Mode & Beauty alle pijlers

Herfst / Winter 2017-2018

29-07-2017 22:36 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
1. Meer volume

De mode wordt over het algemeen wat breder/wijder vooral bij de mouwen en de schouders. Rokken, truien, vesten en jassen zijn wijder. En hoewel de slim fit broek populair blijft, worden broeken ook hoger in de taille en wijder in de pijpen. Toch blijft de taille in de meeste gevallen wel slank en zijn er veel ceintuurs of brede riemen die de taille benadrukken.
Afbeelding

2. Bijzondere mouwen

Met de mouwen is duidelijk iets aan de hand deze winter. Als er al vernieuwing is, dan zit dat vaak in de mouwen. Ze zijn heel lang, hebben lintjes, strikjes zijn gedeeltelijk gerimpeld of zijn van verschillende materialen of hebben inzetjes van andere kleuren of stoffen. Ook pofmouwen zijn weer te zien. De pof kan bij de schouder zitten of juist ter hoogte van de polsen. Romantische mouwen dus. Vaak zijn ze ook wijduitlopend.
Afbeelding

3. Van top tot teen in dezelfde kleur

Van boven en onder dezelfde stof en/of dezelfde kleur en soms ook nog bijpassende schoenen. Vorige winter noemden we dit verschijnsel ook al voor de kleur zwart. Dit jaar gaat het voor alle kleuren op. Ook voor denim. Kleding uit één stuk of losse kledingstukken die allemaal in bijna of helemaal in dezelfde kleur hebben.
Afbeelding

Lange handschoenen

De lange handschoenen, ze komen regelmatig terug. Ze waren bijvoorbeeld ook te zien in de jaren ’20 en ’50 en ’60 van de vorige eeuw. Nu de aandacht op de mouwen en armen lijkt te liggen, zien we ze weer.
Afbeelding

Brede riemen

Opvallend was het grote aantal brede riemen. En niet zomaar breed, maar echt breed. Riemen of banden die de aandacht vol naar de taille brengen, echte blikvangers dus. Draag ze om jassen, jasjes, blouses en vesten.

Grove netpanty’s

Verschillende ontwerpers lieten grove netpanty’s zien onder hun jurken en rokken. Panty’s met grote gaten soms ook gedragen over een panty met een andere kleur. Ook een trend die we eerder zagen, bijvoorbeeld in de jaren ’20, ’50 en ’90 van de vorige eeuw.
Afbeelding

Zakelijk grijs

Het mannenpak is wel een item dit najaar. Maar wat ook opviel was de grote verscheidenheid aan grijze kostuums. Grijs is ook een modekleur dit seizoen. De kostuums variëren van vrouwelijk tot hele mannelijke modellen.
Afbeelding

Jeans en denim

Denim, denim jacks of spijkerjacks blijven onverminderd populair. Veel jasjes zijn opgesierd met applicaties, borduursels en/of kralen. Ook het van top tot teen spijkerpak was vaker te zien. Beetje jaren ’70 stijl.
Afbeelding

Donkerrood leer

Het bomberjack is al een paar seizoenen populair en dat blijft nog wel even zo. Natuurlijk veel zwart leer, maar opvallend waren aantal jacks van donkerrood leer. Donkerrood leer is ook veel te zien bij accessoires als schoenen, tassen en lange handschoenen bijvoorbeeld.
Afbeelding

Fluweel

Sinds vorig jaar zijn fluweel- of velours stoffen weer terug van weggeweest. Ze geven kleding al snel een luxe uitstraling. Het wordt gebruikt voor jurken, jasjes, broeken of kostuums.
Afbeelding

Verder zijn gewatteerde jacks en geruite broeken hip komende herfst/winter. Ook streepjes zijn populair, evenals veterschoenen.
Afbeelding

Zilver

Er is best wel wat bling bling te zien en metallic. Maar het aantal zilveren kledingstukken viel op. Zilver is al een paar seizoenen erg populair. Zilveren schoenen, maar zoals hieronder ook hele zilverkleurige jassen, tops of shirts.
Afbeelding

Kleuren
Daarnaast valt op dat er heel veel aardetinten te zien zijn zoals roodbruin, bruinoranje, koperbruine en karamelkleuren. Daarnaast lijkt grijs, donkerblauw en donkerrood favoriet. Naast de aardetinten is wit ook populair, evenals zilver.

Afbeelding
Meer over de modekleuren vind je hier: https://rubriek.nl/beauty-mode/mode-kle ... -2017-2018

Bron: https://rubriek.nl/beauty-mode/mode-tre ... -2017-2018

Goed. Wat vinden we er van ?
ceci wijzigde dit bericht op 29-07-2017 22:44
Reden: Bron toegevoegd, dubbele paatjes weggehaald
14.11% gewijzigd
Ik vind het eigenlijk erg leuk!! Mooie kleuren ben mooie details!
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af :

- De fluweeltrend vind ik leuk, lekker decadent en ook warm. Als tiener had ik een beeldig fluwelen rood/zwart topje en die vind ik nog steeds mooi (al pas ik er niet meer in en is ie inmiddels al lang de zak van Max ingegaan wegens versleten). Het is warm en ook decadent, daar hou ik wel van. De groene fluwelen jurk in de OP wil ik hebben. :flirting: Ik heb ook een zwarte fluwelen rok en 2 fluwelen tops (waarvan 1 in modekleur bordeauxrood) dus ik ben sowieso hip komend seizoen. :proud:
- Qua kleuren: aardetinten ben ik niet weg van. Het staat me ook niet. Ik ben wél blij met de metallic zilvertrend en de kleur bordeauxrood/port en de plum (paarse) tint. Ik zag ook nog een petrolkleur, ook erg mooi. De ballerinaroze trend vind ik erg leuk, maar helaas is het niet de meest flatterende kleur voor mij, al heb ik wel een jurk in die kleur,
- De veterschoenen vind ik geweldig, ik hou van hoge rijlaarzen.
- Het mannenpak is volgens mij nooit uit de mode geweest en grijs ook niet, zeker niet oor een pak.
- Ik ben dol op netpanty's en andere bijzondere panty's, dus ik hoop dat ik ze nu goedkoop ergens kan scoren. :proud: Een panty kan je outfit helemaal opkrikken.

De aardetinten heb ik trouwens (nog) niet kunnen ontdekken in de winkels.
ceci wijzigde dit bericht op 29-07-2017 22:56
8.47% gewijzigd
Ik vind het kleurenpalet van het komende seizoen niet mooi, het zijn wel echte herfstkleuren, maar ik mis de warmte.

Wat betreft het donkerrood en petrol, daar kan ik me enigszins in vinden, maar vind het ook erg donker, ik had gehoopt op wat meer helderder kleuren.
Ik zie veel van dit soort jasjes, maar ook in kleuren die net aan een koeievlaai doen denken.

AfbeeldingAfbeelding
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 29-07-2017 23:10
21.36% gewijzigd
Ook allerlei bikerjackvormen gevallen. Moet je ook van houden. Ik hou meer van symmetrie.

Afbeelding
Dit vind ik in ieder geval al mooie truien, helaas niet verkrijgbaar in mijn maat.


Afbeelding Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kleuren donkerblauw, paarsblauw grijs en paars mooi.
Dat mosgroen staat mij goed maar daar moet ik aan wennen.

En ik hou van de trompetmouwen!
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
29-07-2017 22:53
Ik vind het kleurenpalet van het komende seizoen niet mooi, het zijn wel echte herfstkleuren, maar ik mis de warmte.

Wat betreft het donkerrood en petrol, daar kan ik me enigszins in vinden, maar vind het ook erg donker, ik had gehoopt op wat meer helderder kleuren.
Ik hou ook van meer heldere kleuren, aardetinten staan me doorgaans ook niet. Petrol en bordeaux dan weer wel.
Al vind ik dit wel ge-wel-di-ge outfits en in de stijl van de komende winter:
Afbeelding
Afbeelding
(Oké, zwart ton-sur-ton is wel weer een beetje vorige winter, maar who cares, zwart is nooit uit de mode.)

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben trouwens wel blij dat de crop top geen trend meer is komend seizoen.
Ja, is mooi, maar ik denk dat dat niet betaalbaar is voor de gemiddelde Vivavrouw.

Het is me opgevallen dat er best wel veel gekocht is van de dingen die zijn gepost in het lente/zomertopic, dus ik post alleen betaalbare kleding, als je het niet erg vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens nog weinig winter/herfstkleding in de winkels gezien. Bij Steps zie ik iig de trompetmouwen terug en het balletroze.

Afbeelding
Afbeelding

Mouwen met details (ruches, kant) zie ik trouwens wel veel.
De heuptasjes zijn ook hot trouwens, zie ze al een tijdje regelmatig voorbij komen en bij deze in het hippe zilver. :)

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
29-07-2017 23:17
Ja, is mooi, maar ik denk dat dat niet betaalbaar is voor de gemiddelde Vivavrouw.

Het is me opgevallen dat er best wel veel gekocht is van de dingen die zijn gepost in het lente/zomertopic, dus ik post alleen betaalbare kleding, als je het niet erg vindt.
Ik denk ook niet dat het echt betaalbaar is, maar inspiratie kun je er natuurlijk wel van opdoen. En daarna op zoek naar een betaalbaar alternatief.

Ik heb nog een beeldig (dik) fluwelen bordeauxrood rokje voor de winter, moet nog even wat afvallen maar dan ben ik wel helemaal hip !
Grijs is niet echt mijn kleur, maar deze blazer heeft een mooie snit.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wehkamp:

Afbeelding
(Ralph Lauren, €139,-)

Afbeelding
Afbeelding
(VILA, €34,99)

Afbeelding
(Only, €29,99)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
29-07-2017 23:20
De heuptasjes zijn ook hot trouwens, zie ze al een tijdje regelmatig voorbij komen en bij deze in het hippe zilver. :)

Afbeelding
Heuptasjes doen mij denken aan de avondvierdaagse als klein kind en vakantietrips in het buitenland waar pa zo'n heuptasje omhad (uiteraard icm afritsbroek) en in het algemeen aan niet-hippe toeristen. :proud:
Ceci schreef:
29-07-2017 23:21
Ik denk ook niet dat het echt betaalbaar is, maar inspiratie kun je er natuurlijk wel van opdoen. En daarna op zoek naar een betaalbaar alternatief.

Ik heb nog een beeldig (dik) fluwelen bordeauxrood rokje voor de winter, moet nog even wat afvallen maar dan ben ik wel helemaal hip !
Inspiratie is altijd leuk. :)

Ja, handig hè, het komt allemaal gewoon weer terug. Ik kan ook weer wat dingen uit de kast plukken waarmee ik da bomb ben. :proud:
Ceci schreef:
29-07-2017 23:30
Heuptasjes doen mij denken aan de avondvierdaagse als klein kind en vakantietrips in het buitenland waar pa zo'n heuptasje omhad (uiteraard icm afritsbroek) en in het algemeen aan niet-hippe toeristen. :proud:
Je vader was gewoon een futuristische trendsetter, begrijp dat dan. :proud:
Love it! Je vergeet veel bont deze winter. Afbeelding
Afbeelding

Bron: Vogue Paris winter 2017/2018
Alle reacties Link kopieren
:flirting: Ted Baker
Afbeelding
Ik wil 'm, ik wil 'm, ik wil 'm.
Al zal ik wel op zoek gaan naar een goedkoper alternatief want deze jurk is 205,-.

Afbeelding
(het gaat om de blouse)

Afbeelding
Van Vila: Afbeelding
Mango: Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Volg!
Die rode jasjes :flirting:

Ton sur ton vind ik ook heerlijk. Die middelste outfit uit de op is echt fantastisch!

Lange handschoenen: check!

Verder ben ik dol op jurkjes maar nog zoekende hoe.ik dit van de wonter aan ga pakken. Van de herfst draag ik mn spijkerjasje boven mn zomerjurkjes.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
29-07-2017 23:30
Inspiratie is altijd leuk. :)

Ja, handig hè, het komt allemaal gewoon weer terug. Ik kan ook weer wat dingen uit de kast plukken waarmee ik da bomb ben. :proud:
Ja zeker handig dat het terugkomt. Al heb ik dit rokje 2 jaar geleden gekocht (het is volgens mij gemaakt van een oud gordijn).
Mijn andere fluwelen (zwarte, wel passende) rok is ook superfijn. Lekker dik ook. Ik hoop dat die terugkomt in meer kleuren in de collectie van Collectif. Vorig jaar hadden ze iig meer fluweel in de collectie, dus ik hoop dit jaar ook.
Afbeelding

Ha, je kunt natuurlijk ook je slag slaan in vintage winkels. Fluweel is daar genoeg te vinden, ik heb vorig jaar een tientje per top betaald...

Ik vind het ook leuk dat de jaren 50-60 weer terugkomen met die lange handschoenen, zo chic! (En vreselijk onpraktisch want wie wil er nu 3/4 of nog kortere mouwen dragen in de winter :proud: Ook handig, een winterjas met 3/4 mouwen waar je een trui onder aan doet met lange mouwen...)
Ik ben blij dat het lichtroze blijkbaar nog hip is. Ik draag dat graag, samen met zwart (veeeeel zwart), grijs, donkerblauw en beige. Petrol vind ik ook een mooie kleur, maar op het moment niets van in de kast liggen. Die eerste twee zwarte outfits die Ceci hierboven ergens postte, vind ik echt heel mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven