Mode & Beauty alle pijlers

Spijt van tatoeage

03-07-2017 12:48 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had niet verwacht dat mij dit zou overkomen, maar ik heb ontzettend spijt gekregen van de tatoeage die ik ruim een maand geleden heb laten zetten. Ik wil al ruim tien jaar een tatoeage en ik heb goed en lang nagedacht over het ontwerp. Het ontwerp heeft een bijzondere betekenis voor me en de tatoeage is professioneel gezet door een goede artieste, maar toch heb ik er vanaf dag één spijt van. Het ontwerp is uiteindelijk anders dan ik had gewild en nu hij eenmaal op mijn arm staat vind ik hem te groot, te donker en te zichtbaar. Daarnaast heb ik me bij het maken van de keuze van de locatie te veel verlaten op het advies van de artieste waardoor ik ook hier niet blij mee ben.

De eerste twee weken voelde ik me oprecht angstig en depressief door deze tatoeage. Daarnaast ben ik boos dat ik mezelf dit heb aangedaan. Langzaam begint het besef in te dalen dat het niet het einde van de wereld is en er zelfs iets aan te doen is. Ik heb gekeken naar de mogelijkheden om mijn tatoeage weg te laten laseren en zelfs al bij een aantal klinieken informatie ingewonnen. Ik vind het echter erg lastig dat er veel tegenstrijdige informatie te vinden is en iedere kliniek hun laser als de beste aanprijst, vandaar dit topic.

Ik ben erg benieuwd of één van jullie ervaring heeft met het laten laseren van een tatoeage en bij welke kliniek jullie zijn geweest. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar Laser A in Amsterdam of Kliniek Veldhoven omdat zij beide de PicoWay laser gebruiken en dit een van de meest geavanceerde lasers van dit moment lijkt te zijn. Daarnaast ben ik benieuwd hoe jullie om zijn gegaan met alle emoties die gepaard gaan met spijt van een (nieuwe) tatoeage. Ik vind het momenteel zo lastig om naar mijn arm te kijken dat ik iedere dag lange mouwen draag, maar ik kan moeilijk de rest van mijn leven mijn armen bedekken. :(
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
ik heb goed en lang nagedacht over het ontwerp. Het ontwerp heeft een bijzondere betekenis voor me en de tatoeage is professioneel gezet door een goede artieste,

Het ontwerp is uiteindelijk anders dan ik had gewild en nu hij eenmaal op mijn arm staat vind ik hem te groot, te donker en te zichtbaar. Daarnaast heb ik me bij het maken van de keuze van de locatie te veel verlaten op het advies van de artieste

Zo goed was die artieste dus niet, anders had je gehad wat je hebben wilde??
Ik denk dat je het wat tijd moet geven.
Ik heb er ook een, op mijn onderarm, en die is ook groter uitgevallen, op aanraden van de (zeer bekwame) artiest. Ik moest er ook ontzettend aan wennen, ik vond hem groot, donker en zat ontzettend in mijn blikveld.

En nu, een half jaar later (en eerder al) ben ik er ontzettend blij mee. De artiest heeft gelijk gehad, en ik zie hem nu vaak zelfs niet meer. Het enige irritante is dat iedereen wil weten wat hij betekend, en voor mij is het gewoon een mooi plaatje ;-)

Je moet er ook een beetje aan wennen, want opeens zit er een ding op je lijf wat nu bij je hoort.
Alle reacties Link kopieren
1960to4 schreef:
03-07-2017 12:57
ik heb goed en lang nagedacht over het ontwerp. Het ontwerp heeft een bijzondere betekenis voor me en de tatoeage is professioneel gezet door een goede artieste,

Het ontwerp is uiteindelijk anders dan ik had gewild en nu hij eenmaal op mijn arm staat vind ik hem te groot, te donker en te zichtbaar. Daarnaast heb ik me bij het maken van de keuze van de locatie te veel verlaten op het advies van de artieste

Zo goed was die artieste dus niet, anders had je gehad wat je hebben wilde??

Het is een gerenommeerde artieste die duizenden tattoeages heeft gezet. Overigens is de tattoeage niet lelijk, maar ik kan er zelf echt niet aan wennen.

[Aangepast i.v.m. herkenbaarheid]
ongeveinsd wijzigde dit bericht op 03-07-2017 13:35
9.89% gewijzigd
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
Dit had mijn bericht kunnen zijn een jaar geleden!
Ook ik had meteen enorme spijt (te groot, te zwart, te veel in het zicht). Ik ben er letterlijk ziek van geweest.
Nu, een jaar later, ben ik er zo aan gewend dat ik hem niet meer bij elke oogbeweging zie. Er zijn zelfs al plannen voor een tweede tattoo.
Ik heb geen tatoeage en zou er ook geen willen dus geen ervaring. Maar ik zou het nog even tijd geven. Weg laseren kan altijd nog en zoals hierboven staat...wellicht komt het gevoel nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook even tijd geven. Toen die van mij op mijn dijbeen stond, kreeg ik thuis ook wel even een paniekmoment "jeetje nu zit hij er ècht op en gaat er ècht niet meer af, help!". Maar dat was slechts angst voor het onomkeerbare zegmaar. Ikwas er vanaf het eerste moment eigenlijk heel blij mee.

Maar hoezo heeft zij een fout gemaakt? Heeft ze de tekening die e rop je arm geplakt werd niet gevolgd? Heeft ze er ongevraagd dingen bijgezet die je pas opmerkte nadat jullie klaar waren? Want als jij hebt ingestemd met een design die je daarna toch niet helemaal goed vond, vind ik dat niet de schuld van de artieste.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Zet een datum

Nu over een jaar ga je beslissen of je hem weglasert of niet. Ga nu niet over 1 nacht ijs.

Doordat die datum vaststaat voor je geoel is er ook tijd en ruimte om te wennen..want beslissen over laseren is pas over een jaar
Alle reacties Link kopieren
1960to4 schreef:
03-07-2017 12:57
Zo goed was die artieste dus niet, anders had je gehad wat je hebben wilde??
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. Een goede artiest zou nooit klakkeloos een plaatje op je tattoeren. Hij of zij zal altijd kijken naar hoe het plaatje zo mooi mogelijk op je lichaam zal komen te staan. Als je dus echt bij een bekende artieste bent gegaan TO, zou zij vast een goede reden hebben gehad om het ontwerp aan te passen zodat het zo mooi mogelijk op je lichaam komt te staan.

Ik ben het eens met de posters die zeggen dat je het tijd moet geven. Misschien vind je het minder erg als hij helemaal genezen is na een aantal maanden.
Ik heb 3 weken geleden mijn eerste tatoeage laten zetten. Binnenkant van m'n pols.
De eerste dagen paniek, want ik kon niet meer terug. Het staat er echt op nu!
Mijn tatoeage is groter geworden dan in wilde, op een iets andere plek dan ik wilde. Maar ik ben ervan overtuigd dat de tatoeeerder weet waar hij over sprak.
Ik moet er nog steeds aan wennen. En ik denk dat je het nog een paar maanden de tijd moet geven.
Er zit iets op je lijf wat er nooit heeft gezeten. En het vervaagt iets hoor, bij mij is ie nu wat doffer dan de eerste dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat je even moet wachten. Intussen kan je je verder inlezen. Maar paniekbeslissingen zijn zelden goed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Beetje flauw om die artieste de schuld te geven terwijl je tegelijkertijd schrijft dat ze advies heeft gegeven en de tattoo zelf mooi is. Je maakt haar in je post ook erg herkenbaar trouwens.

Er is dus ruim de tijd voor je genomen en je had ieder moment kunnen afhaken of uitstel kunnen vragen. Dat is geheel je eigen verantwoording geweest.

Voor de rest: eens met forummers die je aanraden het even de tijd te gunnen
Alle reacties Link kopieren
Nee ook geen tatoeage. Dat is mijn smaak niet. Maar ik weet dat je ook went aan een verkeerd kapsel. En later zie je jezelf op een foto en denkt: die kleur viel eigenlijk reuze mee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En je hebt nu de kans om te leren om je van niemand iets aan te trekken. Grijp die!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik moest er ook aan wennen, enorm. Zit op mijn linker onderbeen net boven de enkel.
Ik denk dat het zeker een maand of twee heeft geduurd.

Geef het nog even tijd.
Dit is mijn motto
Artiesten maken altijd een proefafdruk op je lichaam om te kijken hoe hij overkomt. Mijn beide tattoos zijn op deze manier meerdere keren "gezet". Net zo lang tot het voor mij goed voelde.

Maakt een artiest niks uit, het is een samenwerking tussen jullie. Buiten dat is het jouw lichaam, jij moet er mee lopen totdat je er mee stopt.
Ik heb meerdere tattoos en eentje weg laten laseren bij Kliniek Veldhoven. Mega aardige mensen die meedachten, eerlijk waren en aardig waren.


Maar: het verwijderen van mijn tattoo deed meer zeer dan het laten zetten :winkie:
Sowieso even wachten. Een tattoo is toch een 'wond' en pas als die goed geheeld is en helemaal opgenomen in je lichaam zou ik pas de volgende ingreep doen.
Ik ken twee personen die de omtrek vsn hun tattoo als litteken hebben en die hadden allebei liever hun tattoo gehad.
De een dier op haar schouder en de ander iets in zijn hals, die lijkt net frankenstein.
Alle reacties Link kopieren
Goh wat herkenbaar, ik heb mijn tattoo nu ruim anderhalf jaar. En inderdaad, weloverwogen ontwerp en betekenis waar ik nogsteeds wel blij mee ben. De uitvoering echter vind ik minder mooi dan hoe het vooraf in mijn hoofd zat.
Ik denk dat het hem daar juist in zit. Van te voren heb je al in je hoofd een beeld van hoe het er uit komt te zien en als de werkelijkheid dan ineens afwijkt dan vind je het 'lelijk'. Andere mensen vinden het misschien wel tof en mooi?
Ik ben er wel steeds meer aan gewend geraakt, maar ik heb nog altijd in mijn achterhoofd dat ik het ooit ga laten laseren. Zolang ik twijfel blijft het nog even staan. Voor de pijn van het laseren ben ik niet bang, het is alleen maar een tekst en de artiest was binnen 10 min klaar met tattooëren.
Alle reacties Link kopieren
Muurhanger schreef:
03-07-2017 13:22
Ik zou het ook even tijd geven. Toen die van mij op mijn dijbeen stond, kreeg ik thuis ook wel even een paniekmoment "jeetje nu zit hij er ècht op en gaat er ècht niet meer af, help!". Maar dat was slechts angst voor het onomkeerbare zegmaar. Ikwas er vanaf het eerste moment eigenlijk heel blij mee.

Maar hoezo heeft zij een fout gemaakt? Heeft ze de tekening die e rop je arm geplakt werd niet gevolgd? Heeft ze er ongevraagd dingen bijgezet die je pas opmerkte nadat jullie klaar waren? Want als jij hebt ingestemd met een design die je daarna toch niet helemaal goed vond, vind ik dat niet de schuld van de artieste.
Dymphnatam schreef:
03-07-2017 13:32
Beetje flauw om die artieste de schuld te geven terwijl je tegelijkertijd schrijft dat ze advies heeft gegeven en de tattoo zelf mooi is. Je maakt haar in je post ook erg herkenbaar trouwens.

Er is dus ruim de tijd voor je genomen en je had ieder moment kunnen afhaken of uitstel kunnen vragen. Dat is geheel je eigen verantwoording geweest.

Voor de rest: eens met forummers die je aanraden het even de tijd te gunnen

Ik heb de post aangepast om herkenbaarheid te voorkomen.

Overigens begrijpen jullie me verkeerd als jullie denken dat ik haar de schuld geef van het feit dat ik spijt heb van mijn tatoeage. Ik vond en vind haar een geweldige artieste en ik vind al het werk dat ik van haar gezien heb mooi, behalve mijn tatoeage. Hij is netjes gezet en heeft mooie, strakke lijnen, maar omdat hij dus groter, donkerder en erg zichtbaar is, kan ik er niet aan wennen. Overigens heb ik ondervonden dat je pas echt kan beoordelen hoe een tatoeage eruit ziet als hij op je lichaam staat.

Ik praat ook nergens over schuld, ik geef alleen aan dat ik me iets te veel verlaten heb op haar advies bij het maken van de keuze van de locatie. Ik twijfelde op dat moment over de locatie, maar ik ging er vanuit dat last-minute twijfel normaal is bij het zetten van een tatoeage. Daarom heb ik haar gevraagd wat zij dacht dat de beste locatie zou zijn (met de gedachte dat zij de professional is en dat het beste kan beoordelen) en daar heb ik mee ingestemd. Dat ik daar uiteindelijk niet blij mee ben, is haar niet te verwijten en dat is ook niet wat ik wilde doen. Overigens is er niet heel ruim de tijd genomen, maar dat terzijde. Achteraf had ik inderdaad moeten afhaken toen ik twijfel merkte bij mezelf.

Verder: bedankt allemaal voor jullie berichten. Fijn om te horen dat er mensen zijn die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt en uiteindelijk zelfs blij zijn met hun tatoeage. :) Ik denk dat het een goed idee is om het inderdaad eerst te laten bezinken en een datum voor mezelf te prikken waarop ik definitief ga beslissen of ik hem wil laten laseren of niet.
ongeveinsd wijzigde dit bericht op 03-07-2017 13:56
0.05% gewijzigd
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
Anijsster schreef:
03-07-2017 13:41


Maar: het verwijderen van mijn tattoo deed meer zeer dan het laten zetten :winkie:
Dat is ook mijn ervaring. Het zetten vond ik heel erg meevallen, dat laseren daarentegen.....Ik ben zelfs een keer flauw gevallen tijdens een behandeling, ondankt verdovende creme die ik voor de tijd heb gebruikt. Het weglaseren kostte ook wel 10 x zoveel als het zetten o_o
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Van weg laten laseren word het er ook niet mooier op en zal je ter zijner tijd er iets overheen moeten laten zetten.
Ik heb nog nooit bij iemand gezien dat hij 100% is vervaagt.

Dus denk hier ook maar goed over na.
MEFunny schreef:
03-07-2017 14:02
Van weg laten laseren word het er ook niet mooier op en zal je ter zijner tijd er iets overheen moeten laten zetten.
Ik heb nog nooit bij iemand gezien dat hij 100% is vervaagt.

Dus denk hier ook maar goed over na.
Dit. En zeer pijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Anijsster schreef:
03-07-2017 13:41
Ik heb meerdere tattoos en eentje weg laten laseren bij Kliniek Veldhoven. Mega aardige mensen die meedachten, eerlijk waren en aardig waren.

Maar: het verwijderen van mijn tattoo deed meer zeer dan het laten zetten :winkie:
Banba schreef:
03-07-2017 13:54
Dat is ook mijn ervaring. Het zetten vond ik heel erg meevallen, dat laseren daarentegen.....Ik ben zelfs een keer flauw gevallen tijdens een behandeling, ondankt verdovende creme die ik voor de tijd heb gebruikt. Het weglaseren kostte ook wel 10 x zoveel als het zetten o_o

Zijn jullie wel tevreden met het resultaat na het laseren? Is de tatoeage helemaal weg of zie je nog een residu? En hoeveel behandelingen hadden jullie daarvoor nodig?
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
MEFunny schreef:
03-07-2017 14:02
Van weg laten laseren word het er ook niet mooier op en zal je ter zijner tijd er iets overheen moeten laten zetten.
Ik heb nog nooit bij iemand gezien dat hij 100% is vervaagt.

Dus denk hier ook maar goed over na.


Bij mij is ie 100% weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven