Mode & Beauty alle pijlers

Bikini lijn scheren, drama

19-06-2017 11:11 66 berichten
Ik heb blijkbaar een gevoelige huid bij mijn bikinilijn. Scheren is problematisch. Na 1 scheerbeurt moet mijn huid zich zeker 3 dagen herstellen voordat ik een nieuwe scheerbeurt kan doen. Scheer ik eerder krijg ik rode bulten en gaat het bloeden. Na twee dagen zijn er echter alweer de eerste haren. Als ik dan wil gaan zwemmen ziet het niet uit.
Ik heb al scheerschuim, olie etc geprobeert maar dat helpt allemaal niet.
Ik ben nu aan het denken aan een epilator, maar krijg ik dan niet hetzelfde probleem.
Ik heb ook al eens mijn haren laten waxen, ideaal, probleem is alleen dat ik dan eerst de haren moet laten groeien en dus niet kan gaan zwemmen voordat ik kan waxen.
Wie weet een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch prima zwemmen met wat haartjes? Ik snap het probleem niet.
Internagelaktisch
Waxen dus voordat het bikiniweer wordt.

Ik zelf scheer wel, met zo'n venusmesje. Paar strookjes maar, heel licht, dat is genoeg. Van dichtbij is het wel te zien denk ik, maar voor het strandvolk niet. Vervelend voor je als dat niet werkt!
Metwaxen redt ik de hele zomer niet, dat is het jammere, na drie weken komen de eerste haren weer
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het! Ik scheer mijn bikinilijn en benen tegenwoordig met een ladyshave. Het wordt er minder glad van, maar ach, de stoppels zijn ook weg, het ziet er verzorgd uit en ik heb geen last meer van ingegroeide haren.

Verder is het heel gek, maar met scheerschuim krijg ik me toch jeuk en irritatie, terwijl ik daar geen last van heb als ik met shampoo scheer. Andrelon werkt het beste daarvoor bij mij. Dus als ik wel met een mesje scheer, als ik de boel down under wil bijwerken, gebruik ik een superscherp mesje en shampoo. PFB vanish is trouwens echt een geweldig product tegen irritaties, maar is een beetje duur dus ik koop het niet meer.
Maaique schreef:
19-06-2017 11:14
Je kan toch prima zwemmen met wat haartjes? Ik snap het probleem niet.
Ik vind het lelijk, sorry
Ik heb het zelfde probleem onder mijn oksels. Dus ik lees even mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee! Exact hetzelfde probleem en heb epileren geprobeerd maar dat is me wat te pijnlijk daar ;)
konijntje123 schreef:
19-06-2017 11:16
Ik herken het! Ik scheer mijn bikinilijn en benen tegenwoordig met een ladyshave. Het wordt er minder glad van, maar ach, de stoppels zijn ook weg, het ziet er verzorgd uit en ik heb geen last meer van ingegroeide haren.

Verder is het heel gek, maar met scheerschuim krijg ik me toch jeuk en irritatie, terwijl ik daar geen last van heb als ik met shampoo scheer. Andrelon werkt het beste daarvoor bij mij. Dus als ik wel met een mesje scheer, als ik de boel down under wil bijwerken, gebruik ik een superscherp mesje en shampoo. PFB vanish is trouwens echt een geweldig product tegen irritaties, maar is een beetje duur dus ik koop het niet meer.
Conditioner is bij nog het beste scheermiddel ben ik achter maar het helpt niet tegen de rode bulten
Alle reacties Link kopieren
goed scrubben voor je scheert

(of een hele grote bikinibroek kopen, met pijpjes)
Ik heb nog nooit in het zwembad of op het strand bikinilijnhaartjes gezien bij vrouwen. 1x bij een dame die echt voor puur natuur ging en een goede bos schaamhaar had, maar bij vrouwen die trimmen of regelmatig bijhouden moet je wel erg onbeleefd gaan kruis staren wil je de stoppeltjes of korte haartjes zien hoor.

Het is een gevoelig gebied en je kan het niet 100% van de tijd glad en bultjes vrij houden volgens mij.
Ik neem aan dat epileren niet pijnlijker is dat waxen, of wel?
Helpt scrubben echt?
Alle reacties Link kopieren
Bikinilijn droog scheren met talkpoeder (babypoeder). Dat is t enige dat bij mij goed werkt
Combinatie van waxen en epileren en bij nood scheren.
Als je het een keer laat waxen, dan is wat er teruggroeit vaak veel minder, minder stug en minder zichtbaar. Bij teruggroei haal ik dan de epilator erover. Zeker bij de klassieke bikinilijn gaat dan prima. Wel een of twee keer per week goed scrubben om ingroeiende te voorkomen. Als je het epileren een beetje hebt laten gaan of de haren wat meer op je venusheuvel of schaamlippen zitten weer laten harsen. Omdat het haar wat zachter terugkomt, kom je er ook vaak mee weg om tussendoor eens te scheren zonder pukkeltjes te krijgen. Ik wel in ieder geval!!!

Mijn oksels scrub en epileer ik, bij haast soms scheren. Ideaal, bijna altijd glad en geen pukkels
anoniem_281915 wijzigde dit bericht op 19-06-2017 12:26
24.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een goede epilator pakt al hele korte haartjes. En korte haartjes epileren is minder pijnlijk dan langere haartjes.
Wat ik dit jaar heb gedaan is de boel scheren en dan meteen daarna al met de epilator. En vervolgens een week lang elke dag met de epilator eroverheen. Ik doe wel alleen mijn liezen zeg maar. Dus ik laat een vrij brede streep staan. En na een week lang elke dag even met de epilator, hoeft het nu maar eens per week. Geen rode bultjes en irritaties meer.

En ik scheer inderdaad ook met cremespoeling voor het beste resultaat.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
19-06-2017 11:21
Ik neem aan dat epileren niet pijnlijker is dat waxen, of wel?
Ik vind het wel pijnlijker. Met waxen is het even tandjes op elkaar en heb je in 1x een flink stuk onthaard. Bij epileren is het een constante pijn. Daarbij trekt een epileerapparaat wat meer aan de haartjes heb ik het idee, en juist omdat ie maar aan 1 of een paar haartjes tegelijk trekt is het al weleens gebeurt dat mijn huid mee geepileerd werd :cry: .

Ik heb hetzelfde probleem. Wat ik nu doe: bikinilijn (wat buiten bikinibroekje komt) 1x per maand ongeveer harsen. Na 2,5/3 weken komen de haartjes terug, maar zijn door het harsen vrij dun dus vallen niet zo op (bij mij dan). Na ruim een week groeien begint het op te vallen en hars ik het weer.

De rest scheer ik 1x per week of per 2 weken, afhankelijk van hoe 'nodig' ik het vind. Zou het het liefst mee harsen, maar dat vind ik echt te pijnlijk en vaker dan 1x per week scheren levert helaas teveel irritatie op. Zou het het liefst ook glad hebben maar heb me er bij neergelegd dat dat hem niet gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Vooral de rode bultjes (au in combinatie met zeewater). Ik heb nu een venus breeze scheermes waar scheergelkussentjes op zitten. Duur, maar het werkt bij mij wel het beste. Nog steeds om de dag scheren maar geen ingegroeide haren en bultjes meer.

Overigens epileer ik mijn benen wel maar de bikinilijn vind ik echt te pijnlijk. Bij waxen is het een paar keer au maar bij epileren trekt de machine er steeds een paar haartjes uit waardoor het veel langer duurt, dus pijnlijker. Daarnaast heb ik na epileren vaak ook last van rode bultjes omdat mn huid gewoon ontzettend geïrriteerd is daarna. En epileren werkt ook alleen als je de haartjes eerst iets laat groeien.
ontharingscrème, ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mij al jaren de oplossing is, is scheren onder de douche met babyshampoo als scheerschuim en na het scheren de pfb-roller gebruiken. Nooit meer rode bultjes gehad.
Leven en laten leven.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik altijd doe na het scheren is er met een deo roller voor gevoelige huid er over heen. Of ik smeer er even dikke laag zinkzalf op voor ik ga slapen. Maandverbandje in zodat ondergoed niet vies wordt. Werkt bij mij beide erg goed!
Alle reacties Link kopieren
Dit had ik ook altijd, maar wat ik nu doe en supergoed helpt:
Met de haartjes meescheren. Dus niet ertegenin, want daarvan krijg ik stoppels en rode bulten en ingegroeide haren.
Heb je dat al eens geprobeerd? Alle andere dingen die ik hier lees lijken me niet fijn op vakantie (extra spul mee speciaal voor de bikinilijn, slapen met maandverbandje in) of doen pijn :$
Dit kan ik elke dag doen en ik heb nooit meer last. 1 keer weer ertegenin scheren en het is weer bingo!
helena2 schreef:
19-06-2017 11:52
Dit had ik ook altijd, maar wat ik nu doe en supergoed helpt:
Met de haartjes meescheren. Dus niet ertegenin, want daarvan krijg ik stoppels en rode bulten en ingegroeide haren.
Heb je dat al eens geprobeerd?

Doe ik ook, maar daar ging ik eigenlijk wel vanuit...
Alle reacties Link kopieren
PFB-vanish, het is niet goedkoop maar wel zuinig in het gebruik en werkt erg goed.
Alle reacties Link kopieren
yukon schreef:
19-06-2017 11:23
Bikinilijn droog scheren met talkpoeder (babypoeder). Dat is t enige dat bij mij goed werkt
Dit doe ik ook, ook met oksels en benen. werkt supergoed. wel gelijk na het douchen en afdrogen. daarna goed insmeren met bodylotion of olie
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven