ik! Heb hem afgerond ook. Superblij met het resultaat, het enige is het in en uitkrijgen van je nieuwe set elke twee weken de eeste paar dagen. Schoonmaken met gewoon een beetje afwasmiddel en NOOIT met tandpasta. En elke twee weken krijg je je nieuwe set. Soms vijlen ze wat ruimte (voel je niks van overigens. Heerlijk omdat hij tijdens het eten gewoon uit kan ipv er van alles tussen je beugel blijft hangen en daadwerkelijk zo goed als onzichtbaar.
Bij mijn werd juist gezegd gewoon meepoetsen wanneer je je tanden poetst en iig nooit in steradent weken oid. Dit is wel wat je veel leest op internet maar wordt door mijn behandelaar absoluut afgeraden (heb invisalign). Ik ben nu bij hoesje 6, over 1.5 week krijg ik nr 7 en dan ben ik al op de helft! Tot nu toe alleen maar positief :lol:
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
21-05-2017 08:46
Ja! Ik! Heb hem afgerond ook. Superblij met het resultaat, het enige is het in en uitkrijgen van je nieuwe set elke twee weken de eeste paar dagen. Schoonmaken met gewoon een beetje afwasmiddel en NOOIT met tandpasta. En elke twee weken krijg je je nieuwe set. Soms vijlen ze wat ruimte (voel je niks van overigens. Heerlijk omdat hij tijdens het eten gewoon uit kan ipv er van alles tussen je beugel blijft hangen en daadwerkelijk zo goed als onzichtbaar.
Klinkt goed!! Ben echt heel benieuwd en ook wel een beetje zenuwachtig haha..
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben 3 kinderen de invisalign, de oudste 2 zijn klaar, alleen de jongste is nu op ongeveer de helft. Wij zijn er zeer tevreden mee en vinden het geld dubbel en dwars waard
Alle reacties Link kopieren
Klinkt allemaal super! Inmiddels bij mijn othodontist geweest en over een aantal weken de afspraak om de mogelijkheden en kosten te bespreken.
Ik krijg in de loop van volgende week hoesje 11. Dan nog 3 te gaan en zit het erop! Ik ben nog steeds super tevrede en het resultaat is nu al super mooi! Vandaag kwam een collega er pas achter dat ik een beugel heb (heb m al sinds begin maart) terwijl ik ook attachments heb die je voor mn gevoel best goed ziet, maar niet dus! Het hoge bedrag is zeker de moeite waard! Met name met de vakantiefotos ben ik erg blij dat je geen beugelbekkie ziet :-D (maar ik heb dus wel invisalign).
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
23-07-2017 17:45
Ik krijg in de loop van volgende week hoesje 11. Dan nog 3 te gaan en zit het erop! Ik ben nog steeds super tevrede en het resultaat is nu al super mooi! Vandaag kwam een collega er pas achter dat ik een beugel heb (heb m al sinds begin maart) terwijl ik ook attachments heb die je voor mn gevoel best goed ziet, maar niet dus! Het hoge bedrag is zeker de moeite waard! Met name met de vakantiefotos ben ik erg blij dat je geen beugelbekkie ziet :-D (maar ik heb dus wel invisalign).
Wat super!! Ik ben benieuwd over 2 weken het consult 😊
Ik overweeg ook invisalign,volgens de ortho kon deze behandeling want heb een overbeet en scheefstand tanden.

Hoe is jullie ervaring ?
Het dragen van elastiekjes ?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-05-2020 21:54
Reden: Spam
99.54% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven