Mode & Beauty alle pijlers

Haar kleuren met bruine Henna

07-06-2017 20:20 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil graag op n wat natuurlijker manier mijn haren kleuren. Kom op het net diverse Hennakleuringen tegen waaronder bruin/Asbruin/lichtbruin. Heb zelf bruin tot donkerbruin haar, maar donkerbruin lijkt mij te hard. Wie heeft ervaring met andere Hennakleuren dan het bekend Hennarood, want dat staat me echt niet. Alvast dank voor antwoorden:-)
Alleen rood is natuurlijk.
De rest van de kleuren heeft chemische toevoegingen.
Ik heb ervaring met hennaplus. Ik verf mijn haar altijd met hennapoeder. Hierbij meng ik 4 delen bruin en een deel rood voor een roodbruine gloed.

Als je je haar met henna verft moet je er wel rekening mee houden dat je geen gewone verf meer kunt gebruiken.
FiIee schreef:
07-06-2017 20:22
Ik heb ervaring met hennaplus. Ik verf mijn haar altijd met hennapoeder. Hierbij meng ik 4 delen bruin en een deel rood voor een roodbruine gloed.

Als je je haar met henna verft moet je er wel rekening mee houden dat je geen gewone verf meer kunt gebruiken.
Dat zijn twee totaal verschillende producten.

Hennaplus is gewoon een haarverfmerk.
Rode henna met erg donkere thee of extracten van bladeren maken het toch bruin? Ik zou het best willen doen, bij vriendinnen wel mooie resultaten van gezien, maar nog even teveel gedoe voor mij. Een tijdje terug vond ik een goede Nederlandse site met info erover en waar je ook meerdere kleuren kon bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag die bruine kleuren dus op thegreenbeautyshop.nl maar nu lees ik hierboven dat alleen rood natuurlijk is. Misleidend als dat dus echt zo is
Ik gebruik poeder van het merk Khadi in een bruine kleur. Ik heb de verpakking er even bijgepakt en het is een mensel van Indigo poeder (zwart en natuurlijk) amla poeder (kleurloos en natuurlijk) en pure rode henna. Verder zit er niets in. Ik krijg er een mooie bruine kleur mee.
Hier ook het mengsel van Khadi gebruikt, het beviel mij persoonlijk heel goed, het haar ging er ook heel mooi van glanzen,
Mocht je over een tijdje een andere haarkleur willen, dit mengel blijft heel lang zitten en is er met geen mogelijkheid uit te krijgen. (tenminste niet dat ik weet)
Dus als je echt een lang houdende permanente kleuring wil, is dat een hele goede haarkleuring, wil je over een paar weken of maanden wat anders, zou ik iets anders overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Misschana en Iemand00, is het heel,donkerbruin of wat lichterbruin? Vervaagd het ook niet ? en ik heb wat grijze haren
Maar zoals ik het lees dekt dat prima. Het moet wel in een keer de goede kleur zijn aangezien het dus heel lang houdt wat ik bij
Iemand00 las.
Alle reacties Link kopieren
O ja en is jullie haar er gezonder op geworden? Blijft het gezond aanvoelen? Heb van nature droog haar moet er dus niet aan denken dat het droger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb diverse henna's gebruikt in diverse kleuren variërend van koper blond tot midden bruin.
De kleur licht bruin (viel bij mij uit tussen licht/midden bruin)

https://www.heelnatuurlijk.nl/webwinkel ... brown.html

Met de Henna van Light mountain heb ik de beste ervaringen. Plus een pluspunt dat het goed dekt op grijze haren.
Ik heb geen reden meer om mijn haar chemisch te verven. M'n haar voelde ook nooit droog.

Zelf heb ik wellicht de inwerktijd te lang gedaan, omdat normaliter henna wel 1,5-2 uur moet zitten. Maar deze dekte al binnen 20 min.
Leef, geniet, zelfs met dagelijkse zorgen.
Alle reacties Link kopieren
http://i65.tinypic.com/2wlsmq8.jpg

Weet niet of het plaatje het doet maar dit is de lichtbruine henna op mijn haar.
Leef, geniet, zelfs met dagelijkse zorgen.
Hoi Sweetmoon, mijn haar is er alleen maar beter op geworden. Zacht en glanzend. Het enige nadeel vind ik dat je de geur zelf een paar dagen blijft ruiken verder blijf ik bij dit merk omdat ik bijna nergens tegen kan qua verf. De kleur donkerbruin is ook echt donkerbruin, koel met weinig rood. Bij mij vervaagd hij heel iets na een paar weken, gewoon natuurlijk. Ik koop de volgende keer de lichtbruine of notenbruine kleur en die ga ik mengen met donkerbruin omdat ik in de winter donker en in de zomer lichter en iets roder wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
O dat ziet er prachtig uit Mistiek 1990, geloof dat ik nu echt overtuigd ben :-) zou het kunnen dat het op de grijze haren wat lichter uitkomt, als n natuurlijke highlight? Of is dat n te hoge verwachting van mij ? :-)

Misscahandlerbong, dit klinkt ook heel erg goed.

Ik ga dit weekend maar eens even kijken welke kleur het gaat worden. Begrijp dat de noten en lichtbruin wel n wat
rodere tint kunnen veroorzaken, maar donkerbruin is in de zomer wel wat donker idd.

Erg spannend dit! Maar wil ook erg graag van het Chemische gebeuren af.

Doen jullie na 1 X geheel de keren erna alleen de uitgroei of steeds het gehele haar?

Dank voor jullie antwoorden alvast weer!
Alle reacties Link kopieren
Nog n vraagje aan Mistiek 1990, heb je van nature ook bruin haar? Hoe pakte de Koperblond? Lijkt me ook erg mooi namelijk, maar weet niet of dat op bruin haar dus pakt. En heb je steeds eerst n kleur moeten laten uitgroeien voordat je met n andere kleur in de weer kon. Want eenmaal Henna, kan het uiteraard niet meer met Chemische verf maar ook niet meer met n andere Hennakleurkleur? Sorry voor alle vragen maar ik ben een leek op dit gebied.
Koperblond wordt roder op bruin haar en zal bij jou een heel ander effect geven. Als je zelf van nature bruin haar hebt, dan zou ik de notenbruin of lichtbruin gebruiken. Eventueel mengen met donkerbruin als je het donkerder wil. En die vragen zijn niet erg, leuk juist! Ik was ook zo aan het vogelen toen ik begon en heb wel wat miskopen gedaan door niet te vragen. Ik pak mijn hele haar mee en niet alleen de uitgroei.
@sweetmoon, om nog even op je vraag terug te komen..
Ik had van mezelf as-donkerblond, maar in het verleden best vaak geverfd, dat had mijn haar niet bepaald goed gedaan, best wel droog en broos haar van gekregen,
Toen kwam ik bij henna en indigo mengsels terecht, en m'n haar ging er veel gezonder uitzien, een mooie glans die echt heel lang meeging, ik gebruik zelf donkerbruin, en bij mij pakte de kleur ook heel goed, dekte meteen, ik hoefde niet nog een keer na te kleuren.
Maar er zijn ook lichtere varianten te krijgen, ik zou eerst eens kijken, hoe die uitpakken, mocht je het dan een tintje donkerder willen, kan dat altijd nog, van donker naar lichter is een stuk lastiger.
veel succes iig ;-)
Alle reacties Link kopieren
sweetmoon schreef:
09-06-2017 08:18
Nog n vraagje aan Mistiek 1990, heb je van nature ook bruin haar? Hoe pakte de Koperblond? Lijkt me ook erg mooi namelijk, maar weet niet of dat op bruin haar dus pakt. En heb je steeds eerst n kleur moeten laten uitgroeien voordat je met n andere kleur in de weer kon. Want eenmaal Henna, kan het uiteraard niet meer met Chemische verf maar ook niet meer met n andere Hennakleurkleur? Sorry voor alle vragen maar ik ben een leek op dit gebied.
Ik had van nature donker blond haar maar tegenwoordig is het van nature lichtbruin.
Op mijn lichtbruine haar heb ik koperblonde henna gehad van Henna color cuivre. En van light mountain (Light red) en de red variant.
De kleur werd echt prachtig. Maar het nadeel vind ik het enorme kleurverschil van mijn uitgroei, dat ik het meer naar bruin-rossig henna heb geverfd. Ook vind ik met henna dat het ene merk heel erg rood word, en het andere is echt meer koperkleurig. Naar de kleurresultaten van de pakjes moet je niet kijken, maar testen via een haarstreng.

Ik verf altijd mijn gehele haar met een henna beurt. vind het een heel gedoe om alleen de uitgroei daarmee te verven met de modderachtige klei smurrie. Voordeel van henna je haar voelt gezonder, en de kleur vervaagd niet. Zoals chemische haarverf snel doet. Grootste nadeel : Het knoeit altijd.. Dus badkamerkleedje weghalen, evt kranten op de vloer doen. En schoonmaakdoekjes paraat houden. En het heeft meestal een lange inwerktijd. Behalve de grey serie van Light mountain henna. (Ik ben nog niet grijs)
Leef, geniet, zelfs met dagelijkse zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie antwoorden, super! Ik heb reuzezin om het Hennaplan asap te gaan uitvoeren. Zal pas over dik n week zijn, eerst nog even bestellen enzo. maar ik ga jullie op de hoogte houden van het resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net bakje van smurrie gemaakt met de diverse henna's die ik nog had liggen. Zal vast ook een mooi kleurtje worden.
Leef, geniet, zelfs met dagelijkse zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Dan ben je er heel ervaren in Mistiek 1990 :-) Is het overigens Chloorwaterproof? Wordt niet groen toch na n middagje zwemnen?
Alle reacties Link kopieren
O lees net je stukje erboven nog Mistiek1990, een koper zal het voor mij idd niet worden. Ik heb al best wat grijze haren vooral bovenop dus het zal bij mij iig iedere twee maanden moeten gebeuren. Maar alles liever dan bij de kapper zitten, vreselijk. Neem de knoeiboel en inwerktijd zeer voor lief. Lees online bij de gebruiksaanwijzing dat je paar dagen van te voren geen stylingprodukten enzv moet gebruiken maar is het ook voldoende het gewoon op de dag zelf goed te wassen? Pasr dagen zonder styling gaat me niet lukken nl :-)
Alle reacties Link kopieren
Oké heb wat foto's gemaakt van het resultaat. Plus de henna soorten.
De toon word na een paar dagen altijd wat gelijkmatiger. Het rood is wel wat heftiger op de foto's dan in het echt.

https://photos.google.com/album/AF1QipM ... m_fB9u4y8K
Leef, geniet, zelfs met dagelijkse zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Jammergenoeg kon ik je laatste foto niet openen Mistiek1990, ben dus nog stiknieuwsgierig :-)
Alle reacties Link kopieren
sweetmoon schreef:
10-06-2017 20:16
Jammergenoeg kon ik je laatste foto niet openen Mistiek1990, ben dus nog stiknieuwsgierig :-)
https://goo.gl/photos/uoXiS7aq5nzqGNGAA
Als het goed is nu wel, heb het album op openbaar gezet.
Leef, geniet, zelfs met dagelijkse zorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven