Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen met armlift en beenlift

17-08-2017 11:59 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er positieve of negatieve ervaringen met de operatie 'armlift' en/of 'beenlift'?
(Verwijderen van overtollige huid, vaak na grote gewichtsafname)

Ben benieuwd naar:

-Herstelperiode; Hoe lang herstel periode vanaf de operatie, tot aan de dag dat je weer kunt douchen, tillen, sporten, werken. Viel je dit mee, tegen?

-Littekenvorming; Hoe zichtbaar zijn de littekens? Bij de beenlift; wordt het een redelijk strakke lijn of wordt het 'bobbelig'..? Ik hoorde dat er veel meer kans op ontsteking of slechte wondgenezing was bij een beenlift, hoe heb jij dit ervaren?

-Waar heb jij je laten opereren en hoe kwam je bij deze plaats/chirurg? Hoe heb jij onderzoek gedaan?

-Kosten, hoeveel geld was je kwijt, kreeg je nog iets vergoed door zorgverzekering, of iets terug vd belasting?
Hoe heb je dit aangegeven bij je werkgever? Vakantiedagen opgenomen?

Ik weet dat ik praktische informatie kan vinden op internet, op diverse sites van ziekenhuizen en privé klinieken, maar ik zie ook dat dit vaak wat rooskleurig omschreven is, met voor- en nafoto's waarbij je gespreide armen in vooraanzicht ziet, waarbij de littekens niet in beeld zijn. Maar juist die littekens, die wil ik dan zien.


Ik heb zelf nogal een huidoverschot waar ik erg onzeker van word. Ben al jaren aan het sparen, nu wil ik op zoek naar zo breed mogelijke informatie. En op het forum dus vooral geïnteresseerd in persoonlijke ervaringen van mensen die dit hebben laten doen. :)
Alle reacties Link kopieren
Niemand..?
Voor borsten bestaan er speciale fora. Wellicht ook hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
Misschien aan de mods vragen om je topic naar Lijf en lijn te verplaatsen? Daar hoort het m.i. beter thuis dan hier.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Op het Borstenforum worden ook andere operaties behandeld: www.borstenforum.com.
En ik weet dat een tv-persoonlijkheid, ik meen Sonja Sylva, een dijbeenlift heeft gehad bij Diana Gabriels. Ik zou even googelen als ik jou was!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ik...geen ervaring met jouw operaties maar toch nog wel een paar adviezen op ander gebied:

- Ziekmelden voor een esthetische operatie (die een keuze is, geen medische noodzaak) vind ik persoonlijk not done. Ik heb voor mijn liposuctie gewoon een weekje vrij genomen, ik hoef mijn collega's tenslotte niet te laten opdraaien voor een keuze waar niemand verder iets mee te maken heeft.
- Wat betreft vergoeding: reken daar maar niet op.
- Ik zelf heb goede ervaringen bij de Velthuiskliniek. Allemaal BIG geregistreerde artsen die je in het BIG register op kunt zoeken. Niemand wil tenslotte een Roemeense dermatoloog aan zijn of haar lijf laten prutsen.
-
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond : ik twijfelde idd tussen waar het onder viel; "beauty" of "lijf".

Ik zal eens gaan kijken op borstenforum.com. Bedankt voor de tip! :)
Zou ik zelf niet opgekomen zijn.

Sprokkelientje, bedankt voor je mening. Was idd van plan om het op eigen zak te doen en zal ervoor zorgen dat niemand er 'last' van ondervindt. Ben al jaren niet meer op vakantie geweest en geef nauwelijks iets uit met het oog op een evt operatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik las je vraag, en wil je laten weten dat ik 17 november een armlift laat doen. Mocht je er nog wat over willen weten, dan laat je het maar weten
Alle reacties Link kopieren
Boterbabbelaar, bedankt voor je reactie; ik heb je een pb gestuurd :)
Alle reacties Link kopieren
Boterbabbelaar: Spannend! Je hebt die operatie inmiddels gehad.
Ik hoop dat alles goed is gegaan!
Waar heb je het laten doen?
Alle reacties Link kopieren
Operatie is nu 5 weken geleden. Ik heb er totaal geen spijt van. Zou het zo weer laten doen. Heb het laten doen bij Kliniek Veldhoven. Deze hadden zeer goede recenties, maar uiteindelijk blijft het toch een gok.
Operatie is in Nijmegen zh gedaan, omdat ze in Veldhoven geen operatiekamer hebben voor volledige narcose. Verder klopt alle informatie die je op de sites leest zo ongeveer wel. Litteken zag er na 2 weken al keurig uit. Alleen in een oksel een beetje rode hechtingstreep. Verder zie je alleen een dun streepje licht roze. Ik heb ook liposuctie gehad. De huid om de hechting is wel "dof" wat gevoel betreft. Dat wordt nu al wel minder. Dus van de liposuctie heb ik meer last gehad dan van de armlift.
Voorgesprek en begeleiding zijn prima. Ik moet eind feb nog 1 keer naar de Kliniek voor de eindcontrole. Mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het wel

Groetjes,
Kijk eens op realself.com. Daar staan recensies van uit de hele wereld voor elk denkbare cosmetische behandeling.
Alle reacties Link kopieren
Boterbabbelaar schreef:
23-12-2017 22:41
Operatie is nu 5 weken geleden. Ik heb er totaal geen spijt van. Zou het zo weer laten doen. Heb het laten doen bij Kliniek Veldhoven. Deze hadden zeer goede recenties, maar uiteindelijk blijft het toch een gok.
Operatie is in Nijmegen zh gedaan, omdat ze in Veldhoven geen operatiekamer hebben voor volledige narcose. Verder klopt alle informatie die je op de sites leest zo ongeveer wel. Litteken zag er na 2 weken al keurig uit. Alleen in een oksel een beetje rode hechtingstreep. Verder zie je alleen een dun streepje licht roze. Ik heb ook liposuctie gehad. De huid om de hechting is wel "dof" wat gevoel betreft. Dat wordt nu al wel minder. Dus van de liposuctie heb ik meer last gehad dan van de armlift.
Voorgesprek en begeleiding zijn prima. Ik moet eind feb nog 1 keer naar de Kliniek voor de eindcontrole. Mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het wel

Groetjes,
Dankjewel voor je reactie! :)
Is het een kliniek IN Veldhoven, of is de naam vd kliniek 'veldhoven'?
Ik heb je eerder een pb gestuurd, zal je er nog één sturen.

Bedankt voor je tip vd site, strikje, ik ga er zeker kijken! :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven